Innowacyjne modele biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-IIMWAN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Innowacyjne modele biznesu |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
9.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Oczekuje się, że studenci posiadać będą podstawową wiedzę z zakresu organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw, jak również przedsiębiorczości i ekonomiki małej firmy |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów ze strukturą oraz uwarunkowaniami innowacyjnych modeli biznesowych w nowoczesnej gospodarce. Studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne dla rozumienia procesów tworzenia, działania i efektywności modelu biznesowego |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów ze strukturą oraz uwarunkowaniami innowacyjnych modeli biznesowych w nowoczesnej gospodarce. Studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne dla rozumienia procesów tworzenia, działania i efektywności modelu biznesowego |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada wiedzę o regułach i zasadach tworzenia i rozwoju organizacji. Ma świadomość uwarunkowań oraz przesłanek przedsiębiorczości. Posiada wiedzę zorientowaną na wykorzystanie metod i technik zarządzania rozwojem biznesu oraz innowacjami. Umiejętności Potrafi zrozumieć procesy i zjawiska społeczne w zakresie zarządzania w ramach przedsiębiorczości i innowacyjności. Posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. Posiada umiejętność praktycznego analizowania i diagnozowania potencjału rozwojowego i innowacyjnego firmy. Kompetencje społeczne Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | - |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 70.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Model biznesowy jako architektura strumienia dochodów firmy Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele. Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające. Modele biznesowe w e-biznesie Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Uwarunkowania oceny modeli biznesowych Ćwiczenia audytoryjne Konstruowanie modelu biznesowego Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony Modele biznesowe w e-handlu Modele biznesowe w e-usługach Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Ocena modeli rynkowych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress Literatura dodatkowa Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 36 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Głodek | |
Prowadzący grup: | Paweł Głodek, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | - |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 70.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Model biznesowy jako architektura strumienia dochodów firmy Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele. Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające. Modele biznesowe w e-biznesie Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Uwarunkowania oceny modeli biznesowych Ćwiczenia audytoryjne Konstruowanie modelu biznesowego Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony Modele biznesowe w e-handlu Modele biznesowe w e-usługach Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Ocena modeli rynkowych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress Literatura dodatkowa Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 36 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Głodek | |
Prowadzący grup: | Paweł Głodek, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | - |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 70.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00% - ocena 2 55.00% i więcej - ocena 3 63.00% i więcej - ocena 3,5 73.00% i więcej - ocena 4 82.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: W ramach ćwiczeń obowiązuje obecność studentów. Druga i trzecia nieobecność skutkują koniecznoscią wykonania pracy dodatkowej. Cztery i więcej nieobecności powoduje brak możliwosci zaliczenia przedmiotu w danym semestrze. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Model biznesowy jako architektura strumienia dochodów firmy Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele. Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające. Modele biznesowe w e-biznesie Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Uwarunkowania oceny modeli biznesowych Ćwiczenia audytoryjne Konstruowanie modelu biznesowego Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony Modele biznesowe w e-handlu Modele biznesowe w e-usługach Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Ocena modeli rynkowych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress Literatura dodatkowa Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 36 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Głodek | |
Prowadzący grup: | Paweł Głodek, Dariusz Trzmielak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 50.00% + Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 50.00% Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest na podstawie następującej skali: Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy: Brak Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest na podstawie następującej skali: Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Model biznesowy jako architektura strumienia dochodów firmy Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele. Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające. Modele biznesowe w e-biznesie Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Uwarunkowania oceny modeli biznesowych Ćwiczenia audytoryjne Konstruowanie modelu biznesowego Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony Modele biznesowe w e-handlu Modele biznesowe w e-usługach Modele biznesowe w ramach platform rynkowych Ocena modeli rynkowych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), 2013, Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa Osterwalder A., Pigneur Y. (2012) Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera , Onepress Literatura dodatkowa Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., 2008, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa Szpringer W., 2012, Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.