Rozwój i szkolenie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-HROZAN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozwój i szkolenie |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Bez ograniczeń |
Skrócony opis: |
Zajęcia dotyczą szeroko rozumianego rozwoju zasobów ludzkich będącego narzędziem rozwoju organizacji. W trakcie wykładów, dyskusji i ćwiczeń poruszane będą zagadnienia dotyczące szkoleń pracowniczych i zarządzania karierą. Studenci zapoznani zostaną z technikami służącymi planowaniu kariery oraz aktywizującymi metodami szkolenia, takimi jak coaching, mentoring, e-learning czy outdoor . Będą projektować narzędzia identyfikacji potrzeb szkoleniowych oraz ich oceny. Zyskają wiedzę na temat przygotowania materiałów szkoleniowych, pracy trenera i pokonywania przeszkód pojawiających się podczas szkoleń. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pełnienia ról organizacyjnych związanych z przygotowaniem i realizacją szkoleń pracowniczych oraz rozwojem kadr. Osoby, które ukończą kurs będą miały podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie organizowania różnego rodzaju eventów firmowych. Będą gotowi do wykonywania zawodu specjalisty do spraw szkoleń zawodowych i rozwoju kadr. |
Pełny opis: |
Zajęcia dotyczą szeroko rozumianego rozwoju zasobów ludzkich będącego narzędziem rozwoju organizacji. W trakcie wykładów, dyskusji i ćwiczeń poruszane będą zagadnienia dotyczące szkoleń pracowniczych i zarządzania karierą. Studenci zapoznani zostaną z technikami służącymi planowaniu kariery oraz aktywizującymi metodami szkolenia, takimi jak coaching, mentoring, e-learning czy outdoor . Będą projektować narzędzia identyfikacji potrzeb szkoleniowych oraz ich oceny. Zyskają wiedzę na temat przygotowania materiałów szkoleniowych, pracy trenera i pokonywania przeszkód pojawiających się podczas szkoleń. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pełnienia ról organizacyjnych związanych z przygotowaniem i realizacją szkoleń pracowniczych oraz rozwojem kadr. Osoby, które ukończą kurs będą miały podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie organizowania różnego rodzaju eventów firmowych. Będą gotowi do wykonywania zawodu specjalisty do spraw szkoleń zawodowych i rozwoju kadr. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma wiedzę o podmiotach biorących udział w procesie przygotowania oraz realizacji szkoleń pracowniczych. (08H-1P_W02) Posiada podstawową wiedzę o relacjach między organizacjami, w tym szczegółową o relacjach między organizacjami współuczestniczącymi w procesach rozwoju i szkolenia (instytucje rynku pracy, firmy szkoleniowe i konsultingowe). (08H-1P_W03) Posiada podstawową wiedzę o ewolucji poglądów na temat rozwoju i szkolenia zasobów ludzkich oraz zmianach w zakresie stosowania metod i technik szkolenia pracowników. (08H-1P_W09) Rozumie ideę praw autorskich związaną z przygotowywaniem materiałów szkoleniowych w formie tradycyjnej oraz elektronicznej. (08H-1P_W10) Zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w procesie rozwoju i szkolenia, tj. narzędzia rozpoznawania potrzeb szkoleniowych, przygotowywania kursów, realizacji szkoleń, oceny rezultatów szkolenia. (08H-1P_W12) Umiejętności Potrafi dostrzegać, analizować i interpretować przebieg wybranych społecznych procesów zarówno w organizacji, jak i jej otoczeniu, istotnych z punktu widzenia rozwoju i szkolenia zasobów ludzkich. (08H-1P_U01) Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, potrafi stosować metody badań społecznych w celu zarządzania karierą, rozpoznawania potrzeb szkoleniowych i badania efektów szkoleń. (08H-1P_U08) Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i nowożytnym języku obcym, które to umiejętności są niezbędne z punktu widzenia pracy szkoleniowca. (08H-1P_U10) Umie identyfikować potrzeby szkoleniowe, określać cele szkoleń, budować programy szkoleniowe, konstruować narzędzia służące ocenie efektów szkoleń pracowniczych oraz posługiwać się podstawowymi metodami zarządzania karierami. (08H-1P_U13) Kompetencje społeczne Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. (08H-1P_K01) Umie uczestniczyć w przygotowaniu i realizacji projektów z zakresu rozwoju i szkolenia zasobów ludzkich, uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i społeczne. (08H-1P_K05) Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności; zna i umie stosować w praktyce zasady samoedukacji, korzysta z różnych źródeł zdobywania informacji. (08H-1P_K06) Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, w procesie rozwoju i szkolenia stosuje techniki kreatywnego myślenia, umie uczyć siebie i innych poprzez zabawę i przy wykorzystaniu nieszablonowych materiałów szkoleniowych. (08H-1P_K07) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WR
WR
WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 25 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Łuczak, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć. Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych. Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Lektura bieżąca (28 godz.) W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.) Warsztaty: Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.) Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.) Realizacja zadań domowych (14 godz.) Przygotowanie prezentacji (14 godz.) Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody eksponujące | Drama Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100% Ocena rozliczająca umiejętności studenta: • Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10% • Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50% • Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10% • Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10% • Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Idea i instrumentarium rozwoju zasobów ludzkich Szkolenia narzędziem rozwoju zasobów ludzkich Metody szkoleń Prowadzenie szkolenia - wybrane aspekty Kariera - najważniejsze zagadnienia Kształtowanie kariery Warsztaty Rozwój zasobów ludzkich Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych i określanie celów szkolenia Trendy w szkoleniach Przygotowanie szkolenia Ewaluacja szkoleń |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229. Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65. Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011. Łuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wyd. UŁ, Łódź 2020, rozdz. 1, 2 i 4. Łaguna M, Szkolenia, jak je prowadzić, by..., GWP, Gdańsk 2004 Literatura dodatkowa Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WR
WR
WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 25 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Łuczak, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć. Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych. Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Lektura bieżąca (28 godz.) W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.) Warsztaty: Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.) Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.) Realizacja zadań domowych (14 godz.) Przygotowanie prezentacji (14 godz.) Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody eksponujące | Drama Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100% Ocena rozliczająca umiejętności studenta: • Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10% • Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50% • Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10% • Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10% • Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Idea i instrumentarium rozwoju zasobów ludzkich Szkolenia narzędziem rozwoju zasobów ludzkich Metody szkoleń Prowadzenie szkolenia - wybrane aspekty Kariera - najważniejsze zagadnienia Kształtowanie kariery Warsztaty Rozwój zasobów ludzkich Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych i określanie celów szkolenia Trendy w szkoleniach Przygotowanie szkolenia Ewaluacja szkoleń |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229. Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65. Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011. Łuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wyd. UŁ, Łódź 2020, rozdz. 1, 2 i 4. Łuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wyd. UŁ, Łódź 2020, rozdz. 1, 2 i 4. Literatura dodatkowa Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WR
WR
WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 25 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Łuczak, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć. Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych. Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Lektura bieżąca (28 godz.) W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.) Warsztaty: Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.) Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.) Realizacja zadań domowych (14 godz.) Przygotowanie prezentacji (14 godz.) Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody eksponujące | Drama Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100% Ocena rozliczająca umiejętności studenta: • Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10% • Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50% • Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10% • Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10% • Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a szkolenie i zarządzanie karierą. Stadia i etapy kariery, typy karier. Zarządzanie karierą, planowanie kariery, podmioty odpowiedzialne za kształtowanie kariery. Nowa kariera i kariera bez granic. Work-life balance: cykl życia a praca zawodowa, stosunek pracodawcy do życia rodzinnego pracownika. Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS. Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy. Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych. Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców. Wystąpienia publiczne. Przeszkody w realizacji szkolenia. Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy. Nowe trendy i zjawiska związane z procesami w szkoleniowo-rozwojowymi. Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się, zasady uczenia się dorosłych. Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny. Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji. Warsztaty Osobowość a kariera: rozpoznawanie własnego potencjału w kontekście budowania ścieżki kariery. Predyspozycje zawodowe a wybór kariery w koncepcjach Scheina i Hollanda. Rozwój pracowników a wyzwania XXI wieku. Określanie celu szkolenia: zasada SMART; konstruowanie programu szkolenia. Przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia. Techniki samoedukacji. Nowoczesne metody rozwoju i szkolenia (e-learning, e-coaching). Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych. Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej a materiały szkoleniowe. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229. Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65. Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011. Łuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wyd. UŁ, Łódź 2020, rozdz. 1, 2 i 4. Łuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wyd. UŁ, Łódź 2020, rozdz. 1, 2 i 4. Literatura dodatkowa Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WR
WR
W
W
WR
WT WR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 25 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Paweł Łuczak, Filip Maszewski, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć. Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych. Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Lektura bieżąca (28 godz.) W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.) Warsztaty: Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.) Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.) Realizacja zadań domowych (14 godz.) Przygotowanie prezentacji (14 godz.) Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody eksponujące | Drama Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100% Ocena rozliczająca umiejętności studenta: • Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10% • Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50% • Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10% • Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10% • Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 10.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Zadanie / zadania praktyczne - 40.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a szkolenie i zarządzanie karierą. Stadia i etapy kariery, typy karier. Zarządzanie karierą, planowanie kariery, podmioty odpowiedzialne za kształtowanie kariery. Nowa kariera i kariera bez granic. Work-life balance: cykl życia a praca zawodowa, stosunek pracodawcy do życia rodzinnego pracownika. Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS. Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy. Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych. Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców. Wystąpienia publiczne. Przeszkody w realizacji szkolenia. Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy. Nowe trendy i zjawiska związane z procesami w szkoleniowo-rozwojowymi. Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się, zasady uczenia się dorosłych. Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny. Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji. Warsztaty Osobowość a kariera: rozpoznawanie własnego potencjału w kontekście budowania ścieżki kariery. Predyspozycje zawodowe a wybór kariery w koncepcjach Scheina i Hollanda. Rozwój pracowników a wyzwania XXI wieku. Określanie celu szkolenia: zasada SMART; konstruowanie programu szkolenia. Przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia. Techniki samoedukacji. Nowoczesne metody rozwoju i szkolenia (e-learning, e-coaching). Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych. Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej a materiały szkoleniowe. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229. Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65. Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011. Literatura dodatkowa Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178. Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 25 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Hanna Kądziołka-Sabanty, Paweł Łuczak, Filip Maszewski, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć. Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych. Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Lektura bieżąca (28 godz.) W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.) Warsztaty: Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.) Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.) Realizacja zadań domowych (14 godz.) Przygotowanie prezentacji (14 godz.) Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody eksponujące | Drama Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100% Ocena rozliczająca umiejętności studenta: • Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10% • Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50% • Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10% • Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10% • Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 10.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Zadanie / zadania praktyczne - 40.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a szkolenie i zarządzanie karierą. Stadia i etapy kariery, typy karier. Zarządzanie karierą, planowanie kariery, podmioty odpowiedzialne za kształtowanie kariery. Nowa kariera i kariera bez granic. Work-life balance: cykl życia a praca zawodowa, stosunek pracodawcy do życia rodzinnego pracownika. Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS. Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy. Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych. Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców. Wystąpienia publiczne. Przeszkody w realizacji szkolenia. Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy. Nowe trendy i zjawiska związane z procesami w szkoleniowo-rozwojowymi. Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się, zasady uczenia się dorosłych. Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny. Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji. Warsztaty Osobowość a kariera: rozpoznawanie własnego potencjału w kontekście budowania ścieżki kariery. Predyspozycje zawodowe a wybór kariery w koncepcjach Scheina i Hollanda. Rozwój pracowników a wyzwania XXI wieku. Określanie celu szkolenia: zasada SMART; konstruowanie programu szkolenia. Przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia. Techniki samoedukacji. Nowoczesne metody rozwoju i szkolenia (e-learning, e-coaching). Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych. Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej a materiały szkoleniowe. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229. Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65. Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011. Literatura dodatkowa Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178. Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT WR
WR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 25 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Hanna Kądziołka-Sabanty, Paweł Łuczak, Filip Maszewski, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć. Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych. Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Lektura bieżąca (28 godz.) W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.) Warsztaty: Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.) Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.) Realizacja zadań domowych (14 godz.) Przygotowanie prezentacji (14 godz.) Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody eksponujące | Drama Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100% Ocena rozliczająca umiejętności studenta: • Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10% • Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50% • Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10% • Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10% • Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 10.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Zadanie / zadania praktyczne - 40.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a szkolenie i zarządzanie karierą. Stadia i etapy kariery, typy karier. Zarządzanie karierą, planowanie kariery, podmioty odpowiedzialne za kształtowanie kariery. Nowa kariera i kariera bez granic. Work-life balance: cykl życia a praca zawodowa, stosunek pracodawcy do życia rodzinnego pracownika. Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS. Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy. Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych. Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców. Wystąpienia publiczne. Przeszkody w realizacji szkolenia. Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy. Nowe trendy i zjawiska związane z procesami w szkoleniowo-rozwojowymi. Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się, zasady uczenia się dorosłych. Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny. Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji. Warsztaty Osobowość a kariera: rozpoznawanie własnego potencjału w kontekście budowania ścieżki kariery. Predyspozycje zawodowe a wybór kariery w koncepcjach Scheina i Hollanda. Rozwój pracowników a wyzwania XXI wieku. Określanie celu szkolenia: zasada SMART; konstruowanie programu szkolenia. Przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia. Techniki samoedukacji. Nowoczesne metody rozwoju i szkolenia (e-learning, e-coaching). Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych. Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej a materiały szkoleniowe. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229. Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65. Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011. Literatura dodatkowa Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178. Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WR
W
WR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 25 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Justyna Kliombka-Jarzyna, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć. Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych. Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Lektura bieżąca (28 godz.) W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.) Warsztaty: Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.) Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.) Realizacja zadań domowych (14 godz.) Przygotowanie prezentacji (14 godz.) Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody eksponujące | Drama Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 40.00% + Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 60.00% Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studentaOcena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100%Ocena rozliczająca umiejętności studenta:• Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10%• Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50%• Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10%• Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10%• Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20% Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy: Brak Ocena z formy: Warsztaty ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Ocena z formy: Warsztaty ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a szkolenie i zarządzanie karierą. Stadia i etapy kariery, typy karier. Zarządzanie karierą, planowanie kariery, podmioty odpowiedzialne za kształtowanie kariery. Nowa kariera i kariera bez granic. Work-life balance: cykl życia a praca zawodowa, stosunek pracodawcy do życia rodzinnego pracownika. Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS. Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy. Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych. Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców. Wystąpienia publiczne. Przeszkody w realizacji szkolenia. Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy. Nowe trendy i zjawiska związane z procesami w szkoleniowo-rozwojowymi. Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się, zasady uczenia się dorosłych. Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny. Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji. Warsztaty Osobowość a kariera: rozpoznawanie własnego potencjału w kontekście budowania ścieżki kariery. Predyspozycje zawodowe a wybór kariery w koncepcjach Scheina i Hollanda. Rozwój pracowników a wyzwania XXI wieku. Określanie celu szkolenia: zasada SMART; konstruowanie programu szkolenia. Przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia. Techniki samoedukacji. Nowoczesne metody rozwoju i szkolenia (e-learning, e-coaching). Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych. Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej a materiały szkoleniowe. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229. Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65. Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011. Literatura dodatkowa Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178. Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.