UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie projektami logistycznymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-LZPZAZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie projektami logistycznymi
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Student powinien dysponować wiedzą, umiejętnościami i postawami zgodnymi z efektami kształcenia osiąganymi w ramach przedmiotów realizowanych: na I roku - Podstawy zarządzania procesami operacyjnymi oraz na II roku (semestr 3) - Podstawy zarządzania procesami logistycznymi.


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami zarządzania projektami logistycznymi w ujęciu teoretycznym (metodyka zarządzania projektami) oraz praktycznym (narzędzia wykorzystywane do zarządzania projektami).

Problematyka przedmiotu obejmuje przedstawienie zasad, metod i narzędzi umożliwiających przygotowanie projektu logistycznego związanego z realizacją działań operacyjnych lub usprawniającego procesy logistyczne w danej organizacji. Przedmiot w części konwersatorium obejmuje aspekty zarządzania projektami logistycznymi z uwzględnieniem poszczególnych faz projektu, różnych metodyk zarządzania projektami, a także zarządzania ryzykiem w projekcie. W części laboratoryjnej zajęcia natomiast skupiać się będą na elementach opisu i planowania projektów z wykorzystaniem infrastruktury informatycznej.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami zarządzania projektami logistycznymi w ujęciu teoretycznym (metodyka zarządzania projektami) oraz praktycznym (narzędzia wykorzystywane do zarządzania projektami).

Problematyka przedmiotu obejmuje przedstawienie zasad, metod i narzędzi umożliwiających przygotowanie projektu logistycznego związanego z realizacją działań operacyjnych lub usprawniającego procesy logistyczne w danej organizacji. Przedmiot w części konwersatorium obejmuje aspekty zarządzania projektami logistycznymi z uwzględnieniem poszczególnych faz projektu, różnych metodyk zarządzania projektami, a także zarządzania ryzykiem w projekcie. W części laboratoryjnej zajęcia natomiast skupiać się będą na elementach opisu i planowania projektów z wykorzystaniem infrastruktury informatycznej.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Poziada zaawansowaną wiedzę o istocie zarządzania projektami

Posiada zaawansowaną wiedzę o etapach projektu logistycznego

Poziada wiedzę o rodzajach ryzyka w realizacji projektu logistycznego

Zna metodyki zarządzania projektami logistycznymi

Zna narzędzie informatyczne wspomagające zarządzania projektami logistycznymi

Umiejętności

Przedstawia opinie i dzieli się wiedzą na temat omawianych zagadnień dot. zarządzania projektami.

Prezentuje i dyskutuje ogólne aspekty zarządzania projektami logistycznymi, a także zarządzania ryzykiem w projektach

Prezentuje metodyki zarządzania projektami logistycznymi

Posiada umiejętność określenia jakie rodzaje działań realizowanych w przedsiębiorstwie można zaklasyfikować jako projekt

Stosuje narzędzia informatyczne do opisu i planowania realizacji projektów logistycznych

Kompetencje społeczne

Jest gotów wykorzystywać narzędzia informatyczne do planowania i organizowania projektów logistycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Sosnowski
Prowadzący grup: Beata Gontar, Piotr Sosnowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy kurs na PZK?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia informatyczne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia informatyczne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Prace oddane po terminie lub dostarczone w inny sposób niz ustalono z prowadzącym będą oceniane niżej.


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zarządzanie projektami – zagadnienia ogólne

Cykl życia projektu

Procesy w projekcie

Cele i produkty projektu, kamienie milowe

Planowanie i konstruowanie projektu

Harmonogram projektu


Metodyki zarządzania projektami (m.in. PMI, Prince 2) – wybrane elementy

Zarządzanie integracją projektu

Zarządzenie zakresem projektu

Zarządzanie czasem w projekcie

Zarządzanie kosztami projektu

Zarządzanie jakością w projekcie

Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie

Zarządzanie komunikacją w projekcie

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Zarządzanie zleceniami w projekcie


Metody i techniki zarządzania wspierające realizację projektów


Ćwiczenia informatyczne

Dokumentacja projektowa. Rola i wybrane elementy składowe.

Omówienie funkcjonalności wybranego narzędzia informatycznego wspierającego zarządzanie projektami.

Omówienie projektów grupowych.



Literatura:

Literatura podstawowa

M. Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2006/2008/2014 (całość)

M. Trocki (red.), Nowoczesne zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2013 (całość)

S. Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010 : efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, Warszawa 2011 rozdziały 3 do 10 strony 75-286

Materiały o MS Project (opis wersji) udostępnione przez wykładowcę prowadzącego laboratoria

PMBOK Guide

Opis metodyki Prince 2

Polskie wytyczne kompetencji IPMA 3.0

N. Bennett, R. Buttrick, P. Stanton, PRINCE2®: skuteczne zarządzanie projektami, Axelos Global Best Practice, 2021

Literatura dodatkowa

Richard Jones, Zarządzanie projektami, Biznesola, 2009 Warszawa (rozdział 7 i 8)

Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, 2002 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Nowosielski S., (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Witkowski, A. Skowrońska, Zarządzanie projektami logistycznymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Skalik, A. Barabasz, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Łyszczak, Zarządzanie projektami, Indygo Zahir Media, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

P. Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Nicholas, H. Steyn, Zarządzanie projektami : zastosowania w biznesie, inżynierii i nowoczesnych technologiach, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

S. Barker, R. Cole, Zarządzanie projektem : co dobry szef projektu wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Ciesielski (red.), Zarządzanie łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2011(rozdział 8)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdział 6)

J. Kisielnicki, Zarządzanie projektami: ludzie, procedury, wyniki, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011 (rozdział 3)

Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa 2004 - rozdziały 2 do 5, rozdział 8

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Sosnowski
Prowadzący grup: Beata Gontar, Piotr Sosnowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy kurs na PZK?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia informatyczne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia informatyczne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zarządzanie projektami – zagadnienia ogólne

Cykl życia projektu

Procesy w projekcie

Cele i produkty projektu, kamienie milowe

Planowanie i konstruowanie projektu

Harmonogram projektu


Metodyki zarządzania projektami (m.in. PMI, Prince 2) – wybrane elementy

Zarządzanie integracją projektu

Zarządzenie zakresem projektu

Zarządzanie czasem w projekcie

Zarządzanie kosztami projektu

Zarządzanie jakością w projekcie

Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie

Zarządzanie komunikacją w projekcie

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Zarządzanie zleceniami w projekcie


Metody i techniki zarządzania wspierające realizację projektów


Ćwiczenia informatyczne

Dokumentacja projektowa. Rola i wybrane elementy składowe.

Omówienie funkcjonalności wybranego narzędzia informatycznego wspierającego zarządzanie projektami.

Omówienie projektów grupowych.



Literatura:

Literatura podstawowa

M. Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2006/2008/2014 (całość)

M. Trocki (red.), Nowoczesne zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2013 (całość)

S. Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010 : efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, Warszawa 2011 rozdziały 3 do 10 strony 75-286

Materiały o MS Project (opis wersji) udostępnione przez wykładowcę prowadzącego laboratoria

PMBOK Guide

Opis metodyki Prince 2

Polskie wytyczne kompetencji IPMA 3.0

Literatura dodatkowa

Richard Jones, Zarządzanie projektami, Biznesola, 2009 Warszawa (rozdział 7 i 8)

Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, 2002 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Nowosielski S., (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Witkowski, A. Skowrońska, Zarządzanie projektami logistycznymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Skalik, A. Barabasz, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Łyszczak, Zarządzanie projektami, Indygo Zahir Media, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

P. Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Nicholas, H. Steyn, Zarządzanie projektami : zastosowania w biznesie, inżynierii i nowoczesnych technologiach, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

S. Barker, R. Cole, Zarządzanie projektem : co dobry szef projektu wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Ciesielski (red.), Zarządzanie łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2011(rozdział 8)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdział 6)

J. Kisielnicki, Zarządzanie projektami: ludzie, procedury, wyniki, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011 (rozdział 3)

Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa 2004 - rozdziały 2 do 5, rozdział 8

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Sosnowski
Prowadzący grup: Beata Gontar, Piotr Sosnowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy kurs na PZK?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia informatyczne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia informatyczne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zarządzanie projektami – zagadnienia ogólne

Cykl życia projektu

Procesy w projekcie

Cele i produkty projektu, kamienie milowe

Planowanie i konstruowanie projektu

Harmonogram projektu


Metodyki zarządzania projektami (m.in. PMI, Prince 2) – wybrane elementy

Zarządzanie integracją projektu

Zarządzenie zakresem projektu

Zarządzanie czasem w projekcie

Zarządzanie kosztami projektu

Zarządzanie jakością w projekcie

Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie

Zarządzanie komunikacją w projekcie

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Zarządzanie zleceniami w projekcie


Metody i techniki zarządzania wspierające realizację projektów


Ćwiczenia informatyczne

Dokumentacja projektowa. Rola i wybrane elementy składowe.

Omówienie funkcjonalności wybranego narzędzia informatycznego wspierającego zarządzanie projektami.

Omówienie projektów grupowych.



Literatura:

Literatura podstawowa

M. Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2006/2008/2014 (całość)

M. Trocki (red.), Nowoczesne zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2013 (całość)

S. Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010 : efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, Warszawa 2011 rozdziały 3 do 10 strony 75-286

Materiały o MS Project (opis wersji) udostępnione przez wykładowcę prowadzącego laboratoria

PMBOK Guide

Opis metodyki Prince 2

Polskie wytyczne kompetencji IPMA 3.0

Literatura dodatkowa

Richard Jones, Zarządzanie projektami, Biznesola, 2009 Warszawa (rozdział 7 i 8)

Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, 2002 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Nowosielski S., (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Witkowski, A. Skowrońska, Zarządzanie projektami logistycznymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Skalik, A. Barabasz, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Łyszczak, Zarządzanie projektami, Indygo Zahir Media, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

P. Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Nicholas, H. Steyn, Zarządzanie projektami : zastosowania w biznesie, inżynierii i nowoczesnych technologiach, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

S. Barker, R. Cole, Zarządzanie projektem : co dobry szef projektu wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Ciesielski (red.), Zarządzanie łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2011(rozdział 8)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdział 6)

J. Kisielnicki, Zarządzanie projektami: ludzie, procedury, wyniki, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011 (rozdział 3)

Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa 2004 - rozdziały 2 do 5, rozdział 8

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Sosnowski
Prowadzący grup: Beata Gontar, Piotr Sosnowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia informatyczne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia informatyczne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zarządzanie projektami – zagadnienia ogólne

Cykl życia projektu

Procesy w projekcie

Cele i produkty projektu, kamienie milowe

Planowanie i konstruowanie projektu

Harmonogram projektu


Metodyki zarządzania projektami (m.in. PMI, Prince 2) – wybrane elementy

Zarządzanie integracją projektu

Zarządzenie zakresem projektu

Zarządzanie czasem w projekcie

Zarządzanie kosztami projektu

Zarządzanie jakością w projekcie

Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie

Zarządzanie komunikacją w projekcie

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Zarządzanie zleceniami w projekcie


Metody i techniki zarządzania wspierające realizację projektów


Ćwiczenia informatyczne

Dokumentacja projektowa. Rola i wybrane elementy składowe.

Omówienie funkcjonalności wybranego narzędzia informatycznego wspierającego zarządzanie projektami.

Omówienie projektów grupowych.



Literatura:

Literatura podstawowa

M. Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2006/2008/2014 (całość)

M. Trocki (red.), Nowoczesne zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2013 (całość)

S. Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010 : efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, Warszawa 2011 rozdziały 3 do 10 strony 75-286

Materiały o MS Project (opis wersji) udostępnione przez wykładowcę prowadzącego laboratoria

PMBOK Guide

Opis metodyki Prince 2

Polskie wytyczne kompetencji IPMA 3.0

Literatura dodatkowa

Richard Jones, Zarządzanie projektami, Biznesola, 2009 Warszawa (rozdział 7 i 8)

Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, 2002 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Nowosielski S., (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Witkowski, A. Skowrońska, Zarządzanie projektami logistycznymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Skalik, A. Barabasz, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Łyszczak, Zarządzanie projektami, Indygo Zahir Media, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

P. Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Nicholas, H. Steyn, Zarządzanie projektami : zastosowania w biznesie, inżynierii i nowoczesnych technologiach, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

S. Barker, R. Cole, Zarządzanie projektem : co dobry szef projektu wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Ciesielski (red.), Zarządzanie łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2011(rozdział 8)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdział 6)

J. Kisielnicki, Zarządzanie projektami: ludzie, procedury, wyniki, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011 (rozdział 3)

Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa 2004 - rozdziały 2 do 5, rozdział 8

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kalinowski
Prowadzący grup: Beata Gontar, Tomasz Kalinowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia informatyczne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia informatyczne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładu 40% i laboratoriów 60%

Z każdej części przedmiotu (wykład i ćwiczenia) wystawiana jest osobna ocena, zgodnie z poniższymi zasadami. Ocena łączna jest obliczona na podstawie zasad określonych dla systemu USOS.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z wykładu wynosi 50.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z ćwiczeń wynosi 50.


Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt- ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt- ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt- ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt- ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt- ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt- ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z testu zaliczeniowego wynosi 50.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z laboratoriów wynosi 50.

Łączna, maksymalna wartość punktów możliwych od uzyskania wynosi 100


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z testu zaliczeniowego wynosi 50.


Ocena cząstkowa z formy: wykład ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt - ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt - ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt - ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt - ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt - ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt - ocena 5


1.Dla każdego studenta obowiązują dwa terminy zaliczenia ustalone przez prowadzącego / koordynatora przedmiotu w sesji egzaminacyjnej oraz w sesji poprawkowej

2.Niestawienie się na którymś z terminów przy braku usprawiedliwienia nieobecności powoduje utratę tego terminu

3.Maksymalna liczba pytań w teście wynosi 50

4.Test stanowi dowolną kombinację pytań testowych (test jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) oraz pytań otwartych, przy czym:

- pytanie testowe = 1 punkt

- pytanie otwarte = 2 punkty

- karta projektu = 15 punktów


Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Obecność - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z laboratoriów wynosi 50.


Ocena cząstkowa z formy: laboratorium ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt - ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt - ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt - ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt - ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt - ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

1.Na ćwiczeniach obowiązuje następująca łączna punktacja za poszczególne części podlegające ocenie

- Obecność – 10 punktów

- Prace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów

- Projekt końcowy – 20 punktów

2.Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa.

3.W przypadku braku możliwości uczestniczenia w ćwiczeniach w danym terminie dopuszczalne jest odrobienie tej nieobecności podczas zajęć z inną grupą dziekańską (zgodnie z obowiązującym rozkładem zajęć).

4.W ramach ćwiczeń wykonywane są prace, które studenci są zobowiązani oddać prowadzącemu po ich zakończeniu. Prowadzący dokonuje oceny dostarczonych prac i na tej podstawie wystawia punkty za część „Punktacja za prace domowe / pracę na zajęciach”.

5.W przypadku nieobecności na zajęciach konieczne jest dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego niemożność uczestniczenia w zajęciach (np. zwolnienie lekarskie, potwierdzenie uczestniczenia w działalności organizacyjnej Wydziału, zaświadczenie z pracy, etc.)

6.Tylko osoby, które usprawiedliwią nieobecność na ćwiczeniach, uprawnione są do dostarczenia pracy, która były wykonywana w ich trakcie i uzyskania za nią punktów.

7.Ostateczny termin na dostarczenie usprawiedliwienia oraz zaległej pracy (zarówno wykonywanej podczas zajęć, jak i pracy domowej) to termin kolejnych ćwiczeń zgodnie z rozkładem zajęć (po zakończeniu okresu nieobecności – w szczególności choroby).

8.Punktacja za obecności i prace realizowane na zajęciach:

- Obecność / usprawiedliwiona nieobecność i oddanie pracy realizowanej na zajęciach: plus 10/x punktów (gdzie x oznacza liczbę spotkań w ramach ćwiczeń)

- Usprawiedliwiona obecność i nie oddanie pracy realizowanej na zajęciach: 0 punktów

- Nieusprawiedliwiona nieobecność: minus 10/x punktów (gdzie x oznacza liczbę spotkań w ramach ćwiczeń)

9.Maksymalna liczba osób w grupie przygotowującej projekt końcowy wynosi 4. W przypadku, gdy grupa ma więcej niż 4 osoby liczba uzyskanych punktów jest dzielona proporcjonalnie pomiędzy większą liczbą osób.

10.Termin na dostarczenie projektu końcowego ustalany jest z prowadzącym zajęcia, co do zasady są to ostatnie ćwiczenia wynikające z rozkładu zajęć.


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zarządzanie projektami – zagadnienia ogólne

Cykl życia projektu

Procesy w projekcie

Cele i produkty projektu, kamienie milowe

Planowanie i konstruowanie projektu

Harmonogram projektu


Metodyki zarządzania projektami (m.in. PMI, Prince 2) – wybrane elementy

Zarządzanie integracją projektu

Zarządzenie zakresem projektu

Zarządzanie czasem w projekcie

Zarządzanie kosztami projektu

Zarządzanie jakością w projekcie

Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie

Zarządzanie komunikacją w projekcie

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Zarządzanie zleceniami w projekcie


Metody i techniki zarządzania wspierające realizację projektów


Ćwiczenia informatyczne

Zarządzanie głównymi parametrami pojedynczego projektu

Przygotowanie harmonogramu projektu. Struktura podziału zadań.

Zarządzanie zasobami i kosztami projektu (określenie zasobów ludzkich, rzeczowych i finansowych niezbędnych do wykonywania prac projektowych; rezerwacje zasobów na potrzeby projektu).

Przekształcanie harmonogramu w plan poprzez przydział zasobów do prac; rozwiązywanie problemów związanych z nadmierną alokacją zasobów.


Ocena ryzyka projektu; Kontrola realizacji projektu i analiza odchyleń od planu bazowego (analiza wskaźników metody Earned Value).

Karta projektu; Sprawdzenie umiejętności korzystania z narzędzi informatycznych.

Prezentacja projektów grupowych.



Literatura:

Literatura dodatkowa

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

Richard Jones, Zarządzanie projektami, Biznesola, 2009 Warszawa (rozdział 7 i 8)

Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, 2002 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Nowosielski S., (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Witkowski, A. Skowrońska, Zarządzanie projektami logistycznymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Skalik, A. Barabasz, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Łyszczak, Zarządzanie projektami, Indygo Zahir Media, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

P. Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Nicholas, H. Steyn, Zarządzanie projektami : zastosowania w biznesie, inżynierii i nowoczesnych technologiach, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

S. Barker, R. Cole, Zarządzanie projektem : co dobry szef projektu wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

PMBOK Guide

Opis metodyki Prince 2

Literatura podstawowa

M. Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2008 – 2014 (całość)

M. Trocki (red.), Nowoczesne zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2013 (całość)

M. Ciesielski (red.), Zarządzanie łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2011 (rozdział 8)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdział 6)

J. Kisielnicki, Zarządzanie projektami: ludzie, procedury, wyniki, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011 (rozdział 3)

S. Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010 : efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, Warszawa 2011 rozdziały 3 do 10 strony 75-286

Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa 2004 - rozdziały 2 do 5, rozdział 8

Materiały o MS Project (opis wersji) udostępnione przez wykładowcę prowadzącego laboratoria

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kalinowski
Prowadzący grup: Beata Gontar, Tomasz Kalinowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia informatyczne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia informatyczne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładu 40% i laboratoriów 60%

Z każdej części przedmiotu (wykład i ćwiczenia) wystawiana jest osobna ocena, zgodnie z poniższymi zasadami. Ocena łączna jest obliczona na podstawie zasad określonych dla systemu USOS.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z wykładu wynosi 50.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z ćwiczeń wynosi 50.


Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt- ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt- ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt- ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt- ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt- ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt- ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z testu zaliczeniowego wynosi 50.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z laboratoriów wynosi 50.

Łączna, maksymalna wartość punktów możliwych od uzyskania wynosi 100


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z testu zaliczeniowego wynosi 50.


Ocena cząstkowa z formy: wykład ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt - ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt - ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt - ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt - ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt - ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt - ocena 5


1.Dla każdego studenta obowiązują dwa terminy zaliczenia ustalone przez prowadzącego / koordynatora przedmiotu w sesji egzaminacyjnej oraz w sesji poprawkowej

2.Niestawienie się na którymś z terminów przy braku usprawiedliwienia nieobecności powoduje utratę tego terminu

3.Maksymalna liczba pytań w teście wynosi 50

4.Test stanowi dowolną kombinację pytań testowych (test jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) oraz pytań otwartych, przy czym:

- pytanie testowe = 1 punkt

- pytanie otwarte = 2 punkty

- karta projektu = 15 punktów


Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Obecność - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z laboratoriów wynosi 50.


Ocena cząstkowa z formy: laboratorium ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt - ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt - ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt - ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt - ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt - ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

1.Na ćwiczeniach obowiązuje następująca łączna punktacja za poszczególne części podlegające ocenie

- Obecność – 10 punktów

- Prace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów

- Projekt końcowy – 20 punktów

2.Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa.

3.W przypadku braku możliwości uczestniczenia w ćwiczeniach w danym terminie dopuszczalne jest odrobienie tej nieobecności podczas zajęć z inną grupą dziekańską (zgodnie z obowiązującym rozkładem zajęć).

4.W ramach ćwiczeń wykonywane są prace, które studenci są zobowiązani oddać prowadzącemu po ich zakończeniu. Prowadzący dokonuje oceny dostarczonych prac i na tej podstawie wystawia punkty za część „Punktacja za prace domowe / pracę na zajęciach”.

5.W przypadku nieobecności na zajęciach konieczne jest dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego niemożność uczestniczenia w zajęciach (np. zwolnienie lekarskie, potwierdzenie uczestniczenia w działalności organizacyjnej Wydziału, zaświadczenie z pracy, etc.)

6.Tylko osoby, które usprawiedliwią nieobecność na ćwiczeniach, uprawnione są do dostarczenia pracy, która były wykonywana w ich trakcie i uzyskania za nią punktów.

7.Ostateczny termin na dostarczenie usprawiedliwienia oraz zaległej pracy (zarówno wykonywanej podczas zajęć, jak i pracy domowej) to termin kolejnych ćwiczeń zgodnie z rozkładem zajęć (po zakończeniu okresu nieobecności – w szczególności choroby).

8.Punktacja za obecności i prace realizowane na zajęciach:

- Obecność / usprawiedliwiona nieobecność i oddanie pracy realizowanej na zajęciach: plus 10/x punktów (gdzie x oznacza liczbę spotkań w ramach ćwiczeń)

- Usprawiedliwiona obecność i nie oddanie pracy realizowanej na zajęciach: 0 punktów

- Nieusprawiedliwiona nieobecność: minus 10/x punktów (gdzie x oznacza liczbę spotkań w ramach ćwiczeń)

9.Maksymalna liczba osób w grupie przygotowującej projekt końcowy wynosi 4. W przypadku, gdy grupa ma więcej niż 4 osoby liczba uzyskanych punktów jest dzielona proporcjonalnie pomiędzy większą liczbą osób.

10.Termin na dostarczenie projektu końcowego ustalany jest z prowadzącym zajęcia, co do zasady są to ostatnie ćwiczenia wynikające z rozkładu zajęć.


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zarządzanie projektami – zagadnienia ogólne

Cykl życia projektu

Procesy w projekcie

Cele i produkty projektu, kamienie milowe

Planowanie i konstruowanie projektu

Harmonogram projektu


Metodyki zarządzania projektami (m.in. PMI, Prince 2) – wybrane elementy

Zarządzanie integracją projektu

Zarządzenie zakresem projektu

Zarządzanie czasem w projekcie

Zarządzanie kosztami projektu

Zarządzanie jakością w projekcie

Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie

Zarządzanie komunikacją w projekcie

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Zarządzanie zleceniami w projekcie


Metody i techniki zarządzania wspierające realizację projektów


Ćwiczenia informatyczne

Zarządzanie głównymi parametrami pojedynczego projektu

Przygotowanie harmonogramu projektu. Struktura podziału zadań.

Zarządzanie zasobami i kosztami projektu (określenie zasobów ludzkich, rzeczowych i finansowych niezbędnych do wykonywania prac projektowych; rezerwacje zasobów na potrzeby projektu).

Przekształcanie harmonogramu w plan poprzez przydział zasobów do prac; rozwiązywanie problemów związanych z nadmierną alokacją zasobów.


Ocena ryzyka projektu; Kontrola realizacji projektu i analiza odchyleń od planu bazowego (analiza wskaźników metody Earned Value).

Karta projektu; Sprawdzenie umiejętności korzystania z narzędzi informatycznych.

Prezentacja projektów grupowych.



Literatura:

Literatura dodatkowa

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

Richard Jones, Zarządzanie projektami, Biznesola, 2009 Warszawa (rozdział 7 i 8)

Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, 2002 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Nowosielski S., (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Witkowski, A. Skowrońska, Zarządzanie projektami logistycznymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Skalik, A. Barabasz, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Łyszczak, Zarządzanie projektami, Indygo Zahir Media, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

P. Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Nicholas, H. Steyn, Zarządzanie projektami : zastosowania w biznesie, inżynierii i nowoczesnych technologiach, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

S. Barker, R. Cole, Zarządzanie projektem : co dobry szef projektu wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

PMBOK Guide

Opis metodyki Prince 2

Literatura podstawowa

M. Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2008 – 2014 (całość)

M. Trocki (red.), Nowoczesne zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2013 (całość)

M. Ciesielski (red.), Zarządzanie łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2011 (rozdział 8)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdział 6)

J. Kisielnicki, Zarządzanie projektami: ludzie, procedury, wyniki, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011 (rozdział 3)

S. Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010 : efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, Warszawa 2011 rozdziały 3 do 10 strony 75-286

Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa 2004 - rozdziały 2 do 5, rozdział 8

Materiały o MS Project (opis wersji) udostępnione przez wykładowcę prowadzącego laboratoria

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kalinowski
Prowadzący grup: Beata Gontar, Tomasz Kalinowski, Anna Pamuła, Maciej Szmit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia informatyczne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia informatyczne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładu 40% i laboratoriów 60%

Z każdej części przedmiotu (wykład i ćwiczenia) wystawiana jest osobna ocena, zgodnie z poniższymi zasadami. Ocena łączna jest obliczona na podstawie zasad określonych dla systemu USOS.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z wykładu wynosi 50.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z ćwiczeń wynosi 50.


Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt- ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt- ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt- ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt- ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt- ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt- ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z testu zaliczeniowego wynosi 50.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z laboratoriów wynosi 50.

Łączna, maksymalna wartość punktów możliwych od uzyskania wynosi 100


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z testu zaliczeniowego wynosi 50.


Ocena cząstkowa z formy: wykład ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt - ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt - ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt - ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt - ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt - ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt - ocena 5


1.Dla każdego studenta obowiązują dwa terminy zaliczenia ustalone przez prowadzącego / koordynatora przedmiotu w sesji egzaminacyjnej oraz w sesji poprawkowej

2.Niestawienie się na którymś z terminów przy braku usprawiedliwienia nieobecności powoduje utratę tego terminu

3.Maksymalna liczba pytań w teście wynosi 50

4.Test stanowi dowolną kombinację pytań testowych (test jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) oraz pytań otwartych, przy czym:

- pytanie testowe = 1 punkt

- pytanie otwarte = 2 punkty

- karta projektu = 15 punktów


Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Obecność - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia informatyczne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z laboratoriów wynosi 50.


Ocena cząstkowa z formy: laboratorium ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt - ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt - ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt - ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt - ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt - ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

1.Na ćwiczeniach obowiązuje następująca łączna punktacja za poszczególne części podlegające ocenie

- Obecność – 10 punktów

- Prace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów

- Projekt końcowy – 20 punktów

2.Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa.

3.W przypadku braku możliwości uczestniczenia w ćwiczeniach w danym terminie dopuszczalne jest odrobienie tej nieobecności podczas zajęć z inną grupą dziekańską (zgodnie z obowiązującym rozkładem zajęć).

4.W ramach ćwiczeń wykonywane są prace, które studenci są zobowiązani oddać prowadzącemu po ich zakończeniu. Prowadzący dokonuje oceny dostarczonych prac i na tej podstawie wystawia punkty za część „Punktacja za prace domowe / pracę na zajęciach”.

5.W przypadku nieobecności na zajęciach konieczne jest dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego niemożność uczestniczenia w zajęciach (np. zwolnienie lekarskie, potwierdzenie uczestniczenia w działalności organizacyjnej Wydziału, zaświadczenie z pracy, etc.)

6.Tylko osoby, które usprawiedliwią nieobecność na ćwiczeniach, uprawnione są do dostarczenia pracy, która były wykonywana w ich trakcie i uzyskania za nią punktów.

7.Ostateczny termin na dostarczenie usprawiedliwienia oraz zaległej pracy (zarówno wykonywanej podczas zajęć, jak i pracy domowej) to termin kolejnych ćwiczeń zgodnie z rozkładem zajęć (po zakończeniu okresu nieobecności – w szczególności choroby).

8.Punktacja za obecności i prace realizowane na zajęciach:

- Obecność / usprawiedliwiona nieobecność i oddanie pracy realizowanej na zajęciach: plus 10/x punktów (gdzie x oznacza liczbę spotkań w ramach ćwiczeń)

- Usprawiedliwiona obecność i nie oddanie pracy realizowanej na zajęciach: 0 punktów

- Nieusprawiedliwiona nieobecność: minus 10/x punktów (gdzie x oznacza liczbę spotkań w ramach ćwiczeń)

9.Maksymalna liczba osób w grupie przygotowującej projekt końcowy wynosi 4. W przypadku, gdy grupa ma więcej niż 4 osoby liczba uzyskanych punktów jest dzielona proporcjonalnie pomiędzy większą liczbą osób.

10.Termin na dostarczenie projektu końcowego ustalany jest z prowadzącym zajęcia, co do zasady są to ostatnie ćwiczenia wynikające z rozkładu zajęć.


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zarządzanie projektami – zagadnienia ogólne

Cykl życia projektu

Procesy w projekcie

Cele i produkty projektu, kamienie milowe

Planowanie i konstruowanie projektu

Harmonogram projektu


Metodyki zarządzania projektami (m.in. PMI, Prince 2) – wybrane elementy

Zarządzanie integracją projektu

Zarządzenie zakresem projektu

Zarządzanie czasem w projekcie

Zarządzanie kosztami projektu

Zarządzanie jakością w projekcie

Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie

Zarządzanie komunikacją w projekcie

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Zarządzanie zleceniami w projekcie


Metody i techniki zarządzania wspierające realizację projektów


Ćwiczenia informatyczne

Zarządzanie głównymi parametrami pojedynczego projektu

Przygotowanie harmonogramu projektu. Struktura podziału zadań.

Zarządzanie zasobami i kosztami projektu (określenie zasobów ludzkich, rzeczowych i finansowych niezbędnych do wykonywania prac projektowych; rezerwacje zasobów na potrzeby projektu).

Przekształcanie harmonogramu w plan poprzez przydział zasobów do prac; rozwiązywanie problemów związanych z nadmierną alokacją zasobów.


Ocena ryzyka projektu; Kontrola realizacji projektu i analiza odchyleń od planu bazowego (analiza wskaźników metody Earned Value).

Karta projektu; Sprawdzenie umiejętności korzystania z narzędzi informatycznych.

Prezentacja projektów grupowych.



Literatura:

Literatura dodatkowa

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

Richard Jones, Zarządzanie projektami, Biznesola, 2009 Warszawa (rozdział 7 i 8)

Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, 2002 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Nowosielski S., (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Witkowski, A. Skowrońska, Zarządzanie projektami logistycznymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Skalik, A. Barabasz, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Łyszczak, Zarządzanie projektami, Indygo Zahir Media, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

P. Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Nicholas, H. Steyn, Zarządzanie projektami : zastosowania w biznesie, inżynierii i nowoczesnych technologiach, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

S. Barker, R. Cole, Zarządzanie projektem : co dobry szef projektu wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

PMBOK Guide

Opis metodyki Prince 2

Literatura podstawowa

M. Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2008 – 2014 (całość)

M. Trocki (red.), Nowoczesne zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2013 (całość)

M. Ciesielski (red.), Zarządzanie łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2011 (rozdział 8)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdział 6)

J. Kisielnicki, Zarządzanie projektami: ludzie, procedury, wyniki, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011 (rozdział 3)

S. Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010 : efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, Warszawa 2011 rozdziały 3 do 10 strony 75-286

Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa 2004 - rozdziały 2 do 5, rozdział 8

Materiały o MS Project (opis wersji) udostępnione przez wykładowcę prowadzącego laboratoria

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kalinowski
Prowadzący grup: Tomasz Kalinowski, Maciej Szmit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kalinowski
Prowadzący grup: Beata Gontar, Tomasz Kalinowski, Anna Pamuła, Maciej Szmit, Anna Wronka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład kursowy:

• Bieżąca lektura podręcznika. Sposób rozliczenia na podstawie pytań w teście końcowym (19 godz.)

• Przygotowanie do zaliczenia. Sposób rozliczenia na podstawie zaliczenia na ostatnich zajęciach (20 godz.)


Laboratorium:

• Ocena przygotowania materiału do poszczególnych zagadnień omawianych na laboratorium. Sprawdzenie znajomości tematów w zaliczeniu końcowym i przygotowanym projekcie grupowym. (29 godz.)

• Ocena projektu grupowego wykonywanego poza zajęciami, jego dokumentacji oraz sposobu prezentacji (20 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia informatyczne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 50.00%

+ Ocena z formy:Ćwiczenia informatyczne: ocena * 50.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

OCENA KONCOWA Z PRZEDMIOTU


Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładu 50% i laboratoriów 50%

Z każdej części przedmiotu (wykład i ćwiczenia) wystawiana jest osobna ocena, zgodnie z poniższymi zasadami. Ocena łączna jest obliczona na podstawie zasad określonych dla systemu USOS.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z wykładu wynosi 50.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z ćwiczeń wynosi 50.


Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów:

Poniżej 51.00 % od 0 do poniżej 25,5 pkt- ocena 2

51.00 % i więcej od 25,5 pkt do poniżej 30,5 pkt- ocena 3

61.00 % i więcej od 30,5 pkt do poniżej 35,5 pkt- ocena 3,5

71.00 % i więcej od 35,5 pkt do poniżej 40,5 pkt- ocena 4

81.00 % i więcej od 40,5 pkt do poniżej 45,5 pkt- ocena 4,5

91.00 % i więcej od 45,5 do 50 pkt- ocena 5


Ocena końcowa z wykładu = test*100%.


Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z zaliczenia 50% i laboratoriów 50%

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z testu zaliczeniowego wynosi 50.

Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z laboratoriów wynosi 50.

Łączna, maksymalna wartość punktów możliwych od uzyskania wynosi 100



Ocena cząstkowa z formy: laboratorium

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Obecność – 10 punktów (20%)

Prace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów (40%)

Projekt końcowy – 20 punktów (40%)


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

1.Na ćwiczeniach obowiązuje następująca łączna punktacja za poszczególne części podlegające ocenie

oObecność – 10 punktów

oPrace domowe / praca na zajęciach – 20 punktów

oProjekt końcowy – 20 punktów

2.Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa.

3.W przypadku braku możliwości uczestniczenia w ćwiczeniach w danym terminie dopuszczalne jest odrobienie tej nieobecności podczas zajęć z inną grupą dziekańską (zgodnie z obowiązującym rozkładem zajęć).

4.W ramach ćwiczeń wykonywane są prace, które studenci są zobowiązani oddać prowadzącemu po ich zakończeniu. Prowadzący dokonuje oceny dostarczonych prac i na tej podstawie wystawia punkty za część „Punktacja za prace domowe / pracę na zajęciach”.

5.W przypadku nieobecności na zajęciach konieczne jest dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego niemożność uczestniczenia w zajęciach (np. zwolnienie lekarskie, potwierdzenie uczestniczenia w działalności organizacyjnej Wydziału, zaświadczenie z pracy, etc.)

6.Tylko osoby, które usprawiedliwią nieobecność na ćwiczeniach, uprawnione są do dostarczenia pracy, która były wykonywana w ich trakcie i uzyskania za nią punktów.

7.Ostateczny termin na dostarczenie usprawiedliwienia oraz zaległej pracy (zarówno wykonywanej podczas zajęć, jak i pracy domowej) to termin kolejnych ćwiczeń zgodnie z rozkładem zajęć (po zakończeniu okresu nieobecności – w szczególności choroby).

8.Punktacja za obecności i prace realizowane na zajęciach:

oObecność / usprawiedliwiona nieobecność i oddanie pracy realizowanej na zajęciach: plus 20/x punktów (gdzie x oznacza liczbę spotkań w ramach ćwiczeń)

oUsprawiedliwiona obecność i nie oddanie pracy realizowanej na zajęciach: 0 punktów

oNieusprawiedliwiona nieobecność: minus 20/x punktów (gdzie x oznacza liczbę spotkań w ramach ćwiczeń)


9.Standardowo dla każdego studenta obowiązują dwa terminy zaliczenia ustalone przez prowadzącego / koordynatora przedmiotu w sesji egzaminacyjnej oraz w sesji poprawkowej

10.Niestawienie się na którymś z terminów przy braku usprawiedliwienia nieobecności powoduje utratę tego terminu

11.Maksymalna liczba pytań w teście wynosi 50

12.Test stanowi dowolną kombinację pytań testowych (test jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) oraz pytań otwartych, przy czym:

opytanie testowe = 1 punkt

opytanie otwarte = 2 punkty


13.Maksymalna liczba osób w grupie przygotowującej projekt końcowy wynosi 4. W przypadku, gdy grupa ma więcej niż 4 osoby liczba uzyskanych punktów jest dzielona proporcjonalnie pomiędzy większą liczbą osób.

14.Termin na dostarczenie projektu końcowego ustalany jest z prowadzącym zajęcia, co do zasady są to ostatnie ćwiczenia wynikające z rozkładu zajęć.



Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Test / quiz-100.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00 % - ocena 2

51.00 % i więcej - ocena 3

61.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak




Ocena z formy: Ćwiczenia informatyczne

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne-40.00 %

Projekt / Studium przypadku-40.00 %

Obecność-20.00 %

Ocena z formy: Ćwiczenia informatyczne

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00 % - ocena 2

51.00 % i więcej - ocena 3

61.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia informatyczne:

Brak





Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zarządzanie projektami – zagadnienia ogólne

Cykl życia projektu

Procesy w projekcie

Cele i produkty projektu, kamienie milowe

Planowanie i konstruowanie projektu

Harmonogram projektu


Metodyki zarządzania projektami (m.in. PMI, Prince 2) – wybrane elementy

Zarządzanie integracją projektu

Zarządzenie zakresem projektu

Zarządzanie czasem w projekcie

Zarządzanie kosztami projektu

Zarządzanie jakością w projekcie

Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie

Zarządzanie komunikacją w projekcie

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Zarządzanie zleceniami w projekcie


Metody i techniki zarządzania wspierające realizację projektów

Zaliczenie pisemne w formie testu


Ćwiczenia informatyczne

Zarządzanie głównymi parametrami pojedynczego projektu

Przygotowanie harmonogramu projektu. Struktura podziału zadań.

Zarządzanie zasobami i kosztami projektu (określenie zasobów ludzkich, rzeczowych i finansowych niezbędnych do wykonywania prac projektowych; rezerwacje zasobów na potrzeby projektu).

Przekształcanie harmonogramu w plan poprzez przydział zasobów do prac; rozwiązywanie problemów związanych z nadmierną alokacją zasobów.


Ocena ryzyka projektu; Kontrola realizacji projektu i analiza odchyleń od planu bazowego (analiza wskaźników metody Earned Value).

Karta projektu; Sprawdzenie umiejętności korzystania z narzędzi informatycznych.

Prezentacja projektów grupowych.

Powtórzenie materiału i przygotowanie do zaliczenia.



Literatura:

Literatura podstawowa

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdział 6).

J. Kisielnicki, Zarządzanie projektami: ludzie, procedury, wyniki, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011 (rozdział 3)

S. Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010 : efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, Warszawa 2011 rozdziały 3 do 10 strony 75-286

Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa 2004rozdziały 2 do 5, rozdział 8

Materiały o MS Project (opis wersji) udostępnione przez wykładowcę prowadzącego laboratoria

M. Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2008 – 2014 (całość)

Literatura dodatkowa

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

Richard Jones, Zarządzanie projektami, Biznesola, 2009 Warszawa (rozdział 7 i 8)

Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, 2002 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Nowosielski S., (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Witkowski, A. Skowrońska, Zarządzanie projektami logistycznymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Skalik, A. Barabasz, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Łyszczak, Zarządzanie projektami, Indygo Zahir Media, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

P. Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Nicholas, H. Steyn, Zarządzanie projektami : zastosowania w biznesie, inżynierii i nowoczesnych technologiach, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

S. Barker, R. Cole, Zarządzanie projektem : co dobry szef projektu wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kalinowski
Prowadzący grup: Tomasz Kalinowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Kalinowski
Prowadzący grup: Tomasz Kalinowski, Anna Pamuła, Maciej Szmit, Monika Wodnicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład kursowy:

• Bieżąca lektura podręcznika. Sposób rozliczenia na podstawie pytań w teście końcowym (19 godz.)

• Przygotowanie do zaliczenia. Sposób rozliczenia na podstawie zaliczenia na ostatnich zajęciach (20 godz.)


Laboratorium:

• Ocena przygotowania materiału do poszczególnych zagadnień omawianych na laboratorium. Sprawdzenie znajomości tematów w zaliczeniu końcowym i przygotowanym projekcie grupowym. (29 godz.)

• Ocena projektu grupowego wykonywanego poza zajęciami, jego dokumentacji oraz sposobu prezentacji (20 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia informatyczne

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 50.00%

+ Ocena z formy:Ćwiczenia informatyczne: ocena * 50.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa przedmiotu = 50% * ocena formująca uzyskana z wykładu + 50% * ocena formująca uzyskana z ćwiczeń. Maksymalna wartość punktów możliwych do uzyskania z przedmiotu wynosi 100. Skala ocen precyzująca oceny uzyskiwane przy różnych poziomach uzyskanych punktów:• poniżej 51 pkt ndst• od 51 pkt do poniżej 61 pkt dst• od 61 pkt do poniżej 71 pkt dst+• od 71 pkt do poniżej 81 pkt db• od 81 pkt do poniżej 91 pkt db+• od 91 do 100 pkt bdbOcena końcowa z wykładu = test*100%.Ocena końcowa z ćwiczeń = analiza studiów przypadku dotyczących zarządzania łańcuchem dostaw*20% + przygotowywanie projektu z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw*20% + przygotowanie projektu dotyczącego mapowania procesów logistycznych z wykorzystaniem zaawansowanych standardów opisu*20% + przygotowanie projektu z zakresu optymalizacji procesów logistycznych*20% + praca na zajęciach i przygotowanie do zajęć*20%.Ocena z projektów jest liczona na podstawie dostarczonej dokumentacji projektowej i prezentacji przedstawiającej projekt (realizowany w studenckim zespole projektowym) i debaty oceniającej (na forum całej grupy ćwiczeniowej) nt. przygotowanych przedsięwzięć.Za każdą godzinę lekcyjną nieobecności podczas ćwiczeń student traci 3 punkty.


Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Test / quiz-100.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00 % - ocena 2

51.00 % i więcej - ocena 3

61.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak




Ocena z formy: Ćwiczenia informatyczne

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne-40.00 %

Projekt / Studium przypadku-40.00 %

Obecność-20.00 %

Ocena z formy: Ćwiczenia informatyczne

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00 % - ocena 2

51.00 % i więcej - ocena 3

61.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia informatyczne:

Brak





Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zarządzanie projektami – zagadnienia ogólne

Cykl życia projektu

Procesy w projekcie

Cele i produkty projektu, kamienie milowe

Planowanie i konstruowanie projektu

Harmonogram projektu


Metodyki zarządzania projektami (m.in. PMI, Prince 2) – wybrane elementy

Zarządzanie integracją projektu

Zarządzenie zakresem projektu

Zarządzanie czasem w projekcie

Zarządzanie kosztami projektu

Zarządzanie jakością w projekcie

Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie

Zarządzanie komunikacją w projekcie

Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Zarządzanie zleceniami w projekcie


Zarządzanie ryzykiem w projekcie

Identyfikowanie zagrożeń w odniesieniu do celów projektu

Wewnętrzne i zewnętrzne źródła ryzyka dla projektu

Ilościowa i jakościowa ocena ryzyka w projekcie

Metody ograniczania ryzyka w projekcie


Powtórzenie materiału i przygotowanie do zaliczenia

Zaliczenie pisemne w formie testu


Ćwiczenia informatyczne

Zarządzanie głównymi parametrami pojedynczego projektu

Przygotowanie harmonogramu projektu. Struktura podziału zadań.

Zarządzanie zasobami i kosztami projektu (określenie zasobów ludzkich, rzeczowych i finansowych niezbędnych do wykonywania prac projektowych; rezerwacje zasobów na potrzeby projektu).

Przekształcanie harmonogramu w plan poprzez przydział zasobów do prac; rozwiązywanie problemów związanych z nadmierną alokacją zasobów.


Ocena ryzyka projektu; Kontrola realizacji projektu i analiza odchyleń od planu bazowego (analiza wskaźników metody Earned Value).

Karta projektu; Sprawdzenie umiejętności korzystania z narzędzi informatycznych.

Prezentacja projektów grupowych.

Powtórzenie materiału i przygotowanie do zaliczenia.



Literatura:

Literatura podstawowa

M. Ciesielski (red.), Zarządzanie łańcuchami dostaw, PWE, Warszawa 2011 (rozdział 8).

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdział 6).

J. Kisielnicki, Zarządzanie projektami: ludzie, procedury, wyniki, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011 (rozdział 3)

S. Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010 : efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, Warszawa 2011 rozdziały 3 do 10 strony 75-286

Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa 2004rozdziały 2 do 5, rozdział 8

Materiały o MS Project (opis wersji) udostępnione przez wykładowcę prowadzącego laboratoria

M. Pawlak, Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2008 – 2014 (całość)

Literatura dodatkowa

Czasopisma: Logistyka, Logistyka a Jakość, Eurologistics, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, Spedycja, Transport, Logistyka (artykuły wskazane przez prowadzącego zajęcia).

Richard Jones, Zarządzanie projektami, Biznesola, 2009 Warszawa (rozdział 7 i 8)

Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach - teoria i praktyka, 2002 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Nowosielski S., (red.), Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Witkowski, A. Skowrońska, Zarządzanie projektami logistycznymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2008 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Skalik, A. Barabasz, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Łyszczak, Zarządzanie projektami, Indygo Zahir Media, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

P. Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, Warszawa 2009 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

J. Nicholas, H. Steyn, Zarządzanie projektami : zastosowania w biznesie, inżynierii i nowoczesnych technologiach, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

S. Barker, R. Cole, Zarządzanie projektem : co dobry szef projektu wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

M. Kasperek, Zarządzanie projektem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2011 (rozdziały wskazane przez prowadzącego podczas zajęć)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6