UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski w biznesie - egzamin

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-3JAZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski w biznesie - egzamin
Jednostka: Studium Języków Obcych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Potwierdzona znajomość języka obcego na poziomie A2/B1. Zaleca się kontynuację języka ze szkoły średniej zdawanego na maturze.

Skrócony opis:

Zajęcia z języka obcego na pierwszym stopniu studiów zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie co najmniej B2 w zakresie języka z szeroko pojętej dziedziny biznesu na bazie języka ogólnego. . Program zajęć zakłada korzystanie z opanowanych już wiadomości i umiejętności językowych, podnosi poziom motywacji do posługiwania się językiem obcym w celach komunikacyjnych.Zajęcia zapoznają studentów z przykładami zadań i sytuacji językowych w komunikacji pośredniej i bezpośredniej, umożliwiają poznanie stosowanych w czasie zaliczenia i egzaminu końcowego technik sprawdzania stopnia opanowania poszczególnych sprawności językowych: mówienia, słuchania, czytania i pisania.

Efekty uczenia się:

Wiedzy:

W wyniku prowadzonych zajęć student

• doskonali podstawowe sprawności językowych takie jak: rozumienie mowy, mówienie, czytanie za zrozumieniem, pisanie z uwzględnieniem podstawowej korespondencji służbowej.

• tłumaczy proste teksty fachowe,

• potrafi opisywać, definiować i analizować problemy

• charakteryzować trendy, wartościować i oceniać sytuację

• prowadzić proste negocjacje i wygłaszać prezentacje umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę.

Umiejętności:

W wyniku prowadzonych zajęć student

• rozwija umiejętności praktycznego posługiwania się językiem obcym w zakresie języka ogólnego i specjalistycznego w mowie i piśmie oraz zastosować je w środowisku pracy adekwatnie do sytuacji

• prowadzi korespondencję zewnętrzna i wewnętrzną firmy,

• dokonuje prezentacji,

• przeprowadza typowe biznesowe rozmowy bezpośrednie i telefoniczne,

• analizuje, potrafi opracowywać i przedstawiać teksty z terminologią biznesową w języku angielskim.

• kreatywnie korzystać z zebranych materiałów i nabytych umiejętności

Kompetencji społecznych:

(postaw) W wyniku prowadzonych zajęć student

• wykazuje kreatywność, zdolność do samodzielnego myślenia i pracy w zespole

• nabywa umiejętność wyrażania ocen i opinii zgodnie z zasadami etyki

• nabywa aktywną postawę wobec wykorzystania języka obcego w środowisku pracy, poszerzania wiedzy fachowej i potrzeby ciągłego doskonalenia kompetencji językowych w obliczu rosnącej konkurencyjności połączonej z różnicami kulturowymi

• potrafi postrzegać znajomość języka jako istotny atut funkcjonowania w globalnym i lokalnym środowisku biznesowym

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Witold Świstek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Lektorat - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Natalia Gawior
Prowadzący grup: Natalia Gawior, Małgorzata Piekarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Sylwia Sobczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aneta Burska, Natalia Gawior, Paulina Jankowska, Agata Kasprzyk-Maryniak, Krystyna Krzemińska, Katarzyna Kwiatkowska, Krzysztof Perliński, Ewa Samson-Nowacka, Sylwia Sobczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Anna Gintowt-Dziwiłł, Paulina Jankowska, Krystyna Krzemińska, Sylwia Sobczyk, Maciej Witkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Sylwia Sobczyk
Prowadzący grup: Aleksandra Augustyniak, Mariusz Bilski, Aneta Burska, Katarzyna Duklas, Anna Gintowt-Dziwiłł, Paulina Jankowska, Agata Kasprzyk-Maryniak, Natalia Kiełbasińska, Krystyna Krzemińska, Ewa Mianowska, Krzysztof Perliński, Sylwia Sobczyk, Maria Szczepanik, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:


Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności językowych: mówienia, słuchania, czytania oraz pisania w kontekście zawodowym. Koncentrują się na pracy z tekstami fachowymi oraz rozwijaniu znajomości słownictwa kierunkowego.Treścią przedmiotu są wybrane zagadnienia z języka angielskiego biznesowego

Metody dydaktyczne:

metody podające, praktyczne i aktywizujące - objaśnienie, ćwiczenia przedmiotowe, gry dydaktyczne, dyskusja, praca z materiałami, prezentacja

Sposoby i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z dwóch testów pisemnych, wykonanie zadań w ramach pracy własnej studenta, uczestnictwo w zajęciach

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:


1. kolokwia/sprawdziany zarówno ustne, jak i w formie pisemnej (testy

jednokrotnego/wielokrotnego wyboru, odpowiedzi na pytania otwarte), weryfikujące znajomość słownictwa i zagadnień gramatycznych

2. bezpośrednia obserwacja aktywności podczas zajęć, udziału studentów w dyskusji, zaangażowania i umiejętności pracy grupowej, gotowości

i umiejętności poszerzania wiedzy,

3. sprawdzanie pracy własnej studentów (portfolio)


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Brand – marka i produkt, promocja, outsourcing, strategie marketingowe

2. Organisation – struktura firmy, źródła finansowania, zakładanie firmy, charakterystyka miejsca pracy

3. Change – postawy wobec zmian, fuzja i przejęcie firmy

4. Money – źródła inwestowania, kapitał, udziały, wybrane dokumenty finansowe

5. Travel – podróże biznesowe

6. Advertising – autentyczne reklamy, metody reklamowania, planowanie kampanii reklamowej

7. Cultures – świadomość kulturowa, prowadzenie biznesu w różnych środowiskach kulturowych, planowanie wizyt partnerów biznesowych

8. Grammar in Business – czasy teraźniejsze, sposoby wyrażania przyszłości, czas przeszły, czasowniki modalne, pytania pośrednie.


Literatura:

Podstawowa:

1. 1. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent “Market Leader” Intermediate Business English Course Book, 3rd Edition, Pearson Longman, Units 1- 7

Uzupełniająca:

1. Text Bank : selected articles from the Financial Times – Units 1-7

2 J. Allison, J.Townend with P.Emmerson “The Business” Upper-Intermediate Student’s Book MACMILLAN, Unit 5, 6, 7 ( reading and vocabulary sections)

3.Ian Mac Kenzie “Professional English in Use – Finance” Cambridge University Press, units 2, 28,38,39

4. John Rogers “Market Leader Intermediate Business English Practice File”, Pearson Longman, units 1- 7

5. John Flower “Build Your Business Vocabulary”, Thomson, Heinle , selected units

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6