Analiza branży i pozycji konkurencyjnej biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-AABPZN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza branży i pozycji konkurencyjnej biznesu |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Brak |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodyką analizowania pozycji konkurencyjnej jednostek biznesowych z wykorzystaniem przykładów praktycznych oraz analizowaniem przypadków. Wybrane techniki wdrożone zostaną z wykorzystaniem aplikacji komputerowych. |
Pełny opis: |
Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodyką analizowania pozycji konkurencyjnej jednostek biznesowych z wykorzystaniem przykładów praktycznych oraz analizowaniem przypadków. Wybrane techniki wdrożone zostaną z wykorzystaniem aplikacji komputerowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada wiedzę na temat podstawowych źródeł tworzenia wartości w przedsiębiorstwie Posiada wiedzę na temat metod analizy zjawisk w otoczeniu przedsiębiorstwa, w kontekście ich wpływu na jego sytuację Posiada wiedzę o elementach makrootoczenia oraz otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstw Posiada podstawową wiedzę o regułach konkurowania i kooperowania na rynkach krajowych Posiada wiedzę o metodach i narzędziach analizy strategicznej Posiada wiedzę o regułach ekonomicznych wpływających na podejmowanie decyzji w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem Posiada wiedzę o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencji zmian w makrootoczeniu oraz otoczeniu konkurencyjnym i ich wpływie na funkcjonowanie przedsiębiorstw, a także o konsekwencji decyzji podejmowanych wewnątrz przedsiębiorstwa Posiada wiedzę o poglądach i ich ewolucji na temat mechanizmów tworzenia przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa, form konkurencji i kooperacji pomiędzy nimi Zna zasady tworzenia modelu biznesowego oraz projektowania strategii konkurowania wraz z podporządkowanymi jej strategiami funkcjonalnymi Posiada wiedzę potrzebną do kompleksowej oceny sytuacji przedsiębiorstwa w wymiarze konkurencyjnym Umiejętności Potrafi prawidłowo interpretować znaczenie poszczególnych elementów makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do praktycznego analizowania wpływu poszczególnych elementów makrootczenia i otoczenia konkurencyjnego na jego zdolność do tworzenia przewagi konkurencyjnej Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg wybranych procesów w makrootoczeniu i otoczeniu konkurencyjnym przedsiębiorstwa Potrafi prognozować zmiany w otoczeniu konkurencyjnym oraz analizować ich wpływ na zdolność przedsiębiorstwa do tworzenia przewagi konkurencyjnej Posiada umiejętność oceny alternatywnych rozwiązań konkretnego problemu i dokonania odpowiedniego wyboru Posiada umiejętność analizowania makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego Posiada umiejętność wszechstronnej oceny sytuacji przedsiębiorstwa w wymiarze konkurencyjnym Posiada umiejętność oceny wpływu zjawisk w otoczeniu przedsiębiorstwa na jego sytuację Kompetencje społeczne Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role Potrafi uczestniczyć w przygotowaniu raportów i analiz niezbędnych do podejmowania decyzji biznesowych, uwzględniając aspekty ekonomiczne Potrafi kreatywnie integrować wiedzę z obszarów zarządzania oraz ją stosować do oceny sytuacji przedsiębiorstwa i podejmowania decyzji biznesowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Leszek Bohdanowicz, Zbigniew Matyjas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Cel prowadzenia analiz strategicznych Techniki analizy strategicznej i sektorowej Metodyka analizowania konkurentów i klientów Kluczowe metody analizowania otoczenia Techniki analizy ewolucyjnej Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu Analiza sektorowa w praktyce Ćwiczenia audytoryjne Warsztat stratega Techniki analizy strategicznej i sektorowej Metodyka analizowania konkurentów Kluczowe metody analizowania otoczenia Techniki analizy ewolucyjnej Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu Praktyczne aspekty analizy sektorowej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003 M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001 Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994 Literatura dodatkowa Jeżak J., Matyjas Z., Mapa grup strategicznych elementem analizy konkurencji w sektorze, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 9 R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005 G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Leszek Bohdanowicz, Żaklina Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Cel prowadzenia analiz strategicznych Techniki analizy strategicznej i sektorowej Metodyka analizowania konkurentów i klientów Kluczowe metody analizowania otoczenia Techniki analizy ewolucyjnej Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu Analiza sektorowa w praktyce Ćwiczenia audytoryjne Warsztat stratega Techniki analizy strategicznej i sektorowej Metodyka analizowania konkurentów Kluczowe metody analizowania otoczenia Techniki analizy ewolucyjnej Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu Praktyczne aspekty analizy sektorowej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003 M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001 Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994 Literatura dodatkowa Jeżak J., Matyjas Z., Mapa grup strategicznych elementem analizy konkurencji w sektorze, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 9 R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005 G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Bohdanowicz | |
Prowadzący grup: | Leszek Bohdanowicz, Żaklina Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Cel prowadzenia analiz strategicznych Techniki analizy strategicznej i sektorowej Metodyka analizowania konkurentów i klientów Kluczowe metody analizowania otoczenia Techniki analizy ewolucyjnej Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu Analiza sektorowa w praktyce Ćwiczenia audytoryjne Warsztat stratega Techniki analizy strategicznej i sektorowej Metodyka analizowania konkurentów Kluczowe metody analizowania otoczenia Techniki analizy ewolucyjnej Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu Praktyczne aspekty analizy sektorowej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003 M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001 Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994 Literatura dodatkowa Jeżak J., Matyjas Z., Mapa grup strategicznych elementem analizy konkurencji w sektorze, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 9 R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005 G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Matyjas | |
Prowadzący grup: | Żaklina Jabłońska, Zbigniew Matyjas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Cel prowadzenia analiz strategicznych Techniki analizy strategicznej i sektorowej Metodyka analizowania konkurentów i klientów Kluczowe metody analizowania otoczenia Techniki analizy ewolucyjnej Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu Analiza sektorowa w praktyce Ćwiczenia audytoryjne Warsztat stratega Techniki analizy strategicznej i sektorowej Metodyka analizowania konkurentów Kluczowe metody analizowania otoczenia Techniki analizy ewolucyjnej Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu Praktyczne aspekty analizy sektorowej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003 M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001 Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994 Literatura dodatkowa Jeżak J., Matyjas Z., Mapa grup strategicznych elementem analizy konkurencji w sektorze, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 9 R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005 G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Matyjas | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Majda-Kariozen, Zbigniew Matyjas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 100.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Cel prowadzenia analiz strategicznych Techniki analizy strategicznej i sektorowej Metodyka analizowania konkurentów i klientów Kluczowe metody analizowania otoczenia Techniki analizy ewolucyjnej Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu Analiza sektorowa w praktyce Ćwiczenia audytoryjne Warsztat stratega Techniki analizy strategicznej i sektorowej Metodyka analizowania konkurentów Kluczowe metody analizowania otoczenia Techniki analizy ewolucyjnej Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu Praktyczne aspekty analizy sektorowej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003 M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001 Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994 Literatura dodatkowa Jeżak J., Matyjas Z., Mapa grup strategicznych elementem analizy konkurencji w sektorze, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 9 R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005 G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.