Capstone Project
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-DCPZAK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone
|
Nazwa przedmiotu: | Capstone Project |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Skrócony opis: |
“There is nothing more practical than a good applicable theory” wrote Lewin. Capstone project is a multifaceted, multistage, linking various skills and knowledge assignment that operates as a culminating academic and intellectual experience for students and creates the ability to verify students’ competences in practice. The aim is to apply the methods, models, metrics, analytics in real life case study. The project will be based on the real company facing real analytical problems. |
Pełny opis: |
“There is nothing more practical than a good applicable theory” wrote Lewin. Capstone project is a multifaceted, multistage, linking various skills and knowledge assignment that operates as a culminating academic and intellectual experience for students and creates the ability to verify students’ competences in practice. The aim is to apply the methods, models, metrics, analytics in real life case study. The project will be based on the real company facing real analytical problems. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza A student knows the role of business environment in making business decisions A students knows the course of crucial business and market process and methods of mapping in order to build measurement systems A students knows methods and analytics of measuring business strategy and activities in order to improve competitive advantage and market performance A student knows the role and relations between critical thinking, evidence based approach and managing business activities in effective way Umiejętności A student is able to identify, evaluate and select appropriate data sources and information for making business decisions in short and long term perspectives A student is able to critically identify, analyse and evaluate key business issues to design and implement measurement system A student is able to use versatile and contemporary methods and metrics to measure and evaluate business and digital strategy and activities A student is able to identify causes and factors impacting market performance Kompetencje społeczne A student is able to critically analyse presented facts, data, and market information and use it for making business decisions. A student is able to use data, evidence-based approach to management to raise the efficiency of the organization’s market performance A student is capable of working in a team, taking different organizational roles. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kozielski | |
Prowadzący grup: | Wojciech Bablok, Robert Kozielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 70.00% Prezentacja - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 71.00% i więcej - ocena 4,5 81.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Capstone project – aims, forms, groups formulation etc. Problem based learning (PBL) approach – process and methods Real life company – applying PBL approach Business problem identification and evaluation of alternative solution Building measurement system addressing key business problem Measures, metrics and analytics – application to the system Implementation – key requirements and resources Designing methods of knowledge dissemination - dashboards Group project presentation and evaluation |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa R. Kozielski (2018), Mastering Market Analytics, Emerald Publishing Limited D. Chaffey, F. Ellis-Chadwick, Digital Marketing, Pearson, 2019 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 70.00% Prezentacja - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Capstone project – aims, forms, groups formulation etc. Problem based learning (PBL) approach – process and methods Real life company – applying PBL approach Business problem identification and evaluation of alternative solution Building measurement system addressing key business problem Measures, metrics and analytics – application to the system Implementation – key requirements and resources Designing methods of knowledge dissemination - dashboards Group project presentation and evaluation |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa R. Kozielski (2018), Mastering Market Analytics, Emerald Publishing Limited D. Chaffey, F. Ellis-Chadwick, Digital Marketing, Pearson, 2019 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.