UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Terapia schematów w pracy z jednostką i rodziną

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0708-ZTSP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Terapia schematów w pracy z jednostką i rodziną
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Podstawowe wiadomości z zakresu założeń podejścia poznawczo-behawioralnego w rozumieniu funkcjonowania człowieka.

Skrócony opis:

• Podstawy teoretyczne terapii schematów (TS)

• Model schematów

• Tryby schematów

• Diagnoza i konceptualizacja przypadku w TS

• Wybrane techniki pracy w TS (praca poznawcza, zmiana behawioralna, praca doświadczeniowa)

Efekty uczenia się:

Student posiada wiedzę dotyczącą specyfiki procesu diagnozowania w TS; zna narzędzia diagnostyczne stosowane W TS; ma wiedzę dotyczącą ich doboru i zastosowania.

Student wie, jak wyjaśniać i interpretować otrzymane wyniki w odniesieniu do założeń TS; zna zasady przygotowania konceptualizacji przypadku w oparciu o zasady TS.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Talarowska
Prowadzący grup: Monika Talarowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Brak.

Metody dydaktyczne:

- Ujęcie problemowe

- Metoda podająca

- Metoda aktywizująca

- Metoda pracy zespołowej

- Dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną.

Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność bez konieczności usprawiedliwiania).

Przygotowanie konceptualizacji przypadku w oparciu o założenia TS.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Zaliczenie z oceną.

Szczegółowe treści kształcenia:

 Terapia schematów – podstawowe założenia

 Model schematów

 Tryby schematów

 Wybrane techniki kwestionariuszowe w TS

 Zasady konceptualizacji przypadku

 Strategie pracy poznawczej w TS

 Behawioralne przełamywanie wzorców w TS

 Techniki doświadczeniowe w TS

 Budowanie trybu Zdrowego Dorosłego

 Schematy psychologa i dbanie o siebie

Literatura:

1. Arntz A, van Genderen H. Terapia schematów w zaburzeniu osobowości borderline. GWP, Sopot 2019.

2. Jacob G, van Genderen H, Seebauer L. Emocjonalne pułapki przeszłości. GWP, Sopot, 2023.

3. Roediger E, Stevens BA, Brockman R. Kontekstualna terapia schematów. GWP, Sopot 2021.

4. Young JE, Klosko JE, Weishaar ME. Terapia schematów. Przewodnik praktyka. GWP, Sopot, 2013.

5. Young JE, Klosko JS. Program zmiany sposobu życia. IPZ PTP, Warszawa, 2012.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Talarowska
Prowadzący grup: Monika Talarowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak.

Metody dydaktyczne:

- Ujęcie problemowe

- Metoda podająca

- Metoda aktywizująca

- Metoda pracy zespołowej

- Dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną.

Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność bez konieczności usprawiedliwiania).

Przygotowanie konceptualizacji przypadku w oparciu o założenia TS.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Zaliczenie z oceną.

Szczegółowe treści kształcenia:

 Terapia schematów – podstawowe założenia

 Model schematów

 Tryby schematów

 Wybrane techniki kwestionariuszowe w TS

 Zasady konceptualizacji przypadku

 Strategie pracy poznawczej w TS

 Behawioralne przełamywanie wzorców w TS

 Techniki doświadczeniowe w TS

 Budowanie trybu Zdrowego Dorosłego

 Schematy psychologa i dbanie o siebie

Literatura:

1. Arntz A, van Genderen H. Terapia schematów w zaburzeniu osobowości borderline. GWP, Sopot 2019.

2. Jacob G, van Genderen H, Seebauer L. Emocjonalne pułapki przeszłości. GWP, Sopot, 2023.

3. Roediger E, Stevens BA, Brockman R. Kontekstualna terapia schematów. GWP, Sopot 2021.

4. Young JE, Klosko JE, Weishaar ME. Terapia schematów. Przewodnik praktyka. GWP, Sopot, 2013.

5. Young JE, Klosko JS. Program zmiany sposobu życia. IPZ PTP, Warszawa, 2012.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6