UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie strategiczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-FZSS3K
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie strategiczne
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Bez ograniczeń


Skrócony opis:

Przedmiot umożliwia potrzebne w praktyce menedżerskie myślenie kategoriami firmy jako całości oraz firmy zorientowanej na wzrost i rozwój. Głównym jego celem jest zapoznanie studentów z podstawami zarządzania strategicznego oraz rozwój umiejętności myślenia i działania strategicznego w warunkach nasilającej się konkurencji na rynku lokalnym oraz na rynkach międzynarodowych.

Pełny opis:

Przedmiot umożliwia potrzebne w praktyce menedżerskie myślenie kategoriami firmy jako całości oraz firmy zorientowanej na wzrost i rozwój. Głównym jego celem jest zapoznanie studentów z podstawami zarządzania strategicznego oraz rozwój umiejętności myślenia i działania strategicznego w warunkach nasilającej się konkurencji na rynku lokalnym oraz na rynkach międzynarodowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada rozszerzoną wiedzę o zarządzaniu strategicznym oraz jego historycznym rozwoju (08F-2A_W01)

Posiada rozszerzoną wiedzę nt. poziomów strategii przedsiębiorstwa oraz procesie zarządzania strategicznego (08F-2A_W02)

Zna i rozumie mechanizmy kreowania przewagi konkurencyjnej na poziomie jednostek biznesowych oraz tworzenia strategii korporacyjnych (08F-2A_W08)

Posiada rozszerzoną wiedzę nt. wpływu zasobów i umiejętności na pozycję finansową przedsiębiorstwa (08F-2A_W09)

Posiada szeroką wiedzę o finansowym wymiarze, przycyznach, przebiegu, skali i efektach procesów zmian w podmiotach gospodarczych (08FC2A_W12)

Umiejętności

Potrafi obserwować i wyciągać prawidłowe wnioski na temat współzależności pomiędzy poszczególnymi elementami makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego (08F-2A_U01)

Potrafi wykorzystać rozszerzoną wiedzę teoretyczną do praktycznego analizowania wpływu poszczególnych elementów makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego na zdolność przedsiębiorstwa do tworzenia przewagi konkurencyjnej (08F-2A_U02)

Sprawnie posługuje się terminologią z zakresu zarządzania strategicznego (08F-2A_U05)

Posiada pogłębioną umiejętność opracowywania analiz i raportów nt. sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa (08F-2A_U06)

Posiada umiejętność analizy różnych rozwiązań konkretnych problemów w zakresie podejmowania decyzji inwestycyjnych i proponuje odpowiednie rozstrzygnięcia w tym zakresie (08FC2A_U11)

Kompetencje społeczne

Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji wyznaczonego przez siebie lub innych zadania (08F-2A_K03)

Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów finansowych (08F-2A_K07)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Czym jest strategia?

Proces zarzadzania strategicznego

Analiza otoczenia przedsiębiorstwa

Analiza zdolności (zasobów i umiejętności) przedsiębiorstwa

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Przywództwo kosztowe

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Zróżnicowanie produktu

Strategia na poziomie korporacji: Integracja wertykalna

Strategia na poziomie korporacji: Strategia dywersyfikacji

Fuzje i przejęcia

Strategie internacjonalizacji

Strategia w praktyce



Literatura:

Literatura podstawowa

G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010

J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012

Literatura dodatkowa

A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011

B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Leszek Bohdanowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Leszek Bohdanowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Czym jest strategia?

Proces zarzadzania strategicznego

Analiza otoczenia przedsiębiorstwa

Analiza zdolności (zasobów i umiejętności) przedsiębiorstwa

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Przywództwo kosztowe

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Zróżnicowanie produktu

Strategia na poziomie korporacji: Integracja wertykalna

Strategia na poziomie korporacji: Strategia dywersyfikacji

Fuzje i przejęcia

Strategie internacjonalizacji

Strategia w praktyce



Literatura:

Literatura podstawowa

G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010

J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012

Literatura dodatkowa

A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011

B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leszek Bohdanowicz
Prowadzący grup: Leszek Bohdanowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Czym jest strategia?

Proces zarzadzania strategicznego

Analiza otoczenia przedsiębiorstwa

Analiza zdolności (zasobów i umiejętności) przedsiębiorstwa

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Przywództwo kosztowe

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Zróżnicowanie produktu

Strategia na poziomie korporacji: Integracja wertykalna

Strategia na poziomie korporacji: Strategia dywersyfikacji

Fuzje i przejęcia

Strategie internacjonalizacji

Strategia w praktyce



Literatura:

Literatura podstawowa

G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010

J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012

Literatura dodatkowa

A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011

B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Czym jest strategia?

Proces zarzadzania strategicznego

Analiza otoczenia przedsiębiorstwa

Analiza zdolności (zasobów i umiejętności) przedsiębiorstwa

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Przywództwo kosztowe

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Zróżnicowanie produktu

Strategia na poziomie korporacji: Integracja wertykalna

Strategia na poziomie korporacji: Strategia dywersyfikacji

Fuzje i przejęcia

Strategie internacjonalizacji

Strategia w praktyce



Literatura:

Literatura podstawowa

G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010

J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012

Literatura dodatkowa

A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011

B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Jeżak
Prowadzący grup: Jan Jeżak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do problematyki dotyczącej strategii

Czym są strategia oraz proces zarzadzania strategicznego?

Analiza otoczenia przedsiębiorstwa

Analiza zdolności (zasobów i umiejętności) przedsiębiorstwa

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Przywództwo kosztowe

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Zróżnicowanie produktu

Strategia na poziomie korporacji: Integracja wertykalna

Strategia na poziomie korporacji: Strategia dywersyfikacji

Fuzje i przejęcia

Strategie internacjonalizacji

Egzamin pisemny



Literatura:

Literatura podstawowa

G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010

J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012

Literatura dodatkowa

A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011

B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Jeżak
Prowadzący grup: Jan Jeżak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta


Wykład kursowy:

Bieżąca lektura podręcznika 25 godz.

Przygotowanie do egzaminu 25 godz.


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 100% × ocena formująca rozliczająca egzamin pisemny



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do problematyki dotyczącej strategii

Czym są strategia oraz proces zarzadzania strategicznego?

Analiza otoczenia przedsiębiorstwa

Analiza zdolności (zasobów i umiejętności) przedsiębiorstwa

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Przywództwo kosztowe

Strategia na poziomie jednostki biznesu: Zróżnicowanie produktu

Strategia na poziomie korporacji: Integracja wertykalna

Strategia na poziomie korporacji: Strategia dywersyfikacji

Fuzje i przejęcia

Strategie internacjonalizacji

Egzamin pisemny



Literatura:

Literatura podstawowa

G. Johnson, K. Scholes, R. Whittington, Podstawy strategii, PWE, Warszawa 2010

J.B. Barney, W.S. Hesterly, Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases. 4th Edition, Pearson, Upper Saddle River, 2012

Literatura dodatkowa

A.S. Huff, S.W. Floyd, H.D. Sherman, S. Terjesen, Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna, Warszawa 2011

B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6