UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing międzynarodowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-MMMZAZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing międzynarodowy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 LUB 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Podstawy marketingu, badania marketingowe, zachowania nabywców, matematyka i statystyka w zarządzaniu, ekonomia


Skrócony opis:

Zagadnienia omawiane podczas wykładów i ćwiczeń dotyczą przygotowania i realizowania strategii marketingowej przez przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych. Obejmują takie problemy jak: badania marketingowe rynków zagranicznych, strategie marketingu mix na tych rynkach oraz organizację marketingu na rynkach międzynarodowych.

Pełny opis:

Zagadnienia omawiane podczas wykładów i ćwiczeń dotyczą przygotowania i realizowania strategii marketingowej przez przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych. Obejmują takie problemy jak: badania marketingowe rynków zagranicznych, strategie marketingu mix na tych rynkach oraz organizację marketingu na rynkach międzynarodowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada wiedzę o postępowaniu przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych.

Posiada wiedzę o budowaniu strategii marketingowych na rynkach międzynarodowych a także umożliwiającą przeprowadzenie badań marketingowych rynków międzynarodowych.

Umiejętności

Potrafi analizować zmiany zachodzące na rynkach międzynarodowych, które dotyczą działania konkurencji i zachowania nabywców na tych rynkach. Student potrafi przygotować koncepcję wejścia na rynki zagraniczne, posiada również umiejętność przygotowania planu marketingowego odnoszącego się do elementów marketingu-mix na rynkach międzynarodowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Marlena Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 65.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 35.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa = 65% x wynik egzaminu pisemnego + 35% ocena z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń wyliczana jest jako suma 40% za obecność i 60 % za projekt


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Obecność - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego

Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym

Etapy tworzenia strategii na rynku międzynarodowym


Selekcja rynków zagranicznych i wybór formy działania na nich

Wybór rynków zagranicznych

Charakterystyka form działania na rynku międzynarodowym
a)Działania eksportowe
b)Działania kooperacyjne bez udziału kapitału
c)Działania kooperacyjne z udziałem kapitału
d)Inwestycje bezpośrednie

Wybór formy działania na rynku międzynarodowym


Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym

Rodzaje strategii marketingowych na rynku międzynarodowym

Organizacja marketingu przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym


Działania marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Badania marketingowe rynku międzynarodowego

Pojęcie i specyfika badań

Rodzaje badań

Źródła informacji metody badań

Sposoby prezentacji i oceny wyników badania



Warsztaty

Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym

Polityka produktu

Polityka cenowa

Polityka dystrybucji

Polityka promocji na rynkach międzynarodowych i jej cechy specyficzne


Omówienie studiów przypadku

Przeprowadzenie analizy SWOT wybranego przedsięwzięcia na rynku zagranicznym polskiego przedsiębiorstwa

Przedstawienie projektów zaliczeniowych – raport z badania – analiza wejścia na rynki zagraniczne



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Warszawa 2009

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE Warszawa 2011

Literatura dodatkowa

J. Drabik, A. Limański, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2006

K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004

W. Keegan, Multinational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1989

J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2006

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2011

J. W. Wiktor (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012

G. S. Yip, Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Marlena Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 65.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 35.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa = 65% x wynik egzaminu pisemnego + 35% ocena z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń wyliczana jest jako suma 40% za obecność i 60 % za projekt


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Obecność - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego

Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym

Etapy tworzenia strategii na rynku międzynarodowym


Selekcja rynków zagranicznych i wybór formy działania na nich

Wybór rynków zagranicznych

Charakterystyka form działania na rynku międzynarodowym
a)Działania eksportowe
b)Działania kooperacyjne bez udziału kapitału
c)Działania kooperacyjne z udziałem kapitału
d)Inwestycje bezpośrednie

Wybór formy działania na rynku międzynarodowym


Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym

Rodzaje strategii marketingowych na rynku międzynarodowym

Organizacja marketingu przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym


Działania marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Badania marketingowe rynku międzynarodowego

Pojęcie i specyfika badań

Rodzaje badań

Źródła informacji metody badań

Sposoby prezentacji i oceny wyników badania



Warsztaty

Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym

Polityka produktu

Polityka cenowa

Polityka dystrybucji

Polityka promocji na rynkach międzynarodowych i jej cechy specyficzne


Omówienie studiów przypadku

Przeprowadzenie analizy SWOT wybranego przedsięwzięcia na rynku zagranicznym polskiego przedsiębiorstwa

Przedstawienie projektów zaliczeniowych – raport z badania – analiza wejścia na rynki zagraniczne



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Warszawa 2009

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE Warszawa 2011

Literatura dodatkowa

J. Drabik, A. Limański, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2006

K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004

W. Keegan, Multinational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1989

J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2006

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2011

J. W. Wiktor (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012

G. S. Yip, Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Wioletta Krawiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 65.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 35.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa = 65% x wynik egzaminu pisemnego + 35% ocena z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń wyliczana jest jako suma 40% za obecność i 60 % za projekt


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Obecność - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego

Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym

Etapy tworzenia strategii na rynku międzynarodowym


Selekcja rynków zagranicznych i wybór formy działania na nich

Wybór rynków zagranicznych

Charakterystyka form działania na rynku międzynarodowym
a)Działania eksportowe
b)Działania kooperacyjne bez udziału kapitału
c)Działania kooperacyjne z udziałem kapitału
d)Inwestycje bezpośrednie

Wybór formy działania na rynku międzynarodowym


Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym

Rodzaje strategii marketingowych na rynku międzynarodowym

Organizacja marketingu przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym


Działania marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Badania marketingowe rynku międzynarodowego

Pojęcie i specyfika badań

Rodzaje badań

Źródła informacji metody badań

Sposoby prezentacji i oceny wyników badania



Warsztaty

Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym

Polityka produktu

Polityka cenowa

Polityka dystrybucji

Polityka promocji na rynkach międzynarodowych i jej cechy specyficzne


Omówienie studiów przypadku

Przeprowadzenie analizy SWOT wybranego przedsięwzięcia na rynku zagranicznym polskiego przedsiębiorstwa

Przedstawienie projektów zaliczeniowych – raport z badania – analiza wejścia na rynki zagraniczne



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Warszawa 2009

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE Warszawa 2011

Literatura dodatkowa

J. Drabik, A. Limański, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2006

K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004

W. Keegan, Multinational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1989

J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2006

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2011

J. W. Wiktor (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012

G. S. Yip, Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Wioletta Krawiec, Gniewomir Pieńkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 65.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 35.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa = 65% x wynik egzaminu pisemnego + 35% ocena z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń wyliczana jest jako suma 40% za obecność i 60 % za projekt


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Obecność - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego

Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym

Etapy tworzenia strategii na rynku międzynarodowym


Selekcja rynków zagranicznych i wybór formy działania na nich

Wybór rynków zagranicznych

Charakterystyka form działania na rynku międzynarodowym
a)Działania eksportowe
b)Działania kooperacyjne bez udziału kapitału
c)Działania kooperacyjne z udziałem kapitału
d)Inwestycje bezpośrednie

Wybór formy działania na rynku międzynarodowym


Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym

Rodzaje strategii marketingowych na rynku międzynarodowym

Organizacja marketingu przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym


Działania marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Badania marketingowe rynku międzynarodowego

Pojęcie i specyfika badań

Rodzaje badań

Źródła informacji metody badań

Sposoby prezentacji i oceny wyników badania



Warsztaty

Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym

Polityka produktu

Polityka cenowa

Polityka dystrybucji

Polityka promocji na rynkach międzynarodowych i jej cechy specyficzne


Omówienie studiów przypadku

Przeprowadzenie analizy SWOT wybranego przedsięwzięcia na rynku zagranicznym polskiego przedsiębiorstwa

Przedstawienie projektów zaliczeniowych – raport z badania – analiza wejścia na rynki zagraniczne



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Warszawa 2009

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE Warszawa 2011

Literatura dodatkowa

J. Drabik, A. Limański, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2006

K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004

W. Keegan, Multinational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1989

J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2006

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2011

J. W. Wiktor (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012

G. S. Yip, Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Wioletta Krawiec, Gniewomir Pieńkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 65.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 35.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa = 65% x wynik egzaminu pisemnego + 35% ocena z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń wyliczana jest jako suma 40% za obecność i 60 % za projekt


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Obecność - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego

Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym

Etapy tworzenia strategii na rynku międzynarodowym


Selekcja rynków zagranicznych i wybór formy działania na nich

Wybór rynków zagranicznych

Charakterystyka form działania na rynku międzynarodowym
a)Działania eksportowe
b)Działania kooperacyjne bez udziału kapitału
c)Działania kooperacyjne z udziałem kapitału
d)Inwestycje bezpośrednie

Wybór formy działania na rynku międzynarodowym


Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym

Rodzaje strategii marketingowych na rynku międzynarodowym

Organizacja marketingu przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym


Działania marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Badania marketingowe rynku międzynarodowego

Pojęcie i specyfika badań

Rodzaje badań

Źródła informacji metody badań

Sposoby prezentacji i oceny wyników badania



Warsztaty

Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym

Polityka produktu

Polityka cenowa

Polityka dystrybucji

Polityka promocji na rynkach międzynarodowych i jej cechy specyficzne


Omówienie studiów przypadku

Przeprowadzenie analizy SWOT wybranego przedsięwzięcia na rynku zagranicznym polskiego przedsiębiorstwa

Przedstawienie projektów zaliczeniowych – raport z badania – analiza wejścia na rynki zagraniczne



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Warszawa 2009

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE Warszawa 2011

Literatura dodatkowa

J. Drabik, A. Limański, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2006

K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004

W. Keegan, Multinational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1989

J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2006

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2011

J. W. Wiktor (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012

G. S. Yip, Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Wioletta Krawiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 65.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 35.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa = 65% x wynik egzaminu pisemnego + 35% ocena z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń wyliczana jest jako suma 40% za obecność i 60 % za projekt


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Obecność - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego

Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym

Etapy tworzenia strategii na rynku międzynarodowym


Selekcja rynków zagranicznych i wybór formy działania na nich

Wybór rynków zagranicznych

Charakterystyka form działania na rynku międzynarodowym
a)Działania eksportowe
b)Działania kooperacyjne bez udziału kapitału
c)Działania kooperacyjne z udziałem kapitału
d)Inwestycje bezpośrednie

Wybór formy działania na rynku międzynarodowym


Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym

Rodzaje strategii marketingowych na rynku międzynarodowym

Organizacja marketingu przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym


Działania marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Badania marketingowe rynku międzynarodowego

Pojęcie i specyfika badań

Rodzaje badań

Źródła informacji metody badań

Sposoby prezentacji i oceny wyników badania



Warsztaty

Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym

Polityka produktu

Polityka cenowa

Polityka dystrybucji

Polityka promocji na rynkach międzynarodowych i jej cechy specyficzne


Omówienie studiów przypadku

Przeprowadzenie analizy SWOT wybranego przedsięwzięcia na rynku zagranicznym polskiego przedsiębiorstwa

Przedstawienie projektów zaliczeniowych – raport z badania – analiza wejścia na rynki zagraniczne



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Warszawa 2009

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE Warszawa 2011

Literatura dodatkowa

J. Drabik, A. Limański, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2006

K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004

W. Keegan, Multinational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1989

J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2006

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2011

J. W. Wiktor (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012

G. S. Yip, Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Janusz Zrobek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Janusz Zrobek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 65.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 35.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa = 65% x wynik egzaminu pisemnego + 35% ocena z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń wyliczana jest jako suma 40% za obecność i 60 % za projekt


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Obecność - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego

Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym

Etapy tworzenia strategii na rynku międzynarodowym


Selekcja rynków zagranicznych i wybór formy działania na nich

Wybór rynków zagranicznych

Charakterystyka form działania na rynku międzynarodowym
a)Działania eksportowe
b)Działania kooperacyjne bez udziału kapitału
c)Działania kooperacyjne z udziałem kapitału
d)Inwestycje bezpośrednie

Wybór formy działania na rynku międzynarodowym


Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym

Rodzaje strategii marketingowych na rynku międzynarodowym

Organizacja marketingu przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym


Działania marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Badania marketingowe rynku międzynarodowego

Pojęcie i specyfika badań

Rodzaje badań

Źródła informacji metody badań

Sposoby prezentacji i oceny wyników badania



Warsztaty

Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym

Polityka produktu

Polityka cenowa

Polityka dystrybucji

Polityka promocji na rynkach międzynarodowych i jej cechy specyficzne


Omówienie studiów przypadku

Przeprowadzenie analizy SWOT wybranego przedsięwzięcia na rynku zagranicznym polskiego przedsiębiorstwa

Przedstawienie projektów zaliczeniowych – raport z badania – analiza wejścia na rynki zagraniczne



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Warszawa 2009

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE Warszawa 2011

Literatura dodatkowa

J. Drabik, A. Limański, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2006

K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004

W. Keegan, Multinational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1989

J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2006

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2011

J. W. Wiktor (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012

G. S. Yip, Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Wioletta Krawiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 65.00%

+ Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 35.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa = 65% x wynik egzaminu pisemnego + 35% ocena z ćwiczeńOcena z ćwiczeń wyliczana jest jako suma 40% za obecność i 60 % za projekt


Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

egzamin-100.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

61.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak




Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

projekt-80.00 %

obecność-20.00 %

Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

61.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty:

Brak





Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego

Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym

Etapy tworzenia strategii na rynku międzynarodowym


Selekcja rynków zagranicznych i wybór formy działania na nich

Wybór rynków zagranicznych

Charakterystyka form działania na rynku międzynarodowym
a)Działania eksportowe
b)Działania kooperacyjne bez udziału kapitału
c)Działania kooperacyjne z udziałem kapitału
d)Inwestycje bezpośrednie

Wybór formy działania na rynku międzynarodowym


Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym

Rodzaje strategii marketingowych na rynku międzynarodowym

Organizacja marketingu przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym


Działania marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Badania marketingowe rynku międzynarodowego

a)Pojęcie i specyfika badań
b)Rodzaje badań
c)Źródła informacji metody badań
d)Sposoby prezentacji i oceny wyników badania


Powtórzenie materiału i przygotowanie do zaliczenia


Warsztaty

Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym

a)Polityka produktu

b)Polityka cenowa

c)Polityka dystrybucji

d)Polityka promocji na rynkach międzynarodowych i jej cechy specyficzne


Omówienie studiów przypadku

Przeprowadzenie analizy SWOT wybranego przedsięwzięcia na rynku zagranicznym polskiego przedsiębiorstwa

Przedstawienie projektów zaliczeniowych – raport z badania – analiza wejścia na rynki zagraniczne



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Warszawa 2009

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE Warszawa 2011

Literatura dodatkowa

J. Drabik, A. Limański, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2006

K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004

W. Keegan, Multinational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1989

J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2006

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2011

J. W. Wiktor (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012

G. S. Yip, Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Wioletta Krawiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 65.00%

+ Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 35.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Ocena końcowa = 65% x wynik egzaminu pisemnego + 35% ocena z ćwiczeńOcena z ćwiczeń wyliczana jest jako suma 40% za obecność i 60 % za projekt


Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

egzamin-100.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

61.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak




Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

projekt-80.00 %

obecność-20.00 %

Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

61.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty:

Brak





Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego

Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym

Etapy tworzenia strategii na rynku międzynarodowym


Selekcja rynków zagranicznych i wybór formy działania na nich

Wybór rynków zagranicznych

Charakterystyka form działania na rynku międzynarodowym
a)Działania eksportowe
b)Działania kooperacyjne bez udziału kapitału
c)Działania kooperacyjne z udziałem kapitału
d)Inwestycje bezpośrednie

Wybór formy działania na rynku międzynarodowym


Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym

Rodzaje strategii marketingowych na rynku międzynarodowym

Organizacja marketingu przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym


Działania marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Badania marketingowe rynku międzynarodowego

a)Pojęcie i specyfika badań
b)Rodzaje badań
c)Źródła informacji metody badań
d)Sposoby prezentacji i oceny wyników badania


Powtórzenie materiału i przygotowanie do zaliczenia


Warsztaty

Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym

a)Polityka produktu

b)Polityka cenowa

c)Polityka dystrybucji

d)Polityka promocji na rynkach międzynarodowych i jej cechy specyficzne


Omówienie studiów przypadku

Przeprowadzenie analizy SWOT wybranego przedsięwzięcia na rynku zagranicznym polskiego przedsiębiorstwa

Przedstawienie projektów zaliczeniowych – raport z badania – analiza wejścia na rynki zagraniczne



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Warszawa 2009

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE Warszawa 2011

Literatura dodatkowa

J. Drabik, A. Limański, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2006

K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004

W. Keegan, Multinational Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1989

J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2006

J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2011

J. W. Wiktor (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012

G. S. Yip, Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6