UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kontroling marketingowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZKMS3K
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kontroling marketingowy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu marketingu i badań marketingowych.


Skrócony opis:

Jednym z podstawowych zadań marketingu w konkurencyjnej gospodarce jest stworzenie systemu mierzenia efektów jego działań dla potrzeb zarządzania marketingowego. System ten nie tylko wytycza ogólne kierunki rozwoju organizacji i ułatwia planowanie, ale jest także sposobem komunikacji i kontroli oraz metodą zarządzania. Opracowanie pełnego i uniwersalnego zestawu mierników marketingowych nie jest możliwe dlatego przyszli menedżerowie marketingu powinni posiadać wiedzę oraz praktyczne umiejętności doboru i stosowania wskaźników marketingowych. Głównym celem zajęć jest zaprezentowanie wybranych wskaźników i metod pomiaru działań marketingowych oraz możliwości ich wykorzystania w praktyce. W efekcie studenci będą posiadać wiedzę i praktyczne umiejętności projektowania systemu pomiaru działań marketingowych.

Pełny opis:

Jednym z podstawowych zadań marketingu w konkurencyjnej gospodarce jest stworzenie systemu mierzenia efektów jego działań dla potrzeb zarządzania marketingowego. System ten nie tylko wytycza ogólne kierunki rozwoju organizacji i ułatwia planowanie, ale jest także sposobem komunikacji i kontroli oraz metodą zarządzania. Opracowanie pełnego i uniwersalnego zestawu mierników marketingowych nie jest możliwe dlatego przyszli menedżerowie marketingu powinni posiadać wiedzę oraz praktyczne umiejętności doboru i stosowania wskaźników marketingowych. Głównym celem zajęć jest zaprezentowanie wybranych wskaźników i metod pomiaru działań marketingowych oraz możliwości ich wykorzystania w praktyce. W efekcie studenci będą posiadać wiedzę i praktyczne umiejętności projektowania systemu pomiaru działań marketingowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada pogłębioną wiedzę na temat tworzenia systemów pomiarów marketingowych w organizacji, ich natury i rządzących nimi prawidłowości. Ma wiedzę na temat zadań i korzyści kontrolingu marketingowego, rozumie jego specyfikę w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

Zna wybrane metody kontrolingu marketingowego, wybrane wskaźniki marketingowe i możliwości ich wykorzystania w praktyce.

Posiada wiedzę z zakresu działań marketingowych organizacji oraz zna metody upowszechniania wiedzy markeitngowej i rynkowej wewnątrz organizacji

Umiejętności

Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i formułować własne opinie na temat poszczególnych wskaźników i metod pomiarów marketingowych.

Potrafi analizować funkcjonowanie systemów pomiarowych w praktyce, projektować marketingowe systemy pomiarowe, biorąc pod uwagę cele i strategie marketingowe firm.

Potrafi analizować funkcjonujące w praktyce systemy pomiarów działań marketingowych i projektować systemy pomiarów uwzględniające dane cele i strategie marketingowe firmy.

Potrafi współdziałać w grupie w celu doboru miar marketingowych i projektowania systemu pomiarów marketingowych w kontekście sytuacji danej firmy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm zaliczenia przedmiotu = Ocena z części wykładowej (40% test z wiedzy ) + Ocena z ćwiczeń (15% prezentacja wybranych wskaźników marketingowych+10% rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć + 35% projekt - opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy)


Podstawą zaliczenia jest:

1. Test pisemny obejmujący zagadnienia omawiane i zadane w ramach zajęć wykładowych (8 g) oraz pracy własnej studentów (17 g). Ocena z testu stanowi 40% oceny końcowej zaliczającej przedmiot.


2. Ocena z ćwiczeń stanowiąca 60% oceny końcowej zaliczającej przedmiot będąca sumą punktów zebranych przez studentów za następujące elementy:

- prezentacja wybranych wskaźników marketingowych, projekt zespołowy – 15%

- rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć, praca zespołowa – 10%

- opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy, projekt zespołowy – 35%


Kryteria oceny prezentacji:

a. Treść merytoryczna – 65%

b. Forma prezentacji – 25%

c. Źródła danych – 10%


Kryteria oceny systemu pomiarów marketingowych:

a. Analiza sytuacji marketingowej firmy, identyfikacja problemów w obszarze pomiarów marketingowych – 15%

b. Dobór i zastosowanie metod pomiaru działań marketingowych, opis metod i kształtu systemu pomiarów, uzasadnienie podjętych decyzji – 55%

c. Korzyści dla firmy z zastosowania proponowanych rozwiązań – 15%

d. Rekomendacje dla firmy, komentarze i wnioski końcowe - 10%

e. Forma raportu – 5%


Podstawą zaliczenia przedmiotu jest zgromadzenie min. 50% punktów za test oraz 50% punktów za ćwiczenia.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 10.00%

Prezentacja - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

System kontrolingu w przedsiębiorstwie.

Istota kontrolingu.

Rodzaje kontrolingu.

Kontroling w ujęciu funkcjonalnym.


Kontroling działalności marketingowej.

Specyfika kontrolingu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

SIM jako podstawa kontrolingu marketingowego

Kontroling a audyt marketingowy


Wskaźniki oceny działalności marketingowej


Warsztaty

Zadania kontrolingu marketingowego. Kontroling a ekonomiczne i psychograficzne cele marketingowe oraz strategie marketingowe.

Strategiczny i operacyjny kontroling marketingowy. Korzyści i problemy kontrolingu marketingowego.

Ocena marketingu na poziomie strategicznym:

świadomości i postrzeganie marki, wartość marki

wartość klienta, satysfakcja i lojalność klienta


Ocena marketingu na poziomie operacyjnym:

pomiar i ocena działań z zakresu komunikacji marketingowej

pomiary w zakresie produktu, produkcji, sprzedaży i dystrybucji


Projektowanie systemu pomiaru działań marketingowych – podejście procesowe, marketing dashboards, BSC.



Literatura:

Literatura podstawowa

E. Nowak (red.) Controlling w działalności przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

M. Nowak, Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa, 2007

D. Lenskold, Pomiar efektywności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004

R.Kozielski (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm zaliczenia przedmiotu = Ocena z części wykładowej (40% test z wiedzy ) + Ocena z ćwiczeń (15% prezentacja wybranych wskaźników marketingowych+10% rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć + 35% projekt - opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy)


Podstawą zaliczenia jest:

1. Test pisemny obejmujący zagadnienia omawiane i zadane w ramach zajęć wykładowych (8 g) oraz pracy własnej studentów (17 g). Ocena z testu stanowi 40% oceny końcowej zaliczającej przedmiot.


2. Ocena z ćwiczeń stanowiąca 60% oceny końcowej zaliczającej przedmiot będąca sumą punktów zebranych przez studentów za następujące elementy:

- prezentacja wybranych wskaźników marketingowych, projekt zespołowy – 15%

- rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć, praca zespołowa – 10%

- opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy, projekt zespołowy – 35%


Kryteria oceny prezentacji:

a. Treść merytoryczna – 65%

b. Forma prezentacji – 25%

c. Źródła danych – 10%


Kryteria oceny systemu pomiarów marketingowych:

a. Analiza sytuacji marketingowej firmy, identyfikacja problemów w obszarze pomiarów marketingowych – 15%

b. Dobór i zastosowanie metod pomiaru działań marketingowych, opis metod i kształtu systemu pomiarów, uzasadnienie podjętych decyzji – 55%

c. Korzyści dla firmy z zastosowania proponowanych rozwiązań – 15%

d. Rekomendacje dla firmy, komentarze i wnioski końcowe - 10%

e. Forma raportu – 5%


Podstawą zaliczenia przedmiotu jest zgromadzenie min. 50% punktów za test oraz 50% punktów za ćwiczenia.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 10.00%

Prezentacja - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

System kontrolingu w przedsiębiorstwie.

Istota kontrolingu.

Rodzaje kontrolingu.

Kontroling w ujęciu funkcjonalnym.


Kontroling działalności marketingowej.

Specyfika kontrolingu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

SIM jako podstawa kontrolingu marketingowego

Kontroling a audyt marketingowy


Wskaźniki oceny działalności marketingowej


Warsztaty

Zadania kontrolingu marketingowego. Kontroling a ekonomiczne i psychograficzne cele marketingowe oraz strategie marketingowe.

Strategiczny i operacyjny kontroling marketingowy. Korzyści i problemy kontrolingu marketingowego.

Ocena marketingu na poziomie strategicznym:

świadomości i postrzeganie marki, wartość marki

wartość klienta, satysfakcja i lojalność klienta


Ocena marketingu na poziomie operacyjnym:

pomiar i ocena działań z zakresu komunikacji marketingowej

pomiary w zakresie produktu, produkcji, sprzedaży i dystrybucji


Projektowanie systemu pomiaru działań marketingowych – podejście procesowe, marketing dashboards, BSC.



Literatura:

Literatura podstawowa

E. Nowak (red.) Controlling w działalności przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

M. Nowak, Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa, 2007

D. Lenskold, Pomiar efektywności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004

R.Kozielski (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm zaliczenia przedmiotu = Ocena z części wykładowej (40% test z wiedzy ) + Ocena z ćwiczeń (15% prezentacja wybranych wskaźników marketingowych+10% rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć + 35% projekt - opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy)


Podstawą zaliczenia jest:

1. Test pisemny obejmujący zagadnienia omawiane i zadane w ramach zajęć wykładowych (8 g) oraz pracy własnej studentów (17 g). Ocena z testu stanowi 40% oceny końcowej zaliczającej przedmiot.


2. Ocena z ćwiczeń stanowiąca 60% oceny końcowej zaliczającej przedmiot będąca sumą punktów zebranych przez studentów za następujące elementy:

- prezentacja wybranych wskaźników marketingowych, projekt zespołowy – 15%

- rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć, praca zespołowa – 10%

- opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy, projekt zespołowy – 35%


Kryteria oceny prezentacji:

a. Treść merytoryczna – 65%

b. Forma prezentacji – 25%

c. Źródła danych – 10%


Kryteria oceny systemu pomiarów marketingowych:

a. Analiza sytuacji marketingowej firmy, identyfikacja problemów w obszarze pomiarów marketingowych – 15%

b. Dobór i zastosowanie metod pomiaru działań marketingowych, opis metod i kształtu systemu pomiarów, uzasadnienie podjętych decyzji – 55%

c. Korzyści dla firmy z zastosowania proponowanych rozwiązań – 15%

d. Rekomendacje dla firmy, komentarze i wnioski końcowe - 10%

e. Forma raportu – 5%


Podstawą zaliczenia przedmiotu jest zgromadzenie min. 50% punktów za test oraz 50% punktów za ćwiczenia.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 10.00%

Prezentacja - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

System kontrolingu w przedsiębiorstwie.

Istota kontrolingu.

Rodzaje kontrolingu.

Kontroling w ujęciu funkcjonalnym.


Kontroling działalności marketingowej.

Specyfika kontrolingu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

SIM jako podstawa kontrolingu marketingowego

Kontroling a audyt marketingowy


Wskaźniki oceny działalności marketingowej


Warsztaty

Zadania kontrolingu marketingowego. Kontroling a ekonomiczne i psychograficzne cele marketingowe oraz strategie marketingowe.

Strategiczny i operacyjny kontroling marketingowy. Korzyści i problemy kontrolingu marketingowego.

Ocena marketingu na poziomie strategicznym:

świadomości i postrzeganie marki, wartość marki

wartość klienta, satysfakcja i lojalność klienta


Ocena marketingu na poziomie operacyjnym:

pomiar i ocena działań z zakresu komunikacji marketingowej

pomiary w zakresie produktu, produkcji, sprzedaży i dystrybucji


Projektowanie systemu pomiaru działań marketingowych – podejście procesowe, marketing dashboards, BSC.



Literatura:

Literatura podstawowa

E. Nowak (red.) Controlling w działalności przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

M. Nowak, Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa, 2007

D. Lenskold, Pomiar efektywności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004

R.Kozielski (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Olga Gretka, Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm zaliczenia przedmiotu = Ocena z części wykładowej (40% test z wiedzy ) + Ocena z ćwiczeń (15% prezentacja wybranych wskaźników marketingowych+10% rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć + 35% projekt - opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy)


Podstawą zaliczenia jest:

1. Test pisemny obejmujący zagadnienia omawiane i zadane w ramach zajęć wykładowych (8 g) oraz pracy własnej studentów (17 g). Ocena z testu stanowi 40% oceny końcowej zaliczającej przedmiot.


2. Ocena z ćwiczeń stanowiąca 60% oceny końcowej zaliczającej przedmiot będąca sumą punktów zebranych przez studentów za następujące elementy:

- prezentacja wybranych wskaźników marketingowych, projekt zespołowy – 15%

- rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć, praca zespołowa – 10%

- opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy, projekt zespołowy – 35%


Kryteria oceny prezentacji:

a. Treść merytoryczna – 65%

b. Forma prezentacji – 25%

c. Źródła danych – 10%


Kryteria oceny systemu pomiarów marketingowych:

a. Analiza sytuacji marketingowej firmy, identyfikacja problemów w obszarze pomiarów marketingowych – 15%

b. Dobór i zastosowanie metod pomiaru działań marketingowych, opis metod i kształtu systemu pomiarów, uzasadnienie podjętych decyzji – 55%

c. Korzyści dla firmy z zastosowania proponowanych rozwiązań – 15%

d. Rekomendacje dla firmy, komentarze i wnioski końcowe - 10%

e. Forma raportu – 5%


Podstawą zaliczenia przedmiotu jest zgromadzenie min. 50% punktów za test oraz 50% punktów za ćwiczenia.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 10.00%

Prezentacja - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

System kontrolingu w przedsiębiorstwie.

Istota kontrolingu.

Rodzaje kontrolingu.

Kontroling w ujęciu funkcjonalnym.


Kontroling działalności marketingowej.

Specyfika kontrolingu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

SIM jako podstawa kontrolingu marketingowego

Kontroling a audyt marketingowy


Wskaźniki oceny działalności marketingowej


Warsztaty

Zadania kontrolingu marketingowego. Kontroling a ekonomiczne i psychograficzne cele marketingowe oraz strategie marketingowe.

Strategiczny i operacyjny kontroling marketingowy. Korzyści i problemy kontrolingu marketingowego.

Ocena marketingu na poziomie strategicznym:

świadomości i postrzeganie marki, wartość marki

wartość klienta, satysfakcja i lojalność klienta


Ocena marketingu na poziomie operacyjnym:

pomiar i ocena działań z zakresu komunikacji marketingowej

pomiary w zakresie produktu, produkcji, sprzedaży i dystrybucji


Projektowanie systemu pomiaru działań marketingowych – podejście procesowe, marketing dashboards, BSC.



Literatura:

Literatura podstawowa

E. Nowak (red.) Controlling w działalności przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

M. Nowak, Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa, 2007

D. Lenskold, Pomiar efektywności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004

R.Kozielski (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Grażyna Golik-Górecka, Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm zaliczenia przedmiotu = Ocena z części wykładowej (40% test z wiedzy ) + Ocena z ćwiczeń (15% prezentacja wybranych wskaźników marketingowych+10% rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć + 35% projekt - opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy)


Podstawą zaliczenia jest:

1. Test pisemny obejmujący zagadnienia omawiane i zadane w ramach zajęć wykładowych (8 g) oraz pracy własnej studentów (17 g). Ocena z testu stanowi 40% oceny końcowej zaliczającej przedmiot.


2. Ocena z ćwiczeń stanowiąca 60% oceny końcowej zaliczającej przedmiot będąca sumą punktów zebranych przez studentów za następujące elementy:

- prezentacja wybranych wskaźników marketingowych, projekt zespołowy – 15%

- rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć, praca zespołowa – 10%

- opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy, projekt zespołowy – 35%


Kryteria oceny prezentacji:

a. Treść merytoryczna – 65%

b. Forma prezentacji – 25%

c. Źródła danych – 10%


Kryteria oceny systemu pomiarów marketingowych:

a. Analiza sytuacji marketingowej firmy, identyfikacja problemów w obszarze pomiarów marketingowych – 15%

b. Dobór i zastosowanie metod pomiaru działań marketingowych, opis metod i kształtu systemu pomiarów, uzasadnienie podjętych decyzji – 55%

c. Korzyści dla firmy z zastosowania proponowanych rozwiązań – 15%

d. Rekomendacje dla firmy, komentarze i wnioski końcowe - 10%

e. Forma raportu – 5%


Podstawą zaliczenia przedmiotu jest zgromadzenie min. 50% punktów za test oraz 50% punktów za ćwiczenia.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 10.00%

Prezentacja - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

System kontrolingu w przedsiębiorstwie.

Istota kontrolingu.

Rodzaje kontrolingu.

Kontroling w ujęciu funkcjonalnym.


Kontroling działalności marketingowej.

Specyfika kontrolingu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

SIM jako podstawa kontrolingu marketingowego

Kontroling a audyt marketingowy


Wskaźniki oceny działalności marketingowej


Warsztaty

Zadania kontrolingu marketingowego. Kontroling a ekonomiczne i psychograficzne cele marketingowe oraz strategie marketingowe.

Strategiczny i operacyjny kontroling marketingowy. Korzyści i problemy kontrolingu marketingowego.

Ocena marketingu na poziomie strategicznym:

świadomości i postrzeganie marki, wartość marki

wartość klienta, satysfakcja i lojalność klienta


Ocena marketingu na poziomie operacyjnym:

pomiar i ocena działań z zakresu komunikacji marketingowej

pomiary w zakresie produktu, produkcji, sprzedaży i dystrybucji


Projektowanie systemu pomiaru działań marketingowych – podejście procesowe, marketing dashboards, BSC.



Literatura:

Literatura podstawowa

E. Nowak (red.) Controlling w działalności przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

M. Nowak, Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa, 2007

D. Lenskold, Pomiar efektywności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004

R.Kozielski (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Grażyna Golik-Górecka, Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Grażyna Golik-Górecka, Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm zaliczenia przedmiotu = Ocena z części wykładowej (40% test z wiedzy ) + Ocena z ćwiczeń (15% prezentacja wybranych wskaźników marketingowych+10% rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć + 35% projekt - opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy)


Podstawą zaliczenia jest:

1. Test pisemny obejmujący zagadnienia omawiane i zadane w ramach zajęć wykładowych (8 g) oraz pracy własnej studentów (17 g). Ocena z testu stanowi 40% oceny końcowej zaliczającej przedmiot.


2. Ocena z ćwiczeń stanowiąca 60% oceny końcowej zaliczającej przedmiot będąca sumą punktów zebranych przez studentów za następujące elementy:

- prezentacja wybranych wskaźników marketingowych, projekt zespołowy – 15%

- rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć, praca zespołowa – 10%

- opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy, projekt zespołowy – 35%


Kryteria oceny prezentacji:

a. Treść merytoryczna – 65%

b. Forma prezentacji – 25%

c. Źródła danych – 10%


Kryteria oceny systemu pomiarów marketingowych:

a. Analiza sytuacji marketingowej firmy, identyfikacja problemów w obszarze pomiarów marketingowych – 15%

b. Dobór i zastosowanie metod pomiaru działań marketingowych, opis metod i kształtu systemu pomiarów, uzasadnienie podjętych decyzji – 55%

c. Korzyści dla firmy z zastosowania proponowanych rozwiązań – 15%

d. Rekomendacje dla firmy, komentarze i wnioski końcowe - 10%

e. Forma raportu – 5%


Podstawą zaliczenia przedmiotu jest zgromadzenie min. 50% punktów za test oraz 50% punktów za ćwiczenia.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 10.00%

Prezentacja - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

System kontrolingu w przedsiębiorstwie.

Istota kontrolingu.

Rodzaje kontrolingu.

Kontroling w ujęciu funkcjonalnym.


Kontroling działalności marketingowej.

Specyfika kontrolingu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

SIM jako podstawa kontrolingu marketingowego

Kontroling a audyt marketingowy


Wskaźniki oceny działalności marketingowej


Warsztaty

Zadania kontrolingu marketingowego. Kontroling a ekonomiczne i psychograficzne cele marketingowe oraz strategie marketingowe.

Strategiczny i operacyjny kontroling marketingowy. Korzyści i problemy kontrolingu marketingowego.

Ocena marketingu na poziomie strategicznym:

świadomości i postrzeganie marki, wartość marki

wartość klienta, satysfakcja i lojalność klienta


Ocena marketingu na poziomie operacyjnym:

pomiar i ocena działań z zakresu komunikacji marketingowej

pomiary w zakresie produktu, produkcji, sprzedaży i dystrybucji


Projektowanie systemu pomiaru działań marketingowych – podejście procesowe, marketing dashboards, BSC.



Literatura:

Literatura podstawowa

E. Nowak (red.) Controlling w działalności przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

M. Nowak, Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa, 2007

D. Lenskold, Pomiar efektywności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004

R.Kozielski (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Grażyna Golik-Górecka, Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm zaliczenia przedmiotu = Ocena z części wykładowej (40% test z wiedzy ) + Ocena z ćwiczeń (15% prezentacja wybranych wskaźników marketingowych+10% rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć + 35% projekt - opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy)


Podstawą zaliczenia jest:

1. Test pisemny obejmujący zagadnienia omawiane i zadane w ramach zajęć wykładowych (8 g) oraz pracy własnej studentów (17 g). Ocena z testu stanowi 40% oceny końcowej zaliczającej przedmiot.


2. Ocena z ćwiczeń stanowiąca 60% oceny końcowej zaliczającej przedmiot będąca sumą punktów zebranych przez studentów za następujące elementy:

- prezentacja wybranych wskaźników marketingowych, projekt zespołowy – 15%

- rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć, praca zespołowa – 10%

- opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy, projekt zespołowy – 35%


Kryteria oceny prezentacji:

a. Treść merytoryczna – 65%

b. Forma prezentacji – 25%

c. Źródła danych – 10%


Kryteria oceny systemu pomiarów marketingowych:

a. Analiza sytuacji marketingowej firmy, identyfikacja problemów w obszarze pomiarów marketingowych – 15%

b. Dobór i zastosowanie metod pomiaru działań marketingowych, opis metod i kształtu systemu pomiarów, uzasadnienie podjętych decyzji – 55%

c. Korzyści dla firmy z zastosowania proponowanych rozwiązań – 15%

d. Rekomendacje dla firmy, komentarze i wnioski końcowe - 10%

e. Forma raportu – 5%


Podstawą zaliczenia przedmiotu jest zgromadzenie min. 50% punktów za test oraz 50% punktów za ćwiczenia.


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 10.00%

Prezentacja - 25.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 25.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

System kontrolingu w przedsiębiorstwie.

Istota kontrolingu.

Rodzaje kontrolingu.

Kontroling w ujęciu funkcjonalnym.


Kontroling działalności marketingowej.

Specyfika kontrolingu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

SIM jako podstawa kontrolingu marketingowego

Kontroling a audyt marketingowy


Wskaźniki oceny działalności marketingowej


Warsztaty

Zadania kontrolingu marketingowego. Kontroling a ekonomiczne i psychograficzne cele marketingowe oraz strategie marketingowe.

Strategiczny i operacyjny kontroling marketingowy. Korzyści i problemy kontrolingu marketingowego.

Ocena marketingu na poziomie strategicznym:

świadomości i postrzeganie marki, wartość marki

wartość klienta, satysfakcja i lojalność klienta


Ocena marketingu na poziomie operacyjnym:

pomiar i ocena działań z zakresu komunikacji marketingowej

pomiary w zakresie produktu, produkcji, sprzedaży i dystrybucji


Projektowanie systemu pomiaru działań marketingowych – podejście procesowe, marketing dashboards, BSC.



Literatura:

Literatura podstawowa

E. Nowak (red.) Controlling w działalności przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

M. Nowak, Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa, 2007

D. Lenskold, Pomiar efektywności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004

R.Kozielski (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk, Dariusz Trzmielak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 12 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Grażyna Golik-Górecka, Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:



Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda problemowa

Metody poszukujące | Metoda projektu



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy:Wykład kursowy: ocena * 40.00%

+ Ocena z formy:Warsztaty: ocena * 60.00%

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm zaliczenia przedmiotu = Ocena z części wykładowej (40% test z wiedzy ) + Ocena z ćwiczeń (15% prezentacja wybranych wskaźników marketingowych+10% rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć + 35% projekt - opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy)


Podstawą zaliczenia jest:

1. Test pisemny obejmujący zagadnienia omawiane i zadane w ramach zajęć wykładowych (8 g) oraz pracy własnej studentów (17 g). Ocena z testu stanowi 40% oceny końcowej zaliczającej przedmiot.


2. Ocena z ćwiczeń stanowiąca 60% oceny końcowej zaliczającej przedmiot będąca sumą punktów zebranych przez studentów za następujące elementy:

- prezentacja wybranych wskaźników marketingowych, projekt zespołowy – 15%

- rozwiązanie studiów przypadku realizowanych w trakcie zajęć, praca zespołowa – 10%

- opracowanie systemu pomiarów marketingowych w kontekście danej firmy, projekt zespołowy – 35%


Kryteria oceny prezentacji:

a. Treść merytoryczna – 65%

b. Forma prezentacji – 25%

c. Źródła danych – 10%


Kryteria oceny systemu pomiarów marketingowych:

a. Analiza sytuacji marketingowej firmy, identyfikacja problemów w obszarze pomiarów marketingowych – 15%

b. Dobór i zastosowanie metod pomiaru działań marketingowych, opis metod i kształtu systemu pomiarów, uzasadnienie podjętych decyzji – 55%

c. Korzyści dla firmy z zastosowania proponowanych rozwiązań – 15%

d. Rekomendacje dla firmy, komentarze i wnioski końcowe - 10%

e. Forma raportu – 5%


Podstawą zaliczenia przedmiotu jest zgromadzenie min. 50% punktów za test oraz 50% punktów za ćwiczenia.



Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Test / quiz-100.00 %

Ocena z formy: Wykład kursowy

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

61.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Wykład kursowy:

Brak


Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

obecność na zajęciach-10.00 %

Prezentacje-25.00 %

Rozwiązanie zadań realizowanych w trakcie zajęć-25.00 %

case study-40.00 %

Ocena z formy: Warsztaty

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00 % - ocena 2

50.00 % i więcej - ocena 3

61.00 % i więcej - ocena 3,5

71.00 % i więcej - ocena 4

81.00 % i więcej - ocena 4,5

91.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Warsztaty:

Brak



Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

System kontrolingu w przedsiębiorstwie.

Istota kontrolingu.

Rodzaje kontrolingu.

Kontroling w ujęciu funkcjonalnym.


Kontroling działalności marketingowej.

Specyfika kontrolingu w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

SIM jako podstawa kontrolingu marketingowego

Kontroling a audyt marketingowy


Wskaźniki oceny działalności marketingowej


Warsztaty

Zadania kontrolingu marketingowego. Kontroling a ekonomiczne i psychograficzne cele marketingowe oraz strategie marketingowe.

Strategiczny i operacyjny kontroling marketingowy. Korzyści i problemy kontrolingu marketingowego.

Ocena marketingu na poziomie strategicznym:

wskaźniki marki:

-świadomości i postrzeganie marki

-wartość marki

wskaźniki klienta:

-wartość klienta

-satysfakcja i lojalność klienta


Ocena marketingu na poziomie operacyjnym:

pomiar i ocena działań z zakresu komunikacji marketingowej

pomiary w zakresie produktu, produkcji, sprzedaży i dystrybucji


Projektowanie systemu pomiaru działań marketingowych – podejście procesowe, marketing dashboards, BSC.



Literatura:

Literatura podstawowa

E. Nowak (red.) Controlling w działalności przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

M. Nowak, Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa, 2007

D. Lenskold, Pomiar efektywności inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004

R.Kozielski (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2011

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6