Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0708-SZKW09 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Janicka, Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Iwona Janicka, Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SM
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Wymagana wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki, umiejętność posługiwania się pakietem SPSS, wiedza z zakresu obszaru psychologii zgodnego z tematyką wybranego seminarium. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda problemowa: dyskusja w grupie nad indywidualnymi projektami badawczymi. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie z oceną – na podstawie prezentacji rezultatów kolejnych etapów pracy nad projektem badawczym (07Ps-0A_W04; 07Ps-0A_U04; 07Ps-0A_U17; 07Ps-0A_K02; 07Ps-0A_K03). Terminy przygotowania i zaliczenia kolejnych etapów pracy magisterskiej są następujące: I semestr Ustalenie tematu i koncepcji własnej pracy magisterskiej (konspekt). Przedstawienie artykułu naukowego związanego z tematem pracy. Przedstawienie pierwszego rozdziału pracy. II semestr Opracowanie spisu treści pracy i przedstawienie całej teoretycznej części pracy. Przedstawienie rozdziału metodologicznego III semestr Przeprowadzenie badań empirycznych. Przedstawienie wyników badań. IV semestr Przedstawienie interpretacji rezultatów badań, dyskusji wyników. Przedstawienie całej pracy magisterskiej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Zasady planowania badania empirycznego ▪ Rola krytycznej analizy literatury przedmiotu ▪ Rola pytań badawczych i hipotez ▪ Zasady doboru procedury i narzędzi badawczych ▪ Rejestracja i analiza danych empirycznych ▪ Zasady opracowywania raportu z badań ▪ Formalne aspekty prezentowania wyników badań (przypisy, spis publikacji, standardy edytorskie) |
|
Literatura: |
Brzeziński, J. (2011) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wyd. PWN. Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri. Dostęp: http://liberilibri.pl/sites/default/files/Standardy%20APA-PL.pdf Szymczak, W. (2010). Podstawy statystyki dla psychologów. Podręcznik akademicki. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Difin. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Wyd. 2 uzupełnione Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. Nęcka, E. Stocki, R. (1999). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas. ▪ Literatura zgodna z problematyką seminariów magisterskich – podawana przez promotorów Kosiol, M. (2015). Badanie relacji między rodzeństwem. Przegląd kwestionariuszy. Polskie Forum Psychologiczne, 20 (1), 101-121. Szymańska, P. (2019). Uwarunkowania relacji z rodzeństwem we wczesnej dorosłości. Łódź: Wyd. UŁ. Walęcka-Matyja, K. (2020). Polish version of the Affectionate Communication Index. Preliminary report. Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio. Porozumiewanie się, dialog, komunikacja. Ujęcie integralne, 2 (42), 151-164. Walęcka-Matyja, K. (2020). Familism – the concept, measure and importance for mental health. Psychiatria Polska, 54(4), 791-806. Walęcka – Matyja, K. (2018). Relacje interpersonalne dorosłych rodzeństw w aspekcie funkcjonowania psychospołecznego i krytycznych wydarzeń życiowych, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Walęcka-Matyja (2016). The Polish short version of the Adult Sibling Relationship Questionnaire (ASRQ-SF): Preliminary Report. Hellenic Journal of Psychology, 13 (2), 89-103. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Wymagana wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki, umiejętność posługiwania się pakietem SPSS, wiedza z zakresu obszaru psychologii zgodnego z tematyką wybranego seminarium. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda problemowa: dyskusja w grupie nad indywidualnymi projektami badawczymi. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie z oceną – na podstawie prezentacji rezultatów kolejnych etapów pracy nad projektem badawczym (07Ps-0A_W04; 07Ps-0A_U04; 07Ps-0A_U17; 07Ps-0A_K02; 07Ps-0A_K03). Terminy przygotowania i zaliczenia kolejnych etapów pracy magisterskiej są następujące: I semestr Ustalenie tematu i koncepcji własnej pracy magisterskiej (konspekt). Przedstawienie artykułu naukowego związanego z tematem pracy. Przedstawienie pierwszego rozdziału pracy. II semestr Opracowanie spisu treści pracy i przedstawienie całej teoretycznej części pracy. Przedstawienie rozdziału metodologicznego III semestr Przeprowadzenie badań empirycznych. Przedstawienie wyników badań. IV semestr Przedstawienie interpretacji rezultatów badań, dyskusji wyników. Przedstawienie całej pracy magisterskiej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Zasady planowania badania empirycznego ▪ Rola krytycznej analizy literatury przedmiotu ▪ Rola pytań badawczych i hipotez ▪ Zasady doboru procedury i narzędzi badawczych ▪ Rejestracja i analiza danych empirycznych ▪ Zasady opracowywania raportu z badań ▪ Formalne aspekty prezentowania wyników badań (przypisy, spis publikacji, standardy edytorskie) |
|
Literatura: |
Brzeziński, J. (2011) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wyd. PWN. Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri. Dostęp: http://liberilibri.pl/sites/default/files/Standardy%20APA-PL.pdf Szymczak, W. (2010). Podstawy statystyki dla psychologów. Podręcznik akademicki. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Difin. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Wyd. 2 uzupełnione Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. Nęcka, E. Stocki, R. (1999). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas. ▪ Literatura zgodna z problematyką seminariów magisterskich – podawana przez promotorów Kosiol, M. (2015). Badanie relacji między rodzeństwem. Przegląd kwestionariuszy. Polskie Forum Psychologiczne, 20 (1), 101-121. Szymańska, P. (2019). Uwarunkowania relacji z rodzeństwem we wczesnej dorosłości. Łódź: Wyd. UŁ. Walęcka-Matyja, K. (2020). Polish version of the Affectionate Communication Index. Preliminary report. Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio. Porozumiewanie się, dialog, komunikacja. Ujęcie integralne, 2 (42), 151-164. Walęcka-Matyja, K. (2020). Familism – the concept, measure and importance for mental health. Psychiatria Polska, 54(4), 791-806. Walęcka – Matyja, K. (2018). Relacje interpersonalne dorosłych rodzeństw w aspekcie funkcjonowania psychospołecznego i krytycznych wydarzeń życiowych, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Walęcka-Matyja (2016). The Polish short version of the Adult Sibling Relationship Questionnaire (ASRQ-SF): Preliminary Report. Hellenic Journal of Psychology, 13 (2), 89-103. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Wymagana wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki, umiejętność posługiwania się pakietem SPSS, wiedza z zakresu obszaru psychologii zgodnego z tematyką wybranego seminarium. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda problemowa: dyskusja w grupie nad indywidualnymi projektami badawczymi. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie z oceną – na podstawie prezentacji rezultatów kolejnych etapów pracy nad projektem badawczym (07Ps-0A_W04; 07Ps-0A_U04; 07Ps-0A_U17; 07Ps-0A_K02; 07Ps-0A_K03). Terminy przygotowania i zaliczenia kolejnych etapów pracy magisterskiej są następujące: I semestr Ustalenie tematu i koncepcji własnej pracy magisterskiej (konspekt). Przedstawienie artykułu naukowego związanego z tematem pracy. Przedstawienie pierwszego rozdziału pracy. II semestr Opracowanie spisu treści pracy i przedstawienie całej teoretycznej części pracy. Przedstawienie rozdziału metodologicznego III semestr Przeprowadzenie badań empirycznych. Przedstawienie wyników badań. IV semestr Przedstawienie interpretacji rezultatów badań, dyskusji wyników. Przedstawienie całej pracy magisterskiej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Zasady planowania badania empirycznego ▪ Rola krytycznej analizy literatury przedmiotu ▪ Rola pytań badawczych i hipotez ▪ Zasady doboru procedury i narzędzi badawczych ▪ Rejestracja i analiza danych empirycznych ▪ Zasady opracowywania raportu z badań ▪ Formalne aspekty prezentowania wyników badań (przypisy, spis publikacji, standardy edytorskie) |
|
Literatura: |
Brzeziński, J. (2011) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wyd. PWN. Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri. Dostęp: http://liberilibri.pl/sites/default/files/Standardy%20APA-PL.pdf Szymczak, W. (2010). Podstawy statystyki dla psychologów. Podręcznik akademicki. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Difin. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Wyd. 2 uzupełnione Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. Nęcka, E. Stocki, R. (1999). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas. ▪ Literatura zgodna z problematyką seminariów magisterskich – podawana przez promotorów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SM
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walęcka-Matyja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Wymagana wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki, umiejętność posługiwania się pakietem SPSS, wiedza z zakresu obszaru psychologii zgodnego z tematyką wybranego seminarium. |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja w grupie nad indywidualnymi projektami badawczymi (aktywizujące metody zespołowe) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie z oceną – na podstawie prezentacji rezultatów kolejnych etapów pracy nad projektem badawczym (07Ps-0A_W04; 07Ps-0A_U04; 07Ps-0A_U17; 07Ps-0A_K02; 07Ps-0A_K03) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Zasady planowania badania empirycznego Rola krytycznej analizy literatury przedmiotu Rola pytań badawczych i hipotez Zasady doboru procedury i narzędzi badawczych Rejestracja i analiza danych empirycznych Zasady opracowywania raportu z badań Formalne aspekty prezentowania wyników badań (przypisy, spis publikacji, standardy edytorskie) |
|
Literatura: |
Brzeziński, J. (2011) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Szymczak, W. (2010). Podstawy statystyki dla psychologów. Podręcznik akademicki. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Difin. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Wyd. 2 uzupełnione Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. Nęcka, E. Stocki, R. (1999). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.