UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategia organizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-1SOKZP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategia organizacji
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 7.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma prowadzenia zajęć:

stacjonarna

Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Forma studiów:

podyplomowe

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest prezentacja współczesnych sposobów tworzenia podstawowych założeń strategicznych w organizacji oraz ich przełożenia na rozwiązania operacyjne. Omówione zostaną metody analizy strategicznej, wyznaczania strategii, budowania modelu biznesowego oraz określania wymiarów struktury organizacyjnej jako konsekwencji przyjętych założeń strategicznych. Poruszone zostaną najnowsze trendy związane z rozwojem technologii cyfrowych i ich wpływu na zarządzanie strategiczne.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy:

1. Absolwent zna i rozumie ekonomiczne, prawne, etyczne uwarunkowania działalności przedsiębiorstwa i ich wpływ na decyzje strategiczne.

2. Absolwent zna i rozumie procesy zmian w różnych obszarach otoczenia przedsiębiorstwa dotyczących prowadzenia działalności przedsiębiorstwa oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości wpływające na zarządzanie strategiczne.

3. Absolwent zna zasady tworzenia i rozwoju modeli biznesowych, podstawowych narzędzi komunikacji i budowania relacji wewnętrznych i zewnętrznych wynikających z przyjętego modelu biznesowego oraz dbałości o pozytywny wizerunek organizacji.

W zakresie umiejętności:

1. Absolwent potrafi posługiwać się systemami normatywnymi i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) stosowanymi w rozwiązywaniu konkretnych problemów strategicznych pojawiających się w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

2. Absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własny rozwój poprzez poszukiwanie nowej, interdyscyplinarnej wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z podejmowaniem decyzji strategicznych.

W zakresie kompetencji społecznych:

1. Absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych i niezbędnych do pełnienia funkcji kompetentnego lidera zespołu w przedsiębiorstwie.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Czapla, Anna Łaszkiewicz, Maciej Malarski, Artur Modliński
Prowadzący grup: Tomasz Czapla, Anna Łaszkiewicz, Maciej Malarski, Artur Modliński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Zaliczenie lub ocena
Metody dydaktyczne:

• Metody podające | Wykład konwersatoryjny

• Metody poszukujące: Metoda sytuacyjna, Studium przypadku, Metoda ćwiczeniowa

• Metody eksponujące | Symulacyjna (gra symulacyjna)


Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena z ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników: aktywność uczestnika w prowadzonych zajęciach, zadania praktyczne wykonywane w trakcie procesu dydaktycznego.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Projekt

Szczegółowe treści kształcenia:

• sformułowanie intencji działania organizacji, wyznaczenie misji, celów

• wyznaczenie wartości organizacyjne

• określenie kluczowych kompetencji, dobór zasobów

• rodzaje strategii, operacjonalizacja strategii

• kształtowanie i optymalizacja struktur organizacyjnych

• identyfikacja otoczenia, określenie grup interesariuszy

• budowanie relacji z otoczeniem

• cele marketingowe a cele firmy

• strategia marketingowa jako element strategii firmy

• rola informacji w podejmowaniu decyzji

• cele i strategie marketingowe w cyklu życia produktu

• budowanie modelu biznesowego

• tworzenie piramidy dane-informacje-wiedza-mądrość

• formy inteligentnej organizacji

• metody tworzenia inteligentnej organizacji

• środowisko VUCA


Literatura:

Aleksandra Przegalińska, Dariusz Jemielniak, AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu, MT Biznes 2023.

Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz, Inteligentne organizacje - specyfika, rozwój i dobre praktyki przedsiębiorców, Szkoła Główna Handlowa 2020.

Kotler, Ph., Keller, K.L. Marketing. Red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Rebis, 2016.

Keller, K.L. Strategiczne zarządzanie marką, Wolters Kluwer Business, 2011.

Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa, 1998.

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, OnePress.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Czapla, Anna Łaszkiewicz, Maciej Malarski, Artur Modliński
Prowadzący grup: Tomasz Czapla, Anna Łaszkiewicz, Maciej Malarski, Artur Modliński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Zaliczenie lub ocena
Metody dydaktyczne:

• Metody podające | Wykład konwersatoryjny

• Metody poszukujące: Metoda sytuacyjna, Studium przypadku, Metoda ćwiczeniowa

• Metody eksponujące | Symulacyjna (gra symulacyjna)


Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena z ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników: aktywność uczestnika w prowadzonych zajęciach, zadania praktyczne wykonywane w trakcie procesu dydaktycznego.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Projekt

Szczegółowe treści kształcenia:

• sformułowanie intencji działania organizacji, wyznaczenie misji, celów

• wyznaczenie wartości organizacyjne

• określenie kluczowych kompetencji, dobór zasobów

• rodzaje strategii, operacjonalizacja strategii

• kształtowanie i optymalizacja struktur organizacyjnych

• identyfikacja otoczenia, określenie grup interesariuszy

• budowanie relacji z otoczeniem

• cele marketingowe a cele firmy

• strategia marketingowa jako element strategii firmy

• rola informacji w podejmowaniu decyzji

• cele i strategie marketingowe w cyklu życia produktu

• budowanie modelu biznesowego

• tworzenie piramidy dane-informacje-wiedza-mądrość

• formy inteligentnej organizacji

• metody tworzenia inteligentnej organizacji

• środowisko VUCA


Literatura:

Aleksandra Przegalińska, Dariusz Jemielniak, AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu, MT Biznes 2023.

Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Pilewicz, Inteligentne organizacje - specyfika, rozwój i dobre praktyki przedsiębiorców, Szkoła Główna Handlowa 2020.

Kotler, Ph., Keller, K.L. Marketing. Red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Rebis, 2016.

Keller, K.L. Strategiczne zarządzanie marką, Wolters Kluwer Business, 2011.

Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa, 1998.

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, OnePress.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Czapla, Bartłomiej Kurzyk
Prowadzący grup: Tomasz Czapla, Bartłomiej Kurzyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Zaliczenie lub ocena

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Czapla, Bartłomiej Kurzyk
Prowadzący grup: Tomasz Czapla, Bartłomiej Kurzyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Zaliczenie lub ocena
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6