Qualitative Research Methods and Analysis
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-DQRZAK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone
|
Nazwa przedmiotu: | Qualitative Research Methods and Analysis |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw marketingu |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zbudowanie kompetencji w zakresie projektowania i prowadzenia badań jakościowych oraz umiejętności zastosowania wybranych metod lub technik badawczych w zakresie badań jakościowych. Zajęcia zawierają klasyfikację metod badań jakościowych, które są wykorzystywane w zarządzaniu oraz pokazują zastosowanie wybranych metod do różnych problemów decyzyjnych w firmie. Na zajęciach pokazane zostaną różnice między interpretacją wyników badań ilościowych i jakościowych, a przede wszystkim złożoność interpretacji wyników jakościowych. Student pozna zasady wyciągania wniosków z badań jakościowych przy braku reprezentatywności dla całej populacji. W ramach kursu wyjaśnione zostanie zastosowanie trzech metod jakościowych: obserwacji, wywiady pogłębione i grupy fokusowae Szczególna uwaga zostanie zwrócona na metody projekcyjne niezbędne do badania zachowań respondentów. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zbudowanie kompetencji w zakresie projektowania i prowadzenia badań jakościowych oraz umiejętności zastosowania wybranych metod lub technik badawczych w zakresie badań jakościowych. Zajęcia zawierają klasyfikację metod badań jakościowych, które są wykorzystywane w zarządzaniu oraz pokazują zastosowanie wybranych metod do różnych problemów decyzyjnych w firmie. Na zajęciach pokazane zostaną różnice między interpretacją wyników badań ilościowych i jakościowych, a przede wszystkim złożoność interpretacji wyników jakościowych. Student pozna zasady wyciągania wniosków z badań jakościowych przy braku reprezentatywności dla całej populacji. W ramach kursu wyjaśnione zostanie zastosowanie trzech metod jakościowych: obserwacji, wywiady pogłębione i grupy fokusowae Szczególna uwaga zostanie zwrócona na metody projekcyjne niezbędne do badania zachowań respondentów. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student knows and understands in depth the key concepts and methods within the discipline of management science and quality and their relationship to other sciences. Student knows and understands in a deeper scope the course of market processes and changes in the organization and its environment, including the causes, course, scale and consequences of these changes. Student knows and understands to a deeper extent the role of interdisciplinary knowledge about management support tools, especially in the analytical dimension, and their application. Student knows and understands to a deeper extent the importance of critical thinking and evidence-based management in organizational management and decision-making processes. Student knows and understands methods and ways of presenting results of analyses directed at decision-making processes to a deeper extent Umiejętności Student is able to analyze the causes and course of selected economic and social processes and phenomena from the point of view of management science and quality Student is able to critically analyze, evaluate, and synthesize diverse data and information for organizational decision-making. Student is able to identify, on the basis of analytical and critical thinking, key problems of the organization and formulate methods and ways of analysis supporting the process of addressing these challenges Student is able to learn in a systematic way and address emerging competencies and areas of knowledge Kompetencje społeczne Student Is ready to analyze presented facts critically, data, information as a basis for business decisions. Student is ready to use evidence-based management approaches and methods to improve organizational performance Student is ready to inspire, plan, and seek out custom solutions from the realm of business analytics to solve common and uncommon business problems of organizations Student Is ready to act independently, think independently, and be a lifelong learner Student is willing to participate in teamwork, including taking on diverse roles |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody podające | Opowiadanie, opis Metody poszukujące | Dyskusja referatu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Projekt badań jakościowych Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Obecność - 10.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Prezentacja - 40.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Qualitative Analysis and Decision Making Decision Analysis with Sample Information Qualitative Design and Data Collections Participant Observation, In-depth Interviews, and Focus Groups Methods Projective Techniques of Assessment Qualitative Interviewing Qualitative Analysis and Interpretation Causal Explanation Through Qualitative Analysis Practical and Actionable Qualitative Applications Ethnographic research Reporting Findings |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Michael Quinn Patton, Handbook of Qualitative Research, The SAGE, 2015 Sharon M. Ravitch,, Nicole Mittenfelner Carl, Qualitative Research: Bridging the Conceptual, Theoretical, and Methodological, SAGE 2021. Literatura dodatkowa Norman K. Denzin Handbook of Qualitative Research The SAGE, 2017. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Trzmielak | |
Prowadzący grup: | Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.