UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-MMAZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 8.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci winni posiadać podstawową wiedzę z zakresu podstaw zarządzania, ekonomii oraz podstaw marketingu.


Skrócony opis:

Zmiany w sferze ekonomicznej, społecznej czy technologicznej kreują dla organizacji nowe szanse i możliwości, ale także określone zagrożenia. Jak się podaje już ok. 60% przychodów firmy stanowią koszty działań związanych z klientem. Marketing staje się na tym tle istotnym elementem budowania sukcesu organizacji. Może on jednak być traktowany jako metoda manipulacji klientem albo użyteczna filozofia i metoda budowania wartości dla klientów, właścicieli, partnerów biznesowych itp. W trakcie zajęć studenci poznają zarówno to pierwsze, jak i to drugie podejście. Niemniej jednak wiodącym celem zajęć będzie określenie roli, zakresu wykorzystania oraz korzyści jakie daje świadome, aktywne i oparte na synergicznej współpracy wykorzystanie metod i narzędzi prowadzenia działalności marketingowej we współczesnym biznesie.

Pełny opis:

Zmiany w sferze ekonomicznej, społecznej czy technologicznej kreują dla organizacji nowe szanse i możliwości, ale także określone zagrożenia. Jak się podaje już ok. 60% przychodów firmy stanowią koszty działań związanych z klientem. Marketing staje się na tym tle istotnym elementem budowania sukcesu organizacji. Może on jednak być traktowany jako metoda manipulacji klientem albo użyteczna filozofia i metoda budowania wartości dla klientów, właścicieli, partnerów biznesowych itp. W trakcie zajęć studenci poznają zarówno to pierwsze, jak i to drugie podejście. Niemniej jednak wiodącym celem zajęć będzie określenie roli, zakresu wykorzystania oraz korzyści jakie daje świadome, aktywne i oparte na synergicznej współpracy wykorzystanie metod i narzędzi prowadzenia działalności marketingowej we współczesnym biznesie.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma elementarną świadomość interdyscyplinarnego charakteru działań marketingowych i wpływie innych nauk na rozumienie i stosowanie marketingu w praktyce

Umiejętności

Posiada na poziomie podstawowym umiejętność budowania i zarządzania wartościami dla klientów w szczególności produktem, ceną, dystrybucją, a także tworzenia alternatywnych i rozwijania aktualnych ofert wartości

Kompetencje społeczne

Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do zarządzania podstawowymi działaniami marketingowymi w wymiarze operacyjnym, w tym w szczególności budowania relacji z klientami, zastosowania nowoczesnych technologii w marketingu i wykorzystania Internetu do działań e-commerce

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kalińska-Kula
Prowadzący grup: Beata Gotwald, Magdalena Kalińska-Kula, Wioletta Krawiec, Tomasz Noga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład

• Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury (30h)oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów. (30h)


Ćwiczenia

• Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę (30h) oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku. (90h)



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 28h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą trzy eseje napisane podczas całego semestru


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 87h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Pytania opisowe - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing a sukces rynkowy organizacji

Orientacje zarządzania przedsiębiorstwem. Marketing a sukces rynkowy organizacji - rola i zadania marketingu.

Podstawy informacyjne marketingu.

Otoczenie marketingowe firmy, metody analizy środowiska biznesowego.

Analiza sytuacji marketingowej. Podstawy formułowania strategii marketingowej firmy.


Proces zarządzania wartością dla klienta

Marketing STP.

Koncepcja marketing mix a postrzeganie wartości przez klienta.

Produkt i jego rola w procesie budowania wartości dla klientów.

Cykl życia produktu. Strategie marketingowe w różnych fazach rozwojowych rynku.

Branding, strategie marki.

Promocja, komunikacja marketingowa, źródła informacji konsumenckiej.

Tworzenie strategii i programów cenowych.

Zarządzanie kanałami marketingowymi i łańcuchami dostaw.


Uwarunkowania organizacyjne i rynkowe prowadzenia działań marketingowych

Zarządzanie działaniami marketingowymi – marketing wartości, marketing relacji, satysfakcja klienta i przywiązanie do marki.

Internet i nowoczesne technologie a działania marketingowe firm.

Nowe koncepcje marketingowe a kształtowanie wartości dla klienta.



Ćwiczenia audytoryjne

Ewolucja środowiska biznesowego - możliwości i zagrożenia dla organizacji

Marketing a świadomość rynkowa organizacji

Wrażliwość rynkowa firmy - zmiany w środowisku biznesowym i ich konsekwencje dla działalności marketingowej organizacji

Analiza rynku i mapowanie zachowań klientów

Metody analizy środowiska biznesowego - benchmarking, analiza SWOT, metody scenariuszowe, marketing lateralny, analiza SPACE itp.

Analiza konkurencji

Analiza kompetencji i zasobów organizacji w wymiarze rynkowym - kapitał marki, pozycjonowanie, analiza wskaźnikowa itp.


Możliwości biznesowe a proces budowania wartości

Możliwości biznesowe a definiowanie konceptu i modelu biznesowego

Strategia rynkowa firmy a proces budowania wartości dla klienta

Elementy budujące wartość dla klienta

Produkt i jego znaczenie

Cena i metody jej różnicowania

Dystrybucja i komunikacja rynkowa


Pomiar i kontrola działań marketingowych

Cykl planowania i kontroli w organizacji

Obszary oceny działań marketingowych

Systemy pomiaru działań marketingowych

Narzędzia pomiaru – wskaźniki marketingowe


Specyfika działań marketingowych na różnych rynkach

Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania decyzji marketingowych firmy

Analiza działań marketingowych firm na różnych rynkach




Literatura:

Literatura podstawowa

Z. Waśkowski: Marketing. Podręcznik akademicki; Wydawnictwo UEP; Poznań 2022

G. Amstrong, Ph. Kotler: Marketing – wprowadzenie; Wolters Kluwer; Kraków 2012

Literatura dodatkowa

K. Przybyłowski, S. W. Hartley, R. A. Kerin, W. Rudelius: Marketing, Dom Wydawniczy ABC; Warszawa 1998

L. Garbarski, J. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kalińska-Kula
Prowadzący grup: Magdalena Kalińska-Kula, Wioletta Krawiec, Tomasz Noga, Anna Sibińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład

• Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury (30h)oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów. (30h)


Ćwiczenia

• Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę (30h) oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku. (90h)



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 28h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą trzy eseje napisane podczas całego semestru


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 87h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Do egzaminu będą mogły przystąpić tylko te osoby, które otrzymały pozytywną ocenę z ćwiczeń. Na egzamin student jest zobowiązany przynieść legitymację studencką. W przypadku jej braku nie zostranie dopuszczony do egzaminu.

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Pytania opisowe - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing a sukces rynkowy organizacji

Orientacje zarządzania przedsiebiorstwem. Marketing a sukces rynkowy organizacji.

Wyzwania współczesnego środowiska biznesowego a rola i zadania marketingu

Znaczenie marketingu w budowaniu sukcesu firmy na współczesnym rynku

Miejsce marketingu w organizacji – interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej

Podstawy informacyjne marketingu.


Proces zarządzania wartością dla klienta

Wymiar kulturowy, strategiczny i operacyjny marketingu

Zarządzanie działaniami marketingowymi – podejście APIC i marketing wartości

Otoczenie rynkowe firmy

Analiza PEST, SLEPT, PESTEL, STEEPLE oraz analiza konkurencji

Metody analizy środowiska biznesowego (benchmarking, metody scenariuszowe, strategia błękitnego oceanu, analiza SWOT, marketing lateralny, analiza BCG, macierz GE, mapa percepcji i inne) - poszukiwania możliwości biznesowych na poziomie strategicznym i operacyjnym

Koncept i model biznesowy - strategia marketingowa firmy a budowanie wartości i relacji z klientami

Marketing STP

Insighty klienta a kształtowanie wartości dla klienta

Marketing mix a postrzeganie wartości przez klienta

Rola i znaczenie produktu w procesie budowania wartości dla klientów

Rynkowy cykl życia produktu - strategie i działania marketingowe

Promocja a zintegrowana komunikacja marketingowa


Uwarunkowania organizacyjne i rynkowe prowadzenia działań marketingowych

Branding, strategie marki

Tworzenie strategii i programów cenowych

Zarządzanie kanałami marketingowymi i łańcuchami dostaw

Marketing interaktywny i wielokonałaowy (omnichannel); łańcuch wartości v sieci wartości

Zarządzanie zmianą, zespołami sprzedażowymi; budowanie zespołu, zarządzanie procesami

Koncept modelu biznesowego, wzorce modeli biznesowych, ekosystemy biznesowe, platformy i rynki wielostronne

Marketing a społeczna odpowiedzialność biznesu



Ćwiczenia audytoryjne

Ewolucja środowiska biznesowego - możliwości i zagrożenia dla organizacji

Marketing a świadomość rynkowa organizacji

Wrażliwość rynkowa firmy - zmiany w środowisku biznesowym i ich konsekwencje dla działalności marketingowej organizacji

Analiza rynku i mapowanie zachowań klientów

Metody analizy środowiska biznesowego - benchmarking, analiza SWOT, metody scenariuszowe, marketing lateralny, analiza SPACE itp.

Analiza konkurencji

Analiza kompetencji i zasobów organizacji w wymiarze rynkowym - kapitał marki, pozycjonowanie, analiza wskaźnikowa itp.


Możliwości biznesowe a proces budowania wartości

Możliwości biznesowe a definiowanie konceptu i modelu biznesowego

Strategia rynkowa firmy a proces budowania wartości dla klienta

Elementy budujące wartość dla klienta

Produkt i jego znaczenie

Cena i metody jej różnicowania

Dystrybucja i komunikacja rynkowa


Pomiar i kontrola działań marketingowych

Cykl planowania i kontroli w organizacji

Obszary oceny działań marketingowych

Systemy pomiaru działań marketingowych

Narzędzia pomiaru – wskaźniki marketingowe


Specyfika działań marketingowych na różnych rynkach

Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania decyzji marketingowych firmy

Analiza działań marketingowych firm na różnych rynkach




Literatura:

Literatura podstawowa

G. Amstrong, Ph. Kotler: Marketing – wprowadzenie; Wolters Kluwer; Kraków 2012

Literatura dodatkowa

P. Doyle: Marketing wartości, Felberg, Warszawa 2003

R. Kozielski: Biznes nowych możliwości; Wolter Kluwer; Kraków 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kalińska-Kula
Prowadzący grup: Magdalena Kalińska-Kula, Wioletta Krawiec, Anna Sibińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład

• Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury (30h)oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów. (30h)


Ćwiczenia

• Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę (30h) oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku. (90h)



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe





Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Pytania opisowe - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing a sukces rynkowy organizacji

Ewolucja zmian i trendy w sferze ekonomicznej, społecznej, technologicznej itp. a nowe uwarunkowania prowadzenia biznesu

Znaczenie marketingu w budowaniu sukcesu firmy na współczesnym rynku

Miejsce marketingu w organizacji – interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej

Rola i znaczenie informacji w procesie budowania wartości dla klientów, badania marketingowe, insighty klienta


Poszukiwanie możliwości biznesowych - analiza otoczenia i bieżącej sytuacji marketingowej firmy

Zarządzanie działaniami marketingowymi – podejście APIC, marketing wartości, marketing relacji

Analiza PEST, SLEPT, PESTEL, STEEPLE oraz analiza konkurencji

Metody analizy środowiska biznesowego (benchmarking, metody scenariuszowe, strategia błękitnego oceanu, analiza SWOT, marketing lateralny, analiza BCG, macierz GE i inne)

Marketingowe strategie wzrostu i konkurencji

Marketing STP


Proces zarządzania wartością dla klienta

Marketing mix a postrzeganie wartości przez klienta

Produkt i jego znaczenie. Marketingowe strategie produktowe. Strategie w różnych fazach rozwoju rynku

Komunikacja rynkowa i budowanie wizerunku (strategie promocyjne, branding, strategie marki, komunikacja marketingowa)

Nowe koncepcje marketingowe a kształtowanie wizerunku (content marketing, storytelling, influencer marketing, referral marketing)

Tworzenie strategii i programów cenowych – wybór celu i metody cenowej, określenie popytu, analiza kosztów, kalkulacja ceny w oparciu rachunek ABC, metody kosztu celowego, wartość postrzegana, wartość ekonomiczna a ceny produktów, efekty sieciowe oraz dynamiczne metody ustalania ceny

Zarządzanie kanałami marketingowymi i łańcuchami dostaw – kanały marketingowe i sieci wartości, dystrybucja, marketing interaktywny i wielokonałaowy (omnichannel); łańcuch wartości v sieci wartości


Uwarunkowania organizacyjne i rynkowe prowadzenia działań marketingowych

Zarządzanie zmianą, zespołami sprzedażowymi; budowanie zespołu, zarządzanie procesami

Koncept modelu biznesowego, wzorce modeli biznesowych, ekosystemy biznesowe, platformy i rynki wielostronne



Ćwiczenia audytoryjne

Ewolucja środowiska biznesowego - możliwości i zagrożenia dla organizacji

Marketing a świadomość rynkowa organizacji

Wrażliwość rynkowa firmy - zmiany w środowisku biznesowym i ich konsekwencje dla działalności marketingowej organizacji


Analiza rynku i mapowanie zachowań klientów

Czynniki mające wpływ na zachowanie konsumenta

Model decyzyjny konsumenta

Manipulacja a przekonanie konsumenta


Profil klienta a budowanie wartości dla klienta

Segmentacja rynku

Segmentacja behawioralna i psychologiczna

Relacji z klientem (wartość dla klienta, satysfakcja, lojalność)

Narzędzia pomiaru – wskaźniki marketingowe CLV, CSI


Metody analizy środowiska biznesowego - benchmarking, analiza TOWS/SWOT, metody portfelowe, analiza SPACE itp.

Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania decyzji marketingowych firmy

Obszary oceny działań marketingowych

Analiza działań marketingowych- wybrane metody


Możliwości biznesowe a proces budowania wartości

Możliwości biznesowe a definiowanie konceptu i modelu biznesowego

Strategia rynkowa firmy a proces budowania wartości dla klienta

Elementy budujące wartość dla klienta


Marketing-mix

Produkt i jego znaczenie

Cena i metody jej różnicowania

Dystrybucja i działania w jej obrębie

Komunikacja marketingowa




Literatura:

Literatura podstawowa

G. Amstrong, Ph. Kotler: Marketing – wprowadzenie; Wolters Kluwer; Kraków 2012

Literatura dodatkowa

K. Przybyłowski, S. W. Hartley, R. A. Kerin, W. Rudelius: Marketing, Dom Wydawniczy ABC; Warszawa 1998

R. Kozielski: Biznes nowych możliwości; Wolter Kluwer; Kraków 2013

L. Garbarski, J. Rutkowski, W. Wrzosek: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy; PWE, Warszawa 2001

Z. Waśkowski: Marketing. Podręcznik akademicki; Wydawnictwo UEP; Poznań 2022

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski, Anna Sibińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład

• Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury (30h)oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów. (30h)


Ćwiczenia

• Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę (30h) oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku. (90h)



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 28h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą trzy eseje napisane podczas całego semestru


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 87h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Pytania opisowe - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing a sukces rynkowy organizacji

Ewolucja zmian i trendy w sferze ekonomicznej, społecznej, technologicznej itp. a nowe uwarunkowania prowadzenia biznesu

Wyzwania współczesnego środowiska biznesowego a rola i zadania marketingu

Znaczenie marketingu w budowaniu sukcesu firmy na współczesnym rynku

Miejsce marketingu w organizacji – interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej

Internet i nowoczesne technologie a działania marketingowe firm – E-commerce


Proces zarządzania wartością dla klienta

Wymiar kulturowy, strategiczny i operacyjny marketingu

Zarządzanie działaniami marketingowymi – podejście APIC i marketing wartości

Analiza zachowań nabywcy – modele zachowań nabywców i czynniki je kształtujące

Analiza PEST, SLEPT, PESTEL, STEEPLE oraz analiza konkurencji

Metody analizy środowiska biznesowego (benchmarking, metody scenariuszowe, strategia błękitnego oceanu, analiza SWOT, marketing lateralny, analiza BCG, macierz GE, mapa percepcji i inne) - poszukiwania możliwości biznesowych na poziomie strategicznym i operacyjnym

Koncept i model biznesowy - strategia rynkowa firmy a budowanie wartości i relacji z klientami – model F. Reichhelda

Marketing STP

Insighty klienta a kształtowanie wartości dla klienta

Marketing mix a postrzeganie wartości przez klienta

Rola i znaczenie informacji w procesie budowania wartości dla klientów – badania marketingowe

Pomiar i kontrola działań marketingowych

Plan marketingowy – istota, struktura, proces budowania


Uwarunkowania organizacyjne i rynkowe prowadzenia działań marketingowych

Adaptacja czy standaryzacja działań marketingowych – specyfika rynku, wielkość organizacji, ograniczenia prawne itp.

Marketing na rynku B2C i B2B

Marketing na rynku usług, FMCG i nowych technologii

Korporacje vs działania marketingowe MŚP

Działania marketingowe a rynek globalny

Interesariusze organizacji a działania marketingowe – filozofia i narzędzia marketingu relacji

Marketing a społeczna odpowiedzialność biznesu



Ćwiczenia audytoryjne

Ewolucja środowiska biznesowego - możliwości i zagrożenia dla organizacji

Marketing a świadomość rynkowa organizacji

Wrażliwość rynkowa firmy - zmiany w środowisku biznesowym i ich konsekwencje dla działalności marketingowej organizacji

Analiza rynku i mapowanie zachowań klientów

Metody analizy środowiska biznesowego - benchmarking, analiza SWOT, metody scenariuszowe, marketing lateralny, analiza SPACE itp.

Analiza konkurencji

Analiza kompetencji i zasobów organizacji w wymiarze rynkowym - kapitał marki, pozycjonowanie, analiza wskaźnikowa itp.


Możliwości biznesowe a proces budowania wartości

Możliwości biznesowe a definiowanie konceptu i modelu biznesowego

Strategia rynkowa firmy a proces budowania wartości dla klienta

Elementy budujące wartość dla klienta

Produkt i jego znaczenie

Cena i metody jej różnicowania

Dystrybucja i komunikacja rynkowa


Pomiar i kontrola działań marketingowych

Cykl planowania i kontroli w organizacji

Obszary oceny działań marketingowych

Systemy pomiaru działań marketingowych

Narzędzia pomiaru – wskaźniki marketingowe


Specyfika działań marketingowych na różnych rynkach

Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania decyzji marketingowych firmy

Analiza działań marketingowych firm na różnych rynkach




Literatura:

Literatura podstawowa

G. Amstrong, Ph. Kotler: Marketing – wprowadzenie; Wolters Kluwer; Kraków 2012

Pod red. naukową R. Kozielski: Marketing przyszłości; Wydawnictwo UŁ; Łódź 2020

Literatura dodatkowa

P. Doyle: Marketing wartości, Felberg, Warszawa 2003

R. Kozielski: Biznes nowych możliwości; Wolter Kluwer; Kraków 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski, Wioletta Krawiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład

• Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury (30h)oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów. (30h)


Ćwiczenia

• Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę (30h) oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku. (90h)



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 28h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą trzy eseje napisane podczas całego semestru


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 87h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Pytania opisowe - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing a sukces rynkowy organizacji

Ewolucja zmian i trendy w sferze ekonomicznej, społecznej, technologicznej itp. a nowe uwarunkowania prowadzenia biznesu

Wyzwania współczesnego środowiska biznesowego a rola i zadania marketingu

Znaczenie marketingu w budowaniu sukcesu firmy na współczesnym rynku

Miejsce marketingu w organizacji – interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej

Internet i nowoczesne technologie a działania marketingowe firm – E-commerce


Proces zarządzania wartością dla klienta

Wymiar kulturowy, strategiczny i operacyjny marketingu

Zarządzanie działaniami marketingowymi – podejście APIC i marketing wartości

Analiza zachowań nabywcy – modele zachowań nabywców i czynniki je kształtujące

Analiza PEST, SLEPT, PESTEL, STEEPLE oraz analiza konkurencji

Metody analizy środowiska biznesowego (benchmarking, metody scenariuszowe, strategia błękitnego oceanu, analiza SWOT, marketing lateralny, analiza BCG, macierz GE, mapa percepcji i inne) - poszukiwania możliwości biznesowych na poziomie strategicznym i operacyjnym

Koncept i model biznesowy - strategia rynkowa firmy a budowanie wartości i relacji z klientami – model F. Reichhelda

Marketing STP

Insighty klienta a kształtowanie wartości dla klienta

Marketing mix a postrzeganie wartości przez klienta

Rola i znaczenie informacji w procesie budowania wartości dla klientów – badania marketingowe

Pomiar i kontrola działań marketingowych

Plan marketingowy – istota, struktura, proces budowania


Uwarunkowania organizacyjne i rynkowe prowadzenia działań marketingowych

Adaptacja czy standaryzacja działań marketingowych – specyfika rynku, wielkość organizacji, ograniczenia prawne itp.

Marketing na rynku B2C i B2B

Marketing na rynku usług, FMCG i nowych technologii

Korporacje vs działania marketingowe MŚP

Działania marketingowe a rynek globalny

Interesariusze organizacji a działania marketingowe – filozofia i narzędzia marketingu relacji

Marketing a społeczna odpowiedzialność biznesu



Ćwiczenia audytoryjne

Ewolucja środowiska biznesowego - możliwości i zagrożenia dla organizacji

Marketing a świadomość rynkowa organizacji

Wrażliwość rynkowa firmy - zmiany w środowisku biznesowym i ich konsekwencje dla działalności marketingowej organizacji

Analiza rynku i mapowanie zachowań klientów

Metody analizy środowiska biznesowego - benchmarking, analiza SWOT, metody scenariuszowe, marketing lateralny, analiza SPACE itp.

Analiza konkurencji

Analiza kompetencji i zasobów organizacji w wymiarze rynkowym - kapitał marki, pozycjonowanie, analiza wskaźnikowa itp.


Możliwości biznesowe a proces budowania wartości

Możliwości biznesowe a definiowanie konceptu i modelu biznesowego

Strategia rynkowa firmy a proces budowania wartości dla klienta

Elementy budujące wartość dla klienta

Produkt i jego znaczenie

Cena i metody jej różnicowania

Dystrybucja i komunikacja rynkowa


Pomiar i kontrola działań marketingowych

Cykl planowania i kontroli w organizacji

Obszary oceny działań marketingowych

Systemy pomiaru działań marketingowych

Narzędzia pomiaru – wskaźniki marketingowe


Specyfika działań marketingowych na różnych rynkach

Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania decyzji marketingowych firmy

Analiza działań marketingowych firm na różnych rynkach




Literatura:

Literatura dodatkowa

P. Doyle: Marketing wartości, Felberg, Warszawa 2003

R. Kozielski: Biznes nowych możliwości; Wolter Kluwer; Kraków 2013

Literatura podstawowa

G. Amstrong, Ph. Kotler: Marketing – wprowadzenie; Wolters Kluwer; Kraków 2012

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski, Wioletta Krawiec, Kamila Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład

• Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury (30h)oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów. (30h)


Ćwiczenia

• Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę (30h) oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku. (90h)



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 28h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą trzy eseje napisane podczas całego semestru


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 87h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Pytania opisowe - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing a sukces rynkowy organizacji

Ewolucja zmian i trendy w sferze ekonomicznej, społecznej, technologicznej itp. a nowe uwarunkowania prowadzenia biznesu

Wyzwania współczesnego środowiska biznesowego a rola i zadania marketingu

Znaczenie marketingu w budowaniu sukcesu firmy na współczesnym rynku

Miejsce marketingu w organizacji – interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej

Internet i nowoczesne technologie a działania marketingowe firm – E-commerce


Proces zarządzania wartością dla klienta

Wymiar kulturowy, strategiczny i operacyjny marketingu

Zarządzanie działaniami marketingowymi – podejście APIC i marketing wartości

Analiza zachowań nabywcy – modele zachowań nabywców i czynniki je kształtujące

Analiza PEST, SLEPT, PESTEL, STEEPLE oraz analiza konkurencji

Metody analizy środowiska biznesowego (benchmarking, metody scenariuszowe, strategia błękitnego oceanu, analiza SWOT, marketing lateralny, analiza BCG, macierz GE, mapa percepcji i inne) - poszukiwania możliwości biznesowych na poziomie strategicznym i operacyjnym

Koncept i model biznesowy - strategia rynkowa firmy a budowanie wartości i relacji z klientami – model F. Reichhelda

Marketing STP

Insighty klienta a kształtowanie wartości dla klienta

Marketing mix a postrzeganie wartości przez klienta

Rola i znaczenie informacji w procesie budowania wartości dla klientów – badania marketingowe

Pomiar i kontrola działań marketingowych

Plan marketingowy – istota, struktura, proces budowania


Uwarunkowania organizacyjne i rynkowe prowadzenia działań marketingowych

Adaptacja czy standaryzacja działań marketingowych – specyfika rynku, wielkość organizacji, ograniczenia prawne itp.

Marketing na rynku B2C i B2B

Marketing na rynku usług, FMCG i nowych technologii

Korporacje vs działania marketingowe MŚP

Działania marketingowe a rynek globalny

Interesariusze organizacji a działania marketingowe – filozofia i narzędzia marketingu relacji

Marketing a społeczna odpowiedzialność biznesu



Ćwiczenia audytoryjne

Ewolucja środowiska biznesowego - możliwości i zagrożenia dla organizacji

Marketing a świadomość rynkowa organizacji

Wrażliwość rynkowa firmy - zmiany w środowisku biznesowym i ich konsekwencje dla działalności marketingowej organizacji

Analiza rynku i mapowanie zachowań klientów

Metody analizy środowiska biznesowego - benchmarking, analiza SWOT, metody scenariuszowe, marketing lateralny, analiza SPACE itp.

Analiza konkurencji

Analiza kompetencji i zasobów organizacji w wymiarze rynkowym - kapitał marki, pozycjonowanie, analiza wskaźnikowa itp.


Możliwości biznesowe a proces budowania wartości

Możliwości biznesowe a definiowanie konceptu i modelu biznesowego

Strategia rynkowa firmy a proces budowania wartości dla klienta

Elementy budujące wartość dla klienta

Produkt i jego znaczenie

Cena i metody jej różnicowania

Dystrybucja i komunikacja rynkowa


Pomiar i kontrola działań marketingowych

Cykl planowania i kontroli w organizacji

Obszary oceny działań marketingowych

Systemy pomiaru działań marketingowych

Narzędzia pomiaru – wskaźniki marketingowe


Specyfika działań marketingowych na różnych rynkach

Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania decyzji marketingowych firmy

Analiza działań marketingowych firm na różnych rynkach




Literatura:

Literatura dodatkowa

P. Doyle: Marketing wartości, Felberg, Warszawa 2003

R. Kozielski: Biznes nowych możliwości; Wolter Kluwer; Kraków 2013

Literatura podstawowa

G. Amstrong, Ph. Kotler: Marketing – wprowadzenie; Wolters Kluwer; Kraków 2012

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski, Kamila Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład

• Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury (30h)oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów. (30h)


Ćwiczenia

• Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę (30h) oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku. (90h)



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 50.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 50.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 28h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą trzy eseje napisane podczas całego semestru


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 87h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Pytania opisowe - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Marketing a sukces rynkowy organizacji

Ewolucja zmian i trendy w sferze ekonomicznej, społecznej, technologicznej itp. a nowe uwarunkowania prowadzenia biznesu

Wyzwania współczesnego środowiska biznesowego a rola i zadania marketingu

Znaczenie marketingu w budowaniu sukcesu firmy na współczesnym rynku

Miejsce marketingu w organizacji – interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej

Internet i nowoczesne technologie a działania marketingowe firm – E-commerce


Proces zarządzania wartością dla klienta

Wymiar kulturowy, strategiczny i operacyjny marketingu

Zarządzanie działaniami marketingowymi – podejście APIC i marketing wartości

Analiza zachowań nabywcy – modele zachowań nabywców i czynniki je kształtujące

Analiza PEST, SLEPT, PESTEL, STEEPLE oraz analiza konkurencji

Metody analizy środowiska biznesowego (benchmarking, metody scenariuszowe, strategia błękitnego oceanu, analiza SWOT, marketing lateralny, analiza BCG, macierz GE, mapa percepcji i inne) - poszukiwania możliwości biznesowych na poziomie strategicznym i operacyjnym

Koncept i model biznesowy - strategia rynkowa firmy a budowanie wartości i relacji z klientami – model F. Reichhelda

Marketing STP

Insighty klienta a kształtowanie wartości dla klienta

Marketing mix a postrzeganie wartości przez klienta

Rola i znaczenie informacji w procesie budowania wartości dla klientów – badania marketingowe

Pomiar i kontrola działań marketingowych

Plan marketingowy – istota, struktura, proces budowania


Uwarunkowania organizacyjne i rynkowe prowadzenia działań marketingowych

Adaptacja czy standaryzacja działań marketingowych – specyfika rynku, wielkość organizacji, ograniczenia prawne itp.

Marketing na rynku B2C i B2B

Marketing na rynku usług, FMCG i nowych technologii

Korporacje vs działania marketingowe MŚP

Działania marketingowe a rynek globalny

Interesariusze organizacji a działania marketingowe – filozofia i narzędzia marketingu relacji

Marketing a społeczna odpowiedzialność biznesu



Ćwiczenia audytoryjne

Ewolucja środowiska biznesowego - możliwości i zagrożenia dla organizacji

Marketing a świadomość rynkowa organizacji

Wrażliwość rynkowa firmy - zmiany w środowisku biznesowym i ich konsekwencje dla działalności marketingowej organizacji

Analiza rynku i mapowanie zachowań klientów

Metody analizy środowiska biznesowego - benchmarking, analiza SWOT, metody scenariuszowe, marketing lateralny, analiza SPACE itp.

Analiza konkurencji

Analiza kompetencji i zasobów organizacji w wymiarze rynkowym - kapitał marki, pozycjonowanie, analiza wskaźnikowa itp.


Możliwości biznesowe a proces budowania wartości

Możliwości biznesowe a definiowanie konceptu i modelu biznesowego

Strategia rynkowa firmy a proces budowania wartości dla klienta

Elementy budujące wartość dla klienta

Produkt i jego znaczenie

Cena i metody jej różnicowania

Dystrybucja i komunikacja rynkowa


Pomiar i kontrola działań marketingowych

Cykl planowania i kontroli w organizacji

Obszary oceny działań marketingowych

Systemy pomiaru działań marketingowych

Narzędzia pomiaru – wskaźniki marketingowe


Specyfika działań marketingowych na różnych rynkach

Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania decyzji marketingowych firmy

Analiza działań marketingowych firm na różnych rynkach




Literatura:

Literatura dodatkowa

P. Doyle: Marketing wartości, Felberg, Warszawa 2003

R. Kozielski: Biznes nowych możliwości; Wolter Kluwer; Kraków 2013

Literatura podstawowa

G. Amstrong, Ph. Kotler: Marketing – wprowadzenie; Wolters Kluwer; Kraków 2012

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski, Wioletta Krawiec, Kamila Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


Wykład

• Praca własna studenta polegać będzie głównie na analizie literatury (30h)oraz przygotowaniu prac pisemnych w formie indywidualnych esejów. (30h)


Ćwiczenia

• Praca własna studenta polegać będzie na przygotowaniu do zajęć w oparciu o literaturę (30h) oraz na przygotowaniu analizy studium przypadku. (90h)



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda sytuacyjna

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 60.00%

+ Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 40.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład) + 50% * ocena formująca rozliczająca treści ćwiczeniowe


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h wykładów - wiedzę studenta) + 50% * ocena formująca rozliczająca 28h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 50% oceny końcowej stanowić będą trzy eseje napisane podczas całego semestru


II. Algorytm wyliczania oceny końcowej z ćwiczeń:


40% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (30h ćwiczeń - wiedzę studenta) + 60% * ocena formująca rozliczająca 87h pracy własnej studenta


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 10% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć mierzone liczba zdobytych punktów podczas quiz’ów

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (test)

- 60% oceny końcowej stanowić będą opisy studiów przypadków realizowanych w trakcie całego semestru



Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Test-100.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Test-40.00 %

Test-20.00 %

Projekt / Studium przypadku-40.00 %

Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

1.Marketing a sukces rynkowy organizacji
a.)Ewolucja zmian i trendy w sferze ekonomicznej, społecznej, technologicznej itp. a nowe uwarunkowania prowadzenia biznesu
b.)Wyzwania współczesnego środowiska biznesowego a rola i zadania marketingu
c.)Znaczenie marketingu w budowaniu sukcesu firmy na współczesnym
rynku
d.)Miejsce marketingu w organizacji – interdyscyplinarny wymiar działalności marketingowej
e.)Internet i nowoczesne technologie a działania marketingowe firm – E-commerce

2.Proces zarządzania wartością dla klienta
a.)Wymiar kulturowy, strategiczny i operacyjny marketingu
b.)Zarządzanie działaniami marketingowymi – podejście APIC i marketing
wartości
c.)Analiza zachowań nabywcy – modele zachowań nabywców i czynniki je
Kształtujące
d.)Analiza PEST, SLEPT, PESTEL, STEEPLE oraz analiza konkurencji
e.)Metody analizy środowiska biznesowego (benchmarking, metody
scenariuszowe, strategia błękitnego oceanu, analiza SWOT, marketing
lateralny, analiza BCG, macierz GE, mapa percepcji i inne) - poszukiwania
możliwości biznesowych na poziomie strategicznym i operacyjnym
f.)Koncept i model biznesowy - strategia rynkowa firmy a budowanie
wartości i relacji z klientami – model F. Reichhelda
g.)Marketing STP
h.)Insighty klienta a kształtowanie wartości dla klienta
i.)Marketing mix a postrzeganie wartości przez klienta
j.)Rola i znaczenie informacji w procesie budowania wartości dla
klientów – badania marketingowe
k.)Pomiar i kontrola działań marketingowych
l.)Plan marketingowy – istota, struktura, proces budowania

3.Uwarunkowania organizacyjne i rynkowe prowadzenia działań marketingowych
a.)Adaptacja czy standaryzacja działań marketingowych – specyfika rynku,
wielkość organizacji, ograniczenia prawne itp.
b.)Marketing na rynku B2C i B2B
c.)Marketing na rynku usług, FMCG i nowych technologii
d.)Korporacje vs działania marketingowe MŚP
e.)Działania marketingowe a rynek globalny
f.)Interesariusze organizacji a działania marketingowe – filozofia i narzędzia
marketingu relacji
g.)Marketing a społeczna odpowiedzialność biznesu


Ćwiczenia audytoryjne

1.Ewolucja środowiska biznesowego - możliwości i zagrożenia dla organizacji
a.)Marketing a świadomość rynkowa organizacji
b.)Wrażliwość rynkowa firmy - zmiany w środowisku biznesowym i ich
konsekwencje dla działalności marketingowej organizacji
c.)Analiza rynku i mapowanie zachowań klientów
d.)Metody analizy środowiska biznesowego - benchmarking, analiza SWOT,
metody scenariuszowe, marketing lateralny, analiza SPACE itp.
e.)Analiza konkurencji
f.)Analiza kompetencji i zasobów organizacji w wymiarze rynkowym - kapitał
marki, pozycjonowanie, analiza wskaźnikowa itp.

2.Możliwości biznesowe a proces budowania wartości
a.)Możliwości biznesowe a definiowanie konceptu i modelu
biznesowego
b.)Strategia rynkowa firmy a proces budowania wartości dla klienta
c.)Elementy budujące wartość dla klienta
d.)Produkt i jego znaczenie
e.)Cena i metody jej różnicowania
f.)Dystrybucja i komunikacja rynkowa

3.Pomiar i kontrola działań marketingowych
a.)Cykl planowania i kontroli w organizacji
b.)Obszary oceny działań marketingowych
c.)Systemy pomiaru działań marketingowych
d.)Narzędzia pomiaru – wskaźniki marketingowe

4.Specyfika działań marketingowych na różnych rynkach
a.)Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania decyzji marketingowych
firmy
b.)Analiza działań marketingowych firm na różnych rynkach



Literatura:

Literatura podstawowa

G. Amstrong, Ph. Kotler: Marketing – wprowadzenie; Wolters Kluwer; Kraków 2012

Literatura dodatkowa

P. Doyle: Marketing wartości, Felberg, Warszawa 2003

R. Kozielski: Biznes nowych możliwości; Wolter Kluwer; Kraków 2013

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6