Język angielski w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-2JAZAN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski w biznesie |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Potwierdzona znajomość języka obcego na poziomie A2/B1. Zaleca się kontynuację języka ze szkoły średniej zdawanego na maturze. |
Skrócony opis: |
Zajęcia z języka obcego na pierwszym stopniu studiów zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie co najmniej B2 w zakresie języka z szeroko pojętej dziedziny biznesu na bazie języka ogólnego. . Program zajęć zakłada korzystanie z opanowanych już wiadomości i umiejętności językowych, podnosi poziom motywacji do posługiwania się językiem obcym w celach komunikacyjnych.Zajęcia zapoznają studentów z przykładami zadań i sytuacji językowych w komunikacji pośredniej i bezpośredniej, umożliwiają poznanie stosowanych w czasie zaliczenia i egzaminu końcowego technik sprawdzania stopnia opanowania poszczególnych sprawności językowych: mówienia, słuchania, czytania i pisania. |
Efekty uczenia się: |
Wiedzy: W wyniku prowadzonych zajęć student • doskonali podstawowe sprawności językowych takie jak: rozumienie mowy, mówienie, czytanie za zrozumieniem, pisanie z uwzględnieniem podstawowej korespondencji służbowej. • tłumaczy proste teksty fachowe, • potrafi opisywać, definiować i analizować problemy • charakteryzować trendy, wartościować i oceniać sytuację • prowadzić proste negocjacje i wygłaszać prezentacje umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę. Umiejętności: W wyniku prowadzonych zajęć student • rozwija umiejętności praktycznego posługiwania się językiem obcym w zakresie języka ogólnego i specjalistycznego w mowie i piśmie oraz zastosować je w środowisku pracy adekwatnie do sytuacji • prowadzi korespondencję zewnętrzna i wewnętrzną firmy, • dokonuje prezentacji, • przeprowadza typowe biznesowe rozmowy bezpośrednie i telefoniczne, • analizuje, potrafi opracowywać i przedstawiać teksty z terminologią biznesową w języku angielskim. • kreatywnie korzystać z zebranych materiałów i nabytych umiejętności Kompetencji społecznych: (postaw) W wyniku prowadzonych zajęć student • wykazuje kreatywność, zdolność do samodzielnego myślenia i pracy w zespole • nabywa umiejętność wyrażania ocen i opinii zgodnie z zasadami etyki • nabywa aktywną postawę wobec wykorzystania języka obcego w środowisku pracy, poszerzania wiedzy fachowej i potrzeby ciągłego doskonalenia kompetencji językowych w obliczu rosnącej konkurencyjności połączonej z różnicami kulturowymi • potrafi postrzegać znajomość języka jako istotny atut funkcjonowania w globalnym i lokalnym środowisku biznesowym |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Gajdowicz, Witold Świstek | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
L
L
L
WT L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
CZ L
L
L
PT L
L
L
L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Egzamin
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Marta Hankiewicz, Elżbieta Karwacka, Krystyna Krzemińska, Krzysztof Perliński, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek, Maciej Witkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
CZ L
L
L
L
PT L
L
L
L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Egzamin
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Marcin Gajdowicz, Elżbieta Karwacka, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek, Rafał Turło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania testów pisemnych: 90,00 – 100% bardzo dobry (5) 81,00 – 89,99 dobry plus (4+) 72,00 – 80,99 dobry (4) 63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+) 55,00 – 62,99 dostateczny (3) 0 – 54,99 niedostateczny (2) Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach: zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach Kryteria oceny zadań z portfolio: wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna Kryteria oceny listu: Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte) 2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania. 3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach. 4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio 5. Ocena listu formalnego |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel Leadership – cechy przywódcze w biznesie Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji, Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Sylwia Sobczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Program lektoratu zakłada 120 godziny pracy z lektorem, 120 godziny samodzielnej pracy bieżącej i 120 godziny pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów pierwszego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w rozwiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie semestralne Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. Zaliczenie testu gramatyczno-słownikowego Aktywny udział w zajęciach. Przedstawienie pracy własnej. Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Kryteria oceniania testów pisemnych: 90,00 – 100% bardzo dobry (5) 81,00 – 89,99 dobry plus (4+) 72,00 – 80,99 dobry (4) 63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+) 55,00 – 62,99 dostateczny (3) 0 – 54,99 niedostateczny (2) Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach: zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach Kryteria oceny zadań z portfolio: wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna Kryteria oceny listu: Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Proponowane treści programowe Język specjalistyczny • Rynek i mechanizmy rynkowe • Rodzaje podmiotów gospodarczych • Struktura firmy i jej tożsamość • Rynek pracy • Globalizacja i nowe formy biznesu • Świadomość kulturowa • Etyka w biznesie • Style zarządzania • Strategie • Finanse i. Pieniądz i bankowość indywidualna ii. Finanse przedsiębiorstw i bankowość komercyjna iii. Bankowość internetowa iv. Giełda • Elementy rachunkowości • Marketing ( Marketing mix, marka, reklama i promocja) • Logistyka • CSR • Wymiana handlowa • Jakość w biznesie Umiejętności Mówienie • Przedstawianie siebie i profilu firmy • Rozmowa telefoniczna • Negocjacje • Prezentacje • dyskusja Pisanie • e-mail, fax • memo • list z prośbą o informację • skarga/ zażalenie • zaproszenie • krótki raport Czytanie tekstów z terminologią ekonomiczną • artykuły prasowe • eseje • rozprawki • raporty • biznes plan • interpretacja dokumentów Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne ( gramatyka funkcjonalna w kontekście ) • Wybrane zagadnienia gramatyczne typowe dla danego języka i poziomu kształcenia |
|
Literatura: |
Język angielski – Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2004.( unit 1, unit 2; p.63-79, unit 3; p.177- 205) • A. Ashley, Oxford Handbook of Commercial Correspondence, Oxford University Press, 2010. • T. Trappe &G. Tullis, Intelligent Business English Coursebook, Intermediate and Upper Intermediate Business English, Pearson Education Limited, 2010 • Ch. Johnson, Intelligent Business Skills Book, Pearson Education Limited, 2010 • L. Pile, Intelligent Business Workbook, Intermediate Business English ,Pearson Education Limited, 2010 • D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012. • I. Dubicka & M.O’Keeffe, Market Leader Advanced Business English, Course Book, Pearson Education Limited, 2012 Literatura uzupełniająca • J.Rogers, Market Leader Advanced Business English Practice File, Pearson Longman, 2010 • B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009. • P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009. • P. Emmerson, Business Builder Teacher’s Resource Series, Macmillan, 2008. • J.Allison&J.Townend with P.Emmerson,The Business Upper-Intermediate Student’s Book with Interactive Workbook Business Dilemmas & Video, Macmillan, 2008. • D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012. Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B2 i B2/C1 według Common European Framework of Reference. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
WT L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR L
L
L
L
CZ L
L
L
L
L
L
PT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Egzamin
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Aneta Burska, Aleksandra Kolasińska, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania testów pisemnych: 90,00 – 100% bardzo dobry (5) 81,00 – 89,99 dobry plus (4+) 72,00 – 80,99 dobry (4) 63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+) 55,00 – 62,99 dostateczny (3) 0 – 54,99 niedostateczny (2) Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach: zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach Kryteria oceny zadań z portfolio: wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna Kryteria oceny listu: Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte) 2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania. 3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach. 4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio 5. Ocena listu formalnego |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel Leadership – cechy przywódcze w biznesie Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji, Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN L
WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
CZ PT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Egzamin
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Mariusz Bilski, Aneta Burska, Katarzyna Fronczak, Marcin Gajdowicz, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Katarzyna Słodkowicz, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania testów pisemnych: 90,00 – 100% bardzo dobry (5) 81,00 – 89,99 dobry plus (4+) 72,00 – 80,99 dobry (4) 63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+) 55,00 – 62,99 dostateczny (3) 0 – 54,99 niedostateczny (2) Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach: zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach Kryteria oceny zadań z portfolio: wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna Kryteria oceny listu: Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte) 2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania. 3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach. 4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio 5. Ocena listu formalnego |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel Leadership – cechy przywódcze w biznesie Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji, Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
L
L
L
L
WT L
L
ŚR L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
CZ L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
PT L
L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Egzamin
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Aneta Burska, Marcin Gajdowicz, Krystyna Krzemińska, Katarzyna Kwiatkowska, Ewa Mianowska, Katarzyna Słodkowicz, Sylwia Sobczyk, Witold Świstek, Rafał Turło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania testów pisemnych: 90,00 – 100% bardzo dobry (5) 81,00 – 89,99 dobry plus (4+) 72,00 – 80,99 dobry (4) 63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+) 55,00 – 62,99 dostateczny (3) 0 – 54,99 niedostateczny (2) Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach: zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach Kryteria oceny zadań z portfolio: wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna Kryteria oceny listu: Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte) 2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania. 3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach. 4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio 5. Ocena listu formalnego |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel Leadership – cechy przywódcze w biznesie Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji, Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Sylwia Sobczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Program lektoratu zakłada 120 godziny pracy z lektorem, 120 godziny samodzielnej pracy bieżącej i 120 godziny pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów pierwszego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w rozwiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie semestralne Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. Zaliczenie testu gramatyczno-słownikowego Aktywny udział w zajęciach. Przedstawienie pracy własnej. Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte) 2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania. 3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach. 4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Proponowane treści programowe Język specjalistyczny • Rynek i mechanizmy rynkowe • Rodzaje podmiotów gospodarczych • Struktura firmy i jej tożsamość • Rynek pracy • Globalizacja i nowe formy biznesu • Świadomość kulturowa • Etyka w biznesie • Style zarządzania • Strategie • Finanse i. Pieniądz i bankowość indywidualna ii. Finanse przedsiębiorstw i bankowość komercyjna iii. Bankowość internetowa iv. Giełda • Elementy rachunkowości • Marketing ( Marketing mix, marka, reklama i promocja) • Logistyka • CSR • Wymiana handlowa • Jakość w biznesie Umiejętności Mówienie • Przedstawianie siebie i profilu firmy • Rozmowa telefoniczna • Negocjacje • Prezentacje • dyskusja Pisanie • e-mail, fax • memo • list z prośbą o informację • skarga/ zażalenie • zaproszenie • krótki raport Czytanie tekstów z terminologią ekonomiczną • artykuły prasowe • eseje • rozprawki • raporty • biznes plan • interpretacja dokumentów Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne ( gramatyka funkcjonalna w kontekście ) • Wybrane zagadnienia gramatyczne typowe dla danego języka i poziomu kształcenia |
|
Literatura: |
Język angielski – Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2004.( unit 1, unit 2; p.63-79, unit 3; p.177- 205) • A. Ashley, Oxford Handbook of Commercial Correspondence, Oxford University Press, 2010. • T. Trappe &G. Tullis, Intelligent Business English Coursebook, Intermediate and Upper Intermediate Business English, Pearson Education Limited, 2010 • Ch. Johnson, Intelligent Business Skills Book, Pearson Education Limited, 2010 • L. Pile, Intelligent Business Workbook, Intermediate Business English ,Pearson Education Limited, 2010 • D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012. • I. Dubicka & M.O’Keeffe, Market Leader Advanced Business English, Course Book, Pearson Education Limited, 2012 Literatura uzupełniająca • J.Rogers, Market Leader Advanced Business English Practice File, Pearson Longman, 2010 • B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009. • P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009. • P. Emmerson, Business Builder Teacher’s Resource Series, Macmillan, 2008. • J.Allison&J.Townend with P.Emmerson,The Business Upper-Intermediate Student’s Book with Interactive Workbook Business Dilemmas & Video, Macmillan, 2008. • D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012. Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B2 i B2/C1 według Common European Framework of Reference. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
L
WT L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR L
L
L
L
L
L
L
L
CZ L
PT L
L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Aneta Burska, Paulina Jankowska, Agata Kasprzyk-Maryniak, Krystyna Krzemińska, Katarzyna Kwiatkowska, Krzysztof Perliński, Ewa Samson-Nowacka, Sylwia Sobczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania testów pisemnych: 90,00 – 100% bardzo dobry (5) 81,00 – 89,99 dobry plus (4+) 72,00 – 80,99 dobry (4) 63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+) 55,00 – 62,99 dostateczny (3) 0 – 54,99 niedostateczny (2) Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach: zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach Kryteria oceny zadań z portfolio: wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna Kryteria oceny listu: Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte) 2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania. 3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach. 4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio 5. Ocena listu formalnego |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel Leadership – cechy przywódcze w biznesie Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji, Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
L
L
L
L
L
L
WT L
L
L
L
L
ŚR L
L
L
L
L
L
L
L
L
CZ L
L
PT L
L
L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Anna Gintowt-Dziwiłł, Paulina Jankowska, Krystyna Krzemińska, Sylwia Sobczyk, Rafał Turło, Maciej Witkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Program lektoratu zakłada 120 godziny pracy z lektorem, 120 godziny samodzielnej pracy bieżącej i 120 godziny pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów pierwszego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego. Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w rozwiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania testów pisemnych: 90,00 – 100% bardzo dobry (5) 81,00 – 89,99 dobry plus (4+) 72,00 – 80,99 dobry (4) 63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+) 55,00 – 62,99 dostateczny (3) 0 – 54,99 niedostateczny (2) Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach: zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach Kryteria oceny zadań z portfolio: wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna Kryteria oceny listu: Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Zaliczenie semestralne Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. Zaliczenie testu gramatyczno-słownikowego Aktywny udział w zajęciach. Przedstawienie pracy własnej. Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Proponowane treści programowe Język specjalistyczny • Rynek i mechanizmy rynkowe • Rodzaje podmiotów gospodarczych • Struktura firmy i jej tożsamość • Rynek pracy • Globalizacja i nowe formy biznesu • Świadomość kulturowa • Etyka w biznesie • Style zarządzania • Strategie • Finanse i. Pieniądz i bankowość indywidualna ii. Finanse przedsiębiorstw i bankowość komercyjna iii. Bankowość internetowa iv. Giełda • Elementy rachunkowości • Marketing ( Marketing mix, marka, reklama i promocja) • Logistyka • CSR • Wymiana handlowa • Jakość w biznesie Umiejętności Mówienie • Przedstawianie siebie i profilu firmy • Rozmowa telefoniczna • Negocjacje • Prezentacje • dyskusja Pisanie • e-mail, fax • memo • list z prośbą o informację • skarga/ zażalenie • zaproszenie • krótki raport Czytanie tekstów z terminologią ekonomiczną • artykuły prasowe • eseje • rozprawki • raporty • biznes plan • interpretacja dokumentów Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne ( gramatyka funkcjonalna w kontekście ) • Wybrane zagadnienia gramatyczne typowe dla danego języka i poziomu kształcenia |
|
Literatura: |
Język angielski – Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2004.( unit 1, unit 2; p.63-79, unit 3; p.177- 205) • A. Ashley, Oxford Handbook of Commercial Correspondence, Oxford University Press, 2010. • T. Trappe &G. Tullis, Intelligent Business English Coursebook, Intermediate and Upper Intermediate Business English, Pearson Education Limited, 2010 • Ch. Johnson, Intelligent Business Skills Book, Pearson Education Limited, 2010 • L. Pile, Intelligent Business Workbook, Intermediate Business English ,Pearson Education Limited, 2010 • D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012. • I. Dubicka & M.O’Keeffe, Market Leader Advanced Business English, Course Book, Pearson Education Limited, 2012 Literatura uzupełniająca • J.Rogers, Market Leader Advanced Business English Practice File, Pearson Longman, 2010 • B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009. • P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009. • P. Emmerson, Business Builder Teacher’s Resource Series, Macmillan, 2008. • J.Allison&J.Townend with P.Emmerson,The Business Upper-Intermediate Student’s Book with Interactive Workbook Business Dilemmas & Video, Macmillan, 2008. • D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012. Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B2 i B2/C1 według Common European Framework of Reference. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
WT L
L
L
L
L
L
L
L
L
L
ŚR L
L
L
L
L
L
L
L
CZ L
L
L
L
L
L
L
PT L
L
L
L
L
L
L
L
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Sobczyk | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Augustyniak, Mariusz Bilski, Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Anna Gintowt-Dziwiłł, Paulina Jankowska, Agata Kasprzyk-Maryniak, Natalia Kiełbasińska, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Krzysztof Perliński, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Rafał Turło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe. |
|
Metody dydaktyczne: | Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania testów pisemnych: 90,00 – 100% bardzo dobry (5) 81,00 – 89,99 dobry plus (4+) 72,00 – 80,99 dobry (4) 63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+) 55,00 – 62,99 dostateczny (3) 0 – 54,99 niedostateczny (2) Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach: zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach Kryteria oceny zadań z portfolio: wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna Kryteria oceny listu: Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte) 2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania. 3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach. 4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio 5. Ocena listu formalnego |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel Leadership – cechy przywódcze w biznesie Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji, Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7 Uzupełniająca: 1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12 2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections) 3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.