UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie procesami logistycznymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-LZPZAU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie procesami logistycznymi
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Student powinien dysponować wiedzą, umiejętnościami i postawami zgodnymi z efektami uczenia się osiąganymi w ramach przedmiotów realizowanych: na I stopniu kierunku Logistyka - I roku - Podstawy zarządzania procesami operacyjnymi oraz na II roku (semestr 3) - Podstawy zarządzania procesami logistycznymi.


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie zaawansowanych zagadnień dotyczących zarządzania procesowego w łańcuchu dostaw.

Przedmiot „Zarządzanie procesami logistycznymi” rozszerza zagadnienia realizowane w ramach przedmiotu „Podstawy zarządzania procesami logistycznymi” na I stopniu kierunku Logistyka. Przedmiot skupia się na pogłębieniu zagadnień dotyczących zarządzania procesami logistycznymi w ramach łańcucha dostaw. Obejmuje elementy zaawansowanego opisu i analizy procesów logistycznych. Pogłębia problematykę kluczowych decyzji menedżerskich w zarządzaniu procesami logistycznymi na podstawie studiów przypadków przedsiębiorstw. Rozwija zagadnienia związane z funkcjonowaniem współczesnego rynku usług TSL, dostarczając kompendium dobrych praktyk wskazujących rolę operatorów logistycznych w zarządzaniu łańcuchem dostaw.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie zaawansowanych zagadnień dotyczących zarządzania procesowego w łańcuchu dostaw.

Przedmiot „Zarządzanie procesami logistycznymi” rozszerza zagadnienia realizowane w ramach przedmiotu „Podstawy zarządzania procesami logistycznymi” na I stopniu kierunku Logistyka. Przedmiot skupia się na pogłębieniu zagadnień dotyczących zarządzania procesami logistycznymi w ramach łańcucha dostaw. Obejmuje elementy zaawansowanego opisu i analizy procesów logistycznych. Pogłębia problematykę kluczowych decyzji menedżerskich w zarządzaniu procesami logistycznymi na podstawie studiów przypadków przedsiębiorstw. Rozwija zagadnienia związane z funkcjonowaniem współczesnego rynku usług TSL, dostarczając kompendium dobrych praktyk wskazujących rolę operatorów logistycznych w zarządzaniu łańcuchem dostaw.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada pogłębioną wiedzę o koncepcjach zarządzania procesami, a także łańcucha dostaw w ujęciu systemowym.

Ma pogłębioną wiedzę o różnych rodzajach procesów logistycznych realizowanych w ramach zintegrowanego łańcucha dostaw.

Zna standardy zarządzania procesami logistycznymi oraz koncepcje usprawniające procesy przepływy informacji i towaru w łańcuchach dostaw.

Identyfikuje elementy otoczenia bliższego i dalszego wybranego przedsiębiorstwa funkcjonującego w łańcuchu dostaw oraz interpretuje relacje zachodzące pomiędzy tymi elementami.

Umiejętności

Posiada umiejętność całościowego spojrzenia na strukturę łańcucha dostaw i identyfikacji wzajemnych relacji pomiędzy jego różnymi elementami.

Posiada umiejętność rozumienia powiązań działań i zasobów w zintegrowanym łańcuchu dostaw ze wskazaniem rozwiązań zwiększających stopień jego dojrzałości.

Potrafi analizować przebieg procesów logistycznych.

Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania i przedstawiania prezentacji i projektów z zakresu zarządzania procesowego i łańcucha dostaw.

Kompetencje społeczne

Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów w zakresie zarządzania procesami w logistycznym łańcuchu dostaw, a także potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki ich realizacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Włodzimierz Połoz
Prowadzący grup: Włodzimierz Połoz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 50.00%

Obecność - 25.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw

1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej

1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji

1.3. Strategie doskonalenia procesów

1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli

1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami


Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych

Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych

Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami

Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych

Modele biznesowe operatorów logistycznych

Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce



Literatura:

Literatura podstawowa

Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4)

D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość)

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5)

A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość)

Z. Misiak, Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw, Helion Gliwice, 2024 (Rozdziały: 5,6,7,9)

Literatura dodatkowa

Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12)

S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5)

E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9)

P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013

A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5)

Sz. Drejewicz, Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych, Helion Gliwice, 2017

Inne materiały dydaktyczne

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/

SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf.

SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf

SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Włodzimierz Połoz
Prowadzący grup: Włodzimierz Połoz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 50.00%

Obecność - 25.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw

1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej

1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji

1.3. Strategie doskonalenia procesów

1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli

1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami


Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych

Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych

Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami

Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych

Modele biznesowe operatorów logistycznych

Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce



Literatura:

Literatura podstawowa

Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4)

D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość)

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5)

A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość)

Literatura dodatkowa

Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12)

S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5)

E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9)

P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013

A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5)

Inne materiały dydaktyczne

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/

SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf.

SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf

SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Włodzimierz Połoz
Prowadzący grup: Włodzimierz Połoz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 50.00%

Obecność - 25.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw

1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej

1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji

1.3. Strategie doskonalenia procesów

1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli

1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami


Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych

Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych

Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami

Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych

Modele biznesowe operatorów logistycznych

Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce



Literatura:

Literatura podstawowa

Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4)

D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość)

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5)

A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość)

Literatura dodatkowa

Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12)

S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5)

E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9)

P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013

A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5)

Inne materiały dydaktyczne

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/

SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf.

SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf

SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Włodzimierz Połoz
Prowadzący grup: Włodzimierz Połoz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 50.00%

Obecność - 25.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw

1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej

1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji

1.3. Strategie doskonalenia procesów

1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli

1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami


Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych

Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych

Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami

Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych

Modele biznesowe operatorów logistycznych

Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce



Literatura:

Literatura podstawowa

Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4)

D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość)

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5)

A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość)

Literatura dodatkowa

Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12)

S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5)

E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9)

P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013

A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5)

Inne materiały dydaktyczne

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/

SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf.

SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf

SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Włodzimierz Połoz
Prowadzący grup: Włodzimierz Połoz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 50.00%

Obecność - 25.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw

1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej

1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji

1.3. Strategie doskonalenia procesów

1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli

1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami


Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych

Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych

Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami

Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych

Modele biznesowe operatorów logistycznych

Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce



Literatura:

Literatura podstawowa

Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4)

D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość)

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5)

A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość)

Literatura dodatkowa

Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12)

S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5)

E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9)

P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013

A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5)

Inne materiały dydaktyczne

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/

SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf.

SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf

SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kalinowski
Prowadzący grup: Tomasz Kalinowski, Barbara Pieńkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Na ocenę z przedmiotu składa się punktacja z ćwiczeń (100%)

Łączna, maksymalna wartość punktów możliwych od uzyskania wynosi 50


Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt- ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt- ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt- ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt- ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt- ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt- ocena 5


1.Na ćwiczeniach obowiązuje następująca łączna punktacja za poszczególne części podlegające ocenie

- Obecność – 15 punktów

- Prace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów

- Projekt końcowy – 15 punktów

2.Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa.

3.W przypadku braku możliwości uczestniczenia w ćwiczeniach w danym terminie dopuszczalne jest odrobienie tej nieobecności podczas zajęć z inną grupą dziekańską (zgodnie z obowiązującym rozkładem zajęć).

4.W ramach ćwiczeń wykonywane są prace, które studenci są zobowiązani oddać prowadzącemu po ich zakończeniu. Studenci otrzymują również prace do wykonania w ramach prac domowych. Prowadzący dokonuje oceny dostarczonych prac i na tej podstawie wystawia punkty za część „Punktacja za prace domowe / pracę na zajęciach”.

5.W przypadku nieobecności na zajęciach konieczne jest dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego niemożność uczestniczenia w zajęciach (np. zwolnienie lekarskie, potwierdzenie uczestniczenia w działalności organizacyjnej Wydziału, zaświadczenie z pracy (tylko studia zaoczne), etc.)

6.Tylko osoby, które usprawiedliwią nieobecność na ćwiczeniach, uprawnione są do dostarczenia pracy, która były wykonywana w ich trakcie i uzyskania za nią punktów.

7.Ostateczny termin na dostarczenie usprawiedliwienia oraz zaległej pracy (zarówno wykonywanej podczas zajęć, jak i pracy domowej) to termin kolejnych ćwiczeń zgodnie z rozkładem zajęć (po zakończeniu okresu nieobecności – w szczególności choroby).

8.Punktacja za obecności:

- Obecność / usprawiedliwiona nieobecność i oddanie pracy realizowanej na zajęciach: plus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi)

- Usprawiedliwiona nieobecność i nie oddanie pracy realizowanej na zajęciach/prac domowych: 0 punktów

- Nieusprawiedliwiona nieobecność: minus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi)

9.Wartość x w roku akademickim 2017/18 wynosi:

- Dla studiów stacjonarnych: 12

- Dla studiów niestacjonarnych: 9


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 30.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Obecność - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw

1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej

1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji

1.3. Strategie doskonalenia procesów

1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli

1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami


Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych

Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych

Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami

Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych

Modele biznesowe operatorów logistycznych

Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce



Literatura:

Literatura podstawowa

Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4)

D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość)

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5)

A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość)

Inne materiały dydaktyczne

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/

SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf.

SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf

SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf

Literatura dodatkowa

Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12)

S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5)

E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9)

P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013

A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kalinowski
Prowadzący grup: Tomasz Kalinowski, Barbara Pieńkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Na ocenę z przedmiotu składa się punktacja z ćwiczeń (100%)

Łączna, maksymalna wartość punktów możliwych od uzyskania wynosi 50


Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt- ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt- ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt- ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt- ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt- ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt- ocena 5


1.Na ćwiczeniach obowiązuje następująca łączna punktacja za poszczególne części podlegające ocenie

- Obecność – 15 punktów

- Prace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów

- Projekt końcowy – 15 punktów

2.Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa.

3.W przypadku braku możliwości uczestniczenia w ćwiczeniach w danym terminie dopuszczalne jest odrobienie tej nieobecności podczas zajęć z inną grupą dziekańską (zgodnie z obowiązującym rozkładem zajęć).

4.W ramach ćwiczeń wykonywane są prace, które studenci są zobowiązani oddać prowadzącemu po ich zakończeniu. Studenci otrzymują również prace do wykonania w ramach prac domowych. Prowadzący dokonuje oceny dostarczonych prac i na tej podstawie wystawia punkty za część „Punktacja za prace domowe / pracę na zajęciach”.

5.W przypadku nieobecności na zajęciach konieczne jest dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego niemożność uczestniczenia w zajęciach (np. zwolnienie lekarskie, potwierdzenie uczestniczenia w działalności organizacyjnej Wydziału, zaświadczenie z pracy (tylko studia zaoczne), etc.)

6.Tylko osoby, które usprawiedliwią nieobecność na ćwiczeniach, uprawnione są do dostarczenia pracy, która były wykonywana w ich trakcie i uzyskania za nią punktów.

7.Ostateczny termin na dostarczenie usprawiedliwienia oraz zaległej pracy (zarówno wykonywanej podczas zajęć, jak i pracy domowej) to termin kolejnych ćwiczeń zgodnie z rozkładem zajęć (po zakończeniu okresu nieobecności – w szczególności choroby).

8.Punktacja za obecności:

- Obecność / usprawiedliwiona nieobecność i oddanie pracy realizowanej na zajęciach: plus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi)

- Usprawiedliwiona nieobecność i nie oddanie pracy realizowanej na zajęciach/prac domowych: 0 punktów

- Nieusprawiedliwiona nieobecność: minus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi)

9.Wartość x w roku akademickim 2017/18 wynosi:

- Dla studiów stacjonarnych: 12

- Dla studiów niestacjonarnych: 9


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 30.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Obecność - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw

1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej

1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji

1.3. Strategie doskonalenia procesów

1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli

1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami


Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych

Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych

Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami

Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych

Modele biznesowe operatorów logistycznych

Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce



Literatura:

Literatura podstawowa

Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4)

D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość)

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5)

A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość)

Inne materiały dydaktyczne

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/

SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf.

SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf

SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf

Literatura dodatkowa

Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12)

S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5)

E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9)

P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013

A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kalinowski
Prowadzący grup: Tomasz Kalinowski, Włodzimierz Połoz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Na ocenę z przedmiotu składa się punktacja z ćwiczeń (100%)

Łączna, maksymalna wartość punktów możliwych od uzyskania wynosi 50


Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt- ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt- ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt- ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt- ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt- ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt- ocena 5


1.Na ćwiczeniach obowiązuje następująca łączna punktacja za poszczególne części podlegające ocenie

- Obecność – 15 punktów

- Prace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów

- Projekt końcowy – 15 punktów

2.Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa.

3.W przypadku braku możliwości uczestniczenia w ćwiczeniach w danym terminie dopuszczalne jest odrobienie tej nieobecności podczas zajęć z inną grupą dziekańską (zgodnie z obowiązującym rozkładem zajęć).

4.W ramach ćwiczeń wykonywane są prace, które studenci są zobowiązani oddać prowadzącemu po ich zakończeniu. Studenci otrzymują również prace do wykonania w ramach prac domowych. Prowadzący dokonuje oceny dostarczonych prac i na tej podstawie wystawia punkty za część „Punktacja za prace domowe / pracę na zajęciach”.

5.W przypadku nieobecności na zajęciach konieczne jest dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego niemożność uczestniczenia w zajęciach (np. zwolnienie lekarskie, potwierdzenie uczestniczenia w działalności organizacyjnej Wydziału, zaświadczenie z pracy (tylko studia zaoczne), etc.)

6.Tylko osoby, które usprawiedliwią nieobecność na ćwiczeniach, uprawnione są do dostarczenia pracy, która były wykonywana w ich trakcie i uzyskania za nią punktów.

7.Ostateczny termin na dostarczenie usprawiedliwienia oraz zaległej pracy (zarówno wykonywanej podczas zajęć, jak i pracy domowej) to termin kolejnych ćwiczeń zgodnie z rozkładem zajęć (po zakończeniu okresu nieobecności – w szczególności choroby).

8.Punktacja za obecności:

- Obecność / usprawiedliwiona nieobecność i oddanie pracy realizowanej na zajęciach: plus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi)

- Usprawiedliwiona nieobecność i nie oddanie pracy realizowanej na zajęciach/prac domowych: 0 punktów

- Nieusprawiedliwiona nieobecność: minus 15/x punktów (gdzie x oznacza liczbę wszystkich spotkań w ramach ćwiczeń, ze wszystkimi prowadzącymi)

9.Wartość x w roku akademickim 2017/18 wynosi:

- Dla studiów stacjonarnych: 12

- Dla studiów niestacjonarnych: 9


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 30.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Obecność - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania procesami w łańcuchu dostaw

1.1. Osiąganie i pomiar efektywności procesowej

1.2. Poziomy dojrzałości procesowej organizacji

1.3. Strategie doskonalenia procesów

1.4. Pomiar wydajności procesów, skracanie czasów trwania cykli

1.5. Analiza wyników osiąganych przez procesy i podejmowanie decyzji dot. zarządzania procesami


Zaawansowane metodyki mapowania procesów logistycznych

Przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych

Kluczowe decyzje menedżerskie w zakresie zarządzania transportem, nowoczesnymi obiektami magazynowymi oraz zapasami

Rozwój rynku usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, TSL. Rola oferentów usług TSL w łańcuchach dostaw firm produkcyjnych i handlowych

Modele biznesowe operatorów logistycznych

Wyzwania i trendy determinujące rozwój praktyk biznesowych w transporcie, spedycji i logistyce. Najlepsze praktyki firm w branży TSL w Polsce



Literatura:

Literatura podstawowa

Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, HELION - ONE PRESS, 2007 (rozdział 2 s. 56-63, 3, 4)

D. Waters, Zarządzanie operacyjne, PWN, Warszawa 2012. (część 2 – rozdział 7, część 3 – całość)

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 2, 3, 4, 5)

A.M. Jeszka, Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2013 (całość)

Inne materiały dydaktyczne

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

OMG: Business Process Maturity Model (BPMM) - Version 1.0 (czerwiec 2008), http://www.omg.org/spec/BPMM/1.0/

SEI, Capability Maturity Model Integration for Acquisition, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr032.pdf.

SEI, Capability Maturity Model Integration for Development, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr033.pdf

SEI, Capability Maturity Model Integration for Services, http://www.sei.cmu.edu/reports/10tr034.pdf

Literatura dodatkowa

Hammer, M., The Process Audit. Harvard Business Review, No. 4, 2007, http://www.thestrategicsgroup.com/operations/processaccelerator/tools_assets/Hammer_Process%20Audit%20Article.pdf

G. Rummler, A. Brache, Podnoszenie efektywności organizacji : jak zarządzać "białymi plamami" w strukturze organizacyjnej?, PWE, Warszawa 2000 (rozdział 6, 8, 9, 10, 12)

S. Nowosielski (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

K. Rutkowski (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw – wyjść naprzeciw społecznej odpowiedzialności biznesu, SGH, Warszawa 2008 (rozdział 5)

E. Januła, T. Truś, Ż. Gutowska, Spedycja, Difin, Warszawa 2011 (rozdziały: 5,6,7,8,9)

P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013

A. Harrison, R. van Hoek, Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały: 3,4,5)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6