UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analizy marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-AAMZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analizy marketingowe
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 7.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci winni posiadać podstawową wiedze z zakresu podstaw zarządzania, ekonomii oraz podstaw marketingu.


Skrócony opis:

Traktowanie marketingu jako inwestycji, a nie kosztu wymaga budowy systemu pomiaru i oceny działań rynkowych. Odpowiedzialny marketing to taki, który mierzy swoje działania, dąży do ich usprawniania, ale przede wszystkim pokazuje jaki uzyskuje zwrot z określonych nakładów finansowych. Zdolność połączenia umiejętności rozumienia rynku i procesowego podejścia do budowania przewagi rynkowej wraz z jej aspektem finansowym jest kluczowym dla sukcesu każdej organizacji. Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności zastosowania zróżnicowanych metod analizy i mierników dla potrzeb oceny działań marketingowych organizacji i wyznaczenia ROI tych działań rynkowych. W trakcie zajęć studenci poznają między innymi metody analizy trendów rynkowych, zachowań klientów, pozycjonowania firmy, ale także oceny działań ze sfery komunikacji rynkowej, pomiaru marki, procesów sprzedaży itp.

Pełny opis:

Traktowanie marketingu jako inwestycji, a nie kosztu wymaga budowy systemu pomiaru i oceny działań rynkowych. Odpowiedzialny marketing to taki, który mierzy swoje działania, dąży do ich usprawniania, ale przede wszystkim pokazuje jaki uzyskuje zwrot z określonych nakładów finansowych. Zdolność połączenia umiejętności rozumienia rynku i procesowego podejścia do budowania przewagi rynkowej wraz z jej aspektem finansowym jest kluczowym dla sukcesu każdej organizacji. Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności zastosowania zróżnicowanych metod analizy i mierników dla potrzeb oceny działań marketingowych organizacji i wyznaczenia ROI tych działań rynkowych. W trakcie zajęć studenci poznają między innymi metody analizy trendów rynkowych, zachowań klientów, pozycjonowania firmy, ale także oceny działań ze sfery komunikacji rynkowej, pomiaru marki, procesów sprzedaży itp.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada wiedzę o metodach, narzędziach i przebiegu analiz rynkowych prowadzonych dla celów decyzji marketingowych, zarówno tych z poziomu strategicznego, jak i ze sfery decyzji operacyjnych

Posiada wiedzę o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencji zmian w makrośrodowisku i otoczeniu konkurencyjnym i ich wpływie na działania i decyzje marketingowe przedsiębiorstw, w tym w szczególności poszukiwania możliwości biznesowych, budowania i dostarczania wartości dla klientów

Posiada wiedzę na temat metod analizy dla potrzeb oceny pozycji rynkowej firmy, budowania strategii rynkowej oraz kreowania i utrzymywania relacji z klientami

Umiejętności

Potrafi stosować wiedzę teoretyczną dla potrzeb analizy wpływu czynników makrośrodowiska, środowiska konkurencyjnego oraz zasobów firmy na jego zdolnośc do konkurowania i budowania wartości dla klientów i innych interesariuszy

Potrafi analizować przebieg zachowania nabywców i innych kluczowych interesariuszy i wpływ na ten proces czynników środowiska biznesowego

Posiada umiejętność oceny możliwości zastosowania alternatywnych metod analizy dla potrzeb decyzji rynkowych

Posiada umiejętność wnioskowania i wskazywania możliwych decyzji wynikających z zastosowanych metod analizy dla potrzeb decyzji marketingowych

Kompetencje społeczne

Potrafi w sposób przedsiębiorczy wykorzystywać wnioski z prowadzonych analiz i poszukiwać niestandardowych rozwiązań dla zidentyfikowanych problemów rynkowyc

Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę oraz umiejętności

Potrafi identyfikować źródła informacji i uczestniczyć w przygotowaniu raportów i analiz niezbędnych do podejmowania decyzji marketingowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I.Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (12h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 50% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 40% oceny końcowej stanowić będą eseje napisane podczas całego semestru



II.Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (19h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 90h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru




Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Aktywność na zajęciach - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 10.00%

Test / quiz - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 60.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Rola i zakres decyzji marketingowych a wyzwania współczesnego środowiska biznesowego – znaczenie analiz marketingowych.

Audyt marketingowy - wymiar strategiczny i operacyjny.

Analiza pozycji i strategii rynkowej firmy.

Analizy marketingowe dla potrzeb budowania relacji z klientami.

Metody oceny efektywności działań i narzędzi marketingowych

Źródła i metody pozyskiwania informacji dla celów analiz marketingowych.


Ćwiczenia audytoryjne

Analizy i decyzje marketingowe – budowanie systemu pomiaru i analizy sytuacji rynkowej firmy.

Analiza wskaźnikowa działań rynkowych organizacji w wymiarze strategicznym

Analiza wskaźnikowa działań rynkowych organizacji w wymiarze operacyjnym

Analiza potencjału rynkowego i zachowania klientów.

Metody analizy wybranych obszarów działań marketingowych organizacji .

Analizy marketingowe - raport i rekomendacje



Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski: Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2011

Literatura dodatkowa

G. A. Churchill: Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 200

G. Golik-Górecka: Interfejs marketingowo-finansowy w analityce marketingowej. Teoria i praktyka. Wydawnictwo SIZ, Łódź 2018

W. L. Winston: Analiza marketingowa. Praktyczne techniki z wykorzystaniem analizy danych i narzędzi Excela

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I.Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (12h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 50% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 40% oceny końcowej stanowić będą eseje napisane podczas całego semestru



II.Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (19h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 90h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru




Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Aktywność na zajęciach - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 10.00%

Test / quiz - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 60.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Rola i zakres decyzji marketingowych a wyzwania współczesnego środowiska biznesowego – znaczenie analiz marketingowych.

Audyt marketingowy - wymiar strategiczny i operacyjny.

Analiza pozycji i strategii rynkowej firmy.

Analizy marketingowe dla potrzeb budowania relacji z klientami.

Metody oceny efektywności działań i narzędzi marketingowych

Źródła i metody pozyskiwania informacji dla celów analiz marketingowych.


Ćwiczenia audytoryjne

Analizy i decyzje marketingowe – budowanie systemu pomiaru i analizy sytuacji rynkowej firmy.

Analiza wskaźnikowa działań rynkowych organizacji w wymiarze strategicznym

Analiza wskaźnikowa działań rynkowych organizacji w wymiarze operacyjnym

Analiza potencjału rynkowego i zachowania klientów.

Metody analizy wybranych obszarów działań marketingowych organizacji .

Analizy marketingowe - raport i rekomendacje



Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski: Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2011

Literatura dodatkowa

G. A. Churchill: Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 200

G. Golik-Górecka: Interfejs marketingowo-finansowy w analityce marketingowej. Teoria i praktyka. Wydawnictwo SIZ, Łódź 2018

W. L. Winston: Analiza marketingowa. Praktyczne techniki z wykorzystaniem analizy danych i narzędzi Excela

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Robert Kozielski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I.Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (12h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 50% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 40% oceny końcowej stanowić będą eseje napisane podczas całego semestru



II.Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (19h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 90h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru




Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Aktywność na zajęciach - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 10.00%

Test / quiz - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 60.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Rola i zakres decyzji marketingowych a wyzwania współczesnego środowiska biznesowego – znaczenie analiz marketingowych.

Audyt marketingowy - wymiar strategiczny i operacyjny.

Analiza pozycji i strategii rynkowej firmy.

Analizy marketingowe dla potrzeb budowania relacji z klientami.

Metody oceny efektywności działań i narzędzi marketingowych

Źródła i metody pozyskiwania informacji dla celów analiz marketingowych.


Ćwiczenia audytoryjne

Analizy i decyzje marketingowe – budowanie systemu pomiaru i analizy sytuacji rynkowej firmy.

Analiza wskaźnikowa działań rynkowych organizacji w wymiarze strategicznym

Analiza wskaźnikowa działań rynkowych organizacji w wymiarze operacyjnym

Analiza potencjału rynkowego i zachowania klientów.

Metody analizy wybranych obszarów działań marketingowych organizacji .

Analizy marketingowe - raport i rekomendacje



Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski: Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2011

Literatura dodatkowa

G. A. Churchill: Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 200

W. L. Winston: Analiza marketingowa. Praktyczne techniki z wykorzystaniem analizy danych i narzędzi Excela

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Wioletta Krawiec, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I.Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (12h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 50% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 40% oceny końcowej stanowić będą eseje napisane podczas całego semestru



II.Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (19h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 90h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru




Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 10.00%

Test / quiz - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 60.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Rola i zakres decyzji marketingowych a wyzwania współczesnego środowiska biznesowego – znaczenie analiz marketingowych.

Audyt marketingowy - wymiar strategiczny i operacyjny.

Analiza pozycji i strategii rynkowej firmy.

Analizy marketingowe dla potrzeb budowania relacji z klientami.

Źródła i metody pozyskiwania informacji dla celów analiz marketingowych.


Ćwiczenia audytoryjne

Analizy i decyzje marketingowe – budowanie systemu pomiaru i analizy sytuacji rynkowej firmy.

Ewolucja środowiska biznesowego – analiza trendów, kierunków i ich wpływu na decyzje rynkowe firm.

Analiza potencjału rynkowego i zachowania klientów.

Metody analizy wybranych obszarów działań marketingowych organizacji .



Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski: Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2011

Literatura dodatkowa

G. A. Churchill: Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 200

Interfejs marketingowo-finansowy w analityce marketingowej. Teoria i praktyka. Wydawnictwo SIZ, Łódź 2018.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartłomiej Kurzyk
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Wioletta Krawiec, Bartłomiej Kurzyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I.Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (12h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 50% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 40% oceny końcowej stanowić będą eseje napisane podczas całego semestru



II.Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (19h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 90h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru




Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 10.00%

Test / quiz - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 60.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Rola i zakres decyzji marketingowych a wyzwania współczesnego środowiska biznesowego – znaczenie analiz marketingowych.

Audyt marketingowy - wymiar strategiczny i operacyjny.

Analiza pozycji i strategii rynkowej firmy.

Analizy marketingowe dla potrzeb budowania relacji z klientami.

Źródła i metody pozyskiwania informacji dla celów analiz marketingowych.


Ćwiczenia audytoryjne

Analizy i decyzje marketingowe – budowanie systemu pomiaru i analizy sytuacji rynkowej firmy.

Ewolucja środowiska biznesowego – analiza trendów, kierunków i ich wpływu na decyzje rynkowe firm.

Analiza potencjału rynkowego i zachowania klientów.

Metody analizy wybranych obszarów działań marketingowych organizacji .



Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski: Analizy marketingowe – metody i techniki, Wolters Kluwer (materiał w przygotowaniu)

R. Kozielski: Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2011

Literatura dodatkowa

G. A. Churchill: Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 200

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Robert Kozielski, Wioletta Krawiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I.Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (12h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 50% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 40% oceny końcowej stanowić będą eseje napisane podczas całego semestru



II.Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (19h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 90h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru




Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 10.00%

Test / quiz - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 60.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Rola i zakres decyzji marketingowych a wyzwania współczesnego środowiska biznesowego – znaczenie analiz marketingowych.

Audyt marketingowy - wymiar strategiczny i operacyjny.

Analiza pozycji i strategii rynkowej firmy.

Analizy marketingowe dla potrzeb budowania relacji z klientami.

Źródła i metody pozyskiwania informacji dla celów analiz marketingowych.


Ćwiczenia audytoryjne

Analizy i decyzje marketingowe – budowanie systemu pomiaru i analizy sytuacji rynkowej firmy.

Ewolucja środowiska biznesowego – analiza trendów, kierunków i ich wpływu na decyzje rynkowe firm.

Analiza potencjału rynkowego i zachowania klientów.

Metody analizy wybranych obszarów działań marketingowych organizacji .



Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski: Analizy marketingowe – metody i techniki, Wolters Kluwer (materiał w przygotowaniu)

R. Kozielski: Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2011

Literatura dodatkowa

G. A. Churchill: Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 200

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Żaklina Jabłońska, Robert Kozielski, Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski, Wioletta Krawiec, Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład (20h)

Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów.


Ćwiczenia (90h)

Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku.



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 50.00%

+ Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 50.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczenioweI.Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (12h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 20h pracy własnej studentaMetoda i kryteria weryfikacji wiedzy:- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć- 50% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)- 40% oceny końcowej stanowić będą eseje napisane podczas całego semestruII.Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (19h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 90h pracy własnej studentaMetoda i kryteria weryfikacji wiedzy:- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Wykład kursowy-50.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Rola i zakres decyzji marketingowych a wyzwania współczesnego środowiska biznesowego – znaczenie analiz marketingowych.

Audyt marketingowy - wymiar strategiczny i operacyjny.

Analiza pozycji i strategii rynkowej firmy.

Analizy marketingowe dla potrzeb budowania relacji z klientami.

Źródła i metody pozyskiwania informacji dla celów analiz marketingowych.


Ćwiczenia audytoryjne

Analizy i decyzje marketingowe – budowanie systemu pomiaru i analizy sytuacji rynkowej firmy.

Ewolucja środowiska biznesowego – analiza trendów, kierunków i ich wpływu na decyzje rynkowe firm.

Analiza potencjału rynkowego i zachowania klientów.

Metody analizy wybranych obszarów działań marketingowych organizacji .



Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski: Analizy marketingowe – metody i techniki, Wolters Kluwer (materiał w przygotowaniu)

R. Kozielski: Wskaźniki marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2011

Literatura dodatkowa

G. A. Churchill: Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 200

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6