UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza branży i pozycji konkurencyjnej biznesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-AABZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analiza branży i pozycji konkurencyjnej biznesu
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 9.00 LUB 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Brak


Skrócony opis:

Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodyką analizowania pozycji konkurencyjnej jednostek biznesowych z wykorzystaniem przykładów praktycznych oraz analizowaniem przypadków. Wybrane techniki wdrożone zostaną z wykorzystaniem aplikacji komputerowych.

Pełny opis:

Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodyką analizowania pozycji konkurencyjnej jednostek biznesowych z wykorzystaniem przykładów praktycznych oraz analizowaniem przypadków. Wybrane techniki wdrożone zostaną z wykorzystaniem aplikacji komputerowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada wiedzę o metodach i narzędziach analizy strategicznej

Posiada wiedzę potrzebną do kompleksowej oceny sytuacji przedsiębiorstwa w wymiarze konkurencyjnym

Posiada wiedzę na temat różnych źródeł danych, w tym danych w Internecie, które mogą być wykorzystane w podejmowaniu decyzji w przedsiębiorstwie.

Posiada wiedzę na temat metod analizy zjawisk w otoczeniu przedsiębiorstwa, w kontekście ich wpływu na jego sytuację

Umiejętności

Posiada umiejętność dotarcia do różnorodnych źródeł danych, w tym danych w Internecie

Potrafi prawidłowo interpretować znaczenie poszczególnych elementów makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego

Posiada umiejętność analizowania makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego

Posiada umiejętność wszechstronnej oceny sytuacji przedsiębiorstwa w wymiarze konkurencyjnym

Kompetencje społeczne

Radzi sobie w warunkach „szumu informacyjnego” związanego z przetwarzaniem dużej ilości danych

Jest gotów uczestniczyć w przygotowaniu raportów i analiz niezbędnych do podejmowania decyzji biznesowych, uwzględniając aspekty ekonomiczne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Matyjas
Prowadzący grup: Joanna Jagiełło, Zbigniew Matyjas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Cele analizy sektorowej

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Analizy strategiczne w praktyce


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Praktyczne aspekty analizy sektorowej



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005

G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa, 2017

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Leszek Bohdanowicz, Żaklina Jabłońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Leszek Bohdanowicz, Żaklina Jabłońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Cele analizy sektorowej

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Analizy strategiczne w praktyce


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Praktyczne aspekty analizy sektorowej



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

R. M. Grant, Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishing, 2005

G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE Warszawa, 2017

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 42 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Matyjas
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Zbigniew Matyjas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Cele analizy sektorowej

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Analizy strategiczne w praktyce


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Praktyczne aspekty analizy sektorowej



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 42 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Matyjas
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Zbigniew Matyjas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Cele analizy sektorowej

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Analizy strategiczne w praktyce


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Praktyczne aspekty analizy sektorowej



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 42 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Matyjas
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Zbigniew Matyjas
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 75.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 25.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Cele analizy sektorowej

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Analizy strategiczne w praktyce


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Praktyczne aspekty analizy sektorowej



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 42 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Matyjas
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Zbigniew Matyjas, Ewelina Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 42 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zbigniew Matyjas
Prowadzący grup: Zbigniew Matyjas, Ewelina Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 75.00%

+ Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 25.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów i klientów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Egzamin testowy


Ćwiczenia audytoryjne

Warsztat stratega

Techniki analizy strategicznej i sektorowej

Metodyka analizowania konkurentów

Kluczowe metody analizowania otoczenia

Techniki analizy ewolucyjnej

Znaczenie metod analizy finansowej dla zrozumienia strategii biznesu

Zaliczenie



Literatura:

Literatura podstawowa

C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Strategic and Competitive Analysis. Methods and Techniques for Analyzing Business Competition, Prentice Hall, 2003

Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizowania sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994

Literatura dodatkowa

G.S. Day, D.J. Reibstein, Wharton on Dynamic Competitive Strategy, John Wiley and Sons, New York 1997

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6