UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Qualitative Research Methods and Analysis

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-DQRZAK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Qualitative Research Methods and Analysis
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw marketingu


Skrócony opis:

Celem kursu jest zbudowanie kompetencji w zakresie projektowania i prowadzenia badań jakościowych oraz umiejętności zastosowania wybranych metod lub technik badawczych w zakresie badań jakościowych. Zajęcia zawierają klasyfikację metod badań jakościowych, które są wykorzystywane w zarządzaniu oraz pokazują zastosowanie wybranych metod do różnych problemów decyzyjnych w firmie.

Na zajęciach pokazane zostaną różnice między interpretacją wyników badań ilościowych i jakościowych, a przede wszystkim złożoność interpretacji wyników jakościowych. Student pozna zasady wyciągania wniosków z badań jakościowych przy braku reprezentatywności dla całej populacji. W ramach kursu wyjaśnione zostanie zastosowanie trzech metod jakościowych: obserwacji, wywiady pogłębione i grupy fokusowae Szczególna uwaga zostanie zwrócona na metody projekcyjne niezbędne do badania zachowań respondentów.

Pełny opis:

Celem kursu jest zbudowanie kompetencji w zakresie projektowania i prowadzenia badań jakościowych oraz umiejętności zastosowania wybranych metod lub technik badawczych w zakresie badań jakościowych. Zajęcia zawierają klasyfikację metod badań jakościowych, które są wykorzystywane w zarządzaniu oraz pokazują zastosowanie wybranych metod do różnych problemów decyzyjnych w firmie.

Na zajęciach pokazane zostaną różnice między interpretacją wyników badań ilościowych i jakościowych, a przede wszystkim złożoność interpretacji wyników jakościowych. Student pozna zasady wyciągania wniosków z badań jakościowych przy braku reprezentatywności dla całej populacji. W ramach kursu wyjaśnione zostanie zastosowanie trzech metod jakościowych: obserwacji, wywiady pogłębione i grupy fokusowae Szczególna uwaga zostanie zwrócona na metody projekcyjne niezbędne do badania zachowań respondentów.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student knows and understands in depth the key concepts and methods within the discipline of management science and quality and their relationship to other sciences.

Student knows and understands in a deeper scope the course of market processes and changes in the organization and its environment, including the causes, course, scale and consequences of these changes.

Student knows and understands to a deeper extent the role of interdisciplinary knowledge about management support tools, especially in the analytical dimension, and their application.

Student knows and understands to a deeper extent the importance of critical thinking and evidence-based management in organizational management and decision-making processes.

Student knows and understands methods and ways of presenting results of analyses directed at decision-making processes to a deeper extent

Umiejętności

Student is able to analyze the causes and course of selected economic and social processes and phenomena from the point of view of management science and quality

Student is able to critically analyze, evaluate, and synthesize diverse data and information for organizational decision-making.

Student is able to identify, on the basis of analytical and critical thinking, key problems of the organization and formulate methods and ways of analysis supporting the process of addressing these challenges

Student is able to learn in a systematic way and address emerging competencies and areas of knowledge

Kompetencje społeczne

Student Is ready to analyze presented facts critically, data, information as a basis for business decisions.

Student is ready to use evidence-based management approaches and methods to improve organizational performance

Student is ready to inspire, plan, and seek out custom solutions from the realm of business analytics to solve common and uncommon business problems of organizations

Student Is ready to act independently, think independently, and be a lifelong learner

Student is willing to participate in teamwork, including taking on diverse roles

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-16 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody poszukujące | Dyskusja referatu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Projekt badań jakościowych


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 10.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%

Prezentacja - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Qualitative Analysis and Decision Making

Decision Analysis with Sample Information

Qualitative Design and Data Collections

Participant Observation, In-depth Interviews, and Focus Groups Methods

Projective Techniques of Assessment

Qualitative Interviewing

Qualitative Analysis and Interpretation

Causal Explanation Through Qualitative Analysis

Practical and Actionable Qualitative Applications

Ethnographic research

Reporting Findings



Literatura:

Literatura podstawowa

Michael Quinn Patton, Handbook of Qualitative Research, The SAGE, 2015

Sharon M. Ravitch,, Nicole Mittenfelner Carl, Qualitative Research: Bridging the Conceptual, Theoretical, and Methodological, SAGE 2021.

Literatura dodatkowa

Norman K. Denzin Handbook of Qualitative Research The SAGE, 2017.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6