Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-LMAZAN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu: mikro i makro ekonomii, podstaw markeringu i zarządzania przedsiębiorstwem |
Skrócony opis: |
Problematyka przedmiotu obejmuje zagadnienie zarządzanie z funkcjonowaniem przedsiębiorstw na rynku opartym na zasadach i regułach marketingowego postępowania. Współczesne koncepcje marketingowe pozwalają na sprawne działanie firm w zaspakajaniu istniejących i pobudzaniu nowych potrzeb. Marketingowa orientacja umacniania pozycję konkurencyjną firm na rynku. Zapoznanie studentów z zasadami prowadzenia działalności firm na rynku w warunkach rozwoju procesów globalizacyjnych, nasilającej się konkurencji, postępu techniczno-organizacyjnego oraz upowszechniania nowoczesnych technologii teleinformatycznych. Wyrobienie i doskonalenie umiejętności w praktycznej realizacji stosowania środków strategii marketingowej w fizycznym i psychologicznym kształtowaniu rynku. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada wiedze o metodach i narzędziach wykorzystywanych w organizacjach działających w łańcuchu dostaw i stosowanych w jego strukturach (S1P_W06) Posiada widzę o regułach oraz normach organizacyjnych i prawnych stosowanych w łańcuchach logistycznych (S1P_W07) Ma wiedzę na temat technik i metod umożliwiających skuteczne i efektywne planowanie i nadzór nad procesami logistycznymi w przedsiębiorstwach oraz jednostkach sektora publicznego (08L_1P-W13) Umiejętności Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do wyboru strategii zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku.(S1P_U03) Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy do wyboru wtórnych i pierwotnych metod badania rynku. (S1P_U04) Posiada umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji o doborze metod postępowania i instrumentów kształtujących relacje z partnerami biznesowymi. (S1P_U12) Kompetencje społeczne Umie uczestniczyć w zespołowym przygotowaniu projektów marketingowych z zakresu oddziaływania firm na rynek (S1P_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
C
C
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Grzegorczyk | |
Prowadzący grup: | Grażyna Golik-Górecka, Wojciech Grzegorczyk, Gniewomir Pieńkowski, Kamila Pytka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład kursowy: Przygotowanie się do dyskusji poprzez studiowanie literatury. Przygotowanie pracy pisemnej w oparciu o analizę literatury oraz uzyskanej wiedzy w trakcie zajęć Bieżące studiowanie literatury – 28 Przygotowanie do zaliczenia - 30 Ćwiczenia •Przygotowywanie prac domowych na tematy wynikające z programu zajęć. •Zadanie domowe – 52 • Przygotowanie do zaliczenia - 18 |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody eksponujące | Pokaz Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 60.00% + Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 40.00% Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: 60% z wykładu w formie testu oraz 40% z ćwiczeń w formie studium przypadku plus kolokwium Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: test-100.00 % Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy: Brak Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Współczesne uwarunkowania stosowania marketingu Procesy globalizacyjne i internacjonalizacyjne Marketing relacyjny - nowoczesne sposób działania na rynku Ćwiczenia audytoryjne Marketing doświadczeń - idea i zastosowanie Współczesne strategie marketingowe - etapy i narzędzia Współczesne strategie marketingowe - studium przypadku |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Ph. Kotler: Marketing. Dom Wydawniczy REBIS. Poznań 2008 W. Werda: Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin, Warszawa 2009. Literatura dodatkowa L. Grabarski, I. Rutkowaski, W. Wrzosek: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 2000 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.