Budowanie marki pracodawcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZBMS5K |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Budowanie marki pracodawcy |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zarządzania zasobami ludzkimi. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć poświęconych budowaniu marki pracodawcy jest poznanie istoty tej koncepcji oraz zapoznanie studentów z różnymi technikami stosowanymi w procesie employer branding, z których część wywodzi się z zarządzania zasobami ludzkimi, a część z marketingu. Wykłady i ćwiczenia poświęcone będą zatem poszczególnym etapom procesu employer branding, czyli planowaniu i organizowaniu działań w zakresie budowania marki, motywowaniu pracowników do angażowania się w proces umacniania marki i kontrolowaniu siły employer brand. |
Pełny opis: |
Celem zajęć poświęconych budowaniu marki pracodawcy jest poznanie istoty tej koncepcji oraz zapoznanie studentów z różnymi technikami stosowanymi w procesie employer branding, z których część wywodzi się z zarządzania zasobami ludzkimi, a część z marketingu. Wykłady i ćwiczenia poświęcone będą zatem poszczególnym etapom procesu employer branding, czyli planowaniu i organizowaniu działań w zakresie budowania marki, motywowaniu pracowników do angażowania się w proces umacniania marki i kontrolowaniu siły employer brand. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada pogłębioną wiedzę o charakterze nauk społecznych, w szczególności w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, jego tendencji rozwojowych i relacji do innych nauk. Posiada pogłębioną wiedzę związaną z oddziaływaniem różnych podmiotów z otoczenia na funkcjonowanie organizacji oraz sposobów podjęcia i prowadzenia współpracy dla uzyskania korzystnych efektów, w szczególności potencjalnych kandydatów do pracy, osób, które rozstały się z organizacją „na własne życzenie”, akcjonariuszy oraz użytkowników portali społecznościowych i serwisów rekrutacyjnych. Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach umacniania marki organizacji jako pracodawcy, technik i źródeł pozyskiwania informacji służących do budowy employer brand. Projektuje strategie i programy związane z kształtowaniem marki pracodawcy. Umiejętności Potrafi kształtować wizerunek firmy jako pracodawcy z wyboru w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym organizacji, wykorzystując w tym celu różnorodne narzędzia biznesowe (także w przestrzeni wirtualnej). Kompetencje społeczne Prezentuje aktywną postawę wobec nawiązywania trwałych relacji z otoczeniem, ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o wizerunek reprezentowanej organizacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
Wykład, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Tekst programowany Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 10.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Prezentacja - 10.00% Nieokreślony - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Idea employer branding: definicje, ujęcie procesowe, wykorzystanie metody w praktyce Dobre praktyki budowania marki pracodawcy na przykładzie Google Określanie propozycji wartości zatrudnienia (EVP) Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki. Employee branding a personal branding Kontrolowanie siły marki pracodawcy Pracodawca z wyboru Employer branding a zarządzanie zasobami ludzkimi Marketing relacji i doświadczeń w budowaniu marki pracodawcy Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania employer branding Powtórzenie materiału Ćwiczenia audytoryjne Dobre praktyki, niestandardowe/ciekawe rozwiązania w zakresie zarządzania marką pracodawcy Persona marketingowa a employer branding Określanie propozycji wartości zatrudnienia (employment value proposition - EVP) Personal branding Nowości w employer brandingu |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012 Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007 Literatura dodatkowa Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
Wykład, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Tekst programowany Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 10.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Prezentacja - 10.00% Nieokreślony - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Idea employer branding: definicje, ujęcie procesowe, wykorzystanie metody w praktyce Dobre praktyki budowania marki pracodawcy na przykładzie Google Określanie propozycji wartości zatrudnienia (EVP) Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki. Employee branding a personal branding Kontrolowanie siły marki pracodawcy Pracodawca z wyboru Employer branding a zarządzanie zasobami ludzkimi Marketing relacji i doświadczeń w budowaniu marki pracodawcy Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania employer branding Powtórzenie materiału Ćwiczenia audytoryjne Dobre praktyki, niestandardowe/ciekawe rozwiązania w zakresie zarządzania marką pracodawcy Persona marketingowa a employer branding Określanie propozycji wartości zatrudnienia (employment value proposition - EVP) Personal branding Nowości w employer brandingu |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012 Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007 Literatura dodatkowa Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
Wykład, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Tekst programowany Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Prezentacja - 10.00% Projekt / Studium przypadku - 50.00% Prezentacja - 10.00% Nieokreślony - 30.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Idea employer branding: definicje, ujęcie procesowe, wykorzystanie metody w praktyce Dobre praktyki budowania marki pracodawcy na przykładzie Google Określanie propozycji wartości zatrudnienia (EVP) Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki. Employee branding a personal branding Kontrolowanie siły marki pracodawcy Pracodawca z wyboru Employer branding a zarządzanie zasobami ludzkimi Marketing relacji i doświadczeń w budowaniu marki pracodawcy Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania employer branding Powtórzenie materiału Ćwiczenia audytoryjne Dobre praktyki, niestandardowe/ciekawe rozwiązania w zakresie zarządzania marką pracodawcy Persona marketingowa a employer branding Określanie propozycji wartości zatrudnienia (employment value proposition - EVP) Personal branding Nowości w employer brandingu |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012 Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007 Literatura dodatkowa Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
Wykład, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Tekst programowany Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 25.00% Projekt / Studium przypadku - 25.00% Prezentacja - 25.00% Projekt / Studium przypadku - 25.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju koncepcji employer branding. Geneza employer branding, cele i pojęcie budowy marki pracodawcy. Skala wykorzystania koncepcji employer branding w praktyce. Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką. Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie employer branding. Wykorzystanie social media marketing w procesie employer branding. Kontrolowanie employer brand: idea kontroli marki, pomiar siły marki. Kontrola marki pracodawcy w praktyce: rankingi pracodawców, udział pracodawców w konkursach (np. Firma równych szans, Lider zarządzania zasobami ludzkimi), kontrola od wnętrza organizacji. Siła marki polskiego pracodawcy: wyniki badań empirycznych. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako narzędzie umacniania marki pracodawcy. Rozwój i szkolenie narzędziem zarządzania marką pracodawcy: nowoczesne techniki szkoleń pracowniczych. Motywowanie w procesie employer branding: badanie opinii i satysfakcji pracowników, wynagradzanie w oparciu o kompetencje. Odejścia pracownicze a siła employer brand. Ćwiczenia audytoryjne Google jako pracodawca z silną employer brand. Inne przykłady dobrych praktyk budowania marki pracodawcy. Kształtowanie propozycji wartości zatrudnienia. Przygotowanie i realizacja empirycznych badań sondażowych dotyczących oczekiwań pracowników związanych z propozycją wartości dla pracownika Niestandardowe rozwiązania w zakresie budowania marki pracodawcy. Personal branding - metody i narzędzia zarządzania marką osobistą. Komunikacja wewnętrzna w procesie employer branding (wewnętrzny PR). Komunikacja zewnętrzna w procesie employer branding (zewnętrzny PR). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012 Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007 Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010 Literatura dodatkowa Grünewälder A., Employer branding: Marketing the Company as an Attractive Employer, GRIN, Verlag 2008, http://books.google.com/books?id=XxpVpDejbloC&prontsec=frontcover&dq=employer+branding&hl=pl Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, „Humanizacja Pracy”, nr 4-5/2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
C
C
CZ PT C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
Wykład, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Ewa Stroińska, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Tekst programowany Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 25.00% Projekt / Studium przypadku - 25.00% Prezentacja - 25.00% Projekt / Studium przypadku - 25.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju koncepcji employer branding. Geneza employer branding, cele i pojęcie budowy marki pracodawcy. Skala wykorzystania koncepcji employer branding w praktyce. Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką. Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie employer branding. Wykorzystanie social media marketing w procesie employer branding. Kontrolowanie employer brand: idea kontroli marki, pomiar siły marki. Kontrola marki pracodawcy w praktyce: rankingi pracodawców, udział pracodawców w konkursach (np. Firma równych szans, Lider zarządzania zasobami ludzkimi), kontrola od wnętrza organizacji. Siła marki polskiego pracodawcy: wyniki badań empirycznych. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako narzędzie umacniania marki pracodawcy. Rozwój i szkolenie narzędziem zarządzania marką pracodawcy: nowoczesne techniki szkoleń pracowniczych. Motywowanie w procesie employer branding: badanie opinii i satysfakcji pracowników, wynagradzanie w oparciu o kompetencje. Odejścia pracownicze a siła employer brand. Ćwiczenia audytoryjne Google jako pracodawca z silną employer brand. Inne przykłady dobrych praktyk budowania marki pracodawcy. Kształtowanie propozycji wartości zatrudnienia. Przygotowanie i realizacja empirycznych badań sondażowych dotyczących oczekiwań pracowników związanych z propozycją wartości dla pracownika Niestandardowe rozwiązania w zakresie budowania marki pracodawcy. Personal branding - metody i narzędzia zarządzania marką osobistą. Komunikacja wewnętrzna w procesie employer branding (wewnętrzny PR). Komunikacja zewnętrzna w procesie employer branding (zewnętrzny PR). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012 Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007 Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010 Literatura dodatkowa Grünewälder A., Employer branding: Marketing the Company as an Attractive Employer, GRIN, Verlag 2008, http://books.google.com/books?id=XxpVpDejbloC&prontsec=frontcover&dq=employer+branding&hl=pl Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, „Humanizacja Pracy”, nr 4-5/2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
C
C
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
Wykład, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Lena Grzesiak, Ewa Stroińska, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Tekst programowany Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 25.00% Projekt / Studium przypadku - 25.00% Prezentacja - 25.00% Projekt / Studium przypadku - 25.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju koncepcji employer branding. Geneza employer branding, cele i pojęcie budowy marki pracodawcy. Skala wykorzystania koncepcji employer branding w praktyce. Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką. Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie employer branding. Wykorzystanie social media marketing w procesie employer branding. Kontrolowanie employer brand: idea kontroli marki, pomiar siły marki. Kontrola marki pracodawcy w praktyce: rankingi pracodawców, udział pracodawców w konkursach (np. Firma równych szans, Lider zarządzania zasobami ludzkimi), kontrola od wnętrza organizacji. Siła marki polskiego pracodawcy: wyniki badań empirycznych. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako narzędzie umacniania marki pracodawcy. Rozwój i szkolenie narzędziem zarządzania marką pracodawcy: nowoczesne techniki szkoleń pracowniczych. Motywowanie w procesie employer branding: badanie opinii i satysfakcji pracowników, wynagradzanie w oparciu o kompetencje. Odejścia pracownicze a siła employer brand. Ćwiczenia audytoryjne Google jako pracodawca z silną employer brand. Inne przykłady dobrych praktyk budowania marki pracodawcy. Kształtowanie propozycji wartości zatrudnienia. Przygotowanie i realizacja empirycznych badań sondażowych dotyczących oczekiwań pracowników związanych z propozycją wartości dla pracownika Niestandardowe rozwiązania w zakresie budowania marki pracodawcy. Personal branding - metody i narzędzia zarządzania marką osobistą. Komunikacja wewnętrzna w procesie employer branding (wewnętrzny PR). Komunikacja zewnętrzna w procesie employer branding (zewnętrzny PR). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012 Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007 Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010 Literatura dodatkowa Grünewälder A., Employer branding: Marketing the Company as an Attractive Employer, GRIN, Verlag 2008, http://books.google.com/books?id=XxpVpDejbloC&prontsec=frontcover&dq=employer+branding&hl=pl Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, „Humanizacja Pracy”, nr 4-5/2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT C
ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
Wykład, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Krasnova, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Tekst programowany Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Pytania opisowe - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 25.00% Projekt / Studium przypadku - 25.00% Prezentacja - 25.00% Projekt / Studium przypadku - 25.00% Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju koncepcji employer branding. Geneza employer branding, cele i pojęcie budowy marki pracodawcy. Skala wykorzystania koncepcji employer branding w praktyce. Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką. Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie employer branding. Wykorzystanie social media marketing w procesie employer branding. Kontrolowanie employer brand: idea kontroli marki, pomiar siły marki. Kontrola marki pracodawcy w praktyce: rankingi pracodawców, udział pracodawców w konkursach (np. Firma równych szans, Lider zarządzania zasobami ludzkimi), kontrola od wnętrza organizacji. Siła marki polskiego pracodawcy: wyniki badań empirycznych. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako narzędzie umacniania marki pracodawcy. Rozwój i szkolenie narzędziem zarządzania marką pracodawcy: nowoczesne techniki szkoleń pracowniczych. Motywowanie w procesie employer branding: badanie opinii i satysfakcji pracowników, wynagradzanie w oparciu o kompetencje. Odejścia pracownicze a siła employer brand. Ćwiczenia audytoryjne Google jako pracodawca z silną employer brand. Inne przykłady dobrych praktyk budowania marki pracodawcy. Kształtowanie propozycji wartości zatrudnienia. Przygotowanie i realizacja empirycznych badań sondażowych dotyczących oczekiwań pracowników związanych z propozycją wartości dla pracownika Niestandardowe rozwiązania w zakresie budowania marki pracodawcy. Personal branding - metody i narzędzia zarządzania marką osobistą. Komunikacja wewnętrzna w procesie employer branding (wewnętrzny PR). Komunikacja zewnętrzna w procesie employer branding (zewnętrzny PR). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012 Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007 Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010 Literatura dodatkowa Grünewälder A., Employer branding: Marketing the Company as an Attractive Employer, GRIN, Verlag 2008, http://books.google.com/books?id=XxpVpDejbloC&prontsec=frontcover&dq=employer+branding&hl=pl Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, „Humanizacja Pracy”, nr 4-5/2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR W
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 25 godzin
Wykład, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Krasnova, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład: Bieżąca lektura i przygotowanie zadań domowych (24 godz.) Przygotowanie do egzaminu (25 godz.) Ćwiczenia Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (18 godz.) Zadania domowe (24 godz.) Przygotowanie prezentacji (18 godz.) Przygotowanie do zaliczenia (42 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Tekst programowany Ćwiczenia audytoryjne Metody poszukujące | Dyskusja referatu Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 40.00% + Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 60.00% Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Egzamin pisemnt w formie testu.-60.00 % Zadanie domowe: artykuł nt. personal branding.-40.00 % Ocena z formy: Wykład kursowy ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy: Brak Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Dobre praktyki w zakresie employer branding.-15.00 % Niestandardowe rozwiazania budowania marki pracodawcy.-15.00 % Personal branding - metody i narzędzia.-15.00 % Projekt poświęcony komunikacji wewnętrznej i zewnetrznej.-15.00 % Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00 % - ocena 2 50.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju koncepcji employer branding. Geneza employer branding, cele i pojęcie budowy marki pracodawcy. Skala wykorzystania koncepcji employer branding w praktyce. Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką. Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie employer branding. Wykorzystanie social media marketing w procesie employer branding. Kontrolowanie employer brand: idea kontroli marki, pomiar siły marki. Kontrola marki pracodawcy w praktyce: rankingi pracodawców, udział pracodawców w konkursach (np. Firma równych szans, Lider zarządzania zasobami ludzkimi), kontrola od wnętrza organizacji. Siła marki polskiego pracodawcy: wyniki badań empirycznych. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako narzędzie umacniania marki pracodawcy. Rozwój i szkolenie narzędziem zarządzania marką pracodawcy: nowoczesne techniki szkoleń pracowniczych. Motywowanie w procesie employer branding: badanie opinii i satysfakcji pracowników, wynagradzanie w oparciu o kompetencje. Odejścia pracownicze a siła employer brand. Ćwiczenia audytoryjne Google jako pracodawca z silną employer brand. Inne przykłady dobrych praktyk budowania marki pracodawcy. Kształtowanie propozycji wartości zatrudnienia. Niestandardowe rozwiązania w zakresie budowania marki pracodawcy. Personal branding - metody i narzędzia zarządzania marką osobistą. Komunikacja wewnętrzna w procesie employer branding (wewnętrzny PR). Komunikacja zewnętrzna w procesie employer branding (zewnętrzny PR). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012 Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007 Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010 Literatura dodatkowa Grünewälder A., Employer branding: Marketing the Company as an Attractive Employer, GRIN, Verlag 2008, http://books.google.com/books?id=XxpVpDejbloC&prontsec=frontcover&dq=employer+branding&hl=pl Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, „Humanizacja Pracy”, nr 4-5/2010. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.