UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

eCommerce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-MECPKN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: eCommerce
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu marketingu i zarządzania.






Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie szerokiego aspektu zagadnień biznesu cyfrowego obejmujących: podstawy koncepcji biznesu cyfrowego, alternatywne strategie oraz sposoby ich wdrażania. Studenci zapoznają się z w szczególności z zagadnieniami związanymi z analizą rynku w e-handlu, charakterystyką postaw konsumenckich, strategiami i modelami biznesu w obszarze e-commerce, zagadnieniami związanymi z zarządzaniem łańcuchem dostaw i e-zaopatrzeniem, marketingiem cyfrowym i zarządzaniem relacjami z klientem oraz wdrażaniem, optymalizacją i sposobami pomiaru efektów. W oparciu o pozyskiwaną wiedzę studenci opracowują model biznesowy start-up’u internetowego. Pracując w grupach przygotowują prezentację, której celem jest uzyskanie informacji zwrotnej i wprowadzenie istotnych korekt. W dalszej kolejności przygotowywane są plany promocji związane z uruchomieniem start-up’u umożliwiające osiągnięcie wyznaczonych celów.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie szerokiego aspektu zagadnień biznesu cyfrowego obejmujących: podstawy koncepcji biznesu cyfrowego, alternatywne strategie oraz sposoby ich wdrażania. Studenci zapoznają się z w szczególności z zagadnieniami związanymi z analizą rynku w e-handlu, charakterystyką postaw konsumenckich, strategiami i modelami biznesu w obszarze e-commerce, zagadnieniami związanymi z zarządzaniem łańcuchem dostaw i e-zaopatrzeniem, marketingiem cyfrowym i zarządzaniem relacjami z klientem oraz wdrażaniem, optymalizacją i sposobami pomiaru efektów. W oparciu o pozyskiwaną wiedzę studenci opracowują model biznesowy start-up’u internetowego. Pracując w grupach przygotowują prezentację, której celem jest uzyskanie informacji zwrotnej i wprowadzenie istotnych korekt. W dalszej kolejności przygotowywane są plany promocji związane z uruchomieniem start-up’u umożliwiające osiągnięcie wyznaczonych celów.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma podstawową wiedzę o zarządzaniu projektami e-commerce i rozumie ich interdyscyplinarny charakter.

Zna ogólne zasady funkcjonowania i rozwoju form indywidualnej przedsiebiorczosci wykorzystującej internet jako element modelu biznesowego.

Zna metody i narzędzia wykorzystywanych w procesie projektowania, zarządzania i analityki e-commerce i e-marketingu.

Umiejętności

Umie identyfikować potrzeby organizacji, tworzyć założenia i plany do projektów e-commerce, identyfikować potrzeby komunikacyjne organizacji.

Potrafi projektować ogólny model biznesowy start-up’u internetowego i rozumie zależności pomiędzy jego elementami.

Umie tworzyć plany komunikacji i metody pomiaru wyników dla działań prowadzonych w Internecie.

Kompetencje społeczne

Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-16 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | SWOT

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Obecność - 20.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 30.00%

Prezentacja - 60.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy.

Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online.

Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego.

Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów.


Ćwiczenia audytoryjne

Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego.

Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów.

Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online.

Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów.

Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów.

Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce.

Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO.

Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży.

Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki.

Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce.

Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy.

Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study.

Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata.



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016.

M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016.

B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127.

A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018.

Literatura dodatkowa

E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010

Inne materiały dydaktyczne

Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | SWOT

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Obecność - 20.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 30.00%

Prezentacja - 60.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy.

Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online.

Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego.

Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów.


Ćwiczenia audytoryjne

Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego.

Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów.

Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online.

Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów.

Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów.

Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce.

Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO.

Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży.

Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki.

Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce.

Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy.

Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study.

Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata.



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016.

M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016.

B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127.

A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018.

Literatura dodatkowa

E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010

Inne materiały dydaktyczne

Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Emilian Gwiaździński, Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | SWOT

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Obecność - 20.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 30.00%

Prezentacja - 60.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy.

Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online.

Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego.

Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów.


Ćwiczenia audytoryjne

Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego.

Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów.

Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online.

Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów.

Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów.

Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce.

Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO.

Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży.

Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki.

Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce.

Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy.

Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study.

Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata.



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016.

M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016.

B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127.

A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018.

Literatura dodatkowa

E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010

Inne materiały dydaktyczne

Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | SWOT

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Obecność - 20.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 30.00%

Prezentacja - 60.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy.

Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online.

Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego.

Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów.


Ćwiczenia audytoryjne

Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego.

Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów.

Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online.

Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów.

Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów.

Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce.

Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO.

Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży.

Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki.

Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce.

Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy.

Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study.

Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata.



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016.

M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016.

B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127.

A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018.

Literatura dodatkowa

E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010

Inne materiały dydaktyczne

Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Emilian Gwiaździński, Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | SWOT

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Obecność - 20.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 30.00%

Prezentacja - 60.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy.

Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online.

Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego.

Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów.


Ćwiczenia audytoryjne

Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego.

Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów.

Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online.

Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów.

Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów.

Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce.

Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO.

Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży.

Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki.

Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce.

Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy.

Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study.

Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata.



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016.

M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016.

B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127.

A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018.

Literatura dodatkowa

E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010

Inne materiały dydaktyczne

Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Emilian Gwiaździński, Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Ćwiczenia audytoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | SWOT

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Obecność - 20.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 30.00%

Prezentacja - 60.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy.

Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online.

Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego.

Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów.


Ćwiczenia audytoryjne

Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego.

Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów.

Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online.

Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów.

Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów.

Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce.

Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO.

Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży.

Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki.

Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce.

Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy.

Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study.

Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata.



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016.

M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016.

B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127.

A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018.

Literatura dodatkowa

E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010

Inne materiały dydaktyczne

Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6