eCommerce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-MECPKZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | eCommerce |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu marketingu i zarządzania. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie szerokiego aspektu zagadnień biznesu cyfrowego obejmujących: podstawy koncepcji biznesu cyfrowego, alternatywne strategie oraz sposoby ich wdrażania. Studenci zapoznają się z w szczególności z zagadnieniami związanymi z analizą rynku w e-handlu, charakterystyką postaw konsumenckich, strategiami i modelami biznesu w obszarze e-commerce, zagadnieniami związanymi z zarządzaniem łańcuchem dostaw i e-zaopatrzeniem, marketingiem cyfrowym i zarządzaniem relacjami z klientem oraz wdrażaniem, optymalizacją i sposobami pomiaru efektów. W oparciu o pozyskiwaną wiedzę studenci opracowują model biznesowy start-up’u internetowego. Pracując w grupach przygotowują prezentację, której celem jest uzyskanie informacji zwrotnej i wprowadzenie istotnych korekt. W dalszej kolejności przygotowywane są plany promocji związane z uruchomieniem start-up’u umożliwiające osiągnięcie wyznaczonych celów. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie szerokiego aspektu zagadnień biznesu cyfrowego obejmujących: podstawy koncepcji biznesu cyfrowego, alternatywne strategie oraz sposoby ich wdrażania. Studenci zapoznają się z w szczególności z zagadnieniami związanymi z analizą rynku w e-handlu, charakterystyką postaw konsumenckich, strategiami i modelami biznesu w obszarze e-commerce, zagadnieniami związanymi z zarządzaniem łańcuchem dostaw i e-zaopatrzeniem, marketingiem cyfrowym i zarządzaniem relacjami z klientem oraz wdrażaniem, optymalizacją i sposobami pomiaru efektów. W oparciu o pozyskiwaną wiedzę studenci opracowują model biznesowy start-up’u internetowego. Pracując w grupach przygotowują prezentację, której celem jest uzyskanie informacji zwrotnej i wprowadzenie istotnych korekt. W dalszej kolejności przygotowywane są plany promocji związane z uruchomieniem start-up’u umożliwiające osiągnięcie wyznaczonych celów. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma podstawową wiedzę o zarządzaniu projektami e-commerce i rozumie ich interdyscyplinarny charakter. Zna ogólne zasady funkcjonowania i rozwoju form indywidualnej przedsiebiorczosci wykorzystującej internet jako element modelu biznesowego. Zna metody i narzędzia wykorzystywanych w procesie projektowania, zarządzania i analityki e-commerce i e-marketingu. Umiejętności Umie identyfikować potrzeby organizacji, tworzyć założenia i plany do projektów e-commerce, identyfikować potrzeby komunikacyjne organizacji. Potrafi projektować ogólny model biznesowy start-up’u internetowego i rozumie zależności pomiędzy jego elementami. Umie tworzyć plany komunikacji i metody pomiaru wyników dla działań prowadzonych w Internecie. Kompetencje społeczne Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | SWOT Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 80.00% Obecność - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Prezentacja - 60.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy. Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online. Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego. Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów. Ćwiczenia audytoryjne Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego. Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów. Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online. Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów. Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów. Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce. Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO. Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży. Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki. Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce. Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy. Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study. Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016. M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016. B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127. A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018. Literatura dodatkowa E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013 A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010 Inne materiały dydaktyczne Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Emilian Gwiaździński, Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | SWOT Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 80.00% Obecność - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Prezentacja - 60.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy. Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online. Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego. Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów. Ćwiczenia audytoryjne Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego. Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów. Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online. Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów. Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów. Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce. Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO. Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży. Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki. Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce. Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy. Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study. Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016. M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016. B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127. A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018. Literatura dodatkowa E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013 A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010 Inne materiały dydaktyczne Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Emilian Gwiaździński, Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | SWOT Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 80.00% Obecność - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Prezentacja - 60.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy. Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online. Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego. Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów. Ćwiczenia audytoryjne Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego. Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów. Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online. Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów. Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów. Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce. Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO. Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży. Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki. Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce. Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy. Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study. Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016. M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016. B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127. A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018. Literatura dodatkowa E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013 A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010 Inne materiały dydaktyczne Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Emilian Gwiaździński, Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | SWOT Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 80.00% Obecność - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Prezentacja - 60.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy. Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online. Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego. Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów. Ćwiczenia audytoryjne Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego. Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów. Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online. Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów. Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów. Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce. Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO. Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży. Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki. Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce. Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy. Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study. Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016. M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016. B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127. A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018. Literatura dodatkowa E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013 A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010 Inne materiały dydaktyczne Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | SWOT Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 80.00% Obecność - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Prezentacja - 60.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy. Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online. Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego. Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów. Ćwiczenia audytoryjne Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego. Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów. Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online. Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów. Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów. Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce. Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO. Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży. Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki. Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce. Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy. Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study. Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016. M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016. B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127. A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018. Literatura dodatkowa E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013 A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010 Inne materiały dydaktyczne Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Emilian Gwiaździński, Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy Ćwiczenia audytoryjne Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | SWOT Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 80.00% Obecność - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 30.00% Prezentacja - 60.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Znaczenie biznesu cyfrowego oraz handlu internetowego oraz ich poszczególne elementy. Główne przesłanki adaptacji biznesu cyfrowego oraz identyfikacja barier, które mogą utrudniać ten proces. Wyzwania biznesowe w zarządzaniu biznesem cyfrowym w organizacji, w szczególności w start-up’ie online. Podstawowe pojęcia, definicje, podziały i rozwiązania w sferze handlu elektronicznego. Korzyści i zagrożenia biznesu internetowego, aspekty prawne i regulacje związane z prowadzeniem działalności i ochroną praw konsumentów. Ćwiczenia audytoryjne Rozmiar i implikacje biznesu cyfrowego. Możliwości, korzyści i zagrożenia wynikające z adaptacji rozwiązań biznesu cyfrowego. Nowe podejście do komunikacji. Zmiany w zachowaniu konsumentów. Typy rozwiązań e-handlu, m-commerce, social commerce, pośrednicy online. Otoczenie rynkowe, istota, znaczenie i zasady konstrukcji modeli biznesu. Modele przychodów. Model e-biznesu, przygotowanie koncepcji i założeń projektów. Kwestie społeczne, prawne i etyczne w e-commerce. Wybór procesu tworzenia strategii dla biznesu cyfrowego. Stosowanie narzędzi do tworzenia i wyboru strategii biznesu. Diagnoza strategiczna, cele i wskaźniki efektywności, modelowanie konwersji, ROPO. Zarządzanie łańcuchem dostaw i e-zaopatrzenie, obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży. Digital marketing, opcje inwestycji w media on-line, przegląd narzędzi. Mierniki. Modele komunikacji. SOSTAC – model planowania marketingu cyfrowego. Inbound/outbound marketing. Owned/paid/earned media. Model 5S. Działania i narzędzia e-marketingowe przydatne w e-commerce. Wydatki na reklamę: struktura formaty, media, Polska i świat. Nowe trendy. Omnichannel, ścieżki zakupowe klientów, punkty styku z marką, case study. Prezentacje i omówienie projektów końcowych. Debata. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa D. Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management, PWN, 2016. M.Dutko (red.), Biblia e-biznesu 2, One Press, Helion, Gliwice 2016. B. Gregor, A. Łaszkiewicz, B. Gotwald-feja, E-commerce a zachowania konsumentów, w: M. Bartosik-Purgat (red.), Zachowania konsumentów, PWN, 2017, s. 99-127. A. Łaszkiewicz, Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo UŁ, 2018. Literatura dodatkowa E-marketing, Współczesne trendy. Red. J. Królewski, P. Sala, PWN Warszawa 2013 A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych, One press, 2010 Inne materiały dydaktyczne Prezentacje multimedialne przygotowane przez prowadzącego |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.