Marketing miejski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-PMMZAN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing miejski |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | wcześniejsze zaliczenie następujących zajęć: Organizacja samorządu terytorialnego. Podstawy marketingu. |
Skrócony opis: |
Przedmiot dotyczy możliwości wykorzystywania marketingu w zarządzaniu miastem. Wykład przedstawia koncepcję marketingu i instrumenty marketingowe adoptowane do specyfiki organizacji terytorialnej. Szczególny nacisk został położony na komunikowanie się miasta i budowanie silej marki terytorialnej. Przedstawione zostaną kluczowe elementy koncepcji marketingu terytorialnego oraz w jej ramach (węższej) koncepcji brandingu oraz potencjalne obszary ich wykorzystania. Zwrócona zostanie szczególna uwaga na komunikowanie się miast w otoczeniu lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Wykład ma zilustrować w postaci licznych przykładów i studiów przypadków wykorzystanie koncepcji brandingu w dużych i małych miastach (w Polsce i na świecie). |
Pełny opis: |
Przedmiot dotyczy możliwości wykorzystywania marketingu w zarządzaniu miastem. Wykład przedstawia koncepcję marketingu i instrumenty marketingowe adoptowane do specyfiki organizacji terytorialnej. Szczególny nacisk został położony na komunikowanie się miasta i budowanie silej marki terytorialnej. Przedstawione zostaną kluczowe elementy koncepcji marketingu terytorialnego oraz w jej ramach (węższej) koncepcji brandingu oraz potencjalne obszary ich wykorzystania. Zwrócona zostanie szczególna uwaga na komunikowanie się miast w otoczeniu lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Wykład ma zilustrować w postaci licznych przykładów i studiów przypadków wykorzystanie koncepcji brandingu w dużych i małych miastach (w Polsce i na świecie). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada podstawową wiedzę o roli marketingu w działalności miasta, zwłaszcza w kontekście tworzenia przewag konkurencyjnych Posiada wiedzę o normach i regułach rządzących organizacjami terytorialnymi, które ograniczają wykorzystanie marketingu w działalności miasta Posiada wiedzę o strukturach administracyjnych organizacji terytorialnej zajmujących się marketingiem i ich wariantach oraz o konsekwencjach tych wyborów Umiejętności Posiada umiejętność analizy przyczyn i przebiegu wybranych procesów i zjawisk społecznych, ekonomicznych, politycznych, prawnych, środowiskowych i przestrzennych w kontekście prowadzenia działań marketingowych zorientowanych na podnoszenie pozycji konkurencyjnej terytorium Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy z zakresu marketingu miejskiego w praktyce zarządzania miastem Analizuje możliwe rozwiązania konkretnych problemów marketingowych w odniesieniu do organizacji terytorialnych oraz proponuje odpowiednie rozstrzygnięcia w tym zakresie, posiada umiejętności wdrażania proponowanych rozwiązań marketingowych z wykorzystaniem partnerów instytucjonalnych Kompetencje społeczne Rozumie potrzebę ciągłego pogłębiania wiedzy, zwłaszcza w kontekście rosnącego znaczenia orientacji rynkowej (marketingowej) w działalności organizacji terytorialnych Potrafi odpowiednio określić podstawowe priorytety służące realizacji zadania marketingowego organizacji terytorialnej wyznaczonego przez siebie lub innych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wawrzyniec Rudolf | |
Prowadzący grup: | Wawrzyniec Rudolf | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: WYKŁAD KURSOWY PRACA WŁASNA BIEŻĄCA (30 godz.). Studia literaturowe przed wykładem. Opracowywanie studiów przypadków przez studentów podzielonych na kilkuosobowe grupy. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z wynikami opracowanego zadania. PRACA WŁASNA ZALICZENIE (30 godz.). . Przygotowanie studenta do testu (Pytania zamknięte - do wyboru i jedno pytanie otwarte) podstawie treści wykładu i literatury przedmiotu. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja referatu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 40.00% Aktywność na zajęciach - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Geneza marketingu terytorialnego, kluczowe elementy koncepcji oraz potencjalne obszary wykorzystania. Podmioty marketingu terytorialnego i ich wzajemne relacje, otoczenie rynkowe organizacji terytorialnych. Produkt organizacji terytorialnej i możliwości jego kształtowania z uwzględnieniem roli partnerów instytucjonalnych w tym procesie (publicznych, prywatnych i społecznych). Rola marketingu w planowaniu i wdrazaniu polityk miejskich. Rola marketingu w świadczeniu usług lokalnych. Komunikowanie się - budowanie marki miasta. Strategie budowania marki miasta w mediach społecznościowych oraz poprzez strony www |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Anders-Morawska, W. Rudolf, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 S. Brańka, Aktywność promocyjna polskich miast. Istota, determinanty, doświadczenie, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018. E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa 2016 A. Matuszyńska, P. Dzik, Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, Katowice 2018 W. Olins, Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009 W.Rudolf, A. Wrześniewska-Szymańska, Herby i logotypy małych miast - bliżej tradycji czy współczesności, SPACE-SOCIETY-ECONOMY 24/2018, S. 59-74 Literatura dodatkowa M. Florek, A. Augustyn, Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BESTPLACE Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011 Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006 W. Rudolf, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016 M. Karpińska-Krakowiak, Kapitał marki w mediach społecznościowych - perspektywa konsumenta, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2018 P. Dubicki, Znaczenie mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku JST w Polsce, Studia Miejskie, January 2020 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wawrzyniec Rudolf | |
Prowadzący grup: | Wawrzyniec Rudolf | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: WYKŁAD KURSOWY PRACA WŁASNA BIEŻĄCA (30 godz.). Studia literaturowe przed wykładem. Opracowywanie studiów przypadków przez studentów podzielonych na kilkuosobowe grupy. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z wynikami opracowanego zadania. PRACA WŁASNA ZALICZENIE (30 godz.). . Przygotowanie studenta do testu (Pytania zamknięte - do wyboru i jedno pytanie otwarte) podstawie treści wykładu i literatury przedmiotu. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja referatu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 40.00% Aktywność na zajęciach - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Geneza marketingu terytorialnego, kluczowe elementy koncepcji oraz potencjalne obszary wykorzystania. Podmioty marketingu terytorialnego i ich wzajemne relacje, otoczenie rynkowe organizacji terytorialnych. Produkt organizacji terytorialnej i możliwości jego kształtowania z uwzględnieniem roli partnerów instytucjonalnych w tym procesie (publicznych, prywatnych i społecznych). Rola marketingu w planowaniu i wdrazaniu polityk miejskich. Rola marketingu w świadczeniu usług lokalnych. Komunikowanie się - budowanie marki miasta. Strategie budowania marki miasta w mediach społecznościowych oraz poprzez strony www |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Anders-Morawska, W. Rudolf, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 S. Brańka, Aktywność promocyjna polskich miast. Istota, determinanty, doświadczenie, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018. E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa 2016 A. Matuszyńska, P. Dzik, Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, Katowice 2018 W. Olins, Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009 W.Rudolf, A. Wrześniewska-Szymańska, Herby i logotypy małych miast - bliżej tradycji czy współczesności, SPACE-SOCIETY-ECONOMY 24/2018, S. 59-74 Literatura dodatkowa Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006 W. Rudolf, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016 M. Karpińska-Krakowiak, Kapitał marki w mediach społecznościowych - perspektywa konsumenta, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2018 Z. Knecht, Public relations w administracji publicznej, Wydawnictwo C.H. Beck, 2006 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wawrzyniec Rudolf | |
Prowadzący grup: | Wawrzyniec Rudolf | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: WYKŁAD KURSOWY PRACA WŁASNA BIEŻĄCA (30 godz.). Studia literaturowe przed wykładem. Opracowywanie studiów przypadków przez studentów podzielonych na kilkuosobowe grupy. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z wynikami opracowanego zadania. PRACA WŁASNA ZALICZENIE (30 godz.). . Przygotowanie studenta do testu (Pytania zamknięte - do wyboru i jedno pytanie otwarte) podstawie treści wykładu i literatury przedmiotu. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja referatu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 40.00% Zadanie / zadania praktyczne - 40.00% Aktywność na zajęciach - 20.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Geneza marketingu terytorialnego, kluczowe elementy koncepcji oraz potencjalne obszary wykorzystania. Podmioty marketingu terytorialnego i ich wzajemne relacje, otoczenie rynkowe organizacji terytorialnych. Produkt organizacji terytorialnej i możliwości jego kształtowania z uwzględnieniem roli partnerów instytucjonalnych w tym procesie (publicznych, prywatnych i społecznych). Rola marketingu w planowaniu i wdrazaniu polityk miejskich. Rola marketingu w świadczeniu usług lokalnych. Komunikowanie się - budowanie marki miasta. Strategie budowania marki miasta w mediach społecznościowych oraz poprzez strony www |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Anders-Morawska, W. Rudolf, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 S. Brańka, Aktywność promocyjna polskich miast. Istota, determinanty, doświadczenie, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018. E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa 2016 A. Matuszyńska, P. Dzik, Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, Katowice 2018 W. Olins, Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009 W.Rudolf, A. Wrześniewska-Szymańska, Herby i logotypy małych miast - bliżej tradycji czy współczesności, SPACE-SOCIETY-ECONOMY 24/2018, S. 59-74 Literatura dodatkowa M. Florek, A. Augustyn, Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BESTPLACE Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011 Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006 W. Rudolf, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016 M. Karpińska-Krakowiak, Kapitał marki w mediach społecznościowych - perspektywa konsumenta, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2018 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wawrzyniec Rudolf | |
Prowadzący grup: | Wawrzyniec Rudolf | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: WYKŁAD KURSOWY PRACA WŁASNA BIEŻĄCA (28 godz.). Przygotowanie studenta do egzaminu pisemnego (Pytania opisowe) na podstawie literatury przedmiotu. PRACA WŁASNA ZALICZENIE (30 godz.). Opracowywanie studiów przypadków przez studentów podzielonych na kilkuosobowe grupy. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z wynikami opracowanego „case’u”. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Obecności i aktywność podczas zajęć Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Zadanie / zadania praktyczne - 50.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Geneza marketingu terytorialnego, kluczowe elementy koncepcji oraz potencjalne obszary wykorzystania. Podmioty marketingu terytorialnego i ich wzajemne relacje, otoczenie rynkowe organizacji terytorialnych. Produkt organizacji terytorialnej i możliwości jego kształtowania z uwzględnieniem roli partnerów instytucjonalnych w tym procesie (publicznych, prywatnych i społecznych). Rola marketingu w planowaniu i wdrazaniu polityk miejskich. Rola marketingu w świadczeniu usług lokalnych. Komunikowanie się - budowanie marki miasta. Strategie budowania marki miasta w mediach społecznościowych oraz poprzez strony www |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa J. Anders-Morawska, W. Rudolf, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 S. Brańka, Aktywność promocyjna polskich miast. Istota, determinanty, doświadczenie, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018. E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa 2016 A. Matuszyńska, P. Dzik, Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, Katowice 2018 W. Olins, Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009 W.Rudolf, A. Wrześniewska-Szymańska, Herby i logotypy małych miast - bliżej tradycji czy współczesności, SPACE-SOCIETY-ECONOMY 24/2018, S. 59-74 Literatura dodatkowa M. Florek, A. Augustyn, Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BESTPLACE Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011 Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006 W. Rudolf, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016 M. Karpińska-Krakowiak, Kapitał marki w mediach społecznościowych - perspektywa konsumenta, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2018 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wawrzyniec Rudolf | |
Prowadzący grup: | Wawrzyniec Rudolf | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: WYKŁAD KURSOWY PRACA WŁASNA BIEŻĄCA (28 godz.). Przygotowanie studenta do egzaminu pisemnego (Pytania opisowe) na podstawie literatury przedmiotu. PRACA WŁASNA ZALICZENIE (30 godz.). Opracowywanie studiów przypadków przez studentów podzielonych na kilkuosobowe grupy. Przygotowanie prezentacji PowerPoint z wynikami opracowanego „case’u”. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Obecności i aktywność podczas zajęć Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 50.00% Zadanie / zadania praktyczne - 50.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Geneza marketingu terytorialnego, kluczowe elementy koncepcji oraz potencjalne obszary wykorzystania. Podmioty marketingu terytorialnego i ich wzajemne relacje, otoczenie rynkowe organizacji terytorialnych. Produkt organizacji terytorialnej i możliwości jego kształtowania z uwzględnieniem roli partnerów instytucjonalnych w tym procesie (publicznych, prywatnych i społecznych). Rola marketingu w planowaniu i wdrazaniu polityk miejskich. Rola marketingu w świadczeniu usług lokalnych. Komunikowanie się - budowanie marki miasta. Strategie budowania marki miasta w mediach społecznościowych oraz poprzez strony www |
|
Literatura: |
Literatura dodatkowa M. Florek, A. Augustyn, Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BESTPLACE Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011 Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006 W. Rudolf, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016 M. Karpińska-Krakowiak, Kapitał marki w mediach społecznościowych - perspektywa konsumenta, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2018 Literatura podstawowa J. Anders-Morawska, W. Rudolf, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015 S. Brańka, Aktywność promocyjna polskich miast. Istota, determinanty, doświadczenie, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018. E. Glińska, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa 2016 A. Matuszyńska, P. Dzik, Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, Katowice 2018 W. Olins, Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009 W.Rudolf, A. Wrześniewska-Szymańska, Herby i logotypy małych miast - bliżej tradycji czy współczesności, SPACE-SOCIETY-ECONOMY 24/2018, S. 59-74 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.