UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie relacjami z klientem

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-LZKS2K
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie relacjami z klientem
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu marketingu, logistyki, w szczególności procesów realizowanych w łańcuchu dostaw.


Skrócony opis:

Analiza rynku, w szczególności rynku usług, wskazuje na konieczność klientocentrycznej orientacji strategii przedsiębiorstw. Nowe technologie, duża dynamika rynku TSL, masowa indywidualizacja, zarządzanie przez jakość to tylko nieliczne aspekty determinujące specyfikę interakcji pomiędzy firmami/markami a klientami na rynku, wpływając na proces tworzenia wartości logistycznej. Celem prowadzonych zajęć jest zapoznanie studentów z filozofią CRM, jako strategią biznesową, polegającą na takim dobieraniu i zarządzaniu klientami, aby optymalizować ich wartość w długim okresie. Kolejnym elementem funkcjonalności firmy jest optymalizacja polityki obsługi klienta, ze szczególnym uwzględnieniem procesu budowania i zarządzania relacjami z nim przy wykorzystaniu systemów informat. CRM. Główny nacisk położony będzie przy tym na zapoznanie studentów z rolą budowania i zarządzania relacjami z klientem w wybranych obszarach problemowych uwzględniających rzeczywiste, praktyczne i biznesowe konotacje.

Pełny opis:

Analiza rynku , w tym w szczególności rynku usług, wskazuje na konieczność klientocentrycznej orientacji strategii przedsiębiorstw. Nowe technologie, duża dynamika rynku TSL, masowa indywidualizacja, zarządzanie przez jakość to tylko nieliczne aspekty determinujące specyfikę interakcji pomiędzy firmami/markami a klientami na tym rynku, wpływając na proces tworzenia wartości logistycznej.

Celem prowadzonych zajęć jest optymalizacja polityki obsługi klienta, ze szczególnym uwzględnieniem procesu budowania i zarządzania relacjami z nim. Omówiona zostanie istota i przebieg tego procesu, wskaźniki jego wydajności i skuteczności oraz aspekty dotyczące wyboru i implementacji systemów informatycznych z tym związanych, jak CRM. Główny nacisk położony będzie przy tym na zapoznanie studentów z rolą budowania i zarządzania relacjami z klientem w wybranych obszarach problemowych uwzględniających rzeczywiste, praktyczne – biznesowe ich konotacje.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Odtwarza wiedzę o rodzajach struktur i powiazań w ramach łańcuchów dostaw oraz relacjach pomiędzy ich uczestnikami.

Klasyfikuje i opisuje zasady dotyczącą zarządzania procesami logistycznymi realizowanymi w łańcuchu dostaw.

Przedstawia wiedze o różnych rodzajach więzi albo relacji organizacyjnych rynkowych oraz występującymi miedzy nimi prawidłowościami.

Umiejętności

Potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska ekonomiczne, prawne, rynkowe i biznesowe oraz wzajemne relacje między nimi w obszarze marketingu.

Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów realizowanych w łańcuchu dostaw oraz zjawisk ekonomicznych, prawnych, rynkowych oraz biznesowych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować.

Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Walasek
Prowadzący grup: Robert Walasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

•Metody podające | Wykład informacyjny

•Metody podające | Wykład konwersatoryjny

•Metody podające | Wykład problemowy

•Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Ćwiczenia audytoryjne

•Metody poszukujące | Studium przypadku

•Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

•Metody eksponujące | Symulacyjna (gra symulacyjna)

•Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) + 50% * ocena z ćwiczeń

Na ocenę z wykładu składa się jedno zaliczenie w postaci testu wielokrotnego wyboru zawierającego pytania zamknięte.

Ocena z ćwiczeń obliczona zostanie jako średnia arytmetyczna z uzyskanych przez zespoły miejsc z poszczególnych rozgrywek. Dodatkowo, na ocenę końcową wpływać będzie zaangażowanie poszczególnych osób w grę symulacyjną, ich aktywność w dyskusji na zającach, obecność na zajęciach oraz stan raportu końcowego.


Ocena z formy: Wykład kursowy

test/quiz - 100%

Ocena z formy ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

Gra symulacyjna - 75%

Obecność - 5%

Aktywność na zajęciach - 20%

Ocena z formy ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak




Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

1. Marketing relacji jako element budowania wartości dla klienta. Koncepcje zarządzania relacjami z klientem.

2. System obsługi klienta – istota, funkcje i zadania

3. Siła relacji - zarządzanie kluczowymi klientami.

4. Filozofia i system CRM – główne założenia.

5. Klasyfikacja i kluczowe wskaźniki zarządzania relacjami z klientem.

6. Architektura systemu CRM.

7. Funkcje i obszary zastosowań systemu CRM.

8. Zarządzanie wiedzą w CRM oraz narzędzia analizy informacji.

Ćwiczenia audytoryjne

1. Zespołowa gra symulacyjna uwzgledniająca obszary zarządzania relacjami z klientem, logistyki, obsługi klienta, produkcji oraz dystrybucji z wykorzystaniem klocków edukacyjnych Meli Basic.

2. CRM jako przykład systemu zarządzania relacjami z klientem na rynku TSL – prezentacje i dyskusja panelowa.


Literatura:

Literatura podstawowa

M.Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014

S. Kauf, Logistyczna obsługa klienta - metody ilościowe, PWN, Warszawa 2018

A.Dejnaka, CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002

G.Rosa, M.Jedliński, U. Chrąchol - Barczyk (red.), Marketing udług logistycznych, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2017

W.Wereda, Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin , Warszawa 2009

Literatura dodatkowa

M. Brzozowski, Organizacje wirtualne, PWE, Warszawa 2010

D.Kępny, Logistyczna Obsługa Klienta, Warszawa , PWE, 2001

J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2006

R.Kozłowski, A.Sikorski (red.) Nowoczesne rozwiązania w logistyce, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2013 (rozdz. 7)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Walasek
Prowadzący grup: Robert Walasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody eksponujące | Symulacyjna (gra symulacyjna)

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Metoda doświadczeń



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 60% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) + 40% * ocena z ćwiczeń.

Na ocenę z wykładu składa się jedno zaliczenie w postaci testu wielokrotnego wyboru zawierającego pytania zamkniete.

Na ocenę ćwiczeń składają się aktywności we wskazanych obszarach zaliczenia ćwiczeń.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 70.00%

Aktywność na zajęciach - 30.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zarządzanie relacjami w ujęciu logistyczno-marketingowym.

Polityka obsługi klienta - istota, główne elementy, funkcje, zadania.

Zarządzanie kluczowymi klientami – filozofia CRM.

Klasyfikacja i kluczowe wskaźniki zarządzania relacjami z klientem.

Systemy informatyczne w procesie zarządzania relacjami z klientem - architektura systemu CRM.

Funkcje i obszary zastosowań systemu CRM.

Zarządzanie wiedzą w CRM oraz narzędzia analizy informacji.

Rola i znaczenie komunikacji w procesie zarządzania relacjami z klientem.


Ćwiczenia audytoryjne

Proces kształtowania się relacji na rynku TSL. Organizacja i implementacja polityki obsługi klienta.

Zarządzanie procesem obsługi klienta (etapy, uwarunkowania, determinanty, metody i narzędzia).

Analiza wydajności obsługi klienta i optymalizacja procesu.

CRM jako przykład systemu zarządzania relacjami z klientem na rynku TSL.



Literatura:

Literatura podstawowa

M. Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014.

S. Kauf, Logistyczna obsługa klienta - metody ilościowe, PWN, Warszawa 2018.

G. Rosa, M. Jedliński, U. Chrąchol - Barczyk (red.), Marketing udług logistycznych, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2017.

W. Wereda, Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin , Warszawa 2009

D. Buchnowska, CRM strategia i technologia, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2006.

Literatura dodatkowa

J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2006

K. Bondarowska, M. Szafrański, M. Goliński, Zarządzanie relacjami z klientem, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań 2010.

I. Dembińska-Cyran, J. Hołub-Iwan, J. Perenc, Zarządzanie relacjami z klientem, Wyd. Difin, Warszawa 2004.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Grażyna Golik-Górecka, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka


Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 80% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) + 20% * ocena z ćwiczeń

Na ocenę z wykładu składa się jedno zaliczenie w postaci testu z pytaniem opisowym/zadaniem.

Na ocenę ćwiczeń składa się ocena z przygotowanego projektu.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 45.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 35.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing relacji jako element budowania wartości dla klienta. Koncepcje zarządzania relacjami z klientem.

Natura relacji z klientami, relacje w biznesie, rodzaje relacji z klientami, cykl życia klienta, zarządzanie cyklem życia klientów.

Siła relacji - koncepcje i modele budowania siły relacji, mierniki siły relacji, koncepcja troski o klienta.

Polityka obsługi klienta - istota, główne elementy, funcje, zadania.

Organizacja obsługi klienta (pojedynczy punkt kontaktu, zespoły wielofunkcyjne, wielofunkcyjne struktury komórkowe).

Kluczowe wskaźniki wydajności obsługi klientów.

Systemy informatyczne w procesie obsługi klienta i budowania relacji (CRM)

Znaczenie retencji - retencja a efektywność i skuteczność działań, zarządzanie przez wartość klienta, optymalizacja pozyskiwania i utrzymywania klientów, zarządzanie retencją i ucieczkami.


Ćwiczenia audytoryjne

Proces kształtowania się relacji na rynku TSL. Organizacja i implementacja polityki obsługi klienta.

Zarządzanie procesem obsługi klienta (etapy, uwarunkowania, determinanty, metody i narzędzia).

Analiza wydajności obsługi klienta i optymalizacja procesu.

CRM jako przykład systemu zarządzania relacjami z klientem na rynku TSL.



Literatura:

Literatura podstawowa

M.Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014

S. Kauf, Logistyczna obsługa klienta - metody ilościowe, PWN, Warszawa 2018

A.Dejnaka, CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002

G.Rosa, M.Jedliński, U. Chrąchol - Barczyk (red.), Marketing udług logistycznych, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2017

W.Wereda, Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin , Warszawa 2009

Katarzyna Dziewanowska Relacjie i lojalność klientów w marketingu, Warszawa, wydawnictwo UW 2012

Literatura dodatkowa

M. Brzozowski, Organizacje wirtualne, PWE, Warszawa 2010

D.Kępny, Logistyczna Obsługa Klienta, Warszawa , PWE, 2001

J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2006

R.Kozłowski, A.Sikorski (red.) Nowoczesne rozwiązania w logistyce, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2013 (rozdz. 7)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Golik-Górecka
Prowadzący grup: Grażyna Golik-Górecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka


Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 80% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) + 20% * ocena z ćwiczeń

Na ocenę z wykładu składa się jedno zaliczenie w postaci testu z pytaniem opisowym/zadaniem.

Na ocenę ćwiczeń składa się ocena z przygotowanego projektu.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 45.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 35.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing relacji jako element budowania wartości dla klienta. Koncepcje zarządzania relacjami z klientem.

Natura relacji z klientami, relacje w biznesie, rodzaje relacji z klientami, cykl życia klienta, zarządzanie cyklem życia klientów.

Siła relacji - koncepcje i modele budowania siły relacji, mierniki siły relacji, koncepcja troski o klienta.

Polityka obsługi klienta - istota, główne elementy, funcje, zadania.

Organizacja obsługi klienta (pojedynczy punkt kontaktu, zespoły wielofunkcyjne, wielofunkcyjne struktury komórkowe).

Kluczowe wskaźniki wydajności obsługi klientów.

Systemy informatyczne w procesie obsługi klienta i budowania relacji (CRM)

Znaczenie retencji - retencja a efektywność i skuteczność działań, zarządzanie przez wartość klienta, optymalizacja pozyskiwania i utrzymywania klientów, zarządzanie retencją i ucieczkami.


Ćwiczenia audytoryjne

Proces kształtowania się relacji na rynku TSL. Organizacja i implementacja polityki obsługi klienta.

Zarządzanie procesem obsługi klienta (etapy, uwarunkowania, determinanty, metody i narzędzia).

Analiza wydajności obsługi klienta i optymalizacja procesu.

CRM jako przykład systemu zarządzania relacjami z klientem na rynku TSL.



Literatura:

Literatura podstawowa

M.Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014

S. Kauf, Logistyczna obsługa klienta - metody ilościowe, PWN, Warszawa 2018

A.Dejnaka, CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002

G.Rosa, M.Jedliński, U. Chrąchol - Barczyk (red.), Marketing udług logistycznych, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2017

W.Wereda, Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin , Warszawa 2009

K. Dziewanowska, Relacje i lojalność klientów w marketingu, UW, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

M. Brzozowski, Organizacje wirtualne, PWE, Warszawa 2010

D.Kępny, Logistyczna Obsługa Klienta, Warszawa , PWE, 2001

J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2006

R.Kozłowski, A.Sikorski (red.) Nowoczesne rozwiązania w logistyce, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2013 (rozdz. 7)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamila Pytka
Prowadzący grup: Kamila Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka


Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 80% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) + 20% * ocena z ćwiczeń

Na ocenę z wykładu składa się jedno zaliczenie w postaci testu z pytaniem opisowym/zadaniem.

Na ocenę ćwiczeń składa się ocena z przygotowanego projektu.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 45.00%

Esej - 35.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing relacji jako element budowania wartości dla klienta. Koncepcje zarządzania relacjami z klientem.

Natura relacji z klientami, relacje w biznesie, rodzaje relacji z klientami, cykl życia klienta, zarządzanie cyklem życia klientów.

Siła relacji - koncepcje i modele budowania siły relacji, mierniki siły relacji, koncepcja troski o klienta.

Polityka obsługi klienta - istota, główne elementy, funcje, zadania.

Organizacja obsługi klienta (pojedynczy punkt kontaktu, zespoły wielofunkcyjne, wielofunkcyjne struktury komórkowe).

Kluczowe wskaźniki wydajności obsługi klientów.

Systemy informatyczne w procesie obsługi klienta i budowania relacji (CRM)

Znaczenie retencji - retencja a efektywność i skuteczność działań, zarządzanie przez wartość klienta, optymalizacja pozyskiwania i utrzymywania klientów, zarządzanie retencją i ucieczkami.


Ćwiczenia audytoryjne

Proces kształtowania się relacji na rynku TSL. Organizacja i implementacja polityki obsługi klienta.

Zarządzanie procesem obsługi klienta (etapy, uwarunkowania, determinanty, metody i narzędzia).

Analiza wydajności obsługi klienta i optymalizacja procesu.

CRM jako przykład systemu zarządzania relacjami z klientem na rynku TSL.



Literatura:

Literatura dodatkowa

M. Brzozowski, Organizacje wirtualne, PWE, Warszawa 2010

D.Kępny, Logistyczna Obsługa Klienta, Warszawa , PWE, 2001

J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2006

R.Kozłowski, A.Sikorski (red.) Nowoczesne rozwiązania w logistyce, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2013 (rozdz. 7)

Literatura podstawowa

M.Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014

S. Kauf, Logistyczna obsługa klienta - metody ilościowe, PWN, Warszawa 2018

A.Dejnaka, CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002

G.Rosa, M.Jedliński, U. Chrąchol - Barczyk (red.), Marketing udług logistycznych, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2017

W.Wereda, Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin , Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Kaczorowska-Spychalska
Prowadzący grup: Dominika Kaczorowska-Spychalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka


Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 70.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 30.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 80% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) + 20% * ocena z ćwiczeń

Na ocenę z wykładu składa się jedno zaliczenie w postaci testu z pytaniem opisowym/zadaniem.

Na ocenę ćwiczeń składa się ocena z przygotowanego projektu.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 45.00%

Esej - 35.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing relacji jako element budowania wartości dla klienta. Koncepcje zarządzania relacjami z klientem.

Natura relacji z klientami, relacje w biznesie, rodzaje relacji z klientami, cykl życia klienta, zarządzanie cyklem życia klientów.

Siła relacji - koncepcje i modele budowania siły relacji, mierniki siły relacji, koncepcja troski o klienta.

Polityka obsługi klienta - istota, główne elementy, funcje, zadania.

Organizacja obsługi klienta (pojedynczy punkt kontaktu, zespoły wielofunkcyjne, wielofunkcyjne struktury komórkowe).

Kluczowe wskaźniki wydajności obsługi klientów.

Systemy informatyczne w procesie obsługi klienta i budowania relacji (CRM)

Znaczenie retencji - retencja a efektywność i skuteczność działań, zarządzanie przez wartość klienta, optymalizacja pozyskiwania i utrzymywania klientów, zarządzanie retencją i ucieczkami.


Ćwiczenia audytoryjne

Proces kształtowania się relacji na rynku TSL. Organizacja i implementacja polityki obsługi klienta.

Zarządzanie procesem obsługi klienta (etapy, uwarunkowania, determinanty, metody i narzędzia).

Analiza wydajności obsługi klienta i optymalizacja procesu.

CRM jako przykład systemu zarządzania relacjami z klientem na rynku TSL.



Literatura:

Literatura dodatkowa

M. Brzozowski, Organizacje wirtualne, PWE, Warszawa 2010

D.Kępny, Logistyczna Obsługa Klienta, Warszawa , PWE, 2001

J.Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2006

R.Kozłowski, A.Sikorski (red.) Nowoczesne rozwiązania w logistyce, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2013 (rozdz. 7)

Literatura podstawowa

M.Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji. Pomiar, ocena, strategie, Difin, Warszawa 2014

S. Kauf, Logistyczna obsługa klienta - metody ilościowe, PWN, Warszawa 2018

A.Dejnaka, CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002

G.Rosa, M.Jedliński, U. Chrąchol - Barczyk (red.), Marketing udług logistycznych, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 2017

W.Wereda, Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin , Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Kaczorowska-Spychalska
Prowadzący grup: Dominika Kaczorowska-Spychalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Kaczorowska-Spychalska
Prowadzący grup: Dominika Kaczorowska-Spychalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6