UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innowacyjne modele biznesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-IIMWAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Innowacyjne modele biznesu
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 9.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Oczekuje się, że studenci posiadać będą podstawową wiedzę z zakresu organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw, jak również przedsiębiorczości i ekonomiki małej firmy


Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów ze strukturą oraz uwarunkowaniami innowacyjnych modeli biznesowych w nowoczesnej gospodarce. Studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne dla rozumienia procesów tworzenia, działania i efektywności modelu biznesowego

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów ze strukturą oraz uwarunkowaniami innowacyjnych modeli biznesowych w nowoczesnej gospodarce. Studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne dla rozumienia procesów tworzenia, działania i efektywności modelu biznesowego

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada wiedzę o regułach i zasadach tworzenia i rozwoju organizacji.

Ma świadomość uwarunkowań oraz przesłanek przedsiębiorczości.

Posiada wiedzę zorientowaną na wykorzystanie metod i technik zarządzania rozwojem biznesu oraz innowacjami.

Umiejętności

Potrafi zrozumieć procesy i zjawiska społeczne w zakresie zarządzania w ramach przedsiębiorczości i innowacyjności.

Posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł.

Posiada umiejętność praktycznego analizowania i diagnozowania potencjału rozwojowego i innowacyjnego firmy.

Kompetencje społeczne

Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

-


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 55.00% - ocena 2

55.00% i więcej - ocena 3

63.00% i więcej - ocena 3,5

73.00% i więcej - ocena 4

82.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Prezentacja - 70.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 55.00% - ocena 2

55.00% i więcej - ocena 3

63.00% i więcej - ocena 3,5

73.00% i więcej - ocena 4

82.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze.


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Model biznesowy jako architektura strumienia dochodów firmy

Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania

Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele.

Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające.

Modele biznesowe w e-biznesie

Modele biznesowe w ramach platform rynkowych

Uwarunkowania oceny modeli biznesowych


Ćwiczenia audytoryjne

Konstruowanie modelu biznesowego

Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony

Modele biznesowe w e-handlu

Modele biznesowe w e-usługach

Modele biznesowe w ramach platform rynkowych

Ocena modeli rynkowych



Literatura:

Literatura podstawowa

Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa

Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress

Literatura dodatkowa

Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa

Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 36 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Głodek
Prowadzący grup: Paweł Głodek, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

-


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 55.00% - ocena 2

55.00% i więcej - ocena 3

63.00% i więcej - ocena 3,5

73.00% i więcej - ocena 4

82.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Prezentacja - 70.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 55.00% - ocena 2

55.00% i więcej - ocena 3

63.00% i więcej - ocena 3,5

73.00% i więcej - ocena 4

82.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze.


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Model biznesowy jako architektura strumienia dochodów firmy

Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania

Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele.

Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające.

Modele biznesowe w e-biznesie

Modele biznesowe w ramach platform rynkowych

Uwarunkowania oceny modeli biznesowych


Ćwiczenia audytoryjne

Konstruowanie modelu biznesowego

Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony

Modele biznesowe w e-handlu

Modele biznesowe w e-usługach

Modele biznesowe w ramach platform rynkowych

Ocena modeli rynkowych



Literatura:

Literatura podstawowa

Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa

Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress

Literatura dodatkowa

Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa

Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 36 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Głodek
Prowadzący grup: Paweł Głodek, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

-


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 55.00% - ocena 2

55.00% i więcej - ocena 3

63.00% i więcej - ocena 3,5

73.00% i więcej - ocena 4

82.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Prezentacja - 70.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 55.00% - ocena 2

55.00% i więcej - ocena 3

63.00% i więcej - ocena 3,5

73.00% i więcej - ocena 4

82.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze.


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Model biznesowy jako architektura strumienia dochodów firmy

Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania

Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele.

Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające.

Modele biznesowe w e-biznesie

Modele biznesowe w ramach platform rynkowych

Uwarunkowania oceny modeli biznesowych


Ćwiczenia audytoryjne

Konstruowanie modelu biznesowego

Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony

Modele biznesowe w e-handlu

Modele biznesowe w e-usługach

Modele biznesowe w ramach platform rynkowych

Ocena modeli rynkowych



Literatura:

Literatura podstawowa

Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa

Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress

Literatura dodatkowa

Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa

Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 36 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Głodek
Prowadzący grup: Paweł Głodek, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 50.00%

+ Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 50.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Model biznesowy jako architektura strumienia dochodów firmy

Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania

Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele.

Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające.

Modele biznesowe w e-biznesie

Modele biznesowe w ramach platform rynkowych

Uwarunkowania oceny modeli biznesowych


Ćwiczenia audytoryjne

Konstruowanie modelu biznesowego

Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony

Modele biznesowe w e-handlu

Modele biznesowe w e-usługach

Modele biznesowe w ramach platform rynkowych

Ocena modeli rynkowych



Literatura:

Literatura podstawowa

Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa

Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress

Literatura dodatkowa

Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa

Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6