Zarządzanie rozwojem regionalnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-AZRZAK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie rozwojem regionalnym |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów ze sferą mechanizmów, podmiotów i instrumentów wpływających na rozwój regionalny. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów ze sferą mechanizmów, podmiotów i instrumentów wpływających na rozwój regionalny. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w sferze zarządzania rozwojem regionalnym. Absolwent posiada pogłębioną wiedzę o współczesnych problemach i uwarunkowaniach funkcjonowania sektora publicznego w kontekście budowania innowacyjnej administracji publicznej na rzecz rozwoju regionów. Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorie wyjaśniające złożone zagadnienia w zakresie zarządzania publicznego, stanowiące podstawową wiedzę związaną z zarządzaniem rozwojem regionalnym Umiejętności Absolwent potrafi współdziałać w relacjach wewnątrz- i międzysektorowych, uwzględniając specyfikę prawną, finansową i organizacyjną problemów z zakresu zarządzania w administracji publicznej. Absolwent potrafi stosować w praktyce nowoczesne instrumenty zarządzania w administracji publicznej oraz instrumenty wspierania rozwoju lokalnego i regionalnego. Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w zakresie zarządzania publicznego przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi oraz krytycznie odnosić się do proponowanych rozwiązań. Student potrafi formułować zlożone hipotezy odnoszące się do spraw związanych z zarządzaniem rozwojem regionalnym. Kompetencje społeczne Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego w odniesieniu do mechanizmów kreowania, absorpcji i dyfuzji innowacji Absolwent posiada kompetencje w zakresie zintegrowanego podejścia do zarządzania w administracji publicznej oraz rozwiązywania złożonych problemów zarządczych w tym zakresie, w tym prezentuje podejście przedsiębiorcze Absolwent jest gotów do inicjowania działania na rzecz interesu publicznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Debata - 35.00% Projekt / Studium przypadku - 45.00% Aktywność na zajęciach - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego Czynniki rozwoju regionalnego Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE Ćwiczenia audytoryjne Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008. 5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004. 2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999 Literatura dodatkowa Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Debata - 35.00% Projekt / Studium przypadku - 45.00% Aktywność na zajęciach - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego Czynniki rozwoju regionalnego Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE Ćwiczenia audytoryjne Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008. 5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004. 2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999 Literatura dodatkowa Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Debata - 35.00% Projekt / Studium przypadku - 45.00% Aktywność na zajęciach - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego Czynniki rozwoju regionalnego Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE Ćwiczenia audytoryjne Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008. 5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004. 2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999 Literatura dodatkowa Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Debata - 35.00% Projekt / Studium przypadku - 45.00% Aktywność na zajęciach - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego Czynniki rozwoju regionalnego Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE Ćwiczenia audytoryjne Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008. 5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004. 2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999 Literatura dodatkowa Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Debata - 35.00% Projekt / Studium przypadku - 45.00% Aktywność na zajęciach - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego Czynniki rozwoju regionalnego Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE Ćwiczenia audytoryjne Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008. 5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004. 2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999 Literatura dodatkowa Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Wawrzyniec Rudolf, Magdalena Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 68.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Debata - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 30.00% Aktywność na zajęciach - 20.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 76.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 92.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego Czynniki rozwoju regionalnego Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE Ćwiczenia audytoryjne Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008. 5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004. 2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999 Literatura dodatkowa Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.