UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing miejski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-PMMZAN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing miejski
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

wcześniejsze zaliczenie następujących zajęć:

Organizacja samorządu terytorialnego.

Podstawy marketingu.


Skrócony opis:

Przedmiot dotyczy możliwości wykorzystywania marketingu w zarządzaniu miastem. Wykład przedstawia koncepcję marketingu i instrumenty marketingowe adoptowane do specyfiki organizacji terytorialnej. Szczególny nacisk został położony na komunikowanie się miasta i budowanie silej marki terytorialnej. Przedstawione zostaną kluczowe elementy koncepcji marketingu terytorialnego oraz w jej ramach (węższej) koncepcji brandingu oraz potencjalne obszary ich wykorzystania. Zwrócona zostanie szczególna uwaga na komunikowanie się miast w otoczeniu lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym.

Wykład ma zilustrować w postaci licznych przykładów i studiów przypadków wykorzystanie koncepcji brandingu w dużych i małych miastach (w Polsce i na świecie).

Pełny opis:

Przedmiot dotyczy możliwości wykorzystywania marketingu w zarządzaniu miastem. Wykład przedstawia koncepcję marketingu i instrumenty marketingowe adoptowane do specyfiki organizacji terytorialnej. Szczególny nacisk został położony na komunikowanie się miasta i budowanie silej marki terytorialnej. Przedstawione zostaną kluczowe elementy koncepcji marketingu terytorialnego oraz w jej ramach (węższej) koncepcji brandingu oraz potencjalne obszary ich wykorzystania. Zwrócona zostanie szczególna uwaga na komunikowanie się miast w otoczeniu lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym.

Wykład ma zilustrować w postaci licznych przykładów i studiów przypadków wykorzystanie koncepcji brandingu w dużych i małych miastach (w Polsce i na świecie).

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada podstawową wiedzę o roli marketingu w działalności miasta, zwłaszcza w kontekście tworzenia przewag konkurencyjnych

Posiada wiedzę o normach i regułach rządzących organizacjami terytorialnymi, które ograniczają wykorzystanie marketingu w działalności miasta

Posiada wiedzę o strukturach administracyjnych organizacji terytorialnej zajmujących się marketingiem i ich wariantach oraz o konsekwencjach tych wyborów

Umiejętności

Posiada umiejętność analizy przyczyn i przebiegu wybranych procesów i zjawisk społecznych, ekonomicznych, politycznych, prawnych, środowiskowych i przestrzennych w kontekście prowadzenia działań marketingowych zorientowanych na podnoszenie pozycji konkurencyjnej terytorium

Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy z zakresu marketingu miejskiego w praktyce zarządzania miastem

Analizuje możliwe rozwiązania konkretnych problemów marketingowych w odniesieniu do organizacji terytorialnych oraz proponuje odpowiednie rozstrzygnięcia w tym zakresie, posiada umiejętności wdrażania proponowanych rozwiązań marketingowych z wykorzystaniem partnerów instytucjonalnych

Kompetencje społeczne

Rozumie potrzebę ciągłego pogłębiania wiedzy, zwłaszcza w kontekście rosnącego znaczenia orientacji rynkowej (marketingowej) w działalności organizacji terytorialnych

Potrafi odpowiednio określić podstawowe priorytety służące realizacji zadania marketingowego organizacji terytorialnej wyznaczonego przez siebie lub innych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wawrzyniec Rudolf
Prowadzący grup: Wawrzyniec Rudolf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


WYKŁAD KURSOWY

PRACA WŁASNA BIEŻĄCA (30 godz.). Studia literaturowe przed wykładem. Opracowywanie studiów przypadków przez studentów podzielonych na kilkuosobowe grupy. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z wynikami opracowanego zadania.

PRACA WŁASNA ZALICZENIE (30 godz.). . Przygotowanie studenta do testu (Pytania zamknięte - do wyboru i jedno pytanie otwarte) podstawie treści wykładu i literatury przedmiotu.


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja referatu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Geneza marketingu terytorialnego, kluczowe elementy koncepcji oraz potencjalne obszary wykorzystania.

Podmioty marketingu terytorialnego i ich wzajemne relacje, otoczenie rynkowe organizacji terytorialnych.

Produkt organizacji terytorialnej i możliwości jego kształtowania z uwzględnieniem roli partnerów instytucjonalnych w tym procesie (publicznych, prywatnych i społecznych).

Rola marketingu w planowaniu i wdrazaniu polityk miejskich.

Rola marketingu w świadczeniu usług lokalnych.

Komunikowanie się - budowanie marki miasta.

Strategie budowania marki miasta w mediach społecznościowych oraz poprzez strony www



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Anders-Morawska, W. Rudolf, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015

S. Brańka, Aktywność promocyjna polskich miast. Istota, determinanty, doświadczenie, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018.

E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa 2016

A. Matuszyńska, P. Dzik, Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, Katowice 2018

W. Olins, Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009

W.Rudolf, A. Wrześniewska-Szymańska, Herby i logotypy małych miast - bliżej tradycji czy współczesności, SPACE-SOCIETY-ECONOMY 24/2018, S. 59-74

Literatura dodatkowa

M. Florek, A. Augustyn, Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BESTPLACE Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011

Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006

W. Rudolf, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016

M. Karpińska-Krakowiak, Kapitał marki w mediach społecznościowych - perspektywa konsumenta, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2018

P. Dubicki, Znaczenie mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku JST w Polsce, Studia Miejskie, January 2020

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wawrzyniec Rudolf
Prowadzący grup: Wawrzyniec Rudolf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


WYKŁAD KURSOWY

PRACA WŁASNA BIEŻĄCA (30 godz.). Studia literaturowe przed wykładem. Opracowywanie studiów przypadków przez studentów podzielonych na kilkuosobowe grupy. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z wynikami opracowanego zadania.

PRACA WŁASNA ZALICZENIE (30 godz.). . Przygotowanie studenta do testu (Pytania zamknięte - do wyboru i jedno pytanie otwarte) podstawie treści wykładu i literatury przedmiotu.


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja referatu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Geneza marketingu terytorialnego, kluczowe elementy koncepcji oraz potencjalne obszary wykorzystania.

Podmioty marketingu terytorialnego i ich wzajemne relacje, otoczenie rynkowe organizacji terytorialnych.

Produkt organizacji terytorialnej i możliwości jego kształtowania z uwzględnieniem roli partnerów instytucjonalnych w tym procesie (publicznych, prywatnych i społecznych).

Rola marketingu w planowaniu i wdrazaniu polityk miejskich.

Rola marketingu w świadczeniu usług lokalnych.

Komunikowanie się - budowanie marki miasta.

Strategie budowania marki miasta w mediach społecznościowych oraz poprzez strony www



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Anders-Morawska, W. Rudolf, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015

S. Brańka, Aktywność promocyjna polskich miast. Istota, determinanty, doświadczenie, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018.

E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa 2016

A. Matuszyńska, P. Dzik, Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, Katowice 2018

W. Olins, Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009

W.Rudolf, A. Wrześniewska-Szymańska, Herby i logotypy małych miast - bliżej tradycji czy współczesności, SPACE-SOCIETY-ECONOMY 24/2018, S. 59-74

Literatura dodatkowa

Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006

W. Rudolf, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016

M. Karpińska-Krakowiak, Kapitał marki w mediach społecznościowych - perspektywa konsumenta, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2018

Z. Knecht, Public relations w administracji publicznej, Wydawnictwo C.H. Beck, 2006

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wawrzyniec Rudolf
Prowadzący grup: Wawrzyniec Rudolf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


WYKŁAD KURSOWY

PRACA WŁASNA BIEŻĄCA (30 godz.). Studia literaturowe przed wykładem. Opracowywanie studiów przypadków przez studentów podzielonych na kilkuosobowe grupy. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z wynikami opracowanego zadania.

PRACA WŁASNA ZALICZENIE (30 godz.). . Przygotowanie studenta do testu (Pytania zamknięte - do wyboru i jedno pytanie otwarte) podstawie treści wykładu i literatury przedmiotu.


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja referatu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 40.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Geneza marketingu terytorialnego, kluczowe elementy koncepcji oraz potencjalne obszary wykorzystania.

Podmioty marketingu terytorialnego i ich wzajemne relacje, otoczenie rynkowe organizacji terytorialnych.

Produkt organizacji terytorialnej i możliwości jego kształtowania z uwzględnieniem roli partnerów instytucjonalnych w tym procesie (publicznych, prywatnych i społecznych).

Rola marketingu w planowaniu i wdrazaniu polityk miejskich.

Rola marketingu w świadczeniu usług lokalnych.

Komunikowanie się - budowanie marki miasta.

Strategie budowania marki miasta w mediach społecznościowych oraz poprzez strony www



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Anders-Morawska, W. Rudolf, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015

S. Brańka, Aktywność promocyjna polskich miast. Istota, determinanty, doświadczenie, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018.

E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa 2016

A. Matuszyńska, P. Dzik, Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, Katowice 2018

W. Olins, Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009

W.Rudolf, A. Wrześniewska-Szymańska, Herby i logotypy małych miast - bliżej tradycji czy współczesności, SPACE-SOCIETY-ECONOMY 24/2018, S. 59-74

Literatura dodatkowa

M. Florek, A. Augustyn, Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BESTPLACE Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011

Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006

W. Rudolf, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016

M. Karpińska-Krakowiak, Kapitał marki w mediach społecznościowych - perspektywa konsumenta, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2018

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wawrzyniec Rudolf
Prowadzący grup: Wawrzyniec Rudolf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


WYKŁAD KURSOWY

PRACA WŁASNA BIEŻĄCA (28 godz.). Przygotowanie studenta do egzaminu pisemnego (Pytania opisowe) na podstawie literatury przedmiotu.

PRACA WŁASNA ZALICZENIE (30 godz.). Opracowywanie studiów przypadków przez studentów podzielonych na kilkuosobowe grupy. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z wynikami opracowanego „case’u”.


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Obecności i aktywność podczas zajęć



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 50.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Geneza marketingu terytorialnego, kluczowe elementy koncepcji oraz potencjalne obszary wykorzystania.

Podmioty marketingu terytorialnego i ich wzajemne relacje, otoczenie rynkowe organizacji terytorialnych.

Produkt organizacji terytorialnej i możliwości jego kształtowania z uwzględnieniem roli partnerów instytucjonalnych w tym procesie (publicznych, prywatnych i społecznych).

Rola marketingu w planowaniu i wdrazaniu polityk miejskich.

Rola marketingu w świadczeniu usług lokalnych.

Komunikowanie się - budowanie marki miasta.

Strategie budowania marki miasta w mediach społecznościowych oraz poprzez strony www



Literatura:

Literatura podstawowa

J. Anders-Morawska, W. Rudolf, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015

S. Brańka, Aktywność promocyjna polskich miast. Istota, determinanty, doświadczenie, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018.

E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa 2016

A. Matuszyńska, P. Dzik, Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, Katowice 2018

W. Olins, Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009

W.Rudolf, A. Wrześniewska-Szymańska, Herby i logotypy małych miast - bliżej tradycji czy współczesności, SPACE-SOCIETY-ECONOMY 24/2018, S. 59-74

Literatura dodatkowa

M. Florek, A. Augustyn, Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BESTPLACE Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011

Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006

W. Rudolf, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016

M. Karpińska-Krakowiak, Kapitał marki w mediach społecznościowych - perspektywa konsumenta, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2018

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wawrzyniec Rudolf
Prowadzący grup: Wawrzyniec Rudolf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


WYKŁAD KURSOWY

PRACA WŁASNA BIEŻĄCA (28 godz.). Przygotowanie studenta do egzaminu pisemnego (Pytania opisowe) na podstawie literatury przedmiotu.

PRACA WŁASNA ZALICZENIE (30 godz.). Opracowywanie studiów przypadków przez studentów podzielonych na kilkuosobowe grupy. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z wynikami opracowanego „case’u”.


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Obecności i aktywność podczas zajęć



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 50.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Geneza marketingu terytorialnego, kluczowe elementy koncepcji oraz potencjalne obszary wykorzystania.

Podmioty marketingu terytorialnego i ich wzajemne relacje, otoczenie rynkowe organizacji terytorialnych.

Produkt organizacji terytorialnej i możliwości jego kształtowania z uwzględnieniem roli partnerów instytucjonalnych w tym procesie (publicznych, prywatnych i społecznych).

Rola marketingu w planowaniu i wdrazaniu polityk miejskich.

Rola marketingu w świadczeniu usług lokalnych.

Komunikowanie się - budowanie marki miasta.

Strategie budowania marki miasta w mediach społecznościowych oraz poprzez strony www



Literatura:

Literatura dodatkowa

M. Florek, A. Augustyn, Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BESTPLACE Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011

Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006

W. Rudolf, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016

M. Karpińska-Krakowiak, Kapitał marki w mediach społecznościowych - perspektywa konsumenta, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2018

Literatura podstawowa

J. Anders-Morawska, W. Rudolf, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015

S. Brańka, Aktywność promocyjna polskich miast. Istota, determinanty, doświadczenie, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018.

E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa 2016

A. Matuszyńska, P. Dzik, Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, Katowice 2018

W. Olins, Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009

W.Rudolf, A. Wrześniewska-Szymańska, Herby i logotypy małych miast - bliżej tradycji czy współczesności, SPACE-SOCIETY-ECONOMY 24/2018, S. 59-74

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6