Zarządzanie procesami logistycznymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-LZPZAK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie procesami logistycznymi |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Student powinien dysponować wiedzą, umiejętnościami i postawami zgodnymi z efektami uczenia się osiąganymi w ramach przedmiotów realizowanych: na I stopniu kierunku Logistyka - I roku - Podstawy zarządzania procesami operacyjnymi oraz na II roku (semestr 3) - Podstawy zarządzania procesami logistycznymi. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie zaawansowanych zagadnień dotyczących zarządzania procesowego w łańcuchu dostaw. Przedmiot „Zarządzanie procesami logistycznymi” rozszerza zagadnienia realizowane w ramach przedmiotu „Podstawy zarządzania procesami logistycznymi” na I stopniu kierunku Logistyka. Przedmiot skupia się na pogłębieniu zagadnień dotyczących zarządzania procesami logistycznymi w ramach łańcucha dostaw. Obejmuje elementy zaawansowanego opisu i analizy procesów logistycznych. Pogłębia problematykę kluczowych decyzji menedżerskich w zarządzaniu procesami logistycznymi na podstawie studiów przypadków przedsiębiorstw. Rozwija zagadnienia związane z funkcjonowaniem współczesnego rynku usług TSL, dostarczając kompendium dobrych praktyk wskazujących rolę operatorów logistycznych w zarządzaniu łańcuchem dostaw. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie zaawansowanych zagadnień dotyczących zarządzania procesowego w łańcuchu dostaw. Przedmiot „Zarządzanie procesami logistycznymi” rozszerza zagadnienia realizowane w ramach przedmiotu „Podstawy zarządzania procesami logistycznymi” na I stopniu kierunku Logistyka. Przedmiot skupia się na pogłębieniu zagadnień dotyczących zarządzania procesami logistycznymi w ramach łańcucha dostaw. Obejmuje elementy zaawansowanego opisu i analizy procesów logistycznych. Pogłębia problematykę kluczowych decyzji menedżerskich w zarządzaniu procesami logistycznymi na podstawie studiów przypadków przedsiębiorstw. Rozwija zagadnienia związane z funkcjonowaniem współczesnego rynku usług TSL, dostarczając kompendium dobrych praktyk wskazujących rolę operatorów logistycznych w zarządzaniu łańcuchem dostaw. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada pogłębioną wiedzę o koncepcjach zarządzania procesami, a także łańcucha dostaw w ujęciu systemowym. Ma pogłębioną wiedzę o różnych rodzajach procesów logistycznych realizowanych w ramach zintegrowanego łańcucha dostaw. Zna standardy zarządzania procesami logistycznymi oraz koncepcje usprawniające procesy przepływy informacji i towaru w łańcuchach dostaw. Identyfikuje elementy otoczenia bliższego i dalszego wybranego przedsiębiorstwa funkcjonującego w łańcuchu dostaw oraz interpretuje relacje zachodzące pomiędzy tymi elementami. Umiejętności Posiada umiejętność całościowego spojrzenia na strukturę łańcucha dostaw i identyfikacji wzajemnych relacji pomiędzy jego różnymi elementami. Posiada umiejętność rozumienia powiązań działań i zasobów w zintegrowanym łańcuchu dostaw ze wskazaniem rozwiązań zwiększających stopień jego dojrzałości. Potrafi analizować przebieg procesów logistycznych. Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania i przedstawiania prezentacji i projektów z zakresu zarządzania procesowego i łańcucha dostaw. Kompetencje społeczne Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów w zakresie zarządzania procesami w logistycznym łańcuchu dostaw, a także potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki ich realizacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Włodzimierz Połoz | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Połoz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 25.00% Zadanie / zadania praktyczne - 50.00% Obecność - 25.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw 1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej 1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji 1.3. Strategie doskonalenia procesów 1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli 1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych Modele biznesowe operatorów logistycznych Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4) D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość) G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5) A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość) Z. Misiak, Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw, Helion Gliwice, 2024 (Rozdziały: 5,6,7,9) Literatura dodatkowa Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12) S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć) K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5) E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9) P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013 A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5) Sz. Drejewicz, Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych, Helion Gliwice, 2017 Inne materiały dydaktyczne Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia). OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/ SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf. SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
PT C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Włodzimierz Połoz | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Połoz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 25.00% Zadanie / zadania praktyczne - 50.00% Obecność - 25.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw 1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej 1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji 1.3. Strategie doskonalenia procesów 1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli 1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych Modele biznesowe operatorów logistycznych Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4) D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość) G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5) A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość) Literatura dodatkowa Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12) S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć) K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5) E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9) P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013 A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5) Inne materiały dydaktyczne Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia). OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/ SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf. SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN C
C
C
WT C
C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Włodzimierz Połoz | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Połoz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 25.00% Zadanie / zadania praktyczne - 50.00% Obecność - 25.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw 1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej 1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji 1.3. Strategie doskonalenia procesów 1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli 1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych Modele biznesowe operatorów logistycznych Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4) D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość) G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5) A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość) Literatura dodatkowa Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12) S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć) K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5) E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9) P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013 A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5) Inne materiały dydaktyczne Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia). OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/ SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf. SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Włodzimierz Połoz | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Połoz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 25.00% Zadanie / zadania praktyczne - 50.00% Obecność - 25.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw 1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej 1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji 1.3. Strategie doskonalenia procesów 1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli 1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych Modele biznesowe operatorów logistycznych Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4) D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość) G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5) A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość) Literatura dodatkowa Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12) S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć) K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5) E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9) P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013 A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5) Inne materiały dydaktyczne Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia). OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/ SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf. SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Sosnowski | |
Prowadzący grup: | Piotr Sosnowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 25.00% Zadanie / zadania praktyczne - 50.00% Obecność - 25.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw 1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej 1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji 1.3. Strategie doskonalenia procesów 1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli 1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych Modele biznesowe operatorów logistycznych Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4) D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość) G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5) A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość) Literatura dodatkowa Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12) S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć) K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5) E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9) P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013 A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5) Inne materiały dydaktyczne Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia). OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/ SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf. SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kalinowski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kalinowski, Włodzimierz Połoz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Na ocenę z przedmiotu składa się punktacja z ćwiczeń (100%) Łączna, maksymalna wartość punktów możliwych od uzyskania wynosi 50 Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów: Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt- ocena 2 51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt- ocena 3 61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt- ocena 3,5 71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt- ocena 4 81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt- ocena 4,5 91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt- ocena 5 1.Na ćwiczeniach obowiązuje następująca łączna punktacja za poszczególne części podlegające ocenie - Obecność – 15 punktów - Prace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów - Projekt końcowy – 15 punktów 2.Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. 3.W przypadku braku możliwości uczestniczenia w ćwiczeniach w danym terminie dopuszczalne jest odrobienie tej nieobecności podczas zajęć z inną grupą dziekańską (zgodnie z obowiązującym rozkładem zajęć). 4.W ramach ćwiczeń wykonywane są prace, które studenci są zobowiązani oddać prowadzącemu po ich zakończeniu. Studenci otrzymują również prace do wykonania w ramach prac domowych. Prowadzący dokonuje oceny dostarczonych prac i na tej podstawie wystawia punkty za część „Punktacja za prace domowe / pracę na zajęciach”. 5.W przypadku nieobecności na zajęciach konieczne jest dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego niemożność uczestniczenia w zajęciach (np. zwolnienie lekarskie, potwierdzenie uczestniczenia w działalności organizacyjnej Wydziału, zaświadczenie z pracy (tylko studia zaoczne), etc.) 6.Tylko osoby, które usprawiedliwią nieobecność na ćwiczeniach, uprawnione są do dostarczenia pracy, która były wykonywana w ich trakcie i uzyskania za nią punktów. 7.Ostateczny termin na dostarczenie usprawiedliwienia oraz zaległej pracy (zarówno wykonywanej podczas zajęć, jak i pracy domowej) to termin kolejnych ćwiczeń zgodnie z rozkładem zajęć (po zakończeniu okresu nieobecności – w szczególności choroby). 8.Punktacja za obecności: - Obecność / usprawiedliwiona nieobecność i oddanie pracy realizowanej na zajęciach: plus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi) - Usprawiedliwiona nieobecność i nie oddanie pracy realizowanej na zajęciach/prac domowych: 0 punktów - Nieusprawiedliwiona nieobecność: minus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi) 9.Wartość x w roku akademickim 2017/18 wynosi: - Dla studiów stacjonarnych: 12 - Dla studiów niestacjonarnych: 9 Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Obecność - 40.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw 1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej 1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji 1.3. Strategie doskonalenia procesów 1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli 1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych Modele biznesowe operatorów logistycznych Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4) D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość) G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5) A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość) Inne materiały dydaktyczne Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia). OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/ SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf. SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf Literatura dodatkowa Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12) S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć) K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5) E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9) P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013 A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN C
C
C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kalinowski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kalinowski, Barbara Pieńkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Na ocenę z przedmiotu składa się punktacja z ćwiczeń (100%) Łączna, maksymalna wartość punktów możliwych od uzyskania wynosi 50 Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów: Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt- ocena 2 51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt- ocena 3 61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt- ocena 3,5 71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt- ocena 4 81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt- ocena 4,5 91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt- ocena 5 1.Na ćwiczeniach obowiązuje następująca łączna punktacja za poszczególne części podlegające ocenie - Obecność – 15 punktów - Prace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów - Projekt końcowy – 15 punktów 2.Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. 3.W przypadku braku możliwości uczestniczenia w ćwiczeniach w danym terminie dopuszczalne jest odrobienie tej nieobecności podczas zajęć z inną grupą dziekańską (zgodnie z obowiązującym rozkładem zajęć). 4.W ramach ćwiczeń wykonywane są prace, które studenci są zobowiązani oddać prowadzącemu po ich zakończeniu. Studenci otrzymują również prace do wykonania w ramach prac domowych. Prowadzący dokonuje oceny dostarczonych prac i na tej podstawie wystawia punkty za część „Punktacja za prace domowe / pracę na zajęciach”. 5.W przypadku nieobecności na zajęciach konieczne jest dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego niemożność uczestniczenia w zajęciach (np. zwolnienie lekarskie, potwierdzenie uczestniczenia w działalności organizacyjnej Wydziału, zaświadczenie z pracy (tylko studia zaoczne), etc.) 6.Tylko osoby, które usprawiedliwią nieobecność na ćwiczeniach, uprawnione są do dostarczenia pracy, która były wykonywana w ich trakcie i uzyskania za nią punktów. 7.Ostateczny termin na dostarczenie usprawiedliwienia oraz zaległej pracy (zarówno wykonywanej podczas zajęć, jak i pracy domowej) to termin kolejnych ćwiczeń zgodnie z rozkładem zajęć (po zakończeniu okresu nieobecności – w szczególności choroby). 8.Punktacja za obecności: - Obecność / usprawiedliwiona nieobecność i oddanie pracy realizowanej na zajęciach: plus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi) - Usprawiedliwiona nieobecność i nie oddanie pracy realizowanej na zajęciach/prac domowych: 0 punktów - Nieusprawiedliwiona nieobecność: minus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi) 9.Wartość x w roku akademickim 2017/18 wynosi: - Dla studiów stacjonarnych: 12 - Dla studiów niestacjonarnych: 9 Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Obecność - 40.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw 1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej 1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji 1.3. Strategie doskonalenia procesów 1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli 1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych Modele biznesowe operatorów logistycznych Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4) D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość) G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5) A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość) Inne materiały dydaktyczne Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia). OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/ SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf. SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf Literatura dodatkowa Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12) S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć) K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5) E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9) P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013 A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN C
WT C
C
C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kalinowski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kalinowski, Włodzimierz Połoz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Studium przypadku Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Na ocenę z przedmiotu składa się punktacja z ćwiczeń (100%) Łączna, maksymalna wartość punktów możliwych od uzyskania wynosi 50 Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów: Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt- ocena 2 51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt- ocena 3 61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt- ocena 3,5 71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt- ocena 4 81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt- ocena 4,5 91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt- ocena 5 1.Na ćwiczeniach obowiązuje następująca łączna punktacja za poszczególne części podlegające ocenie - Obecność – 15 punktów - Prace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów - Projekt końcowy – 15 punktów 2.Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. 3.W przypadku braku możliwości uczestniczenia w ćwiczeniach w danym terminie dopuszczalne jest odrobienie tej nieobecności podczas zajęć z inną grupą dziekańską (zgodnie z obowiązującym rozkładem zajęć). 4.W ramach ćwiczeń wykonywane są prace, które studenci są zobowiązani oddać prowadzącemu po ich zakończeniu. Studenci otrzymują również prace do wykonania w ramach prac domowych. Prowadzący dokonuje oceny dostarczonych prac i na tej podstawie wystawia punkty za część „Punktacja za prace domowe / pracę na zajęciach”. 5.W przypadku nieobecności na zajęciach konieczne jest dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego niemożność uczestniczenia w zajęciach (np. zwolnienie lekarskie, potwierdzenie uczestniczenia w działalności organizacyjnej Wydziału, zaświadczenie z pracy (tylko studia zaoczne), etc.) 6.Tylko osoby, które usprawiedliwią nieobecność na ćwiczeniach, uprawnione są do dostarczenia pracy, która były wykonywana w ich trakcie i uzyskania za nią punktów. 7.Ostateczny termin na dostarczenie usprawiedliwienia oraz zaległej pracy (zarówno wykonywanej podczas zajęć, jak i pracy domowej) to termin kolejnych ćwiczeń zgodnie z rozkładem zajęć (po zakończeniu okresu nieobecności – w szczególności choroby). 8.Punktacja za obecności: - Obecność / usprawiedliwiona nieobecność i oddanie pracy realizowanej na zajęciach: plus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi) - Usprawiedliwiona nieobecność i nie oddanie pracy realizowanej na zajęciach/prac domowych: 0 punktów - Nieusprawiedliwiona nieobecność: minus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi) 9.Wartość x w roku akademickim 2017/18 wynosi: - Dla studiów stacjonarnych: 12 - Dla studiów niestacjonarnych: 9 Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Obecność - 40.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 51.00% - ocena 2 51.00% i więcej - ocena 3 61.00% i więcej - ocena 3,5 71.00% i więcej - ocena 4 81.00% i więcej - ocena 4,5 91.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw 1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej 1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji 1.3. Strategie doskonalenia procesów 1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli 1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych Modele biznesowe operatorów logistycznych Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4) D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość) G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5) A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość) Inne materiały dydaktyczne Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia). OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/ SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf. SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf Literatura dodatkowa Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12) S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć) K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5) E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9) P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013 A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5) |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.