UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski w biznesie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-2JAZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski w biznesie
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego / na poziomie matury podstawowej.

Skrócony opis:

Zajęcia z języka obcego na pierwszym stopniu studiów zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie co najmniej B2 w zakresie języka z szeroko pojętej dziedziny biznesu na bazie języka ogólnego. Program zajęć zakłada korzystanie z opanowanych już wiadomości i umiejętności językowych, podnosi poziom motywacji do posługiwania się językiem obcym w celach komunikacyjnych. Zajęcia zapoznają studentów z przykładami zadań i sytuacji językowych w komunikacji pośredniej i bezpośredniej, umożliwiają poznanie stosowanych w czasie zaliczenia i egzaminu końcowego technik sprawdzania stopnia opanowania poszczególnych sprawności językowych: mówienia, słuchania, czytania i pisania.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy, student:

Posiada wiedzę o metodach i narzędziach odpowiednich dla nauk o zarządzaniu pozwalających opisywać organizacje, ich struktury oraz procesy w nich i między nimi zachodzące, opisywać, definiować i analizować problemy,

charakteryzować trendy, wartościować i oceniać sytuację. wiedzę teoretyczną do opisu finansowych skutków procesów i zjawisk gospodarczych

W zakresie umiejętności, student:

Ma umiejętności językowe w zakresie dyscypliny: nauki o zarządzaniu i jakości, zgodnie z wymaganiami właściwymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Posiada umiejętność przygotowywania typowych prac pisemnych w języku angielskim dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu organizacji, zarządzania i marketingu, uwzględniając aspekt teoretyczny i praktyczny omawianych zjawisk, a także wykorzystując różne źródła.Rozwija umiejętności praktycznego posługiwania się językiem obcym w zakresie języka ogólnego i specjalistycznego w mowie i piśmie oraz zastosować je w środowisku pracy adekwatnie do sytuacji.

W zakresie kompetencji, student:

Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności; zna i umie stosować w praktyce zasady samoedukacji, korzysta z różnych źródeł zdobywania informacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2026/2027" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-10-01 - 2027-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-22
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Marta Hankiewicz, Ewa Mianowska, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Dagmara Szonert-Rzepecka, Witold Świstek, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć stosowane są takie metody jak:

metoda

audiowizualna, komunikatywna, gramatyczno-tłumaczeniowa, , kognitywna, symulacji (np. role plays), audiolingwalna oraz metody problemowe (studium przypadku, dyskusja panelowa).


Sposoby i kryteria oceniania:

1. Testy formatywne i sumatywne ( podsumowujące), z zadaniami zamkniętymi i otwartymi, w których poszczególne zadania są punktowane.


Skala oceny testów:

100%-92 % - ocena bardzo dobra (5)

91%-84% - ocena dobra plus (4+)

83%-76% - ocena dobra (4)

75%-68% - ocena dostateczna plus (3+)

67%-60% - ocena dostateczna (3)

59%-0% - ocena niedostateczna (2)

Testy mogą sprawdzać znajomość słownictwa i struktur językowych, ale także kompetencje receptywne, tj. rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem (umiejętność analizy tekstu, wyszukiwanie informacji) oraz kompetencje produktywne w formie krótkich wypowiedzi pisemnych lub ustnych.


2. Portfolio pracy własnej, projekty językowe, wypowiedzi ustne i pisemne sprawdzające kompetencje produktywne

Informacja zwrotna od prowadzącego lub ocena ( w skali od 2 do 5)


Kryteria oceny:

a) mówienie

płynność wypowiedzi (umiejętność precyzyjnego przedstawiania argumentów i wyrażania myśli bez dłuższych pauz), poprawność wymowya, zakres używanego słownictwa (w tym specjalistycznego), poprawność gramatyczna wypowiedzi, stosowanie odpowiednich strategii komunikacyjnych, w tym umiejętność prowadzenia dialogu (umiejętność nawiązywania i podtrzymania komunikacji czy argumentacji)

b) Pisanie

przekazanie informacji określonych w poleceniu, rozwinięcie tematu, spójność tekstu, poprawność językowa, zakres słownictwa i struktur gramatycznych


Szczegółowa kryteria oceny poszczególnych zadań podaje prowadzący


Ocena końcowa z przedmiotu jest równa średniej arytmetycznej uzyskanych ocen cząstkowych. Przy wyliczaniu oceny końcowej występują następujące zaokrąglenia:

średnia ocen 4,76 – 5,00 -> ocena końcowa 5

średnia ocen 4,26 – 4,75 -> ocena końcowa 4+

średnia ocen 3,76 – 4,25 -> ocena końcowa 4

średnia ocen 3,26 – 3,75 -> ocena końcowa 3+

średnia ocen 2,50 – 3,25 -> ocena końcowa 3

średnia ocen 2,00 – 2,49 -> ocena końcowa 2



Wszystkie oceny cząstkowe muszą być pozytywne (od 3 do 5). Osoby, które nie uzyskały pozytywnej oceny z testu w pierwszym terminie, w następnych podejściach mogą otrzymać maksymalnie ocenę dobrą. Nie dotyczy to osób z usprawiedliwioną nieobecnością na zaliczeniu.


3. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Maksymalną liczbę dopuszczalnych nieobecności nieusprawiedliwionych na zajęciach podaje prowadzący, w oparciu o punkt 2 paragrafu 14 Regulaminu studiów, zgodnie z którym "Rada Wydziału ustala zasady realizacji obowiązku uczestniczenia przez studenta w poszczególnych rodzajach zajęć." W przypadku rażącej liczby nieobecności na zajęciach stosuje się odpowiednio punkt 5 paragrafu 14 Regulaminu Studiów.


4, Egzamin programowy.

Egzamin odbywa się w ostatnim semestrze nauki języka. Szczegółowy opis egzaminu, w tym skala oceniania oraz przykładowe egzaminy ustne i pisemne znajdują się w kursie SJOLEP na platformie Moodle

https://moodle.uni.lodz.pl/enrol/index.php?id=54115

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Do weryfikacji przedmiotowych efektów uczenia się stosuje się:

1. testy:

• diagnostyczne – określające poziom wyjściowy studentów

• formatywne – stosowane w trakcie nauki, monitorujące postępy (np. krótkie quizy, testy gramatyczne)

• sumatywne – podsumowujące naukę

2. wypowiedzi pisemne i ustne

3. inne metody

 portfolio językowe – dokumentowanie postępów poprzez zapis własnych prac np. dokonywanie streszczeń artykułów, tworzenie słowników pojęć

 projekty językowe, np. tworzenie prezentacji

 informacja zwrotna od nauczyciela, np. komentarze do prac pisemnych i wypowiedzi ustnych


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Cechy zawodów - opisywanie i porównywanie zawodów,

2. Szkolenia - rodzaje szkoleń, ocena potrzeb

3. Marki - cechy opisujące marki, marketing sensoryczny

4. Zarządzanie - umiejętności dobrego menadżera, rozwiązywanie problemów

5.Etyka w biznesie - sprawiedliwy handel,

6. Prawo w biznesie - problemy, zachowania nielegalne i nieetyczne

Gramatyka w biznesie :

Gerund/Infinitive, Conditionas, Reported Speech, pytania pośrednie

Literatura:

Podstawowa:

B2 Vantage Success with Business, Second Edition, Student's Book, National Geographic

Uzupełniająca:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman,

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Gajdowicz, Witold Świstek
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Natalia Gawior, Marta Hankiewicz, Elżbieta Karwacka, Krystyna Krzemińska, Krzysztof Perliński, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek, Maciej Witkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów

omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Cechy zawodów - opisywanie i porównywanie zawodów,

2. Szkolenia - rodzaje szkoleń, ocena potrzeb

3. Marki - cechy opisujące marki, marketing sensoryczny

4. Zarządzanie - umiejętności dobrego menadżera, rozwiązywanie problemów

5.Etyka w biznesie - sprawiedliwy handel,

6. Prawo w biznesie - problemy, zachowania nielegalne i nieetyczne

Literatura:

Podstawowa:

B2 Vantage Success with Business, Second Edition, Student's Book, National Geographic

Uzupełniająca:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman,

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Marcin Gajdowicz, Elżbieta Karwacka, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

2. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Sylwia Sobczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu zakłada 120 godziny pracy z lektorem, 120 godziny samodzielnej pracy bieżącej i 120 godziny pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów pierwszego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w rozwiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

Zaliczenie testu gramatyczno-słownikowego

Aktywny udział w zajęciach.

Przedstawienie pracy własnej.

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Szczegółowe treści kształcenia:

Proponowane treści programowe



Język specjalistyczny


• Rynek i mechanizmy rynkowe

• Rodzaje podmiotów gospodarczych

• Struktura firmy i jej tożsamość

• Rynek pracy

• Globalizacja i nowe formy biznesu

• Świadomość kulturowa

• Etyka w biznesie

• Style zarządzania

• Strategie

• Finanse

i. Pieniądz i bankowość indywidualna

ii. Finanse przedsiębiorstw i bankowość komercyjna

iii. Bankowość internetowa

iv. Giełda

• Elementy rachunkowości

• Marketing ( Marketing mix, marka, reklama i promocja)

• Logistyka

• CSR

• Wymiana handlowa

• Jakość w biznesie

Umiejętności

Mówienie

• Przedstawianie siebie i profilu firmy

• Rozmowa telefoniczna

• Negocjacje

• Prezentacje

• dyskusja

Pisanie

• e-mail, fax

• memo

• list z prośbą o informację

• skarga/ zażalenie

• zaproszenie

• krótki raport

Czytanie tekstów z terminologią ekonomiczną

• artykuły prasowe

• eseje

• rozprawki

• raporty

• biznes plan

• interpretacja dokumentów

Słuchanie ze zrozumieniem

Treści gramatyczne ( gramatyka funkcjonalna w kontekście )

• Wybrane zagadnienia gramatyczne typowe dla danego języka i poziomu kształcenia

Literatura:

Język angielski – Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2004.( unit 1, unit 2; p.63-79, unit 3; p.177- 205)

• A. Ashley, Oxford Handbook of Commercial Correspondence, Oxford University Press, 2010.

• T. Trappe &G. Tullis, Intelligent Business English Coursebook, Intermediate and Upper Intermediate Business English, Pearson Education Limited, 2010

• Ch. Johnson, Intelligent Business Skills Book, Pearson Education Limited, 2010

• L. Pile, Intelligent Business Workbook, Intermediate Business English ,Pearson Education Limited, 2010

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

• I. Dubicka & M.O’Keeffe, Market Leader Advanced Business English, Course Book, Pearson Education Limited, 2012

Literatura uzupełniająca

• J.Rogers, Market Leader Advanced Business English Practice File, Pearson Longman, 2010

• B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009.

• P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009.

• P. Emmerson, Business Builder Teacher’s Resource Series, Macmillan, 2008.

• J.Allison&J.Townend with P.Emmerson,The Business Upper-Intermediate Student’s Book with Interactive Workbook Business Dilemmas & Video, Macmillan, 2008.

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B2 i B2/C1 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aneta Burska, Aleksandra Kolasińska, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Mariusz Bilski, Aneta Burska, Katarzyna Fronczak, Marcin Gajdowicz, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Katarzyna Słodkowicz, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Witold Świstek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aneta Burska, Marcin Gajdowicz, Krystyna Krzemińska, Katarzyna Kwiatkowska, Ewa Mianowska, Katarzyna Słodkowicz, Sylwia Sobczyk, Witold Świstek, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Sylwia Sobczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu zakłada 120 godziny pracy z lektorem, 120 godziny samodzielnej pracy bieżącej i 120 godziny pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów pierwszego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w rozwiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

Zaliczenie testu gramatyczno-słownikowego

Aktywny udział w zajęciach.

Przedstawienie pracy własnej.

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

Szczegółowe treści kształcenia:

Proponowane treści programowe



Język specjalistyczny


• Rynek i mechanizmy rynkowe

• Rodzaje podmiotów gospodarczych

• Struktura firmy i jej tożsamość

• Rynek pracy

• Globalizacja i nowe formy biznesu

• Świadomość kulturowa

• Etyka w biznesie

• Style zarządzania

• Strategie

• Finanse

i. Pieniądz i bankowość indywidualna

ii. Finanse przedsiębiorstw i bankowość komercyjna

iii. Bankowość internetowa

iv. Giełda

• Elementy rachunkowości

• Marketing ( Marketing mix, marka, reklama i promocja)

• Logistyka

• CSR

• Wymiana handlowa

• Jakość w biznesie

Umiejętności

Mówienie

• Przedstawianie siebie i profilu firmy

• Rozmowa telefoniczna

• Negocjacje

• Prezentacje

• dyskusja

Pisanie

• e-mail, fax

• memo

• list z prośbą o informację

• skarga/ zażalenie

• zaproszenie

• krótki raport

Czytanie tekstów z terminologią ekonomiczną

• artykuły prasowe

• eseje

• rozprawki

• raporty

• biznes plan

• interpretacja dokumentów

Słuchanie ze zrozumieniem

Treści gramatyczne ( gramatyka funkcjonalna w kontekście )

• Wybrane zagadnienia gramatyczne typowe dla danego języka i poziomu kształcenia

Literatura:

Język angielski – Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2004.( unit 1, unit 2; p.63-79, unit 3; p.177- 205)

• A. Ashley, Oxford Handbook of Commercial Correspondence, Oxford University Press, 2010.

• T. Trappe &G. Tullis, Intelligent Business English Coursebook, Intermediate and Upper Intermediate Business English, Pearson Education Limited, 2010

• Ch. Johnson, Intelligent Business Skills Book, Pearson Education Limited, 2010

• L. Pile, Intelligent Business Workbook, Intermediate Business English ,Pearson Education Limited, 2010

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

• I. Dubicka & M.O’Keeffe, Market Leader Advanced Business English, Course Book, Pearson Education Limited, 2012

Literatura uzupełniająca

• J.Rogers, Market Leader Advanced Business English Practice File, Pearson Longman, 2010

• B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009.

• P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009.

• P. Emmerson, Business Builder Teacher’s Resource Series, Macmillan, 2008.

• J.Allison&J.Townend with P.Emmerson,The Business Upper-Intermediate Student’s Book with Interactive Workbook Business Dilemmas & Video, Macmillan, 2008.

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B2 i B2/C1 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aneta Burska, Paulina Jankowska, Agata Kasprzyk-Maryniak, Krystyna Krzemińska, Katarzyna Kwiatkowska, Krzysztof Perliński, Ewa Samson-Nowacka, Sylwia Sobczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 4 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Walińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Anna Gintowt-Dziwiłł, Paulina Jankowska, Krystyna Krzemińska, Sylwia Sobczyk, Rafał Turło, Maciej Witkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu zakłada 120 godziny pracy z lektorem, 120 godziny samodzielnej pracy bieżącej i 120 godziny pracy własnej rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego studentów studiów pierwszego stopnia przemawiają za metodą eklektyczną. Określając cel nauczania języka obcego jako osiągnięcie znajomości języka zapewniającej komunikację w środowisku pracy i akademickim, sugeruje się nacisk na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej popartej odpowiednio wysoką kompetencją lingwistyczną. Podejście komunikacyjne uznaje się obecnie za najbardziej popularne w nauczaniu języka obcego nowożytnego.

Techniki podejścia leksykalnego, które kładzie nacisk na nauczanie języka w kontekście, w rozwiązaniu z konkretnymi tematami lub sytuacjami okażą się pomocne w pracy nad słownictwem

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna




Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Zaliczenie semestralne

Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

Zaliczenie testu gramatyczno-słownikowego

Aktywny udział w zajęciach.

Przedstawienie pracy własnej.

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe

Szczegółowe treści kształcenia:

Proponowane treści programowe



Język specjalistyczny


• Rynek i mechanizmy rynkowe

• Rodzaje podmiotów gospodarczych

• Struktura firmy i jej tożsamość

• Rynek pracy

• Globalizacja i nowe formy biznesu

• Świadomość kulturowa

• Etyka w biznesie

• Style zarządzania

• Strategie

• Finanse

i. Pieniądz i bankowość indywidualna

ii. Finanse przedsiębiorstw i bankowość komercyjna

iii. Bankowość internetowa

iv. Giełda

• Elementy rachunkowości

• Marketing ( Marketing mix, marka, reklama i promocja)

• Logistyka

• CSR

• Wymiana handlowa

• Jakość w biznesie

Umiejętności

Mówienie

• Przedstawianie siebie i profilu firmy

• Rozmowa telefoniczna

• Negocjacje

• Prezentacje

• dyskusja

Pisanie

• e-mail, fax

• memo

• list z prośbą o informację

• skarga/ zażalenie

• zaproszenie

• krótki raport

Czytanie tekstów z terminologią ekonomiczną

• artykuły prasowe

• eseje

• rozprawki

• raporty

• biznes plan

• interpretacja dokumentów

Słuchanie ze zrozumieniem

Treści gramatyczne ( gramatyka funkcjonalna w kontekście )

• Wybrane zagadnienia gramatyczne typowe dla danego języka i poziomu kształcenia

Literatura:

Język angielski – Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• S.Taylor, Model Business Letters, E-mails &Other Business Documents, FT Prentice Hall, Pearson Education Limited, 2004.( unit 1, unit 2; p.63-79, unit 3; p.177- 205)

• A. Ashley, Oxford Handbook of Commercial Correspondence, Oxford University Press, 2010.

• T. Trappe &G. Tullis, Intelligent Business English Coursebook, Intermediate and Upper Intermediate Business English, Pearson Education Limited, 2010

• Ch. Johnson, Intelligent Business Skills Book, Pearson Education Limited, 2010

• L. Pile, Intelligent Business Workbook, Intermediate Business English ,Pearson Education Limited, 2010

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

• I. Dubicka & M.O’Keeffe, Market Leader Advanced Business English, Course Book, Pearson Education Limited, 2012

Literatura uzupełniająca

• J.Rogers, Market Leader Advanced Business English Practice File, Pearson Longman, 2010

• B.Mascull, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2009.

• P.Emmerson, Business Grammar Builder, Macmillan, 2009.

• P. Emmerson, Business Builder Teacher’s Resource Series, Macmillan, 2008.

• J.Allison&J.Townend with P.Emmerson,The Business Upper-Intermediate Student’s Book with Interactive Workbook Business Dilemmas & Video, Macmillan, 2008.

• D. Cotton, D. Falvey &S. Kent, Market Leader Intermediate Business English, Pearson Education Limited 2012.

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B2 i B2/C1 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Mariusz Bilski, Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Anna Gintowt-Dziwiłł, Paulina Jankowska, Agata Kasprzyk-Maryniak, Natalia Kiełbasińska, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Krzysztof Perliński, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Program lektoratu przewiduje 120 godzin zajęć z lektorem, 120 godzin pracy własnej studenta oraz 120 godzin pracy własnej studenta, rozwijającej umiejętności językowe.

Metody dydaktyczne:

Główną metodą stosowaną w pracy ze studentami jest metoda komunikatywna, pozwalająca na uczenie języka w kontekście, w konkretnych sytuacjach społecznych i w środowisku pracy. Metoda gramatyczno-tłumaczeniowa skupia się na nauczaniu zasad gramatycznych (analiza, wyjaśnienia) i pomaga w budowaniu umiejętności pisania i czytania. Metoda audio-wizualna (filmy, nagrania) rozwija umiejętności słuchania i mówienia.

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania testów pisemnych:

90,00 – 100% bardzo dobry (5)

81,00 – 89,99 dobry plus (4+)

72,00 – 80,99 dobry (4)

63,00 – 71,99 dostateczny plus (3+)

55,00 – 62,99 dostateczny (3)

0 – 54,99 niedostateczny (2)

Kryteria oceny pracy studentów na zajęciach:

zaangażowanie w wykonywanie zadań zleconych przez lektora, poprawne i zrozumiałe wyrażanie opinii, wniosków i sposobów rozwiązania problemów omawianych w grupach lub parach

Kryteria oceny zadań z portfolio:

wykonanie zadania zgodnie z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa poznanego na zajęciach, poprawność gramatyczna

Kryteria oceny listu:

Zgodność z tematem, użycie odpowiedniego słownictwa, poprawność gramatyczna



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

1. Pisemne sprawdziany z gramatyki i słownictwa (wybór wielokrotny, dopasowywanie, uzupełnianie, słowotwórstwo, pytania otwarte)

2. Pisemne testy sprawdzające umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania.

3. Bezpośrednia obserwacja aktywności studentów na zajęciach, udział w dyskusjach, pracy grupowej i w parach.

4. Ocena zadań zleconych w ramach pracy własnej, zawartych w Portfolio

5. Ocena listu formalnego


Szczegółowe treści kształcenia:

Human Resources – proces rekrutacji, formy zatrudnienia, rozmowa kwalifikacyjna

International Markets – rozwój rynków międzynarodowych, protekcjonizm, sprawiedliwy handel

Leadership – cechy przywódcze w biznesie

Competition – niektóre instytucje i sposoby kontroli konkurencji,

Ethics – zagadnienia etyczne w biznesie, rodzaje działań nieetycznych, postawa wobec działań nieetycznych, sygnaliści

Grammar in Business – czasy przeszłe, czasowniki modalne, pytania pośrednie, Gerund and Infinitive ,zdania warunkowe, strona bierna, mowa zależna


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition Extra, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 8-12

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 8-12

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-5