Digital Economy and Commerce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-DDEZAN |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone
|
Nazwa przedmiotu: | Digital Economy and Commerce |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Basic knowledge of marketing. |
Skrócony opis: |
The modern marketer needs to recognize and understand the opportunities created by technology, consumer attitudes, new business models as well as available communication channels and tools. Thanks to this knowledge, marketers will be able to offer products and services in the digital world and provide buyers with unique experiences. The course aims to present a broad aspect of digital business issues including the basics of digital business concepts, alternative strategies, and ways to implement them. Students get acquainted with issues related to market analysis in e-commerce, characteristics of consumer attitudes, business strategies and models in the field of e-commerce, issues related to supply chain management and e-procurement, digital marketing and customer relationship management and implementation, optimisation and methods of measuring the effects. Students develop an online start-up business model. |
Pełny opis: |
The modern marketer needs to recognize and understand the opportunities created by technology, consumer attitudes, new business models as well as available communication channels and tools. Thanks to this knowledge, marketers will be able to offer products and services in the digital world and provide buyers with unique experiences. The course aims to present a broad aspect of digital business issues including the basics of digital business concepts, alternative strategies, and ways to implement them. Students get acquainted with issues related to market analysis in e-commerce, characteristics of consumer attitudes, business strategies and models in the field of e-commerce, issues related to supply chain management and e-procurement, digital marketing and customer relationship management and implementation, optimisation and methods of measuring the effects. Students develop an online start-up business model. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Has knowledge about role of digital transformation in modern economy Has knowledge about types of modern organizations functioning in digital era. Has extensive knowledge about methods like Porter’s 5 forces, SWOT and STEEPLE to describe the competitive position of organizations on the digital market. Has knowledge about digital changes that have happened previously and its impact on the present and future. Umiejętności Can identify process in the modern business models of organization on the digital market. Can use specific tools and implement them to improve organization’s processes Analyzes and implements metrics to solve specific organizational problems. Kompetencje społeczne Is aware of Global Digital Trends and can use those information in decision making process. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | brak |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Digital Economy and Environment - Global Digital Trends. The importance of digital business and digital commerce in Economy. Global Consumer Trends, Digital Consumers – generations, gender, and expectations. Understanding Digital Commerce. Market environment, the essence, meaning and principles of the construction of business models. The e-business model, preparation of concepts and project assumptions. Types of digital commerce: e-commerce, m-commerce, social commerce, online brokers solutions. Omnichannel, customer shopping paths, touch points with the brand, case study. Digital marketing, online media, and tools review. Metrics. Presentations and discussion of final projects. Debate. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa materials prepared by lecturer |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | brak |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Digital Economy and Environment - Global Digital Trends. The importance of digital business and digital commerce in Economy. Global Consumer Trends, Digital Consumers – generations, gender, and expectations. Understanding Digital Commerce. Market environment, the essence, meaning and principles of the construction of business models. The e-business model, preparation of concepts and project assumptions. Types of digital commerce: e-commerce, m-commerce, social commerce, online brokers solutions. Omnichannel, customer shopping paths, touch points with the brand, case study. Digital marketing, online media, and tools review. Metrics. Presentations and discussion of final projects. Debate. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa materials prepared by lecturer |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.