UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwój zasobów ludzkich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-HRLWZN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozwój zasobów ludzkich
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 9.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

W zajęciach nie mogą uczestniczyć studenci Kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Maksymalna liczba uczestników wynosi 35 osób.


Skrócony opis:

Zajęcia dotyczą szeroko rozumianego rozwoju zasobów ludzkich będącego głównym narzędziem rozwoju organizacji. Ponieważ rozwój kadr dokonuje się drogą różnorakich działań, w trakcie wykładów, dyskusji i ćwiczeń poruszane będą nie tylko zagadnienia dotyczące szkoleń pracowniczych, ale także kwestie zarządzania karierą. Studenci zapoznani zostaną z konkretnymi technikami służącymi planowaniu kariery (również własnej) oraz najbardziej aktywizującymi metodami szkolenia, takimi jak coaching, mentoring, e-learning czy outdoor . W trakcie zajęć będą ponadto projektować narzędzia identyfikacji potrzeb szkoleniowych oraz ich oceny. Zyskają wiedzę na temat przygotowania materiałów szkoleniowych, pracy trenera i pokonywania przeszkód pojawiających się podczas szkoleń.

Pełny opis:

Zajęcia dotyczą szeroko rozumianego rozwoju zasobów ludzkich będącego głównym narzędziem rozwoju organizacji. Ponieważ rozwój kadr dokonuje się drogą różnorakich działań, w trakcie wykładów, dyskusji i ćwiczeń poruszane będą nie tylko zagadnienia dotyczące szkoleń pracowniczych, ale także kwestie zarządzania karierą. Studenci zapoznani zostaną z konkretnymi technikami służącymi planowaniu kariery (również własnej) oraz najbardziej aktywizującymi metodami szkolenia, takimi jak coaching, mentoring, e-learning czy outdoor . W trakcie zajęć będą ponadto projektować narzędzia identyfikacji potrzeb szkoleniowych oraz ich oceny. Zyskają wiedzę na temat przygotowania materiałów szkoleniowych, pracy trenera i pokonywania przeszkód pojawiających się podczas szkoleń.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma wiedzę o podmiotach biorących udział w procesie przygotowania oraz realizacji szkoleń pracowniczych.

Posiada podstawową wiedzę o relacjach między organizacjami, w tym szczegółową o relacjach między organizacjami współuczestniczącymi w procesach rozwoju i szkolenia (instytucje rynku pracy, firmy szkoleniowe i konsultingowe).

Posiada podstawową wiedzę o ewolucji poglądów na temat rozwoju i szkolenia zasobów ludzkich oraz zmianach w zakresie stosowania metod i technik szkolenia pracowników.

Rozumie ideę praw autorskich związaną z przygotowywaniem materiałów szkoleniowych w formie tradycyjnej oraz elektronicznej.

Zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w procesie rozwoju i szkolenia, tj. narzędzia rozpoznawania potrzeb szkoleniowych, przygotowywania kursów, realizacji szkoleń, oceny rezultatów szkolenia.

Rozumie związek zachodzący pomiędzy funkcją szkoleniową a innymi subfunkacjami zarządzania zasobami ludzkimi oraz funkcjami organizacji.

Umiejętności

Potrafi dostrzegać, analizować i interpretować przebieg wybranych społecznych procesów zarówno w organizacji, jak i jej otoczeniu, istotnych z punktu widzenia rozwoju i szkolenia zasobów ludzkich.

Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, potrafi stosować metody badań społecznych w celu zarządzania karierą, rozpoznawania potrzeb szkoleniowych i badania efektów szkoleń.

Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i nowożytnym języku obcym, które to umiejętności są niezbędne z punktu widzenia pracy szkoleniowca.

Umie identyfikować potrzeby szkoleniowe, określać cele szkoleń, budować programy szkoleniowe, konstruować narzędzia służące ocenie efektów szkoleń pracowniczych oraz posługiwać się podstawowymi metodami zarządzania karierami.

Kompetencje społeczne

Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.

Umie uczestniczyć w przygotowaniu i realizacji projektów z zakresu rozwoju i szkolenia zasobów ludzkich, uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i społeczne.

Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności; zna i umie stosować w praktyce zasady samoedukacji, korzysta z różnych źródeł zdobywania informacji.

Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, w procesie rozwoju i szkolenia stosuje techniki kreatywnego myślenia, umie uczyć siebie i innych poprzez zabawę i przy wykorzystaniu nieszablonowych materiałów szkoleniowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

W zajęciach nie mogą uczestniczyć studenci Specjalności Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.

Maksymalna liczebność grupy: 35 osób.


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Opowiadanie, opis


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 30.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 70.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 30% ocena formująca widzę studenta + 70% ocena rozliczająca umiejętności studenta

Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny zaliczenia pisemnego w formie testu – 100%

Ocena rozliczająca umiejętności studenta:

•Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 20%

•Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 20%

•Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 30%

•Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 30%


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 20.00%

Prezentacja - 30.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 50.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a założenia programów life long learning.

Stadia i etapy kariery, zarządzanie karierą, typy karier.

Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych.

Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy.

Nowoczesne techniki szkolenia (coaching, mentoring, dyskusja, warsztaty, inne).

E-learning jako metoda szkolenia na i poza stanowiskiem pracy; wirtualizacja szkoleń.

Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy.

Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych.

Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców.

Materiały szkoleniowe: przygotowanie prezentacji PowerPoint, wymogi e-learningu, prawa autorskie.

Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się.

Przeszkody w realizacji szkolenia.

Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny.


Warsztaty

Diagnoza preferencji zawodowych; wykorzystanie koncepcji Hollanda, Myers-Briggs, kotwic kariery Scheina.

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS.

Określanie celu szkolenia: zasada SMART, przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia.

Heurystyka w szkoleniach: techniki inwentyczne, edutainment, gamestorming.

Wystąpienia publiczne.

Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych.

Techniki samoedukacji: jak uczyć się szybko i skutecznie, mnemotechniki, zasady uczenia się dorosłych.

Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji.



Literatura:

Literatura podstawowa

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Literatura dodatkowa

Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178.

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W zajęciach nie mogą uczestniczyć studenci Specjalności Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.

Maksymalna liczebność grupy: 35 osób.


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Opowiadanie, opis


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 30.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 70.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 30% ocena formująca widzę studenta + 70% ocena rozliczająca umiejętności studenta

Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny zaliczenia pisemnego w formie testu – 100%

Ocena rozliczająca umiejętności studenta:

•Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 20%

•Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 20%

•Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 30%

•Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 30%


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 20.00%

Prezentacja - 30.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 50.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a założenia programów life long learning.

Stadia i etapy kariery, zarządzanie karierą, typy karier.

Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych.

Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy.

Nowoczesne techniki szkolenia (coaching, mentoring, dyskusja, warsztaty, inne).

E-learning jako metoda szkolenia na i poza stanowiskiem pracy; wirtualizacja szkoleń.

Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy.

Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych.

Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców.

Materiały szkoleniowe: przygotowanie prezentacji PowerPoint, wymogi e-learningu, prawa autorskie.

Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się.

Przeszkody w realizacji szkolenia.

Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny.


Warsztaty

Diagnoza preferencji zawodowych; wykorzystanie koncepcji Hollanda, Myers-Briggs, kotwic kariery Scheina.

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS.

Określanie celu szkolenia: zasada SMART, przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia.

Heurystyka w szkoleniach: techniki inwentyczne, edutainment, gamestorming.

Wystąpienia publiczne.

Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych.

Techniki samoedukacji: jak uczyć się szybko i skutecznie, mnemotechniki, zasady uczenia się dorosłych.

Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji.



Literatura:

Literatura podstawowa

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Literatura dodatkowa

Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178.

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

W zajęciach nie mogą uczestniczyć studenci Specjalności Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.

Maksymalna liczebność grupy: 35 osób.


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Opowiadanie, opis


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 30.00%

+ Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 70.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 30% ocena formująca widzę studenta + 70% ocena rozliczająca umiejętności studenta

Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny zaliczenia pisemnego w formie testu – 100%

Ocena rozliczająca umiejętności studenta:

•Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 20%

•Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 20%

•Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 30%

•Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 30%



Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a założenia programów life long learning.

Stadia i etapy kariery, zarządzanie karierą, typy karier.

Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych.

Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy.

Nowoczesne techniki szkolenia (coaching, mentoring, dyskusja, warsztaty, inne).

E-learning jako metoda szkolenia na i poza stanowiskiem pracy; wirtualizacja szkoleń.

Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy.

Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych.

Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców.

Materiały szkoleniowe: przygotowanie prezentacji PowerPoint, wymogi e-learningu, prawa autorskie.

Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się.

Przeszkody w realizacji szkolenia.

Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny.


Warsztaty

Diagnoza preferencji zawodowych; wykorzystanie koncepcji Hollanda, Myers-Briggs, kotwic kariery Scheina.

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS.

Określanie celu szkolenia: zasada SMART, przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia.

Heurystyka w szkoleniach: techniki inwentyczne, edutainment, gamestorming.

Wystąpienia publiczne.

Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych.

Techniki samoedukacji: jak uczyć się szybko i skutecznie, mnemotechniki, zasady uczenia się dorosłych.

Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji.



Literatura:

Literatura podstawowa

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Literatura dodatkowa

Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178.

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Justyna Kliombka-Jarzyna, Paweł Łuczak, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W zajęciach nie mogą uczestniczyć studenci Specjalności Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.

Maksymalna liczebność grupy: 35 osób.


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Opowiadanie, opis


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 30.00%

+ Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 70.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 30% ocena formująca widzę studenta + 70% ocena rozliczająca umiejętności studenta

Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny zaliczenia pisemnego w formie testu – 100%

Ocena rozliczająca umiejętności studenta:

•Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 20%

•Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 20%

•Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 30%

•Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 30%



Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a założenia programów life long learning.

Stadia i etapy kariery, zarządzanie karierą, typy karier.

Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych.

Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy.

Nowoczesne techniki szkolenia (coaching, mentoring, dyskusja, warsztaty, inne).

E-learning jako metoda szkolenia na i poza stanowiskiem pracy; wirtualizacja szkoleń.

Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy.

Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych.

Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców.

Materiały szkoleniowe: przygotowanie prezentacji PowerPoint, wymogi e-learningu, prawa autorskie.

Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się.

Przeszkody w realizacji szkolenia.

Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny.


Warsztaty

Diagnoza preferencji zawodowych; wykorzystanie koncepcji Hollanda, Myers-Briggs, kotwic kariery Scheina.

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS.

Określanie celu szkolenia: zasada SMART, przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia.

Heurystyka w szkoleniach: techniki inwentyczne, edutainment, gamestorming.

Wystąpienia publiczne.

Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych.

Techniki samoedukacji: jak uczyć się szybko i skutecznie, mnemotechniki, zasady uczenia się dorosłych.

Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji.



Literatura:

Literatura podstawowa

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Literatura dodatkowa

Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178.

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6