UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie rozwojem regionalnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-AZRZAK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie rozwojem regionalnym
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

brak


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów ze sferą mechanizmów, podmiotów i instrumentów wpływających na rozwój regionalny.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów ze sferą mechanizmów, podmiotów i instrumentów wpływających na rozwój regionalny.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w sferze zarządzania rozwojem regionalnym.

Absolwent posiada pogłębioną wiedzę o współczesnych problemach i uwarunkowaniach funkcjonowania sektora publicznego w kontekście budowania innowacyjnej administracji publicznej na rzecz rozwoju regionów.

Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorie wyjaśniające złożone zagadnienia w zakresie zarządzania publicznego, stanowiące podstawową wiedzę związaną z zarządzaniem rozwojem regionalnym

Umiejętności

Absolwent potrafi współdziałać w relacjach wewnątrz- i międzysektorowych, uwzględniając specyfikę prawną, finansową i organizacyjną problemów z zakresu zarządzania w administracji publicznej.

Absolwent potrafi stosować w praktyce nowoczesne instrumenty zarządzania w administracji publicznej oraz instrumenty wspierania rozwoju lokalnego i regionalnego.

Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w zakresie zarządzania publicznego przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi oraz krytycznie odnosić się do proponowanych rozwiązań.

Student potrafi formułować zlożone hipotezy odnoszące się do spraw związanych z zarządzaniem rozwojem regionalnym.

Kompetencje społeczne

Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego w odniesieniu do mechanizmów kreowania, absorpcji i dyfuzji innowacji

Absolwent posiada kompetencje w zakresie zintegrowanego podejścia do zarządzania w administracji publicznej oraz rozwiązywania złożonych problemów zarządczych w tym zakresie, w tym prezentuje podejście przedsiębiorcze

Absolwent jest gotów do inicjowania działania na rzecz interesu publicznego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wiśniewska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Debata - 35.00%

Projekt / Studium przypadku - 45.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki

Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego

Czynniki rozwoju regionalnego

Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym

Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE


Ćwiczenia audytoryjne

Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty

Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku



Literatura:

Literatura podstawowa

Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008.

5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004.

2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999

Literatura dodatkowa

Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wiśniewska
Prowadzący grup: Magdalena Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Debata - 35.00%

Projekt / Studium przypadku - 45.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki

Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego

Czynniki rozwoju regionalnego

Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym

Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE


Ćwiczenia audytoryjne

Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty

Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku



Literatura:

Literatura podstawowa

Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008.

5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004.

2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999

Literatura dodatkowa

Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wiśniewska
Prowadzący grup: Magdalena Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Debata - 35.00%

Projekt / Studium przypadku - 45.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki

Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego

Czynniki rozwoju regionalnego

Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym

Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE


Ćwiczenia audytoryjne

Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty

Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku



Literatura:

Literatura podstawowa

Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008.

5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004.

2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999

Literatura dodatkowa

Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wiśniewska
Prowadzący grup: Magdalena Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Debata - 35.00%

Projekt / Studium przypadku - 45.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki

Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego

Czynniki rozwoju regionalnego

Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym

Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE


Ćwiczenia audytoryjne

Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty

Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku



Literatura:

Literatura podstawowa

Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008.

5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004.

2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999

Literatura dodatkowa

Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wiśniewska
Prowadzący grup: Magdalena Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Debata - 35.00%

Projekt / Studium przypadku - 45.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki

Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego

Czynniki rozwoju regionalnego

Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym

Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE


Ćwiczenia audytoryjne

Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty

Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku



Literatura:

Literatura podstawowa

Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008.

5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004.

2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999

Literatura dodatkowa

Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wiśniewska
Prowadzący grup: Wawrzyniec Rudolf, Magdalena Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

68.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Debata - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 30.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

76.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Region – pojęcie, kryteria delimitacji, rozwój regionu, rozwój regionalny – pojęcia, mierniki

Współczesne podstawy teoretyczne rozwoju i regionalnego

Czynniki rozwoju regionalnego

Zasady i paradygmaty zarządzania rozwojem regionalnym

Podmioty i instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE


Ćwiczenia audytoryjne

Czynniki rozwoju regionalnego - warsztaty

Instrumenty zarządzania rozwojem regionalnym - debata

Finansowanie rozwoju regionalnego, środki UE - studium przypadku



Literatura:

Literatura podstawowa

Z. Strzelecki, „Gospodarka regionalna i lokalna”, PWN, Warszawa 2008.

5.D. Stawasz (red.), „Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu- teoria i praktyka”, Wyd. UŁ, Łódź 2004.

2.T. Kudłacz, „Programowanie rozwoju regionalnego”, PWN, Warszawa 1999

Literatura dodatkowa

Dokumenty strategiczne z poziomu administracji centralnej, regionalnej i lokalnej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6