Doskonalenie umiejętności marketera
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-MDUZAN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Doskonalenie umiejętności marketera |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych zasad komunikowania się w organizacjach. Znajomość podstaw zarządzania ludźmi i organizacjami. Znajomość podstaw psychologii i socjologii. |
Skrócony opis: |
Prezentowane na zajęciach treści odnoszą się głównie do umiejętności interpersonalnych, które ułatwiają marketerowi postępowanie z klientami i współpracownikami, pozwalają zrozumieć ich potrzeby oraz porozumieć się z nimi. Tematyka przedmiotu koncentruje się wokół zagadnień związanych z kreatywnością, komunikowaniem się i budowaniem więzi między ludźmi oraz zapewnieniem współpracy w zespole, między innymi poprzez: dyskutowanie i analizowanie różnych punktów widzenia, podejmowanie decyzji w oparciu o zaistniałe przesłanki, kontrolowanie emocji i wychodzenie z sytuacji konfliktowych. Całość prezentowanej tematyki jest ilustrowana praktycznymi przykładami i ćwiczeniami z zakresu rozwijania kreatywności, poprawności komunikowania się, sposobów wychodzenia z sytuacji konfliktowych poprzez negocjacje. |
Pełny opis: |
Prezentowane na zajęciach treści odnoszą się głównie do umiejętności interpersonalnych, które ułatwiają marketerowi postępowanie z klientami i współpracownikami, pozwalają zrozumieć ich potrzeby oraz porozumieć się z nimi. Tematyka przedmiotu koncentruje się wokół zagadnień związanych z kreatywnością, komunikowaniem się i budowaniem więzi między ludźmi oraz zapewnieniem współpracy w zespole, między innymi poprzez: dyskutowanie i analizowanie różnych punktów widzenia, podejmowanie decyzji w oparciu o zaistniałe przesłanki, kontrolowanie emocji i wychodzenie z sytuacji konfliktowych. Całość prezentowanej tematyki jest ilustrowana praktycznymi przykładami i ćwiczeniami z zakresu rozwijania kreatywności, poprawności komunikowania się, sposobów wychodzenia z sytuacji konfliktowych poprzez negocjacje. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada wiedzę na temat ogólnych zasad prowadzenia negocjacji. Ma bazową wiedzę z zakresu teorii psychologii społecznej i konfliktów w odniesieniu do zasad budowania więzi społecznych Posiada wiedzę z zakresu budowania różnych więzi społecznych w drodze komunikowania się osób, instytucji społecznych i biznesowych. Umiejętności Posiada umiejętność pozyskiwania danych do samodzielnego analizowania konkretnych procesów i zjawisk gospodarczych. Umie interpretować określone zachowania ludzkie. Posiada umiejętność rozstrzygania dylematów w różnych obszarach biznesu i posługiwania się wybranymi regułami w celu rozwiązania konkretnego zadania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Olejniczak | |
Prowadzący grup: | Aneta Olejniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 50.00% Aktywność na zajęciach - 50.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne). Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa. Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia. Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych. Doskonalenie umiejętności marketera w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna. Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia. Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości. NLP techniki skutecznego przekonywania Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów. Komunikacja w negocjacjach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994 G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996 R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005 D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007 P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005 R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000 Literatura dodatkowa Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006 Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR C
C
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Olejniczak | |
Prowadzący grup: | Aneta Olejniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 50.00% Aktywność na zajęciach - 50.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne). Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa. Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia. Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych. Doskonalenie umiejętności marketera w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna. Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia. Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości. NLP techniki skutecznego przekonywania Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów. Komunikacja w negocjacjach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994 G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996 R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005 D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007 P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005 R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000 Literatura dodatkowa Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006 Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Olejniczak | |
Prowadzący grup: | Aneta Olejniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 50.00% Aktywność na zajęciach - 50.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne). Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa. Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia. Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych. Doskonalenie umiejętności marketera w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna. Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia. Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości. NLP techniki skutecznego przekonywania Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów. Komunikacja w negocjacjach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994 G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996 R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005 D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007 P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005 R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000 Literatura dodatkowa Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006 Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Olejniczak | |
Prowadzący grup: | Aneta Olejniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 50.00% Aktywność na zajęciach - 50.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne). Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa. Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia. Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych. Doskonalenie umiejętności marketera w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna. Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia. Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości. NLP techniki skutecznego przekonywania Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów. Komunikacja w negocjacjach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994 G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996 R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005 D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007 P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005 R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000 Literatura dodatkowa Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006 Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Olejniczak | |
Prowadzący grup: | Aneta Olejniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 50.00% Aktywność na zajęciach - 50.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne). Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa. Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia. Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych. Doskonalenie umiejętności market era w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna(. Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia. Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości. NLP techniki skutecznego przekonywania Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów. Komunikacja w negocjacjach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994 G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996 R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005 D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007 P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005 R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000 Literatura dodatkowa Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006 Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Biesaga-Słomczewska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Biesaga-Słomczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 50.00% Aktywność na zajęciach - 50.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne). Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa. Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia. Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych. Doskonalenie umiejętności market era w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna(. Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia. Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości. NLP techniki skutecznego przekonywania Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów. Komunikacja w negocjacjach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994 G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996 R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005 D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007 P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005 R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000 Literatura dodatkowa Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006 Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Biesaga-Słomczewska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Biesaga-Słomczewska, Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 50.00% Aktywność na zajęciach - 50.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne). Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa. Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia. Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych. Doskonalenie umiejętności market era w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna(. Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia. Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości. NLP techniki skutecznego przekonywania Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów. Komunikacja w negocjacjach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994 G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996 R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005 D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007 P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005 R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000 Literatura dodatkowa Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006 Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Biesaga-Słomczewska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Biesaga-Słomczewska, Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: kolokwium-15.00 % case studies-20.00 % pre-testy-10.00 % prezentacja projektu-25.00 % aktywność-5.00 % kolokwium-25.00 % Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Ćwiczenia audytoryjne Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne). Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa. Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia. Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych. Doskonalenie umiejętności market era w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna(test). Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia. Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości. NLP- techniki skutecznego przekonywania. Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów. Komunikacja w negocjacjach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994 G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996 R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005; D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007 P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005 R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000 Literatura dodatkowa Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006 Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.