UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Group Field Project

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-MGPZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Group Field Project
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 LUB 8.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu badań rynku i marketingu.


Skrócony opis:

Group Field Project skupia się na praktycznym zastosowaniu podstawowych metod oceny wartości ekonomicznej nowego produktu, technologii lub usługi. Pozwoli on na ukształtowanie praktycznych umiejętności gromadzenia informacji, dopasowania informacji do problemu decyzyjnego i badawczego, uzupełniania brakujących informacji w projekcie badawczym oraz przygotowania rekomendacji dotyczącej decyzji wejścia firmy lub produktu na rynek. Group Field Project skupi się na praktycznym budowaniu umiejętności komunikacji z rynkiem przy wykorzystaniu różnych metod badawczych i narzędzi zbierania danych i informacji. Przedmiot ukształtuje umiejętności planowania decyzji przedsiębiosrwta w zakresie działań marketingowych z wykorzystania danych wtornych i pierwotnych. Dodatkowo da możliwość sprawdzenia poprawności gromadzenia informacji z źródeł wtórnych i pierwotnych w praktyce badawczej i w podejmowaniu decyzji marketingowych.

Pełny opis:

Group Field Project skupia się na praktycznym zastosowaniu podstawowych metod oceny wartości ekonomicznej nowego produktu, technologii lub usługi. Pozwoli on na ukształtowanie praktycznych umiejętności gromadzenia informacji, dopasowania informacji do problemu decyzyjnego i badawczego, uzupełniania brakujących informacji w projekcie badawczym oraz przygotowania rekomendacji dotyczącej decyzji wejścia firmy lub produktu na rynek. Group Field Project skupi się na praktycznym budowaniu umiejętności komunikacji z rynkiem przy wykorzystaniu różnych metod badawczych i narzędzi zbierania danych i informacji. Przedmiot ukształtuje umiejętności planowania decyzji przedsiębiosrwta w zakresie działań marketingowych z wykorzystania danych wtornych i pierwotnych. Dodatkowo da możliwość sprawdzenia poprawności gromadzenia informacji z źródeł wtórnych i pierwotnych w praktyce badawczej i w podejmowaniu decyzji marketingowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada podstawową wiedzę z zakresu zasad , metod badań ilościowych i jakościowych, narzędzi prowadzenia działalności marketingowej w praktyce i sposoby jej oceny.

Umiejętności

Potrafi identyfikować i analizować wiodące przyczyny, przebieg wybranych procesów i zjawisk gospodarczych i społecznych w kontekście wybranego problemu decyzyjnego, jak i procesów i działań marketingowych w przedsiębiorstwie

Posiada umiejętności analizowania podstawowych procesów i zjawisk ekonomicznych i społecznych z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi z zakresu zarządzania projektem i badań rynku, w szczególności w zakresie planowania i realizowania działań marketingowych w przedsiębiorstwie

Kompetencje społeczne

Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role lidera, analityka i recenzenta zdobytych informacji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia terenowe, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia terenowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta


Projekt terenowy:


Dyskusja nt.: podział zadań w zespole 10 godzin pracy studenta,

Dyskusja i ocena przygotowania etapów projektu – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości literatury przedmiotu – 30 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości wybranych metod pomiaru – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości zasad budowy instrumentu pomiarowego – 20 godzin

Dyskusja i ocena znajomości metod agregacji danych – 10 godzin pracy studenta

Ocena umiejętności interpretowania materiału z badania terenowego – 20 godzin

Ocena przygotowanych rekomendacji - 30 godzin pracy studenta


Metody dydaktyczne:

Zajęcia terenowe

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda problemowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Zajęcia terenowe" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:


Algorytm wyliczania oceny końcowej z przygotowanego projektu: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego 0-50 punktów; podział zadań w zespole 10 punktów, komunikacja w zespole 10 punktów, wykonanie poprawnie ćwiczeń terenowych 20 punktów, wykonanie prac terenie w terminie 10 punktów, kompletność zebranych informacji 10 punktów, interpretacja danych – 20 punktów, przygotowanie rekomendacji – 20 punktów.


Ocena z formy "Zajęcia terenowe" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%

Odpowiedź ustna - 20.00%



Ocena z formy "Zajęcia terenowe" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Zajęcia terenowe

Wykorzystanie źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, wtórnych i pierwotnych w praktyce

Zasady przygotowania instrumentów pomiaru i wykorzystania metod badawczych dla wyznaczonego zadania badawczego i kształtowania umiejętności zastosowania wybranych metod badawczych w praktyce

Zasady budowania projektu biznesowego

Zasady pracy w terenie

Budowanie mapy interesariusz

Praktyczne zastosowanie przygotowanego instrumentu pomiarowego w poszukiwaniu informacji biznesowej

Analiza barier dla projektu biznesowego

Analiza stymulant dla wprowadzenie nowej technologii lub firmy typu start-up

Zasady badania zainteresowania rynku

Budowanie rekomendacji dla projektu biznesowego



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Lock, Podstawy Zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2009

D. Trzmielak, B. W. Zehner, Metodyka i organizacja doradztwa w zakresie transferu i komercjalizacji technologii, PARP, Austin-Łódź, 2012.

D. Trzmielak, B. W. Zehner, Marketing nowych technologii i produktów B+R, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łóź 2020.

Literatura dodatkowa

M. Tocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009

G. A. Churchill, Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia terenowe, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia terenowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta


Projekt terenowy:


Dyskusja nt.: podział zadań w zespole 10 godzin pracy studenta,

Dyskusja i ocena przygotowania etapów projektu – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości literatury przedmiotu – 30 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości wybranych metod pomiaru – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości zasad budowy instrumentu pomiarowego – 20 godzin

Dyskusja i ocena znajomości metod agregacji danych – 10 godzin pracy studenta

Ocena umiejętności interpretowania materiału z badania terenowego – 20 godzin

Ocena przygotowanych rekomendacji - 30 godzin pracy studenta


Metody dydaktyczne:

Zajęcia terenowe

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda problemowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Zajęcia terenowe" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:


Algorytm wyliczania oceny końcowej z przygotowanego projektu: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego 0-50 punktów; podział zadań w zespole 10 punktów, komunikacja w zespole 10 punktów, wykonanie poprawnie ćwiczeń terenowych 20 punktów, wykonanie prac terenie w terminie 10 punktów, kompletność zebranych informacji 10 punktów, interpretacja danych – 20 punktów, przygotowanie rekomendacji – 20 punktów.


Ocena z formy "Zajęcia terenowe" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%

Odpowiedź ustna - 20.00%



Ocena z formy "Zajęcia terenowe" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Zajęcia terenowe

Wykorzystanie źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, wtórnych i pierwotnych w praktyce

Zasady przygotowania instrumentów pomiaru i wykorzystania metod badawczych dla wyznaczonego zadania badawczego i kształtowania umiejętności zastosowania wybranych metod badawczych w praktyce

Zasady budowania projektu biznesowego

Zasady pracy w terenie

Budowanie mapy interesariusz

Praktyczne zastosowanie przygotowanego instrumentu pomiarowego w poszukiwaniu informacji biznesowej

Analiza barier dla projektu biznesowego

Analiza stymulant dla wprowadzenie nowej technologii lub firmy typu start-up

Zasady badania zainteresowania rynku

Budowanie rekomendacji dla projektu biznesowego



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Lock, Podstawy Zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2009

Literatura dodatkowa

M. Tocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009

G. A. Churchill, Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia terenowe, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia terenowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta


Projekt terenowy:


Dyskusja nt.: podział zadań w zespole 10 godzin pracy studenta,

Dyskusja i ocena przygotowania etapów projektu – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości literatury przedmiotu – 30 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości wybranych metod pomiaru – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości zasad budowy instrumentu pomiarowego – 20 godzin

Dyskusja i ocena znajomości metod agregacji danych – 10 godzin pracy studenta

Ocena umiejętności interpretowania materiału z badania terenowego – 20 godzin

Ocena przygotowanych rekomendacji - 30 godzin pracy studenta


Metody dydaktyczne:

Zajęcia terenowe

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda problemowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Zajęcia terenowe" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:


Algorytm wyliczania oceny końcowej z przygotowanego projektu: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego 0-50 punktów; podział zadań w zespole 10 punktów, komunikacja w zespole 10 punktów, wykonanie poprawnie ćwiczeń terenowych 20 punktów, wykonanie prac terenie w terminie 10 punktów, kompletność zebranych informacji 10 punktów, interpretacja danych – 20 punktów, przygotowanie rekomendacji – 20 punktów.


Ocena z formy "Zajęcia terenowe" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%

Odpowiedź ustna - 20.00%



Ocena z formy "Zajęcia terenowe" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Zajęcia terenowe

Wykorzystanie źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, wtórnych i pierwotnych w praktyce

Zasady przygotowania instrumentów pomiaru i wykorzystania metod badawczych dla wyznaczonego zadania badawczego i kształtowania umiejętności zastosowania wybranych metod badawczych w praktyce

Zasady budowania projektu biznesowego

Zasady pracy w terenie

Budowanie mapy interesariusz

Praktyczne zastosowanie przygotowanego instrumentu pomiarowego w poszukiwaniu informacji biznesowej

Analiza barier dla projektu biznesowego

Analiza stymulant dla wprowadzenie nowej technologii lub firmy typu start-up

Zasady badania zainteresowania rynku

Budowanie rekomendacji dla projektu biznesowego



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Lock, Podstawy Zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2009

Literatura dodatkowa

M. Tocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009

G. A. Churchill, Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia terenowe, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia terenowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta


Projekt terenowy:


Dyskusja nt.: podział zadań w zespole 10 godzin pracy studenta,

Dyskusja i ocena przygotowania etapów projektu – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości literatury przedmiotu – 30 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości wybranych metod pomiaru – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości zasad budowy instrumentu pomiarowego – 20 godzin

Dyskusja i ocena znajomości metod agregacji danych – 10 godzin pracy studenta

Ocena umiejętności interpretowania materiału z badania terenowego – 20 godzin

Ocena przygotowanych rekomendacji - 30 godzin pracy studenta


Metody dydaktyczne:

Zajęcia terenowe

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda problemowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Zajęcia terenowe" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:


Algorytm wyliczania oceny końcowej z przygotowanego projektu: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego 0-50 punktów; podział zadań w zespole 10 punktów, komunikacja w zespole 10 punktów, wykonanie poprawnie ćwiczeń terenowych 20 punktów, wykonanie prac terenie w terminie 10 punktów, kompletność zebranych informacji 10 punktów, interpretacja danych – 20 punktów, przygotowanie rekomendacji – 20 punktów.


Ocena z formy "Zajęcia terenowe" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%

Odpowiedź ustna - 20.00%



Ocena z formy "Zajęcia terenowe" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Zajęcia terenowe

Wykorzystanie źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, wtórnych i pierwotnych w praktyce

Zasady przygotowania instrumentów pomiaru i wykorzystania metod badawczych dla wyznaczonego zadania badawczego i kształtowania umiejętności zastosowania wybranych metod badawczych w praktyce

Zasady budowania projektu biznesowego

Zasady pracy w terenie

Budowanie mapy interesariusz

Praktyczne zastosowanie przygotowanego instrumentu pomiarowego w poszukiwaniu informacji biznesowej

Analiza barier dla projektu biznesowego

Analiza stymulant dla wprowadzenie nowej technologii lub firmy typu start-up

Zasady badania zainteresowania rynku

Budowanie rekomendacji dla projektu biznesowego



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Lock, Podstawy Zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2009

Literatura dodatkowa

M. Tocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009

G. A. Churchill, Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia terenowe, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia terenowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta


Projekt terenowy:


Dyskusja nt.: podział zadań w zespole 10 godzin pracy studenta,

Dyskusja i ocena przygotowania etapów projektu – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości literatury przedmiotu – 30 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości wybranych metod pomiaru – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości zasad budowy instrumentu pomiarowego – 20 godzin

Dyskusja i ocena znajomości metod agregacji danych – 10 godzin pracy studenta

Ocena umiejętności interpretowania materiału z badania terenowego – 20 godzin

Ocena przygotowanych rekomendacji - 30 godzin pracy studenta


Metody dydaktyczne:

Zajęcia terenowe

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda problemowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Zajęcia terenowe" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:


Algorytm wyliczania oceny końcowej z przygotowanego projektu: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczony

Ocena projektu zespołowego 0-50 punktów; podział zadań w zespole 10 punktów, komunikacja w zespole 10 punktów, wykonanie poprawnie ćwiczeń terenowych 20 punktów, wykonanie prac terenie w terminie 10 punktów, kompletność zebranych informacji 10 punktów, interpretacja danych – 20 punktów, przygotowanie rekomendacji – 20 punktów.


Ocena z formy "Zajęcia terenowe" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 10.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 20.00%

Odpowiedź ustna - 20.00%



Ocena z formy "Zajęcia terenowe" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Zajęcia terenowe

Wykorzystanie źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, wtórnych i pierwotnych w praktyce

Zasady przygotowania instrumentów pomiaru i wykorzystania metod badawczych dla wyznaczonego zadania badawczego i kształtowania umiejętności zastosowania wybranych metod badawczych w praktyce

Zasady budowania projektu biznesowego

Zasady pracy w terenie

Budowanie mapy interesariusz

Praktyczne zastosowanie przygotowanego instrumentu pomiarowego w poszukiwaniu informacji biznesowej

Analiza barier dla projektu biznesowego

Analiza stymulant dla wprowadzenie nowej technologii lub firmy typu start-up

Zasady badania zainteresowania rynku

Budowanie rekomendacji dla projektu biznesowego



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Lock, Podstawy Zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2009

Literatura dodatkowa

M. Tocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009

G. A. Churchill, Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia terenowe, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia terenowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia terenowe, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia terenowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta


Projekt terenowy:


Dyskusja nt.: podział zadań w zespole 10 godzin pracy studenta,

Dyskusja i ocena przygotowania etapów projektu – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości literatury przedmiotu – 30 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości wybranych metod pomiaru – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości zasad budowy instrumentu pomiarowego – 20 godzin

Dyskusja i ocena znajomości metod agregacji danych – 10 godzin pracy studenta

Ocena umiejętności interpretowania materiału z badania terenowego – 20 godzin

Ocena przygotowanych rekomendacji - 30 godzin pracy studenta


Metody dydaktyczne:

Zajęcia terenowe

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda problemowa



Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Praca w zespole-10.00 %

Terminowość oddania pracy cząstkowej i finalnej-10.00 %

Analzia źródeł wtórnych-10.00 %

Zebranie i analiza źródeł pierwotnych-30.00 %

Poprawność analizy konkurencji-7.50 %

Poprawność analizy barier rynkowych-7.50 %

Symulacje-20.00 %

Rekomendacje-5.00 %

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej: • Algorytm wyliczania oceny końcowej z przygotowanego projektu: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczonyOcena projektu zespołowego 0-50 punktów; podział zadań w zespole 10 punktów, komunikacja w zespole 10 punktów, wykonanie poprawnie ćwiczeń terenowych 20 punktów, wykonanie prac terenie w terminie 10 punktów, kompletność zebranych informacji 10 punktów, interpretacja danych – 20 punktów, przygotowanie rekomendacji – 20 punktów.



Szczegółowe treści kształcenia:

Zajęcia terenowe

1. Wykorzystanie źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, wtórnych i pierwotnych w praktyce
2. Zasady przygotowania instrumentów pomiaru i wykorzystania metod badawczych dla wyznaczonego zadania badawczego i kształtowanie umiejętności zastosowania wybranych metod badawczych w praktyce
3. Zasady budowania projektu biznesowego
4. Praca w terenie i prezentacja wyników prac
a) Badenie testowe i analiza wyników i budowanie umiejętności poszukiwania informacji badawczych
b) Budowanie umiejętności łączenia zdobytych informacji z problemem badawczym i budowanie umiejętności interpretacji danych
c) Praktyczne rozwiązywanie problemów braku informacji do wybranego problemu badawczego
d) Praktyczne zastosowanie wybranych metod analizy danych
e) Praktyczne zastosowanie przygotowanego instrumentu pomiarowego w poszukiwaniu informacji biznesowej
f) Rozwiązywanie problemów komunikacji pomiędzy badaczem a rynkiem docelowym i budowanie umiejętności przygotowania rekomendacji z przeprowadzonego badania
g) Kształtowanie umiejętności uzupełniania informacji z badania terenowego



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Lock, Podstawy Zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2009

Literatura dodatkowa

M. Tocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009

G. A. Churchill, Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia terenowe, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia terenowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia terenowe, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Trzmielak
Prowadzący grup: Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia terenowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta


Projekt terenowy:


Dyskusja nt.: podział zadań w zespole 10 godzin pracy studenta,

Dyskusja i ocena przygotowania etapów projektu – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości literatury przedmiotu – 30 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości wybranych metod pomiaru – 20 godzin pracy studenta

Dyskusja i ocena znajomości zasad budowy instrumentu pomiarowego – 20 godzin

Dyskusja i ocena znajomości metod agregacji danych – 10 godzin pracy studenta

Ocena umiejętności interpretowania materiału z badania terenowego – 20 godzin

Ocena przygotowanych rekomendacji - 30 godzin pracy studenta


Metody dydaktyczne:

Zajęcia terenowe

Metody poszukujące | Dyskusja punktowana

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach-10.00 %

Przygotowanie do zajęć-10.00 %

Praca w zespole-10.00 %

Terminowość oddania pracy cząstkowej i finalnej-10.00 %

Analzia źródeł wtórnych-10.00 %

Analiza źródeł pierwotnych-10.00 %

Poprawność analizy konkurencji-7.50 %

Poprawność analizy barier rynkowych-7.50 %

Symulacje-20.00 %

Rekomendacje-5.00 %

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej: • Algorytm wyliczania oceny końcowej z przygotowanego projektu: 100 – 90 punktów – Bardzo dobry; 89-80 punktów dobry plus; 79-70 punktów dobry; 69-60 dostateczny plus; 59-51 dostateczny; 0-50 niezaliczonyOcena projektu zespołowego 0-50 punktów; podział zadań w zespole 10 punktów, komunikacja w zespole 10 punktów, wykonanie poprawnie ćwiczeń terenowych 20 punktów, wykonanie prac terenie w terminie 10 punktów, kompletność zebranych informacji 10 punktów, interpretacja danych – 20 punktów, przygotowanie rekomendacji – 20 punktów.



Szczegółowe treści kształcenia:

Zajęcia terenowe

1. Wykorzystanie źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, wtórnych i pierwotnych w praktyce
2. Zasady przygotowania instrumentów pomiaru i wykorzystania metod badawczych dla wyznaczonego zadania badawczego i kształtowanie umiejętności zastosowania wybranych metod badawczych w praktyce
3. Praca w terenie i prezentacja wyników prac
a) Badenie testowe i analiza wyników i budowanie umiejętności poszukiwania informacji badawczych
b) Budowanie umiejętności łączenia zdobytych informacji z problemem badawczym i budowanie umiejętności interpretacji danych
c) Praktyczne rozwiązywanie problemów braku informacji do wybranego problemu badawczego
d) Praktyczne zastosowanie wybranych metod analizy danych
e) Praktyczne zastosowanie przygotowanego instrumentu pomiarowego w poszukiwaniu informacji biznesowej
f) Rozwiązywanie problemów komunikacji pomiędzy badaczem a rynkiem docelowym i budowanie umiejętności przygotowania rekomendacji z przeprowadzonego badania
g) Kształtowanie umiejętności uzupełniania informacji z badania terenowego



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Lock, Podstawy Zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2009

Literatura dodatkowa

M. Tocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2009

G. A. Churchill, Badania marketingowe, PWN, Warszawa 2002

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6