UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski w biznesie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-2JAZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski w biznesie
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Potwierdzona znajomość języka obcego na poziomie A2/B1. Zaleca się kontynuację języka ze szkoły średniej zdawanego na maturze.

Skrócony opis:

Zajęcia z języka obcego na pierwszym stopniu studiów zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie co najmniej B2 w zakresie języka z szeroko pojętej dziedziny biznesu na bazie języka ogólnego. . Program zajęć zakłada korzystanie z opanowanych już wiadomości i umiejętności językowych, podnosi poziom motywacji do posługiwania się językiem obcym w celach komunikacyjnych.Zajęcia zapoznają studentów z przykładami zadań i sytuacji językowych w komunikacji pośredniej i bezpośredniej, umożliwiają poznanie stosowanych w czasie zaliczenia i egzaminu końcowego technik sprawdzania stopnia opanowania poszczególnych sprawności językowych: mówienia, słuchania, czytania i pisania.

Efekty uczenia się:

Wiedzy:

W wyniku prowadzonych zajęć student

• doskonali podstawowe sprawności językowych takie jak: rozumienie mowy, mówienie, czytanie za zrozumieniem, pisanie z uwzględnieniem podstawowej korespondencji służbowej.

• tłumaczy proste teksty fachowe,

• potrafi opisywać, definiować i analizować problemy

• charakteryzować trendy, wartościować i oceniać sytuację

• prowadzić proste negocjacje i wygłaszać prezentacje umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę.

Umiejętności:

W wyniku prowadzonych zajęć student

• rozwija umiejętności praktycznego posługiwania się językiem obcym w zakresie języka ogólnego i specjalistycznego w mowie i piśmie oraz zastosować je w środowisku pracy adekwatnie do sytuacji

• prowadzi korespondencję zewnętrzna i wewnętrzną firmy,

• dokonuje prezentacji,

• przeprowadza typowe biznesowe rozmowy bezpośrednie i telefoniczne,

• analizuje, potrafi opracowywać i przedstawiać teksty z terminologią biznesową w języku angielskim.

• kreatywnie korzystać z zebranych materiałów i nabytych umiejętności

Kompetencji społecznych:

(postaw) W wyniku prowadzonych zajęć student

• wykazuje kreatywność, zdolność do samodzielnego myślenia i pracy w zespole

• nabywa umiejętność wyrażania ocen i opinii zgodnie z zasadami etyki

• nabywa aktywną postawę wobec wykorzystania języka obcego w środowisku pracy, poszerzania wiedzy fachowej i potrzeby ciągłego doskonalenia kompetencji językowych w obliczu rosnącej konkurencyjności połączonej z różnicami kulturowymi

• potrafi postrzegać znajomość języka jako istotny atut funkcjonowania w globalnym i lokalnym środowisku biznesowym

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Gajdowicz, Witold Świstek
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Marta Hankiewicz, Elżbieta Karwacka, Krystyna Krzemińska, Krzysztof Perliński, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek, Maciej Witkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Marcin Gajdowicz, Elżbieta Karwacka, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Sylwia Sobczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu zakłada 120 godziny pracy z lektorem, 120 godziny samodzielnej pracy bieżącej i 120 godziny pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów pierwszego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w rozwiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

Zaliczenie testu gramatyczno-słownikowego

Aktywny udział w zajęciach.

Przedstawienie pracy własnej.

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Szczegółowe treści kształcenia:

Proponowane treści programowe



Język specjalistyczny


• Rynek i mechanizmy rynkowe

• Rodzaje podmiotów gospodarczych

• Struktura firmy i jej tożsamość

• Rynek pracy

• Globalizacja i nowe formy biznesu

• Świadomość kulturowa

• Etyka w biznesie

• Style zarządzania

• Strategie

• Finanse

i. Pieniądz i bankowość indywidualna

ii. Finanse przedsiębiorstw i bankowość komercyjna

iii. Bankowość internetowa

iv. Giełda

• Elementy rachunkowości

• Marketing ( Marketing mix, marka, reklama i promocja)

• Logistyka

• CSR

• Wymiana handlowa

• Jakość w biznesie

Umiejętności

Mówienie

• Przedstawianie siebie i profilu firmy

• Rozmowa telefoniczna

• Negocjacje

• Prezentacje

• dyskusja

Pisanie

• e-mail, fax

• memo

• list z prośbą o informację

• skarga/ zażalenie

• zaproszenie

• krótki raport

Czytanie tekstów z terminologią ekonomiczną

• artykuły prasowe

• eseje

• rozprawki

• raporty

• biznes plan

• interpretacja dokumentów

Słuchanie ze zrozumieniem

Treści gramatyczne ( gramatyka funkcjonalna w kontekście )

• Wybrane zagadnienia gramatyczne typowe dla danego języka i poziomu kształcenia

Literatura:

Język angielski – Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2004.( unit 1, unit 2; p.63-79, unit 3; p.177- 205)

• A. Ashley, Oxford Handbook of Commercial Correspondence, Oxford University Press, 2010.

• T. Trappe &G. Tullis, Intelligent Business English Coursebook, Intermediate and Upper Intermediate Business English, Pearson Education Limited, 2010

• Ch. Johnson, Intelligent Business Skills Book, Pearson Education Limited, 2010

• L. Pile, Intelligent Business Workbook, Intermediate Business English ,Pearson Education Limited, 2010

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

• I. Dubicka & M.O’Keeffe, Market Leader Advanced Business English, Course Book, Pearson Education Limited, 2012

Literatura uzupełniająca

• J.Rogers, Market Leader Advanced Business English Practice File, Pearson Longman, 2010

• B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009.

• P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009.

• P. Emmerson, Business Builder Teacher’s Resource Series, Macmillan, 2008.

• J.Allison&J.Townend with P.Emmerson,The Business Upper-Intermediate Student’s Book with Interactive Workbook Business Dilemmas & Video, Macmillan, 2008.

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B2 i B2/C1 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aneta Burska, Aleksandra Kolasińska, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Mariusz Bilski, Aneta Burska, Katarzyna Fronczak, Marcin Gajdowicz, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Katarzyna Słodkowicz, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aneta Burska, Marcin Gajdowicz, Krystyna Krzemińska, Katarzyna Kwiatkowska, Ewa Mianowska, Katarzyna Słodkowicz, Sylwia Sobczyk, Witold Świstek, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Sylwia Sobczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu zakłada 120 godziny pracy z lektorem, 120 godziny samodzielnej pracy bieżącej i 120 godziny pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów pierwszego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w rozwiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

Zaliczenie testu gramatyczno-słownikowego

Aktywny udział w zajęciach.

Przedstawienie pracy własnej.

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

Szczegółowe treści kształcenia:

Proponowane treści programowe



Język specjalistyczny


• Rynek i mechanizmy rynkowe

• Rodzaje podmiotów gospodarczych

• Struktura firmy i jej tożsamość

• Rynek pracy

• Globalizacja i nowe formy biznesu

• Świadomość kulturowa

• Etyka w biznesie

• Style zarządzania

• Strategie

• Finanse

i. Pieniądz i bankowość indywidualna

ii. Finanse przedsiębiorstw i bankowość komercyjna

iii. Bankowość internetowa

iv. Giełda

• Elementy rachunkowości

• Marketing ( Marketing mix, marka, reklama i promocja)

• Logistyka

• CSR

• Wymiana handlowa

• Jakość w biznesie

Umiejętności

Mówienie

• Przedstawianie siebie i profilu firmy

• Rozmowa telefoniczna

• Negocjacje

• Prezentacje

• dyskusja

Pisanie

• e-mail, fax

• memo

• list z prośbą o informację

• skarga/ zażalenie

• zaproszenie

• krótki raport

Czytanie tekstów z terminologią ekonomiczną

• artykuły prasowe

• eseje

• rozprawki

• raporty

• biznes plan

• interpretacja dokumentów

Słuchanie ze zrozumieniem

Treści gramatyczne ( gramatyka funkcjonalna w kontekście )

• Wybrane zagadnienia gramatyczne typowe dla danego języka i poziomu kształcenia

Literatura:

Język angielski – Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2004.( unit 1, unit 2; p.63-79, unit 3; p.177- 205)

• A. Ashley, Oxford Handbook of Commercial Correspondence, Oxford University Press, 2010.

• T. Trappe &G. Tullis, Intelligent Business English Coursebook, Intermediate and Upper Intermediate Business English, Pearson Education Limited, 2010

• Ch. Johnson, Intelligent Business Skills Book, Pearson Education Limited, 2010

• L. Pile, Intelligent Business Workbook, Intermediate Business English ,Pearson Education Limited, 2010

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

• I. Dubicka & M.O’Keeffe, Market Leader Advanced Business English, Course Book, Pearson Education Limited, 2012

Literatura uzupełniająca

• J.Rogers, Market Leader Advanced Business English Practice File, Pearson Longman, 2010

• B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009.

• P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009.

• P. Emmerson, Business Builder Teacher’s Resource Series, Macmillan, 2008.

• J.Allison&J.Townend with P.Emmerson,The Business Upper-Intermediate Student’s Book with Interactive Workbook Business Dilemmas & Video, Macmillan, 2008.

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B2 i B2/C1 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aneta Burska, Paulina Jankowska, Agata Kasprzyk-Maryniak, Krystyna Krzemińska, Katarzyna Kwiatkowska, Krzysztof Perliński, Ewa Samson-Nowacka, Sylwia Sobczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 4 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Walińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Anna Gintowt-Dziwiłł, Paulina Jankowska, Krystyna Krzemińska, Sylwia Sobczyk, Rafał Turło, Maciej Witkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu zakłada 120 godziny pracy z lektorem, 120 godziny samodzielnej pracy bieżącej i 120 godziny pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów pierwszego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w rozwiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem

Sposoby i kryteria oceniania:


Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna




Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Zaliczenie semestralne

Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

Zaliczenie testu gramatyczno-słownikowego

Aktywny udział w zajęciach.

Przedstawienie pracy własnej.

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe

Szczegółowe treści kształcenia:

Proponowane treści programowe



Język specjalistyczny


• Rynek i mechanizmy rynkowe

• Rodzaje podmiotów gospodarczych

• Struktura firmy i jej tożsamość

• Rynek pracy

• Globalizacja i nowe formy biznesu

• Świadomość kulturowa

• Etyka w biznesie

• Style zarządzania

• Strategie

• Finanse

i. Pieniądz i bankowość indywidualna

ii. Finanse przedsiębiorstw i bankowość komercyjna

iii. Bankowość internetowa

iv. Giełda

• Elementy rachunkowości

• Marketing ( Marketing mix, marka, reklama i promocja)

• Logistyka

• CSR

• Wymiana handlowa

• Jakość w biznesie

Umiejętności

Mówienie

• Przedstawianie siebie i profilu firmy

• Rozmowa telefoniczna

• Negocjacje

• Prezentacje

• dyskusja

Pisanie

• e-mail, fax

• memo

• list z prośbą o informację

• skarga/ zażalenie

• zaproszenie

• krótki raport

Czytanie tekstów z terminologią ekonomiczną

• artykuły prasowe

• eseje

• rozprawki

• raporty

• biznes plan

• interpretacja dokumentów

Słuchanie ze zrozumieniem

Treści gramatyczne ( gramatyka funkcjonalna w kontekście )

• Wybrane zagadnienia gramatyczne typowe dla danego języka i poziomu kształcenia

Literatura:

Język angielski – Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2004.( unit 1, unit 2; p.63-79, unit 3; p.177- 205)

• A. Ashley, Oxford Handbook of Commercial Correspondence, Oxford University Press, 2010.

• T. Trappe &G. Tullis, Intelligent Business English Coursebook, Intermediate and Upper Intermediate Business English, Pearson Education Limited, 2010

• Ch. Johnson, Intelligent Business Skills Book, Pearson Education Limited, 2010

• L. Pile, Intelligent Business Workbook, Intermediate Business English ,Pearson Education Limited, 2010

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

• I. Dubicka & M.O’Keeffe, Market Leader Advanced Business English, Course Book, Pearson Education Limited, 2012

Literatura uzupełniająca

• J.Rogers, Market Leader Advanced Business English Practice File, Pearson Longman, 2010

• B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009.

• P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009.

• P. Emmerson, Business Builder Teacher’s Resource Series, Macmillan, 2008.

• J.Allison&J.Townend with P.Emmerson,The Business Upper-Intermediate Student’s Book with Interactive Workbook Business Dilemmas & Video, Macmillan, 2008.

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B2 i B2/C1 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Mariusz Bilski, Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Anna Gintowt-Dziwiłł, Paulina Jankowska, Agata Kasprzyk-Maryniak, Natalia Kiełbasińska, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Krzysztof Perliński, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6