UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwój i szkolenie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-HROZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozwój i szkolenie
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 8.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Bez ograniczeń


Skrócony opis:

Zajęcia dotyczą szeroko rozumianego rozwoju zasobów ludzkich będącego narzędziem rozwoju organizacji. W trakcie wykładów, dyskusji i ćwiczeń poruszane będą zagadnienia dotyczące szkoleń pracowniczych i zarządzania karierą. Studenci zapoznani zostaną z technikami służącymi planowaniu kariery oraz aktywizującymi metodami szkolenia, takimi jak coaching, mentoring, e-learning czy outdoor . Będą projektować narzędzia identyfikacji potrzeb szkoleniowych oraz ich oceny. Zyskają wiedzę na temat przygotowania materiałów szkoleniowych, pracy trenera i pokonywania przeszkód pojawiających się podczas szkoleń.

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pełnienia ról organizacyjnych związanych z przygotowaniem i realizacją szkoleń pracowniczych oraz rozwojem kadr. Osoby, które ukończą kurs będą miały podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie organizowania różnego rodzaju eventów firmowych. Będą gotowi do wykonywania zawodu specjalisty do spraw szkoleń zawodowych i rozwoju kadr.

Pełny opis:

Zajęcia dotyczą szeroko rozumianego rozwoju zasobów ludzkich będącego narzędziem rozwoju organizacji. W trakcie wykładów, dyskusji i ćwiczeń poruszane będą zagadnienia dotyczące szkoleń pracowniczych i zarządzania karierą. Studenci zapoznani zostaną z technikami służącymi planowaniu kariery oraz aktywizującymi metodami szkolenia, takimi jak coaching, mentoring, e-learning czy outdoor . Będą projektować narzędzia identyfikacji potrzeb szkoleniowych oraz ich oceny. Zyskają wiedzę na temat przygotowania materiałów szkoleniowych, pracy trenera i pokonywania przeszkód pojawiających się podczas szkoleń.

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pełnienia ról organizacyjnych związanych z przygotowaniem i realizacją szkoleń pracowniczych oraz rozwojem kadr. Osoby, które ukończą kurs będą miały podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie organizowania różnego rodzaju eventów firmowych. Będą gotowi do wykonywania zawodu specjalisty do spraw szkoleń zawodowych i rozwoju kadr.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma wiedzę o podmiotach biorących udział w procesie przygotowania oraz realizacji szkoleń pracowniczych. (08H-1P_W02)

Posiada podstawową wiedzę o relacjach między organizacjami, w tym szczegółową o relacjach między organizacjami współuczestniczącymi w procesach rozwoju i szkolenia (instytucje rynku pracy, firmy szkoleniowe i konsultingowe). (08H-1P_W03)

Posiada podstawową wiedzę o ewolucji poglądów na temat rozwoju i szkolenia zasobów ludzkich oraz zmianach w zakresie stosowania metod i technik szkolenia pracowników. (08H-1P_W09)

Rozumie ideę praw autorskich związaną z przygotowywaniem materiałów szkoleniowych w formie tradycyjnej oraz elektronicznej. (08H-1P_W10)

Zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w procesie rozwoju i szkolenia, tj. narzędzia rozpoznawania potrzeb szkoleniowych, przygotowywania kursów, realizacji szkoleń, oceny rezultatów szkolenia. (08H-1P_W12)

Umiejętności

Potrafi dostrzegać, analizować i interpretować przebieg wybranych społecznych procesów zarówno w organizacji, jak i jej otoczeniu, istotnych z punktu widzenia rozwoju i szkolenia zasobów ludzkich. (08H-1P_U01)

Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, potrafi stosować metody badań społecznych w celu zarządzania karierą, rozpoznawania potrzeb szkoleniowych i badania efektów szkoleń. (08H-1P_U08)

Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i nowożytnym języku obcym, które to umiejętności są niezbędne z punktu widzenia pracy szkoleniowca. (08H-1P_U10)

Umie identyfikować potrzeby szkoleniowe, określać cele szkoleń, budować programy szkoleniowe, konstruować narzędzia służące ocenie efektów szkoleń pracowniczych oraz posługiwać się podstawowymi metodami zarządzania karierami. (08H-1P_U13)

Kompetencje społeczne

Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. (08H-1P_K01)

Umie uczestniczyć w przygotowaniu i realizacji projektów z zakresu rozwoju i szkolenia zasobów ludzkich, uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i społeczne. (08H-1P_K05)

Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności; zna i umie stosować w praktyce zasady samoedukacji, korzysta z różnych źródeł zdobywania informacji. (08H-1P_K06)

Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, w procesie rozwoju i szkolenia stosuje techniki kreatywnego myślenia, umie uczyć siebie i innych poprzez zabawę i przy wykorzystaniu nieszablonowych materiałów szkoleniowych. (08H-1P_K07)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Paweł Łuczak, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć.

Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych.


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Lektura bieżąca (28 godz.)

W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.)


Warsztaty:

Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.)

Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.)

Realizacja zadań domowych (14 godz.)

Przygotowanie prezentacji (14 godz.)

Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta

Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100%

Ocena rozliczająca umiejętności studenta:

• Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10%

• Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50%

• Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10%

• Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10%

• Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20%


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea i instrumentarium rozwoju zasobów ludzkich

Szkolenia narzędziem rozwoju zasobów ludzkich

Metody szkoleń

Prowadzenie szkolenia - wybrane aspekty

Kariera - najważniejsze zagadnienia

Kształtowanie kariery


Warsztaty

Rozwój zasobów ludzkich

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych i określanie celów szkolenia

Trendy w szkoleniach

Przygotowanie szkolenia

Ewaluacja szkoleń



Literatura:

Literatura podstawowa

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Łuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wyd. UŁ, Łódź 2020, rozdz. 1, 2 i 4.

Łaguna M, Szkolenia, jak je prowadzić, by..., GWP, Gdańsk 2004

Literatura dodatkowa

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Paweł Łuczak, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć.

Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych.


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Lektura bieżąca (28 godz.)

W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.)


Warsztaty:

Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.)

Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.)

Realizacja zadań domowych (14 godz.)

Przygotowanie prezentacji (14 godz.)

Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta

Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100%

Ocena rozliczająca umiejętności studenta:

• Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10%

• Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50%

• Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10%

• Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10%

• Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20%


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea i instrumentarium rozwoju zasobów ludzkich

Szkolenia narzędziem rozwoju zasobów ludzkich

Metody szkoleń

Prowadzenie szkolenia - wybrane aspekty

Kariera - najważniejsze zagadnienia

Kształtowanie kariery


Warsztaty

Rozwój zasobów ludzkich

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych i określanie celów szkolenia

Trendy w szkoleniach

Przygotowanie szkolenia

Ewaluacja szkoleń



Literatura:

Literatura podstawowa

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Łuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wyd. UŁ, Łódź 2020, rozdz. 1, 2 i 4.

Łuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wyd. UŁ, Łódź 2020, rozdz. 1, 2 i 4.

Literatura dodatkowa

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Paweł Łuczak, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć.

Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych.


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Lektura bieżąca (28 godz.)

W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.)


Warsztaty:

Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.)

Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.)

Realizacja zadań domowych (14 godz.)

Przygotowanie prezentacji (14 godz.)

Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta

Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100%

Ocena rozliczająca umiejętności studenta:

• Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10%

• Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50%

• Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10%

• Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10%

• Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20%


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a szkolenie i zarządzanie karierą.

Stadia i etapy kariery, typy karier.

Zarządzanie karierą, planowanie kariery, podmioty odpowiedzialne za kształtowanie kariery.

Nowa kariera i kariera bez granic.

Work-life balance: cykl życia a praca zawodowa, stosunek pracodawcy do życia rodzinnego pracownika.

Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych.

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS.

Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy.

Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych.

Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców.

Wystąpienia publiczne.

Przeszkody w realizacji szkolenia.

Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy.

Nowe trendy i zjawiska związane z procesami w szkoleniowo-rozwojowymi.

Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się, zasady uczenia się dorosłych.

Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny. Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji.


Warsztaty

Osobowość a kariera: rozpoznawanie własnego potencjału w kontekście budowania ścieżki kariery.

Predyspozycje zawodowe a wybór kariery w koncepcjach Scheina i Hollanda.

Rozwój pracowników a wyzwania XXI wieku.

Określanie celu szkolenia: zasada SMART; konstruowanie programu szkolenia.

Przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia.

Techniki samoedukacji.

Nowoczesne metody rozwoju i szkolenia (e-learning, e-coaching).

Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych.

Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej a materiały szkoleniowe.



Literatura:

Literatura podstawowa

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Łuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wyd. UŁ, Łódź 2020, rozdz. 1, 2 i 4.

Łuczak P., Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji, Wyd. UŁ, Łódź 2020, rozdz. 1, 2 i 4.

Literatura dodatkowa

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Paweł Łuczak, Filip Maszewski, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć.

Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych.


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Lektura bieżąca (28 godz.)

W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.)


Warsztaty:

Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.)

Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.)

Realizacja zadań domowych (14 godz.)

Przygotowanie prezentacji (14 godz.)

Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta

Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100%

Ocena rozliczająca umiejętności studenta:

• Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10%

• Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50%

• Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10%

• Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10%

• Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20%


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 10.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a szkolenie i zarządzanie karierą.

Stadia i etapy kariery, typy karier.

Zarządzanie karierą, planowanie kariery, podmioty odpowiedzialne za kształtowanie kariery.

Nowa kariera i kariera bez granic.

Work-life balance: cykl życia a praca zawodowa, stosunek pracodawcy do życia rodzinnego pracownika.

Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych.

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS.

Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy.

Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych.

Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców.

Wystąpienia publiczne.

Przeszkody w realizacji szkolenia.

Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy.

Nowe trendy i zjawiska związane z procesami w szkoleniowo-rozwojowymi.

Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się, zasady uczenia się dorosłych.

Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny. Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji.


Warsztaty

Osobowość a kariera: rozpoznawanie własnego potencjału w kontekście budowania ścieżki kariery.

Predyspozycje zawodowe a wybór kariery w koncepcjach Scheina i Hollanda.

Rozwój pracowników a wyzwania XXI wieku.

Określanie celu szkolenia: zasada SMART; konstruowanie programu szkolenia.

Przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia.

Techniki samoedukacji.

Nowoczesne metody rozwoju i szkolenia (e-learning, e-coaching).

Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych.

Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej a materiały szkoleniowe.



Literatura:

Literatura podstawowa

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Literatura dodatkowa

Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178.

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Hanna Kądziołka-Sabanty, Paweł Łuczak, Filip Maszewski, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć.

Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych.


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Lektura bieżąca (28 godz.)

W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.)


Warsztaty:

Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.)

Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.)

Realizacja zadań domowych (14 godz.)

Przygotowanie prezentacji (14 godz.)

Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta

Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100%

Ocena rozliczająca umiejętności studenta:

• Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10%

• Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50%

• Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10%

• Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10%

• Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20%


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 10.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a szkolenie i zarządzanie karierą.

Stadia i etapy kariery, typy karier.

Zarządzanie karierą, planowanie kariery, podmioty odpowiedzialne za kształtowanie kariery.

Nowa kariera i kariera bez granic.

Work-life balance: cykl życia a praca zawodowa, stosunek pracodawcy do życia rodzinnego pracownika.

Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych.

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS.

Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy.

Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych.

Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców.

Wystąpienia publiczne.

Przeszkody w realizacji szkolenia.

Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy.

Nowe trendy i zjawiska związane z procesami w szkoleniowo-rozwojowymi.

Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się, zasady uczenia się dorosłych.

Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny. Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji.


Warsztaty

Osobowość a kariera: rozpoznawanie własnego potencjału w kontekście budowania ścieżki kariery.

Predyspozycje zawodowe a wybór kariery w koncepcjach Scheina i Hollanda.

Rozwój pracowników a wyzwania XXI wieku.

Określanie celu szkolenia: zasada SMART; konstruowanie programu szkolenia.

Przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia.

Techniki samoedukacji.

Nowoczesne metody rozwoju i szkolenia (e-learning, e-coaching).

Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych.

Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej a materiały szkoleniowe.



Literatura:

Literatura podstawowa

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Literatura dodatkowa

Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178.

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Hanna Kądziołka-Sabanty, Paweł Łuczak, Filip Maszewski, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć.

Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych.


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Lektura bieżąca (28 godz.)

W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.)


Warsztaty:

Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.)

Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.)

Realizacja zadań domowych (14 godz.)

Przygotowanie prezentacji (14 godz.)

Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studenta

Ocena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100%

Ocena rozliczająca umiejętności studenta:

• Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10%

• Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50%

• Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10%

• Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10%

• Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20%


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 10.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a szkolenie i zarządzanie karierą.

Stadia i etapy kariery, typy karier.

Zarządzanie karierą, planowanie kariery, podmioty odpowiedzialne za kształtowanie kariery.

Nowa kariera i kariera bez granic.

Work-life balance: cykl życia a praca zawodowa, stosunek pracodawcy do życia rodzinnego pracownika.

Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych.

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS.

Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy.

Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych.

Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców.

Wystąpienia publiczne.

Przeszkody w realizacji szkolenia.

Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy.

Nowe trendy i zjawiska związane z procesami w szkoleniowo-rozwojowymi.

Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się, zasady uczenia się dorosłych.

Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny. Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji.


Warsztaty

Osobowość a kariera: rozpoznawanie własnego potencjału w kontekście budowania ścieżki kariery.

Predyspozycje zawodowe a wybór kariery w koncepcjach Scheina i Hollanda.

Rozwój pracowników a wyzwania XXI wieku.

Określanie celu szkolenia: zasada SMART; konstruowanie programu szkolenia.

Przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia.

Techniki samoedukacji.

Nowoczesne metody rozwoju i szkolenia (e-learning, e-coaching).

Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych.

Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej a materiały szkoleniowe.



Literatura:

Literatura podstawowa

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Literatura dodatkowa

Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178.

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Justyna Kliombka-Jarzyna, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Dokładny opis kryteriów oceny i poszczególnych prac zostanie studentom przekazany przed rozpoczęciem zajęć.

Literatura uzupełniana będzie o najnowsze publikacje z zakresu zzl, a szczególnie szkoleń i rozwoju. Na bieżąco studentom przekazywane będą informacje o interesujących publikacjach internetowych.


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Lektura bieżąca (28 godz.)

W oparciu o informacje z zajęć wykładowych i ćwiczeniowych oraz zadaną lekturę, student przygotowuje się do egzaminu pisemnego w formie testu wiedzy (30 godz.)


Warsztaty:

Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (7 godz.)

Przygotowanie pisemnej pracy projektowej (36 godz.)

Realizacja zadań domowych (14 godz.)

Przygotowanie prezentacji (14 godz.)

Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody eksponujące | Drama

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 40.00%

+ Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 60.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 40% ocena formująca widzę studenta + 60% ocena rozliczająca umiejętności studentaOcena formująca wiedzę studenta odnosi się do oceny egzaminu pisemnego w formie testu – 100%Ocena rozliczająca umiejętności studenta:• Testy wiedzy potwierdzające przygotowanie studentów do zajęć ćwiczeniowych – 10%• Praca projektowa w formie pisemnej przygotowana przez 3-4 osobowe zespoły. Praca dotyczy przygotowania projektu szkolenia adaptacyjnego dla wybranej organizacji, dla której wcześniej grupa opracowała procedury rekrutacyjno-selekcyjne (w ramach przedmiotu „Rekrutacja, selekcja i de rekrutacja”). Projekt w formie pisemnej powinien zawierać: narzędzie/narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych, propozycje realizacji szkolenia (lokalizacja, techniki szkolenia, zasady doboru szkoleniowców, materiały szkoleniowe), narzędzia oceny zaprojektowanego wcześniej szkolenia (narzędzia powinny odnosić się przynajmniej do trzech poziomów ewaluacji szkoleń, tj. poziomu reakcji, wiedzy i zachowania; instrumenty pomiaru szkolenia na głębszych poziomach są nieobowiązkowe) – 50%• Polsko-angielski „słowniczek” wskazanych przez wykładowcę haseł związanych z cyklem szkolenia i działaniami charakterystycznymi dla poszczególnych jego etapów – 10%• Przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie zajęć ćwiczenia realizującego konkretne cele szkoleniowe, takie jak przykładowo: przełamywanie lodów, przełączanie uwagi, budowanie zaufania, podnoszenie kreatywności. Zadania są losowane, a każda grupa przygotować ma minimum dwa ćwiczenia – 10%• Grupy piszą scenariusz scenki pokazującej przestrzeganie lub łamanie wybranych zasad wystąpień publicznych. Nagrywają scenki i prezentują je pozostałym uczestnikom zajęć – 20%


Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea rozwoju organizacji i rozwoju pracowniczego; rozwój a szkolenie i zarządzanie karierą.

Stadia i etapy kariery, typy karier.

Zarządzanie karierą, planowanie kariery, podmioty odpowiedzialne za kształtowanie kariery.

Nowa kariera i kariera bez granic.

Work-life balance: cykl życia a praca zawodowa, stosunek pracodawcy do życia rodzinnego pracownika.

Istota szkolenia: funkcje szkolenia, cykl szkoleniowy i charakterystyka jego składowych.

Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych: idea i metody RAPS.

Techniki szkolenia na stanowisku i poza stanowiskiem pracy.

Zasady przygotowania i realizacji szkoleń: zasady aranżacji przestrzeni szkoleniowej, zasady organizujące pracę w grupach szkoleniowych.

Szkoleniowiec, trener, facilitator i ich umiejętności; typologia szkoleniowców.

Wystąpienia publiczne.

Przeszkody w realizacji szkolenia.

Szkolenia outdoor, wyprawy incentive, eventy.

Nowe trendy i zjawiska związane z procesami w szkoleniowo-rozwojowymi.

Uczenie się: proces, poziomy, wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się, style uczenia się, uczenie się a organizacja ucząca się, zasady uczenia się dorosłych.

Ocena szkolenia: istota ewaluacji i poziomy oceny. Narzędzia oceny szkoleń wykorzystywane na poszczególnych poziomach: projektowanie, stosowanie, analiza wyników ewaluacji.


Warsztaty

Osobowość a kariera: rozpoznawanie własnego potencjału w kontekście budowania ścieżki kariery.

Predyspozycje zawodowe a wybór kariery w koncepcjach Scheina i Hollanda.

Rozwój pracowników a wyzwania XXI wieku.

Określanie celu szkolenia: zasada SMART; konstruowanie programu szkolenia.

Przykłady zadań realizujących określone cele szkolenia.

Techniki samoedukacji.

Nowoczesne metody rozwoju i szkolenia (e-learning, e-coaching).

Projektowanie niekonwencjonalnych materiałów szkoleniowych; słabe i mocne strony wybranych materiałów dydaktycznych.

Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej a materiały szkoleniowe.



Literatura:

Literatura podstawowa

Rae L., Efektywne szkolenie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 124-198 i 211-229.

Rae L., Ocena pracy szkoleniowca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 11-65.

Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, C.H.Beck, Warszawa 2011.

Literatura dodatkowa

Janowska Z. [red.], Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wyd. UŁ, Łódź 2007, s. 162-178.

Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6