UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Digital Economy and Commerce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-DDEZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Digital Economy and Commerce
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Basic knowledge of marketing.


Skrócony opis:

The modern marketer needs to recognize and understand the opportunities created by technology, consumer attitudes, new business models as well as available communication channels and tools. Thanks to this knowledge, marketers will be able to offer products and services in the digital world and provide buyers with unique experiences. The course aims to present a broad aspect of digital business issues including the basics of digital business concepts, alternative strategies, and ways to implement them. Students get acquainted with issues related to market analysis in e-commerce, characteristics of consumer attitudes, business strategies and models in the field of e-commerce, issues related to supply chain management and e-procurement, digital marketing and customer relationship management and implementation, optimisation and methods of measuring the effects. Students develop an online start-up business model.

Pełny opis:

The modern marketer needs to recognize and understand the opportunities created by technology, consumer attitudes, new business models as well as available communication channels and tools. Thanks to this knowledge, marketers will be able to offer products and services in the digital world and provide buyers with unique experiences. The course aims to present a broad aspect of digital business issues including the basics of digital business concepts, alternative strategies, and ways to implement them. Students get acquainted with issues related to market analysis in e-commerce, characteristics of consumer attitudes, business strategies and models in the field of e-commerce, issues related to supply chain management and e-procurement, digital marketing and customer relationship management and implementation, optimisation and methods of measuring the effects. Students develop an online start-up business model.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Has knowledge about role of digital transformation in modern economy

Has knowledge about types of modern organizations functioning in digital era.

Has extensive knowledge about methods like Porter’s 5 forces, SWOT and STEEPLE to describe the competitive position of organizations on the digital market.

Has knowledge about digital changes that have happened previously and its impact on the present and future.

Umiejętności

Can identify process in the modern business models of organization on the digital market.

Can use specific tools and implement them to improve organization’s processes

Analyzes and implements metrics to solve specific organizational problems.

Kompetencje społeczne

Is aware of Global Digital Trends and can use those information in decision making process.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

brak


Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Prezentacja - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Digital Economy and Environment - Global Digital Trends.

The importance of digital business and digital commerce in Economy.

Global Consumer Trends, Digital Consumers – generations, gender, and expectations.

Understanding Digital Commerce. Market environment, the essence, meaning and principles of the construction of business models.

The e-business model, preparation of concepts and project assumptions.

Types of digital commerce: e-commerce, m-commerce, social commerce, online brokers solutions.

Omnichannel, customer shopping paths, touch points with the brand, case study.

Digital marketing, online media, and tools review. Metrics.

Presentations and discussion of final projects. Debate.



Literatura:

Literatura podstawowa

materials prepared by lecturer

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

brak


Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Prezentacja - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Digital Economy and Environment - Global Digital Trends.

The importance of digital business and digital commerce in Economy.

Global Consumer Trends, Digital Consumers – generations, gender, and expectations.

Understanding Digital Commerce. Market environment, the essence, meaning and principles of the construction of business models.

The e-business model, preparation of concepts and project assumptions.

Types of digital commerce: e-commerce, m-commerce, social commerce, online brokers solutions.

Omnichannel, customer shopping paths, touch points with the brand, case study.

Digital marketing, online media, and tools review. Metrics.

Presentations and discussion of final projects. Debate.



Literatura:

Literatura podstawowa

materials prepared by lecturer

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6