UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-LMAZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu: mikro i makro ekonomii, podstaw markeringu i zarządzania przedsiębiorstwem


Skrócony opis:

Problematyka przedmiotu obejmuje zagadnienie zarządzanie z funkcjonowaniem przedsiębiorstw na rynku opartym na zasadach i regułach marketingowego postępowania. Współczesne koncepcje marketingowe pozwalają na sprawne działanie firm w zaspakajaniu istniejących i pobudzaniu nowych potrzeb. Marketingowa orientacja umacniania pozycję konkurencyjną firm na rynku.

Zapoznanie studentów z zasadami prowadzenia działalności firm na rynku w warunkach rozwoju procesów globalizacyjnych, nasilającej się konkurencji, postępu techniczno-organizacyjnego oraz upowszechniania nowoczesnych technologii teleinformatycznych. Wyrobienie i doskonalenie umiejętności w praktycznej realizacji stosowania środków strategii marketingowej w fizycznym i psychologicznym kształtowaniu rynku.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada wiedze o metodach i narzędziach wykorzystywanych w organizacjach działających w łańcuchu dostaw i stosowanych w jego strukturach (S1P_W06)

Posiada widzę o regułach oraz normach organizacyjnych i prawnych stosowanych w łańcuchach logistycznych (S1P_W07)

Ma wiedzę na temat technik i metod umożliwiających skuteczne i efektywne planowanie i nadzór nad procesami logistycznymi w przedsiębiorstwach oraz jednostkach sektora publicznego (08L_1P-W13)

Umiejętności

Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do wyboru strategii zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku.(S1P_U03)

Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy do wyboru wtórnych i pierwotnych metod badania rynku. (S1P_U04)

Posiada umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji o doborze metod postępowania i instrumentów kształtujących relacje z partnerami biznesowymi. (S1P_U12)

Kompetencje społeczne

Umie uczestniczyć w zespołowym przygotowaniu projektów marketingowych z zakresu oddziaływania firm na rynek (S1P_K05)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Grażyna Golik-Górecka, Wojciech Grzegorczyk, Gniewomir Pieńkowski, Kamila Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład kursowy:

Przygotowanie się do dyskusji poprzez studiowanie literatury. Przygotowanie pracy pisemnej w oparciu o analizę literatury oraz uzyskanej wiedzy w trakcie zajęć

Bieżące studiowanie literatury – 28

Przygotowanie do zaliczenia - 30


Ćwiczenia

•Przygotowywanie prac domowych na tematy wynikające z programu zajęć.

•Zadanie domowe – 52

• Przygotowanie do zaliczenia - 18


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody eksponujące | Pokaz

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 60.00%

+ Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 40.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

60% z wykładu w formie testu oraz 40% z ćwiczeń w formie studium przypadku plus kolokwium



Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

test-100.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Współczesne uwarunkowania stosowania marketingu

Procesy globalizacyjne i internacjonalizacyjne

Marketing relacyjny - nowoczesne sposób działania na rynku


Ćwiczenia audytoryjne

Marketing doświadczeń - idea i zastosowanie

Współczesne strategie marketingowe - etapy i narzędzia

Współczesne strategie marketingowe - studium przypadku



Literatura:

Literatura podstawowa

Ph. Kotler: Marketing. Dom Wydawniczy REBIS. Poznań 2008

W. Werda: Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin, Warszawa 2009.

Literatura dodatkowa

L. Grabarski, I. Rutkowaski, W. Wrzosek: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 2000

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6