UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Budowanie marki pracodawcy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZBMS5K
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Budowanie marki pracodawcy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 8.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zarządzania zasobami ludzkimi.


Skrócony opis:

Celem zajęć poświęconych budowaniu marki pracodawcy jest poznanie istoty tej koncepcji oraz zapoznanie studentów z różnymi technikami stosowanymi w procesie employer branding, z których część wywodzi się z zarządzania zasobami ludzkimi, a część z marketingu. Wykłady i ćwiczenia poświęcone będą zatem poszczególnym etapom procesu employer branding, czyli planowaniu i organizowaniu działań w zakresie budowania marki, motywowaniu pracowników do angażowania się w proces umacniania marki i kontrolowaniu siły employer brand.

Pełny opis:

Celem zajęć poświęconych budowaniu marki pracodawcy jest poznanie istoty tej koncepcji oraz zapoznanie studentów z różnymi technikami stosowanymi w procesie employer branding, z których część wywodzi się z zarządzania zasobami ludzkimi, a część z marketingu. Wykłady i ćwiczenia poświęcone będą zatem poszczególnym etapom procesu employer branding, czyli planowaniu i organizowaniu działań w zakresie budowania marki, motywowaniu pracowników do angażowania się w proces umacniania marki i kontrolowaniu siły employer brand.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada pogłębioną wiedzę o charakterze nauk społecznych, w szczególności w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, jego tendencji rozwojowych i relacji do innych nauk.

Posiada pogłębioną wiedzę związaną z oddziaływaniem różnych podmiotów z otoczenia na funkcjonowanie organizacji oraz sposobów podjęcia i prowadzenia współpracy dla uzyskania korzystnych efektów, w szczególności potencjalnych kandydatów do pracy, osób, które rozstały się z organizacją „na własne życzenie”, akcjonariuszy oraz użytkowników portali społecznościowych i serwisów rekrutacyjnych.

Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach umacniania marki organizacji jako pracodawcy, technik i źródeł pozyskiwania informacji służących do budowy employer brand.

Projektuje strategie i programy związane z kształtowaniem marki pracodawcy.

Umiejętności

Potrafi kształtować wizerunek firmy jako pracodawcy z wyboru w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym organizacji, wykorzystując w tym celu różnorodne narzędzia biznesowe (także w przestrzeni wirtualnej).

Kompetencje społeczne

Prezentuje aktywną postawę wobec nawiązywania trwałych relacji z otoczeniem, ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o wizerunek reprezentowanej organizacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Tekst programowany


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Prezentacja - 10.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%

Prezentacja - 10.00%

Nieokreślony - 30.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea employer branding: definicje, ujęcie procesowe, wykorzystanie metody w praktyce

Dobre praktyki budowania marki pracodawcy na przykładzie Google

Określanie propozycji wartości zatrudnienia (EVP)

Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki.

Employee branding a personal branding

Kontrolowanie siły marki pracodawcy

Pracodawca z wyboru

Employer branding a zarządzanie zasobami ludzkimi

Marketing relacji i doświadczeń w budowaniu marki pracodawcy

Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania employer branding

Powtórzenie materiału


Ćwiczenia audytoryjne

Dobre praktyki, niestandardowe/ciekawe rozwiązania w zakresie zarządzania marką pracodawcy

Persona marketingowa a employer branding

Określanie propozycji wartości zatrudnienia (employment value proposition - EVP)

Personal branding

Nowości w employer brandingu



Literatura:

Literatura podstawowa

Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012

Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007

Literatura dodatkowa

Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Tekst programowany


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Prezentacja - 10.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%

Prezentacja - 10.00%

Nieokreślony - 30.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea employer branding: definicje, ujęcie procesowe, wykorzystanie metody w praktyce

Dobre praktyki budowania marki pracodawcy na przykładzie Google

Określanie propozycji wartości zatrudnienia (EVP)

Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki.

Employee branding a personal branding

Kontrolowanie siły marki pracodawcy

Pracodawca z wyboru

Employer branding a zarządzanie zasobami ludzkimi

Marketing relacji i doświadczeń w budowaniu marki pracodawcy

Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania employer branding

Powtórzenie materiału


Ćwiczenia audytoryjne

Dobre praktyki, niestandardowe/ciekawe rozwiązania w zakresie zarządzania marką pracodawcy

Persona marketingowa a employer branding

Określanie propozycji wartości zatrudnienia (employment value proposition - EVP)

Personal branding

Nowości w employer brandingu



Literatura:

Literatura podstawowa

Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012

Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007

Literatura dodatkowa

Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Tekst programowany


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Prezentacja - 10.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%

Prezentacja - 10.00%

Nieokreślony - 30.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Idea employer branding: definicje, ujęcie procesowe, wykorzystanie metody w praktyce

Dobre praktyki budowania marki pracodawcy na przykładzie Google

Określanie propozycji wartości zatrudnienia (EVP)

Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki.

Employee branding a personal branding

Kontrolowanie siły marki pracodawcy

Pracodawca z wyboru

Employer branding a zarządzanie zasobami ludzkimi

Marketing relacji i doświadczeń w budowaniu marki pracodawcy

Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania employer branding

Powtórzenie materiału


Ćwiczenia audytoryjne

Dobre praktyki, niestandardowe/ciekawe rozwiązania w zakresie zarządzania marką pracodawcy

Persona marketingowa a employer branding

Określanie propozycji wartości zatrudnienia (employment value proposition - EVP)

Personal branding

Nowości w employer brandingu



Literatura:

Literatura podstawowa

Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012

Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007

Literatura dodatkowa

Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Tekst programowany


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Prezentacja - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 25.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju koncepcji employer branding.

Geneza employer branding, cele i pojęcie budowy marki pracodawcy.

Skala wykorzystania koncepcji employer branding w praktyce.

Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką.

Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki.

Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie employer branding.

Wykorzystanie social media marketing w procesie employer branding.

Kontrolowanie employer brand: idea kontroli marki, pomiar siły marki.

Kontrola marki pracodawcy w praktyce: rankingi pracodawców, udział pracodawców w konkursach (np. Firma równych szans, Lider zarządzania zasobami ludzkimi), kontrola od wnętrza organizacji.

Siła marki polskiego pracodawcy: wyniki badań empirycznych.

Zarządzanie zasobami ludzkimi jako narzędzie umacniania marki pracodawcy.

Rozwój i szkolenie narzędziem zarządzania marką pracodawcy: nowoczesne techniki szkoleń pracowniczych.

Motywowanie w procesie employer branding: badanie opinii i satysfakcji pracowników, wynagradzanie w oparciu o kompetencje.

Odejścia pracownicze a siła employer brand.


Ćwiczenia audytoryjne

Google jako pracodawca z silną employer brand. Inne przykłady dobrych praktyk budowania marki pracodawcy.

Kształtowanie propozycji wartości zatrudnienia. Przygotowanie i realizacja empirycznych badań sondażowych dotyczących oczekiwań pracowników związanych z propozycją wartości dla pracownika

Niestandardowe rozwiązania w zakresie budowania marki pracodawcy.

Personal branding - metody i narzędzia zarządzania marką osobistą.

Komunikacja wewnętrzna w procesie employer branding (wewnętrzny PR).

Komunikacja zewnętrzna w procesie employer branding (zewnętrzny PR).



Literatura:

Literatura podstawowa

Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012

Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007

Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010

Literatura dodatkowa

Grünewälder A., Employer branding: Marketing the Company as an Attractive Employer, GRIN, Verlag 2008, http://books.google.com/books?id=XxpVpDejbloC&prontsec=frontcover&dq=employer+branding&hl=pl

Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, „Humanizacja Pracy”, nr 4-5/2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Ewa Stroińska, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Tekst programowany


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Prezentacja - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 25.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju koncepcji employer branding.

Geneza employer branding, cele i pojęcie budowy marki pracodawcy.

Skala wykorzystania koncepcji employer branding w praktyce.

Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką.

Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki.

Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie employer branding.

Wykorzystanie social media marketing w procesie employer branding.

Kontrolowanie employer brand: idea kontroli marki, pomiar siły marki.

Kontrola marki pracodawcy w praktyce: rankingi pracodawców, udział pracodawców w konkursach (np. Firma równych szans, Lider zarządzania zasobami ludzkimi), kontrola od wnętrza organizacji.

Siła marki polskiego pracodawcy: wyniki badań empirycznych.

Zarządzanie zasobami ludzkimi jako narzędzie umacniania marki pracodawcy.

Rozwój i szkolenie narzędziem zarządzania marką pracodawcy: nowoczesne techniki szkoleń pracowniczych.

Motywowanie w procesie employer branding: badanie opinii i satysfakcji pracowników, wynagradzanie w oparciu o kompetencje.

Odejścia pracownicze a siła employer brand.


Ćwiczenia audytoryjne

Google jako pracodawca z silną employer brand. Inne przykłady dobrych praktyk budowania marki pracodawcy.

Kształtowanie propozycji wartości zatrudnienia. Przygotowanie i realizacja empirycznych badań sondażowych dotyczących oczekiwań pracowników związanych z propozycją wartości dla pracownika

Niestandardowe rozwiązania w zakresie budowania marki pracodawcy.

Personal branding - metody i narzędzia zarządzania marką osobistą.

Komunikacja wewnętrzna w procesie employer branding (wewnętrzny PR).

Komunikacja zewnętrzna w procesie employer branding (zewnętrzny PR).



Literatura:

Literatura podstawowa

Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012

Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007

Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010

Literatura dodatkowa

Grünewälder A., Employer branding: Marketing the Company as an Attractive Employer, GRIN, Verlag 2008, http://books.google.com/books?id=XxpVpDejbloC&prontsec=frontcover&dq=employer+branding&hl=pl

Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, „Humanizacja Pracy”, nr 4-5/2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Lena Grzesiak, Ewa Stroińska, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Tekst programowany


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Prezentacja - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 25.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju koncepcji employer branding.

Geneza employer branding, cele i pojęcie budowy marki pracodawcy.

Skala wykorzystania koncepcji employer branding w praktyce.

Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką.

Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki.

Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie employer branding.

Wykorzystanie social media marketing w procesie employer branding.

Kontrolowanie employer brand: idea kontroli marki, pomiar siły marki.

Kontrola marki pracodawcy w praktyce: rankingi pracodawców, udział pracodawców w konkursach (np. Firma równych szans, Lider zarządzania zasobami ludzkimi), kontrola od wnętrza organizacji.

Siła marki polskiego pracodawcy: wyniki badań empirycznych.

Zarządzanie zasobami ludzkimi jako narzędzie umacniania marki pracodawcy.

Rozwój i szkolenie narzędziem zarządzania marką pracodawcy: nowoczesne techniki szkoleń pracowniczych.

Motywowanie w procesie employer branding: badanie opinii i satysfakcji pracowników, wynagradzanie w oparciu o kompetencje.

Odejścia pracownicze a siła employer brand.


Ćwiczenia audytoryjne

Google jako pracodawca z silną employer brand. Inne przykłady dobrych praktyk budowania marki pracodawcy.

Kształtowanie propozycji wartości zatrudnienia. Przygotowanie i realizacja empirycznych badań sondażowych dotyczących oczekiwań pracowników związanych z propozycją wartości dla pracownika

Niestandardowe rozwiązania w zakresie budowania marki pracodawcy.

Personal branding - metody i narzędzia zarządzania marką osobistą.

Komunikacja wewnętrzna w procesie employer branding (wewnętrzny PR).

Komunikacja zewnętrzna w procesie employer branding (zewnętrzny PR).



Literatura:

Literatura podstawowa

Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012

Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007

Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010

Literatura dodatkowa

Grünewälder A., Employer branding: Marketing the Company as an Attractive Employer, GRIN, Verlag 2008, http://books.google.com/books?id=XxpVpDejbloC&prontsec=frontcover&dq=employer+branding&hl=pl

Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, „Humanizacja Pracy”, nr 4-5/2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Anna Krasnova, Patrycja Mizera, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Tekst programowany


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Ćwiczenia audytoryjne" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 25.00%

Prezentacja - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 25.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia audytoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju koncepcji employer branding.

Geneza employer branding, cele i pojęcie budowy marki pracodawcy.

Skala wykorzystania koncepcji employer branding w praktyce.

Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką.

Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki.

Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie employer branding.

Wykorzystanie social media marketing w procesie employer branding.

Kontrolowanie employer brand: idea kontroli marki, pomiar siły marki.

Kontrola marki pracodawcy w praktyce: rankingi pracodawców, udział pracodawców w konkursach (np. Firma równych szans, Lider zarządzania zasobami ludzkimi), kontrola od wnętrza organizacji.

Siła marki polskiego pracodawcy: wyniki badań empirycznych.

Zarządzanie zasobami ludzkimi jako narzędzie umacniania marki pracodawcy.

Rozwój i szkolenie narzędziem zarządzania marką pracodawcy: nowoczesne techniki szkoleń pracowniczych.

Motywowanie w procesie employer branding: badanie opinii i satysfakcji pracowników, wynagradzanie w oparciu o kompetencje.

Odejścia pracownicze a siła employer brand.


Ćwiczenia audytoryjne

Google jako pracodawca z silną employer brand. Inne przykłady dobrych praktyk budowania marki pracodawcy.

Kształtowanie propozycji wartości zatrudnienia. Przygotowanie i realizacja empirycznych badań sondażowych dotyczących oczekiwań pracowników związanych z propozycją wartości dla pracownika

Niestandardowe rozwiązania w zakresie budowania marki pracodawcy.

Personal branding - metody i narzędzia zarządzania marką osobistą.

Komunikacja wewnętrzna w procesie employer branding (wewnętrzny PR).

Komunikacja zewnętrzna w procesie employer branding (zewnętrzny PR).



Literatura:

Literatura podstawowa

Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012

Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007

Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010

Literatura dodatkowa

Grünewälder A., Employer branding: Marketing the Company as an Attractive Employer, GRIN, Verlag 2008, http://books.google.com/books?id=XxpVpDejbloC&prontsec=frontcover&dq=employer+branding&hl=pl

Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, „Humanizacja Pracy”, nr 4-5/2010

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Anna Krasnova, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład:

Bieżąca lektura i przygotowanie zadań domowych (24 godz.)

Przygotowanie do egzaminu (25 godz.)


Ćwiczenia

Przygotowanie do testów i quizów śródsemestralnych (18 godz.)

Zadania domowe (24 godz.)

Przygotowanie prezentacji (18 godz.)

Przygotowanie do zaliczenia (42 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Tekst programowany


Ćwiczenia audytoryjne

Metody poszukujące | Dyskusja referatu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 40.00%

+ Ocena z formy:Ćwiczenia audytoryjne: ocena * 60.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:




Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Egzamin pisemnt w formie testu.-60.00 %

Zadanie domowe: artykuł nt. personal branding.-40.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Dobre praktyki w zakresie employer branding.-15.00 %

Niestandardowe rozwiazania budowania marki pracodawcy.-15.00 %

Personal branding - metody i narzędzia.-15.00 %

Projekt poświęcony komunikacji wewnętrznej i zewnetrznej.-15.00 %

Ocena z formy: Ćwiczenia audytoryjne

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Ćwiczenia audytoryjne:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju koncepcji employer branding.

Geneza employer branding, cele i pojęcie budowy marki pracodawcy.

Skala wykorzystania koncepcji employer branding w praktyce.

Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką.

Organizowanie marki pracodawcy: employee branding jako narzędzie angażowania zatrudnionych w budowę marki.

Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w procesie employer branding.

Wykorzystanie social media marketing w procesie employer branding.

Kontrolowanie employer brand: idea kontroli marki, pomiar siły marki.

Kontrola marki pracodawcy w praktyce: rankingi pracodawców, udział pracodawców w konkursach (np. Firma równych szans, Lider zarządzania zasobami ludzkimi), kontrola od wnętrza organizacji.

Siła marki polskiego pracodawcy: wyniki badań empirycznych.

Zarządzanie zasobami ludzkimi jako narzędzie umacniania marki pracodawcy.

Rozwój i szkolenie narzędziem zarządzania marką pracodawcy: nowoczesne techniki szkoleń pracowniczych.

Motywowanie w procesie employer branding: badanie opinii i satysfakcji pracowników, wynagradzanie w oparciu o kompetencje.

Odejścia pracownicze a siła employer brand.


Ćwiczenia audytoryjne

Google jako pracodawca z silną employer brand. Inne przykłady dobrych praktyk budowania marki pracodawcy.

Kształtowanie propozycji wartości zatrudnienia.

Niestandardowe rozwiązania w zakresie budowania marki pracodawcy.

Personal branding - metody i narzędzia zarządzania marką osobistą.

Komunikacja wewnętrzna w procesie employer branding (wewnętrzny PR).

Komunikacja zewnętrzna w procesie employer branding (zewnętrzny PR).



Literatura:

Literatura podstawowa

Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012

Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007

Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010

Literatura dodatkowa

Grünewälder A., Employer branding: Marketing the Company as an Attractive Employer, GRIN, Verlag 2008, http://books.google.com/books?id=XxpVpDejbloC&prontsec=frontcover&dq=employer+branding&hl=pl

Kall J., Kłeczek R., Sagan M., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006

Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, „Humanizacja Pracy”, nr 4-5/2010.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6