UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza branży i pozycji konkurencyjnej biznesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-AABPZN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analiza branży i pozycji konkurencyjnej biznesu
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Brak


Skrócony opis:

Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodyką analizowania pozycji konkurencyjnej jednostek biznesowych z wykorzystaniem przykładów praktycznych oraz analizowaniem przypadków. Wybrane techniki wdrożone zostaną z wykorzystaniem aplikacji komputerowych.

Pełny opis:

Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodyką analizowania pozycji konkurencyjnej jednostek biznesowych z wykorzystaniem przykładów praktycznych oraz analizowaniem przypadków. Wybrane techniki wdrożone zostaną z wykorzystaniem aplikacji komputerowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada wiedzę na temat podstawowych źródeł tworzenia wartości w przedsiębiorstwie

Posiada wiedzę na temat metod analizy zjawisk w otoczeniu przedsiębiorstwa, w kontekście ich wpływu na jego sytuację

Posiada wiedzę o elementach makrootoczenia oraz otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstw

Posiada podstawową wiedzę o regułach konkurowania i kooperowania na rynkach krajowych

Posiada wiedzę o metodach i narzędziach analizy strategicznej

Posiada wiedzę o regułach ekonomicznych wpływających na podejmowanie decyzji w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem

Posiada wiedzę o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencji zmian w makrootoczeniu oraz otoczeniu konkurencyjnym i ich wpływie na funkcjonowanie przedsiębiorstw, a także o konsekwencji decyzji podejmowanych wewnątrz przedsiębiorstwa

Posiada wiedzę o poglądach i ich ewolucji na temat mechanizmów tworzenia przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa, form konkurencji i kooperacji pomiędzy nimi

Zna zasady tworzenia modelu biznesowego oraz projektowania strategii konkurowania wraz z podporządkowanymi jej strategiami funkcjonalnymi

Posiada wiedzę potrzebną do kompleksowej oceny sytuacji przedsiębiorstwa w wymiarze konkurencyjnym

Umiejętności

Potrafi prawidłowo interpretować znaczenie poszczególnych elementów makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego

Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do praktycznego analizowania wpływu poszczególnych elementów makrootczenia i otoczenia konkurencyjnego na jego zdolność do tworzenia przewagi konkurencyjnej

Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg wybranych procesów w makrootoczeniu i otoczeniu konkurencyjnym przedsiębiorstwa

Potrafi prognozować zmiany w otoczeniu konkurencyjnym oraz analizować ich wpływ na zdolność przedsiębiorstwa do tworzenia przewagi konkurencyjnej

Posiada umiejętność oceny alternatywnych rozwiązań konkretnego problemu i dokonania odpowiedniego wyboru

Posiada umiejętność analizowania makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego

Posiada umiejętność wszechstronnej oceny sytuacji przedsiębiorstwa w wymiarze konkurencyjnym

Posiada umiejętność oceny wpływu zjawisk w otoczeniu przedsiębiorstwa na jego sytuację

Kompetencje społeczne

Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role

Potrafi uczestniczyć w przygotowaniu raportów i analiz niezbędnych do podejmowania decyzji biznesowych, uwzględniając aspekty ekonomiczne

Potrafi kreatywnie integrować wiedzę z obszarów zarządzania oraz ją stosować do oceny sytuacji przedsiębiorstwa i podejmowania decyzji biznesowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-16 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Leszek Bohdanowicz, Zbigniew Matyjas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Cel prowadzenia analiz strategicznych

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Analiza sektorowa w praktyce


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Praktyczne aspekty analizy sektorowej



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

Jeżak J., Matyjas Z., Mapa grup strategicznych elementem analizy konkurencji w sektorze, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 9

R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Leszek Bohdanowicz, Żaklina Jabłońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Cel prowadzenia analiz strategicznych

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Analiza sektorowa w praktyce


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Praktyczne aspekty analizy sektorowej



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

Jeżak J., Matyjas Z., Mapa grup strategicznych elementem analizy konkurencji w sektorze, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 9

R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Leszek Bohdanowicz, Żaklina Jabłońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Cel prowadzenia analiz strategicznych

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Analiza sektorowa w praktyce


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Praktyczne aspekty analizy sektorowej



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

Jeżak J., Matyjas Z., Mapa grup strategicznych elementem analizy konkurencji w sektorze, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 9

R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Matyjas
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Zbigniew Matyjas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Cel prowadzenia analiz strategicznych

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Analiza sektorowa w praktyce


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Praktyczne aspekty analizy sektorowej



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

Jeżak J., Matyjas Z., Mapa grup strategicznych elementem analizy konkurencji w sektorze, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 9

R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Matyjas
Prowadzący grup: Aleksandra Majda-Kariozen, Zbigniew Matyjas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Cel prowadzenia analiz strategicznych

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Analiza sektorowa w praktyce


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Praktyczne aspekty analizy sektorowej



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

M.E. Porter, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

Jeżak J., Matyjas Z., Mapa grup strategicznych elementem analizy konkurencji w sektorze, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 9

R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6