Seminarium doktorskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-2SDKOE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktorskie |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Ukończenie studiów pierwszego i drugiego stopnia lub studiów jednolitych magisterskich albo równorzędnych. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest: - pogłębienie wiedzy seminarzystów dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu zarządzania i dyscyplin pokrewnych poprzez studia literaturowe i dyskusje na zajęciach, - ukierunkowanie seminarzystów w procesie formułowania problemu naukowego i tematu pracy doktorskiej oraz w opracowaniu jej koncepcji, - pomoc w doborze literatury, opracowaniu na jej podstawie pierwszych rozdziałów rozprawy o charakterze teoretycznym, wstępnym sformułowaniu hipotez badawczych, określeniu obszaru badań, doborze metod i technik badawczych oraz w przeprowadzeniu badań empirycznych, - konsultowanie w trakcie pisemnego prezentowania wyników badań, formułowania wniosków, weryfikacji hipotez i opracowania praktycznej części rozprawy. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest: - pogłębienie wiedzy seminarzystów dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu zarządzania i dyscyplin pokrewnych poprzez studia literaturowe i dyskusje na zajęciach, - ukierunkowanie seminarzystów w procesie formułowania problemu naukowego i tematu pracy doktorskiej oraz w opracowaniu jej koncepcji, - pomoc w doborze literatury, opracowaniu na jej podstawie pierwszych rozdziałów rozprawy o charakterze teoretycznym, wstępnym sformułowaniu hipotez badawczych, określeniu obszaru badań, doborze metod i technik badawczych oraz w przeprowadzeniu badań empirycznych, - konsultowanie w trakcie pisemnego prezentowania wyników badań, formułowania wniosków, weryfikacji hipotez i opracowania praktycznej części rozprawy. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna główne kierunki badawcze w wybranej specjalności oraz jej rolę i powiązania z wiedzą z zakresu zarządzania oraz wykazuje znajomość tendencji rozwoju teorii i praktyki w wybranej specjalności z zakresu zarządzania lub finansów. Posiada wiedzę o charakterze szczegółowym związaną z wybraną problematyką, zna najnowsze kierunki i wyniki badań naukowych w tym zakresie oraz ich wpływ na zastosowania praktyczne lub regulacje prawne. Zna zasady pisania prac o charakterze naukowym, w tym rozprawy doktorskiej. Zna ekonomiczne, etyczne, prawne i społeczne zasady prowadzenia badań empirycznych. Umiejętności Potrafi znajdować pozycje literatury, akty prawne i inne regulacje w zbiorach literatury oraz w innych źródłach informacji krajowych i zagranicznych. Potrafi formułować problemy, cele i hipotezy badawcze w pracy naukowej. Umie przygotować i przeprowadzić badania empiryczne w odniesieniu do problematyki zainteresowania. Potrafi umiejętnie wykorzystać posiadaną wiedzę do krytycznej oceny wyników badań własnych i konfrontowania ich z wynikami badań innych osób. Potrafi dostrzegać i rozwiązywać problemy występujące w obszarze nauk o zarządzaniu, wykorzystując posiadaną wiedzę specjalistyczną w wybranym zakresie zarządzania lub finansów i wyniki prac badawczych o charakterze praktycznym. Umie prezentować wyniki przeprowadzonych studiów literaturowych oraz formułować własne opinie i oceny na tematy z zakresu zarządzania i wybranej specjalności. Ma umiejętność inicjowania i rozwijania dyskusji na tematy naukowe w dziedzinie wybranej specjalności również w międzynarodowym środowisku naukowym. Kompetencje społeczne Odczuwa potrzebę oraz potrafi samodzielnie i krytycznie rozszerzać swoją wiedzę i umiejętności z zakresu wybranej specjalności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny. Jest otwarty na pracę w zespołach badawczych w obszarze zainteresowania naukowego oraz kierowania takimi zespołami. Wykazuje kreatywność i otwartość na nowe idee i koncepcje dotyczące zarządzania. Poszukuje nowych inicjatyw, rozwiązań i nowych obszarów badań. Zachowuje się w sposób odpowiedzialny i etyczny w procesie prowadzenia badań naukowych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia audytoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Wyniki własnej pracy naukowej są rozliczane w powiązaniu z seminarium doktorskim na podstawie wykazanych przez doktoranta rezultatów tej pracy w Arkuszu oceny doktoranta, składanym kierownikowi studiów doktoranckich, po zaopiniowaniu przez opiekuna naukowego, po zakończeniu każdego roku akademickiego, nie później niż do 30 września. 2. Doktorant jest zobowiązany do udokumentowania osiągnięć i przekazania do wglądu w wersji drukowanej lub elektronicznej (np. wydruk lub wersja elektroniczna kolejnych części rozprawy doktorskiej, oryginały lub nadbitki opublikowanych artykułów naukowych, potwierdzenie przez organizatorów udziału w konferencji naukowej i wygłoszenia referatu, potwierdzenie udziału w krajowych lub zagranicznych seminariach doktorskich, potwierdzenie uczestnictwa w projekcie badawczym). |
|
Metody dydaktyczne: | Seminarium doktorskie Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Seminarium doktorskie" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Seminarium doktorskie" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 20.00% Prezentacja - 80.00% Ocena z formy "Seminarium doktorskie" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 0.00% - ocena 2 0.00% i więcej - ocena 3 0.00% i więcej - ocena 3,5 0.00% i więcej - ocena 4 0.00% i więcej - ocena 4,5 0.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Seminarium doktorskie Prezentacja zainteresowań badawczych przez doktorantów i zarysowanie problemu badawczego jako podstawy przygotowania pracy doktorskiej. Dyskusja na wybrane tematy z zakresu problematyki zainteresowania doktorantów w kontekście teorii i metodologii zarządzania oraz dyscyplin pokrewnych. Określenie problemu badawczego, sformułowanie tematu i głównego celu pracy doktorskiej przez każdego doktoranta. Przedstawienie koncepcji pracy doktorskiej (wstępnej struktury pracy) przez doktorantów oraz wykazu podstawowych pozycji literatury. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2001 Kolman R., Szczepańska K., Doktoraty i habilitacje. Poradnik realizacji, TNOiZ, Toruń 2011 Sławińska M., Witczak H., Podstawy metodologiczne prac doktorskich w naukach ekonomicznych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008 Morawski R. Z., Etyczne aspekty działalności badawczej w naukach empirycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011 Literatura dodatkowa Babbie E., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 Inne materiały dydaktyczne Wybrane artykuły naukowe, referaty i rozdziały monografii z zakresu zarządzania i dyscyplin pokrewnych, wskazane przez prowadzącego/ą seminarium (w celu ugruntowania zaawansowanej wiedzy z zakresu zarządzania i dyscyplin pokrewnych) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
|
Typ zajęć: |
Seminarium doktorskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paweł Bryła, Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Bogdan Gregor, Wojciech Grzegorczyk, Krystyna Iwińska-Knop, Jan Jeżak, Robert Kozielski, Renata Lisowska, Anna Pamuła, Maciej Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium doktorskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Wyniki własnej pracy naukowej są rozliczane w powiązaniu z seminarium doktorskim na podstawie wykazanych przez doktoranta rezultatów tej pracy w Arkuszu oceny doktoranta, składanym kierownikowi studiów doktoranckich, po zaopiniowaniu przez opiekuna naukowego, po zakończeniu każdego roku akademickiego, nie później niż do 30 września. 2. Doktorant jest zobowiązany do udokumentowania osiągnięć i przekazania do wglądu w wersji drukowanej lub elektronicznej (np. wydruk lub wersja elektroniczna kolejnych części rozprawy doktorskiej, oryginały lub nadbitki opublikowanych artykułów naukowych, potwierdzenie przez organizatorów udziału w konferencji naukowej i wygłoszenia referatu, potwierdzenie udziału w krajowych lub zagranicznych seminariach doktorskich, potwierdzenie uczestnictwa w projekcie badawczym). |
|
Metody dydaktyczne: | Seminarium doktorskie Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Seminarium doktorskie" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Seminarium doktorskie" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 20.00% Prezentacja - 80.00% Ocena z formy "Seminarium doktorskie" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 0.00% - ocena 2 0.00% i więcej - ocena 3 0.00% i więcej - ocena 3,5 0.00% i więcej - ocena 4 0.00% i więcej - ocena 4,5 0.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Seminarium doktorskie Prezentacja zainteresowań badawczych przez doktorantów i zarysowanie problemu badawczego jako podstawy przygotowania pracy doktorskiej. Dyskusja na wybrane tematy z zakresu problematyki zainteresowania doktorantów w kontekście teorii i metodologii zarządzania oraz dyscyplin pokrewnych. Określenie problemu badawczego, sformułowanie tematu i głównego celu pracy doktorskiej przez każdego doktoranta. Przedstawienie koncepcji pracy doktorskiej (wstępnej struktury pracy) przez doktorantów oraz wykazu podstawowych pozycji literatury. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2001 Kolman R., Szczepańska K., Doktoraty i habilitacje. Poradnik realizacji, TNOiZ, Toruń 2011 Sławińska M., Witczak H., Podstawy metodologiczne prac doktorskich w naukach ekonomicznych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008 Morawski R. Z., Etyczne aspekty działalności badawczej w naukach empirycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011 Literatura dodatkowa Babbie E., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 Inne materiały dydaktyczne Wybrane artykuły naukowe, referaty i rozdziały monografii z zakresu zarządzania i dyscyplin pokrewnych, wskazane przez prowadzącego/ą seminarium (w celu ugruntowania zaawansowanej wiedzy z zakresu zarządzania i dyscyplin pokrewnych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | 1. Wyniki własnej pracy naukowej są rozliczane w powiązaniu z seminarium doktorskim na podstawie wykazanych przez doktoranta rezultatów tej pracy w Arkuszu oceny doktoranta, składanym kierownikowi studiów doktoranckich, po zaopiniowaniu przez opiekuna naukowego, po zakończeniu każdego roku akademickiego, nie później niż do 30 września. 2. Doktorant jest zobowiązany do udokumentowania osiągnięć i przekazania do wglądu w wersji drukowanej lub elektronicznej (np. wydruk lub wersja elektroniczna kolejnych części rozprawy doktorskiej, oryginały lub nadbitki opublikowanych artykułów naukowych, potwierdzenie przez organizatorów udziału w konferencji naukowej i wygłoszenia referatu, potwierdzenie udziału w krajowych lub zagranicznych seminariach doktorskich, potwierdzenie uczestnictwa w projekcie badawczym). |
|
Metody dydaktyczne: | Seminarium doktorskie Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Seminarium doktorskie" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Seminarium doktorskie" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 20.00% Prezentacja - 80.00% Ocena z formy "Seminarium doktorskie" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 0.00% - ocena 2 0.00% i więcej - ocena 3 0.00% i więcej - ocena 3,5 0.00% i więcej - ocena 4 0.00% i więcej - ocena 4,5 0.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Seminarium doktorskie Prezentacja zainteresowań badawczych przez doktorantów i zarysowanie problemu badawczego jako podstawy przygotowania pracy doktorskiej. Dyskusja na wybrane tematy z zakresu problematyki zainteresowania doktorantów w kontekście teorii i metodologii zarządzania oraz dyscyplin pokrewnych. Określenie problemu badawczego, sformułowanie tematu i głównego celu pracy doktorskiej przez każdego doktoranta. Przedstawienie koncepcji pracy doktorskiej (wstępnej struktury pracy) przez doktorantów oraz wykazu podstawowych pozycji literatury. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2001 Kolman R., Szczepańska K., Doktoraty i habilitacje. Poradnik realizacji, TNOiZ, Toruń 2011 Sławińska M., Witczak H., Podstawy metodologiczne prac doktorskich w naukach ekonomicznych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008 Morawski R. Z., Etyczne aspekty działalności badawczej w naukach empirycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011 Literatura dodatkowa Babbie E., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 Inne materiały dydaktyczne Wybrane artykuły naukowe, referaty i rozdziały monografii z zakresu zarządzania i dyscyplin pokrewnych, wskazane przez prowadzącego/ą seminarium (w celu ugruntowania zaawansowanej wiedzy z zakresu zarządzania i dyscyplin pokrewnych) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
SD
|
Typ zajęć: |
Seminarium doktorskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Biesaga-Słomczewska, Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Tomasz Domański, Bogdan Gregor, Jan Jeżak, Remigiusz Kozłowski, Renata Lisowska, Jarosław Ropęga, Jerzy Różański, Wawrzyniec Rudolf, Danuta Stawasz, Dariusz Trzmielak, Maciej Urbaniak, Dorota Witkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium doktorskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Wyniki własnej pracy naukowej są rozliczane w powiązaniu z seminarium doktorskim na podstawie wykazanych przez doktoranta rezultatów tej pracy w Arkuszu oceny doktoranta, składanym kierownikowi studiów doktoranckich, po zaopiniowaniu przez opiekuna naukowego, po zakończeniu każdego roku akademickiego, nie później niż do 30 września. 2. Doktorant jest zobowiązany do udokumentowania osiągnięć i przekazania do wglądu w wersji drukowanej lub elektronicznej (np. wydruk lub wersja elektroniczna kolejnych części rozprawy doktorskiej, oryginały lub nadbitki opublikowanych artykułów naukowych, potwierdzenie przez organizatorów udziału w konferencji naukowej i wygłoszenia referatu, potwierdzenie udziału w krajowych lub zagranicznych seminariach doktorskich, potwierdzenie uczestnictwa w projekcie badawczym). |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja, prezentacja, wykład |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: - zaangażowanie seminarzysty w wybór tematyki rozprawy doktorskiej, - postęp w sformułowaniu celów i podstawowej tezy pracy oraz w opracowaniu wstępnego planu (struktury) rozprawy, - postęp w doprecyzowaniu celów (głównego i szczegółowych) i hipotez badawczych pracy oraz w opracowaniu rozbudowanej koncepcji rozprawy, - kompletność i jakość złożonych rozdziałów pracy do oceny opiekuna naukowego lub promotora, - stopień i prawidłowość przygotowania badań empirycznych, - przeprowadzenie i opis badań empirycznych oraz sformułowanie wniosków, - znaczący postęp w pisaniu rozprawy doktorskiej, - zakres, liczebność i innowacyjność pozycji literatury zebranych do rozprawy, - złożenie do oceny przez opiekuna naukowego całej rozprawy doktorskiej na koniec 8 semestru. Zaliczenie na ocenę: - I rok na podstawie aktywnego uczestnictwa w seminarium, opracowania i złożenia koncepcji (wstępnego planu) pracy doktorskiej, - II rok na podstawie aktywnego uczestnictwa w seminarium, opracowania i złożenia pełnej koncepcji pracy oraz przynajmniej jednego rozdziału pracy doktorskiej, - III roku na podstawie postępu w pisaniu pracy doktorskiej - złożenie przez seminarzystę w każdym semestrze rozdziału pracy doktorskiej do weryfikacji opiekuna naukowego oraz poprawa przez doktoranta rozdziału poprzedniego, prezentacja koncepcji rozprawy na zebraniu katedry, - IV roku na podstawie postępu w pisaniu pracy doktorskiej - złożenie przez seminarzystę w semestrze zimowym kolejnego rozdziału pracy doktorskiej, a w semestrze letnim tekstu całej pracy. Uzyskanie pozytywnej oceny z zakresu 3 - 5 zależy od stopnia spełnienia przez doktoranta ww. kryteriów oceniania, oszacowanego przez opiekuna naukowego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Rok I, Semestr 1-2 1.Przedstawienie wymagań i warunków zaliczenia seminarium w poszczególnych latach i semestrach. 2.Omówienie ogólnych zasad pisania artykułu naukowego i rozprawy doktorskiej, prowadzenia badań literaturowych i empirycznych. 3.Rola uczonego w społeczeństwie i gospodarce, rzetelność w badaniach naukowych i poszanowanie własności intelektualnej – przedstawienie tez i dyskusja. 4.Prezentacja zainteresowań badawczych przez doktorantów i zarysowanie problemu badawczego jako podstawy przygotowania pracy doktorskiej. 5.Dyskusja na wybrane tematy z zakresu problematyki zainteresowania doktorantów w kontekście teorii i metodologii zarządzania oraz dyscyplin pokrewnych. 6.Określenie problemu badawczego, sformułowanie tematu i głównego celu pracy doktorskiej przez każdego doktoranta. 7.Przedstawienie koncepcji pracy doktorskiej (wstępnej struktury pracy) przez doktorantów oraz wykazu podstawowych pozycji literatury. Rok II, Semestr 3-4 1.Prezentowanie przez seminarzystów wstępnych planów rozpraw doktorskich, przedyskutowanie i weryfikacja planów. 2.Dyskusja na temat głównego i szczegółowych celów oraz tez rozpraw doktorskich poszczególnych doktorantów. 3.Sformułowanie przez doktorantów hipotez badawczych oraz omówienie zakresu i metody planowanych badań empirycznych. 4.Dyskusja na szczegółowe tematy z zakresu problematyki zainteresowania doktorantów w kontekście przygotowywanych artykułów naukowych i referatów konferencyjnych. 5.Pogłębienie wiedzy na wybrane tematy dotyczące współczesnych kierunków rozwoju nauk o zarządzaniu i dyscyplin pokrewnych na podstawie zaleconych przez opiekuna artykułów z przedmiotowych czasopism krajowych i zagranicznych. 6.Przedstawienie przez doktorantów raportu z przeprowadzonych studiów literaturowych (rozszerzonego wykazu pozycji literatury). 7.Prezentacja przez doktorantów treści co najmniej pierwszego rozdziału pracy doktorskiej. Rok III, Semestr 5-6 1.Współczesne kierunki rozwoju nauk o zarządzaniu i dyscyplin pokrewnych a potrzeby praktyki zarządzania – kontynuacja poznawania i pogłębienie problematyki. 2.Dyskusja na szczegółowe tematy z zakresu problematyki zainteresowania doktorantów w kontekście przygotowywanych artykułów naukowych i referatów konferencyjnych. 3.Prezentowanie przez doktorantów napisanych kolejnych teoretycznych rozdziałów prac doktorskich. 4.Sformułowanie koncepcji badań empirycznych dla realizacji celów rozprawy. 5.Omówienie metod i technik oraz zakresu badań empirycznych planowanych do przeprowadzenia przez doktorantów w celu napisania części empirycznej prac doktorskiej. 6.Analiza i weryfikacja układu i treści formularza ankiety lub kwestionariusza wywiadu opracowanych przez doktoranta. Rok IV, Semestr 7-8 1.Współczesne kierunki rozwoju nauk o zarządzaniu i dyscyplin pokrewnych – zapoznanie się z wybranymi, najnowszymi pozycjami literatury związanymi z problematyką przygotowywanych rozpraw. 2.Prezentacja problemów wynikających z prowadzonych badań empirycznych i poszukiwanie sposobów ich rozwiązania. Omówienie wyników i wniosków z badania. 3.Dyskusja dotycząca założeń, struktury, warunków ograniczających i możliwości aplikacyjnych proponowanych przez seminarzystów modeli w rozprawach doktorskich (w przypadkach ich opracowania). 4.Prezentowanie przez doktorantów ostatnich rozdziałów prac doktorskich. 5.Opracowanie i weryfikacja wstępu i zakończenia rozprawy doktorskiej. 6.Przygotowanie i prezentacja autoreferatu rozprawy doktorskiej na zebraniu katedry. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2001. 2.Kolman R., Szczepańska K., Doktoraty i habilitacje. Poradnik realizacji, TNOiZ, Toruń 2011. 3.Sławińska M., Witczak H., Podstawy metodologiczne prac doktorskich w naukach ekonomicznych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008. 4.Morawski R. Z., Etyczne aspekty działalności badawczej w naukach empirycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: 1.Babbie E., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. 2.Wybrane artykuły naukowe, referaty i rozdziały monografii z zakresu zarządzania i dyscyplin pokrewnych, wskazane przez prowadzącego/ą seminarium (w celu ugruntowania zaawansowanej wiedzy z zakresu zarządzania i dyscyplin pokrewnych). |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.