UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0708-SZKW09
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Janicka, Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Iwona Janicka, Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Wymagana wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki,

umiejętność posługiwania się pakietem SPSS, wiedza z zakresu obszaru

psychologii zgodnego z tematyką wybranego seminarium.

Metody dydaktyczne:

Metoda problemowa: dyskusja w grupie nad indywidualnymi projektami

badawczymi.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną – na podstawie prezentacji rezultatów kolejnych

etapów pracy nad projektem badawczym (07Ps-0A_W04; 07Ps-0A_U04;

07Ps-0A_U17; 07Ps-0A_K02; 07Ps-0A_K03).

Terminy przygotowania i zaliczenia kolejnych etapów pracy magisterskiej

są następujące:

I semestr

Ustalenie tematu i koncepcji własnej pracy magisterskiej (konspekt).

Przedstawienie artykułu naukowego związanego z tematem pracy.

Przedstawienie pierwszego rozdziału pracy.

II semestr

Opracowanie spisu treści pracy i przedstawienie całej teoretycznej części

pracy. Przedstawienie rozdziału metodologicznego

III semestr

Przeprowadzenie badań empirycznych. Przedstawienie wyników badań.

IV semestr

Przedstawienie interpretacji rezultatów badań, dyskusji wyników.

Przedstawienie całej pracy magisterskiej.

Szczegółowe treści kształcenia:

Zasady planowania badania empirycznego

▪ Rola krytycznej analizy literatury przedmiotu

▪ Rola pytań badawczych i hipotez

▪ Zasady doboru procedury i narzędzi badawczych

▪ Rejestracja i analiza danych empirycznych

▪ Zasady opracowywania raportu z badań

▪ Formalne aspekty prezentowania wyników badań (przypisy, spis

publikacji, standardy edytorskie)

Literatura:

Brzeziński, J. (2011) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa:

Wyd. PWN.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy

edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na

podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri. Dostęp:

http://liberilibri.pl/sites/default/files/Standardy%20APA-PL.pdf

Szymczak, W. (2010). Podstawy statystyki dla psychologów.

Podręcznik akademicki. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Difin.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007).

Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu

psychologii. Wyd. 2 uzupełnione Warszawa: Wydawnictwo SWPS

Academica.

Nęcka, E. Stocki, R. (1999). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik

dla studentów i badaczy. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców

Prac Naukowych Universitas.

▪ Literatura zgodna z problematyką seminariów magisterskich –

podawana przez promotorów

Kosiol, M. (2015). Badanie relacji między rodzeństwem. Przegląd

kwestionariuszy. Polskie Forum Psychologiczne, 20 (1), 101-121.

Szymańska, P. (2019). Uwarunkowania relacji z rodzeństwem we

wczesnej dorosłości. Łódź: Wyd. UŁ.

Walęcka-Matyja, K. (2020). Polish version of the Affectionate

Communication Index. Preliminary report. Kwartalnik Naukowy Fides et

Ratio. Porozumiewanie się, dialog, komunikacja. Ujęcie integralne, 2 (42),

151-164.

Walęcka-Matyja, K. (2020). Familism – the concept, measure and

importance for mental health. Psychiatria Polska, 54(4), 791-806.

Walęcka – Matyja, K. (2018). Relacje interpersonalne dorosłych

rodzeństw w aspekcie funkcjonowania psychospołecznego i krytycznych

wydarzeń życiowych, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Walęcka-Matyja (2016). The Polish short version of the Adult Sibling

Relationship Questionnaire (ASRQ-SF): Preliminary Report. Hellenic

Journal of Psychology, 13 (2), 89-103.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Wymagana wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki,

umiejętność posługiwania się pakietem SPSS, wiedza z zakresu obszaru

psychologii zgodnego z tematyką wybranego seminarium.

Metody dydaktyczne:

Metoda problemowa: dyskusja w grupie nad indywidualnymi projektami

badawczymi.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną – na podstawie prezentacji rezultatów kolejnych

etapów pracy nad projektem badawczym (07Ps-0A_W04; 07Ps-0A_U04;

07Ps-0A_U17; 07Ps-0A_K02; 07Ps-0A_K03).

Terminy przygotowania i zaliczenia kolejnych etapów pracy magisterskiej

są następujące:

I semestr

Ustalenie tematu i koncepcji własnej pracy magisterskiej (konspekt).

Przedstawienie artykułu naukowego związanego z tematem pracy.

Przedstawienie pierwszego rozdziału pracy.

II semestr

Opracowanie spisu treści pracy i przedstawienie całej teoretycznej części

pracy. Przedstawienie rozdziału metodologicznego

III semestr

Przeprowadzenie badań empirycznych. Przedstawienie wyników badań.

IV semestr

Przedstawienie interpretacji rezultatów badań, dyskusji wyników.

Przedstawienie całej pracy magisterskiej.

Szczegółowe treści kształcenia:

Zasady planowania badania empirycznego

▪ Rola krytycznej analizy literatury przedmiotu

▪ Rola pytań badawczych i hipotez

▪ Zasady doboru procedury i narzędzi badawczych

▪ Rejestracja i analiza danych empirycznych

▪ Zasady opracowywania raportu z badań

▪ Formalne aspekty prezentowania wyników badań (przypisy, spis

publikacji, standardy edytorskie)

Literatura:

Brzeziński, J. (2011) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa:

Wyd. PWN.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy

edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na

podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri. Dostęp:

http://liberilibri.pl/sites/default/files/Standardy%20APA-PL.pdf

Szymczak, W. (2010). Podstawy statystyki dla psychologów.

Podręcznik akademicki. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Difin.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007).

Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu

psychologii. Wyd. 2 uzupełnione Warszawa: Wydawnictwo SWPS

Academica.

Nęcka, E. Stocki, R. (1999). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik

dla studentów i badaczy. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców

Prac Naukowych Universitas.

▪ Literatura zgodna z problematyką seminariów magisterskich –

podawana przez promotorów

Kosiol, M. (2015). Badanie relacji między rodzeństwem. Przegląd

kwestionariuszy. Polskie Forum Psychologiczne, 20 (1), 101-121.

Szymańska, P. (2019). Uwarunkowania relacji z rodzeństwem we

wczesnej dorosłości. Łódź: Wyd. UŁ.

Walęcka-Matyja, K. (2020). Polish version of the Affectionate

Communication Index. Preliminary report. Kwartalnik Naukowy Fides et

Ratio. Porozumiewanie się, dialog, komunikacja. Ujęcie integralne, 2 (42),

151-164.

Walęcka-Matyja, K. (2020). Familism – the concept, measure and

importance for mental health. Psychiatria Polska, 54(4), 791-806.

Walęcka – Matyja, K. (2018). Relacje interpersonalne dorosłych

rodzeństw w aspekcie funkcjonowania psychospołecznego i krytycznych

wydarzeń życiowych, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Walęcka-Matyja (2016). The Polish short version of the Adult Sibling

Relationship Questionnaire (ASRQ-SF): Preliminary Report. Hellenic

Journal of Psychology, 13 (2), 89-103.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Wymagana wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki,

umiejętność posługiwania się pakietem SPSS, wiedza z zakresu obszaru

psychologii zgodnego z tematyką wybranego seminarium.

Metody dydaktyczne:

Metoda problemowa: dyskusja w grupie nad indywidualnymi projektami

badawczymi.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną – na podstawie prezentacji rezultatów kolejnych

etapów pracy nad projektem badawczym (07Ps-0A_W04; 07Ps-0A_U04;

07Ps-0A_U17; 07Ps-0A_K02; 07Ps-0A_K03).

Terminy przygotowania i zaliczenia kolejnych etapów pracy magisterskiej

są następujące:

I semestr

Ustalenie tematu i koncepcji własnej pracy magisterskiej (konspekt).

Przedstawienie artykułu naukowego związanego z tematem pracy.

Przedstawienie pierwszego rozdziału pracy.

II semestr

Opracowanie spisu treści pracy i przedstawienie całej teoretycznej części

pracy. Przedstawienie rozdziału metodologicznego

III semestr

Przeprowadzenie badań empirycznych. Przedstawienie wyników badań.

IV semestr

Przedstawienie interpretacji rezultatów badań, dyskusji wyników.

Przedstawienie całej pracy magisterskiej.

Szczegółowe treści kształcenia:

Zasady planowania badania empirycznego

▪ Rola krytycznej analizy literatury przedmiotu

▪ Rola pytań badawczych i hipotez

▪ Zasady doboru procedury i narzędzi badawczych

▪ Rejestracja i analiza danych empirycznych

▪ Zasady opracowywania raportu z badań

▪ Formalne aspekty prezentowania wyników badań (przypisy, spis

publikacji, standardy edytorskie)

Literatura:

Brzeziński, J. (2011) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa:

Wyd. PWN.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy

edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na

podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri. Dostęp:

http://liberilibri.pl/sites/default/files/Standardy%20APA-PL.pdf

Szymczak, W. (2010). Podstawy statystyki dla psychologów.

Podręcznik akademicki. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Difin.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007).

Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu

psychologii. Wyd. 2 uzupełnione Warszawa: Wydawnictwo SWPS

Academica.

Nęcka, E. Stocki, R. (1999). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik

dla studentów i badaczy. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców

Prac Naukowych Universitas.

▪ Literatura zgodna z problematyką seminariów magisterskich –

podawana przez promotorów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Wymagana wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki,

umiejętność posługiwania się pakietem SPSS, wiedza z zakresu obszaru

psychologii zgodnego z tematyką wybranego seminarium.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja w grupie nad indywidualnymi projektami badawczymi (aktywizujące metody zespołowe)

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną – na podstawie prezentacji rezultatów kolejnych etapów pracy nad projektem badawczym (07Ps-0A_W04; 07Ps-0A_U04; 07Ps-0A_U17; 07Ps-0A_K02; 07Ps-0A_K03)

Szczegółowe treści kształcenia:

 Zasady planowania badania empirycznego

 Rola krytycznej analizy literatury przedmiotu

 Rola pytań badawczych i hipotez

 Zasady doboru procedury i narzędzi badawczych

 Rejestracja i analiza danych empirycznych

 Zasady opracowywania raportu z badań

 Formalne aspekty prezentowania wyników badań (przypisy, spis publikacji, standardy edytorskie)


Literatura:

 Brzeziński, J. (2011) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

 Szymczak, W. (2010). Podstawy statystyki dla psychologów. Podręcznik akademicki. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Difin.

 Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Wyd. 2 uzupełnione Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

 Nęcka, E. Stocki, R. (1999). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6