UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Doskonalenie umiejętności marketera

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-MDUZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Doskonalenie umiejętności marketera
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych zasad komunikowania się w organizacjach.

Znajomość podstaw zarządzania ludźmi i organizacjami.

Znajomość podstaw psychologii i socjologii.


Skrócony opis:

Prezentowane na zajęciach treści odnoszą się głównie do umiejętności interpersonalnych, które ułatwiają marketerowi postępowanie z klientami i współpracownikami, pozwalają zrozumieć ich potrzeby oraz porozumieć się z nimi. Tematyka przedmiotu koncentruje się wokół zagadnień związanych z kreatywnością, komunikowaniem się i budowaniem więzi między ludźmi oraz zapewnieniem współpracy w zespole, między innymi poprzez: dyskutowanie i analizowanie różnych punktów widzenia, podejmowanie decyzji w oparciu o zaistniałe przesłanki, kontrolowanie emocji i wychodzenie z sytuacji konfliktowych. Całość prezentowanej tematyki jest ilustrowana praktycznymi przykładami i ćwiczeniami z zakresu rozwijania kreatywności, poprawności komunikowania się, sposobów wychodzenia z sytuacji konfliktowych poprzez negocjacje.

Pełny opis:

Prezentowane na zajęciach treści odnoszą się głównie do umiejętności interpersonalnych, które ułatwiają marketerowi postępowanie z klientami i współpracownikami, pozwalają zrozumieć ich potrzeby oraz porozumieć się z nimi. Tematyka przedmiotu koncentruje się wokół zagadnień związanych z kreatywnością, komunikowaniem się i budowaniem więzi między ludźmi oraz zapewnieniem współpracy w zespole, między innymi poprzez: dyskutowanie i analizowanie różnych punktów widzenia, podejmowanie decyzji w oparciu o zaistniałe przesłanki, kontrolowanie emocji i wychodzenie z sytuacji konfliktowych. Całość prezentowanej tematyki jest ilustrowana praktycznymi przykładami i ćwiczeniami z zakresu rozwijania kreatywności, poprawności komunikowania się, sposobów wychodzenia z sytuacji konfliktowych poprzez negocjacje.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada wiedzę na temat ogólnych zasad prowadzenia negocjacji. Ma bazową wiedzę z zakresu teorii psychologii społecznej i konfliktów w odniesieniu do zasad budowania więzi społecznych

Posiada wiedzę z zakresu budowania różnych więzi społecznych w drodze komunikowania się osób, instytucji społecznych i biznesowych.

Umiejętności

Posiada umiejętność pozyskiwania danych do samodzielnego analizowania konkretnych procesów i zjawisk gospodarczych. Umie interpretować określone zachowania ludzkie. Posiada umiejętność rozstrzygania dylematów w różnych obszarach biznesu i posługiwania się wybranymi regułami w celu rozwiązania konkretnego zadania.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Olejniczak
Prowadzący grup: Aneta Olejniczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 50.00%

Aktywność na zajęciach - 50.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne).

Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna.

Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa.

Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia.

Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych.

Doskonalenie umiejętności marketera w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna.

Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu

Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia.

Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych

Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości.

NLP techniki skutecznego przekonywania

Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji

Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów.

Komunikacja w negocjacjach



Literatura:

Literatura podstawowa

H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994

G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996

R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005

D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007

P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005

R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000

Literatura dodatkowa

Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006

Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte

E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Olejniczak
Prowadzący grup: Aneta Olejniczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 50.00%

Aktywność na zajęciach - 50.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne).

Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna.

Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa.

Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia.

Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych.

Doskonalenie umiejętności marketera w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna.

Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu

Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia.

Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych

Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości.

NLP techniki skutecznego przekonywania

Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji

Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów.

Komunikacja w negocjacjach



Literatura:

Literatura podstawowa

H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994

G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996

R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005

D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007

P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005

R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000

Literatura dodatkowa

Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006

Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte

E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Olejniczak
Prowadzący grup: Aneta Olejniczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 50.00%

Aktywność na zajęciach - 50.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne).

Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna.

Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa.

Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia.

Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych.

Doskonalenie umiejętności marketera w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna.

Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu

Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia.

Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych

Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości.

NLP techniki skutecznego przekonywania

Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji

Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów.

Komunikacja w negocjacjach



Literatura:

Literatura podstawowa

H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994

G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996

R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005

D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007

P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005

R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000

Literatura dodatkowa

Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006

Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte

E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Olejniczak
Prowadzący grup: Aneta Olejniczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 50.00%

Aktywność na zajęciach - 50.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne).

Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna.

Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa.

Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia.

Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych.

Doskonalenie umiejętności marketera w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna.

Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu

Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia.

Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych

Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości.

NLP techniki skutecznego przekonywania

Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji

Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów.

Komunikacja w negocjacjach



Literatura:

Literatura podstawowa

H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994

G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996

R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005

D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007

P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005

R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000

Literatura dodatkowa

Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006

Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte

E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Olejniczak
Prowadzący grup: Aneta Olejniczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 50.00%

Aktywność na zajęciach - 50.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne).

Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna.

Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa.

Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia.

Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych.

Doskonalenie umiejętności market era w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna(.

Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu

Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia.

Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych

Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości.

NLP techniki skutecznego przekonywania

Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji

Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów.

Komunikacja w negocjacjach



Literatura:

Literatura podstawowa

H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994

G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996

R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005

D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007

P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005

R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000

Literatura dodatkowa

Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006

Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte

E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Biesaga-Słomczewska
Prowadzący grup: Elżbieta Biesaga-Słomczewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 50.00%

Aktywność na zajęciach - 50.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne).

Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna.

Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa.

Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia.

Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych.

Doskonalenie umiejętności market era w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna(.

Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu

Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia.

Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych

Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości.

NLP techniki skutecznego przekonywania

Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji

Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów.

Komunikacja w negocjacjach



Literatura:

Literatura podstawowa

H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994

G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996

R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005

D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007

P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005

R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000

Literatura dodatkowa

Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006

Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte

E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Biesaga-Słomczewska
Prowadzący grup: Elżbieta Biesaga-Słomczewska, Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 50.00%

Aktywność na zajęciach - 50.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne).

Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna.
Communication as the basis for creating relationships. Improvement of marketer's skills in shaping creative dialogue in business relations. Verbal and non-verbal communication.

Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa.
Negotiations as a special kind of interpersonal communication and tool for marketer's work in building partnerships

Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia.
Ways of improving creativity. Brainstorming. Factors of creative thinking. Creative areas of creative thinking.

Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych.
Improving the analytical skills of thinking in the scope of problem diagnosis, searching for variants of its solution, assessing one's own position in the context of consequences resulting from possible tactical actions.

Doskonalenie umiejętności market era w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna(.
Improvement of market era skills in the following areas: tactical, communication and awareness. Self-assessment of competence .

Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu
Ways of obtaining information, analyzing it in the context of the problem.

Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia.
Recognize elements of a business interview structure. Identification of the call steps. Analysing the movements of the other side. Estimating the scope of the powers of the partner (expert groups) and defining the scope of a possible agreement.

Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych
Resulting training in business conversations

Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości.
The use of an emotional factor in building consensus. Personal recognition techniques.

NLP techniki skutecznego przekonywania
NLP techniques for effective persuasion

Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji
Improvement of the ability to protect one's own territory - assertive defence of one's own reasons

Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów.
Improving the ability to communicate with each other, work in a team, plan and organize activities, make decisions, think creatively and convince The use of an emotional factor in building consensus. Personal recognition techniques.
oneself with pertinent arguments.

Komunikacja w negocjacjach
Communication in negotiations



Literatura:

Literatura podstawowa

H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994

G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996

R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005

D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007

P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005

R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000

Literatura dodatkowa

Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006

Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte

E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Biesaga-Słomczewska
Prowadzący grup: Elżbieta Biesaga-Słomczewska, Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

kolokwium-15.00 %

case studies-20.00 %

pre-testy-10.00 %

prezentacja projektu-25.00 %

aktywność-5.00 %

kolokwium-25.00 %

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia audytoryjne

Kategoryzacja umiejętności marketera (umiejętności techniczne, interpersonalne, konceptualne).

Komunikowanie jako podstawa tworzenia relacji. Doskonalenie umiejętności marketera w zakresie kształtowania kreatywnego dialogu w relacjach biznesowych. Komunikacja werbalna i niewerbalna.

Negocjacje jako szczególny rodzaj komunikacji interpersonalnej i narzędzie pracy marketera w budowaniu partnerstwa.

Sposoby doskonalenia kreatywności. Burza mózgów. Czynniki kreatywnego myślenia. Sfery kreatywnego myślenia.

Doskonalenie umiejętności analitycznego myślenia w zakresie diagnozowania problemu, poszukiwania wariantów jego rozwiązania, oceniania własnej pozycji w kontekście konsekwencji wynikających z ewentualnych posunięć taktycznych.

Doskonalenie umiejętności market era w płaszczyźnie: taktycznej, komunikacyjnej, świadomościowej. Autoocena kompetencyjna(test).

Sposoby pozyskiwania informacji, ich analizowanie w kontekście zaistniałego problemu

Rozpoznawanie elementów struktury rozmowy biznesowej. Identyfikacja etapów rozmowy. Analizowanie ruchów drugiej strony. Szacowanie zakresu umocowań partnera (stoliki eksperckie) oraz wyznaczenie obszaru ewentualnego porozumienia.

Trening umiejętności ustępowania w rozmowach biznesowych

Wykorzystanie czynnika emocjonalnego w budowaniu porozumienia. Techniki rozpoznawania osobowości.

NLP- techniki skutecznego przekonywania.

Doskonalenie umiejętności chronienia własnego terytorium- asertywna obrona swoich racji

Doskonalenie umiejętności komunikowania się stron, pracy w zespole, planowania i organizowania działań, podejmowania decyzji, kreatywnego myślenia i przekonywania do swoich racji za pomocą trafnych argumentów.

Komunikacja w negocjacjach



Literatura:

Literatura podstawowa

H.Lemmermann:Szkoła debaty, czyli jak porozumienie uczynić podstawą firmy. Wyd. Astrum,Wrocław 1994

G.Nierenberg:Sztuka kreatywnego myślenia. Studio Emka,Warszawa 1996

R.Lewicki, D.Saunders, B.Barry,J.Minton:Zasady negocjacji. Wyd. Rebis,Poznań 2005;

D.Ertel,M.Gordon:Negocjacje fair play. Wyd. MTBiznes, Warszawa 2007

P.Steele,J.Murphy,J.Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005

R.Dawson:Sekrety skutecznego przekonywania.Zysk i S-ka Poznań 2000

Literatura dodatkowa

Cohen: wynegocjuj to!, Wyd.Helion, Gliwice 2006

Z.Nęcki,Negocjacje w biznesie.wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków, wydanie czwarte

E.Flejterska,L.Gracz,G.Rosa,Komunikacja międzykulturowa w biznesie,Wyd.Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6