UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne koncepcje marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZKMZAK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współczesne koncepcje marketingu
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci winni posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania, ekonomii oraz marketingu.


Skrócony opis:

Technologie informacyjne, analiza zmian pokoleniowych oraz zmian zachowań konsumentów oraz wyzwania stawiane organizacjom w związku ze zrównoważonym rozwojem powodują, że współczesne organizacje poszukują nowych koncepcji odziaływania na rynek, konkurowania i poszukiwania partnerstw strategicznych. Celem zajęć jest przedstawienie i ocena możliwości zastosowania nowych idei w sferze działań marketingowych na poziomie filozofii prowadzenia biznesu, strategii rynkowej i operacji marketingowych.

Pełny opis:

Technologie informacyjne, analiza zmian pokoleniowych oraz zmian zachowań konsumentów oraz wyzwania stawiane organizacjom w związku ze zrównoważonym rozwojem powodują, że współczesne organizacje poszukują nowych koncepcji odziaływania na rynek, konkurowania i poszukiwania partnerstw strategicznych. Celem zajęć jest przedstawienie i ocena możliwości zastosowania nowych idei w sferze działań marketingowych na poziomie filozofii prowadzenia biznesu, strategii rynkowej i operacji marketingowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, w szczególności w zakresie dyscypliny: nauki o zarządzaniu, oraz jej relacji do innych nauk społecznych.

Umiejętności

Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu przyczyn oraz przebiegu procesów społecznych, ekonomicznych, politycznych, prawnych, środowiskowych, przestrzennych i rynkowych związanych z działalnością organizacji a także potrafi formułować własne opinie oraz dobierać krytycznie dane i metody analiz wspierających podejmowanie decyzji

Posiada na poziomie zaawansowanym umiejętność budowania i zarządzania wartościami dla klientów w szczególności produktem, ceną, dystrybucją. Potrafi w ten sposób dostrzegać i definiować w sposób wymierny konsekwencje podejmowanych decyzji marketingowych dla innych obszarów organizacji

Kompetencje społeczne

Jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, rozumiejąc jednocześnie znaczenie pro-marketingowego nastawienia, tak na klienta wewnętrznego jak i zewnętrznego, dla sukcesu organizacji

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Sibińska
Prowadzący grup: Beata Gotwald, Anna Sibińska, Mariusz Woźniakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia konwersatoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny - test jednokrotnego wyboru.

- 60% oceny końcowej stanowić będzie realizacja 3 projektów praktycznych.

Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest 80% obecności na zajęciach oraz uzyskanie z egzaminu pisemnego wyniku pozytywnego na poziomie 50%.

Egzamin zostanie przeprowadzony zdalnie na platformie Moodle.


Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Rozumienie rynków i klientów - obecny kontekst marketingu

Gospodarka obiegu zamkniętego i rozwój cyrkularnych modeli biznesowych.

Platformizacja biznesu i platfrormy współdzielenia

Content marketing

Omnichannel marketing

Data-driven marketing

Social commerce

Marketing lateralny

Grywalizacja

Marketing sensoryczny



Literatura:

Literatura podstawowa

1. R. Kozielski (red): Przyszłość marketingu - Koncepcje, metody, technologie. Teoria i zastosowanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2020 2. O. Gassmann, K. Frankenberger, M. Csik: Nawigator modelu biznesowego. 55 modeli, które zrewolucjonizują Twój biznes. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2017 3. Kardas, M. (2016). Pojęcia i typy modeli biznesu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. 3. Pichalak, M. i Kruczek, M. (2017, 3 15). Gospodarka oobiegu zamkniętym – stan obecny iperspektywy. Ekonomia XXI Wieku , str. 22. 4. Raftowicz-Filipkiewicz, M. (2015). Ekonomia cyrkularna - wyzwanie i konieczność zrównoważonego rozwoju. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. 5. K. Śledzińska, R. Woch: Gospodarka cyfrowa. Jak technologie zmieniają świat? Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2020 6. Paczkowski, T., Kamela, A. i Szyl, M. (2020). EKONOMIA WSPÓŁDZIELENIA (SHARING ECONOMY) - NARODZINY NOWEGO SYSTEMU EKONOMICZNEGO? PRZYSZŁOŚĆ, SZANSE I ZAGROŻENIA. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. 7. Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing,Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012 - podstawa egzaminu 8. M. Woźniakowski, Wykorzystanie mechaniki gier komputerowych w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, „Zeszyty naukowe Ekonomiczne Problemy Usług ” (1640-6818), 2013, nr 2, s. 373-382. 9. B. Hulten, N. Broweus, M. van Dijk, Marketing sensoryczny, PWE, Warszawa 2011 10. P. Kotler, F. Trias de Bes, Marketing lateralny, PWE, warszawa 2004

Literatura dodatkowa

1. P. Tkaczyk, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Helion, Gliwice 2021 2. I. Skowronek, Zmysły dla zysku. Marketing sensoryczny w praktyce, Poltex, Warszawa 2014

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Sibińska
Prowadzący grup: Beata Gotwald, Anna Sibińska, Mariusz Woźniakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia konwersatoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

- 40% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny - test jednokrotnego wyboru.

- 60% oceny końcowej stanowić będzie realizacja 3 projektów praktycznych.

Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest 80% obecności na zajęciach oraz uzyskanie z egzaminu pisemnego wyniku pozytywnego na poziomie 50%.

Egzamin zostanie przeprowadzony zdalnie na platformie Moodle.


Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Projekt / Studium przypadku - 60.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Rozumienie rynków i klientów - obecny kontekst marketingu

Gospodarka obiegu zamkniętego i rozwój cyrkularnych modeli biznesowych.

Platformizacja biznesu i platfrormy współdzielenia

Content marketing

Omnichannel marketing

Data-driven marketing

Social commerce

Marketing lateralny

Grywalizacja

Marketing sensoryczny



Literatura:

Literatura podstawowa

1. R. Kozielski (red): Przyszłość marketingu - Koncepcje, metody, technologie. Teoria i zastosowanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2020 2. O. Gassmann, K. Frankenberger, M. Csik: Nawigator modelu biznesowego. 55 modeli, które zrewolucjonizują Twój biznes. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2017 3. Kardas, M. (2016). Pojęcia i typy modeli biznesu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. 3. Pichalak, M. i Kruczek, M. (2017, 3 15). Gospodarka oobiegu zamkniętym – stan obecny iperspektywy. Ekonomia XXI Wieku , str. 22. 4. Raftowicz-Filipkiewicz, M. (2015). Ekonomia cyrkularna - wyzwanie i konieczność zrównoważonego rozwoju. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. 5. K. Śledzińska, R. Woch: Gospodarka cyfrowa. Jak technologie zmieniają świat? Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2020 6. Paczkowski, T., Kamela, A. i Szyl, M. (2020). EKONOMIA WSPÓŁDZIELENIA (SHARING ECONOMY) - NARODZINY NOWEGO SYSTEMU EKONOMICZNEGO? PRZYSZŁOŚĆ, SZANSE I ZAGROŻENIA. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. 7. Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing,Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012 - podstawa egzaminu 8. M. Woźniakowski, Wykorzystanie mechaniki gier komputerowych w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, „Zeszyty naukowe Ekonomiczne Problemy Usług ” (1640-6818), 2013, nr 2, s. 373-382. 9. B. Hulten, N. Broweus, M. van Dijk, Marketing sensoryczny, PWE, Warszawa 2011 10. P. Kotler, F. Trias de Bes, Marketing lateralny, PWE, warszawa 2004

Literatura dodatkowa

1. P. Tkaczyk, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Helion, Gliwice 2021 2. I. Skowronek, Zmysły dla zysku. Marketing sensoryczny w praktyce, Poltex, Warszawa 2014

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Robert Kozielski, Agata Matuszewska-Kubicz, Michał Moneta, Anna Sibińska, Mariusz Woźniakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia konwersatoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

100% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład)


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne + 50% * ocena formująca rozliczająca pracy własnej studenta poświęconej na przygotowanie do zaliczenia)


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (cześć opisowa i testowa)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie praca własna studenta (esej)


Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Wielowymiarowy charakter działań marketingowych

Teoretyczne podstawy współczesnego marketingu i ich aplikacyjny charakter - marketing w aspekcie organizacyjnym, finansowym, rynkowym, prawnym, społecznym itp.

Procesy społeczne, prawne, technologiczne, ekonomiczne a ewolucja działalności marketingowej - marketing w wymiarze funkcjonalnym i procesowym

Marketing – aspekt kultury organizacyjnej, strategii rynkowej i taktyki działania

Redefiniowanie roli marketingu w organizacji a sukces firmy – aktywa budowane przez marketing


Nowe koncepcje i podejście do działań marketingowych w wymiarze kulturowym i strategicznym

Kierunki zmian marketingu w wymiarze kulturowym i strategicznym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze kulturowym i strategicznym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego - marketing wartości, ucząca się organizacja, marketing lateralny, customer insights, masowa indywidualizacja, marketing doświadczeń, branding emocjonalny, lovemarks, strategia błękitnego oceanu, strategia długiego ogona, marketing partnerski, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych koncepcji marketingu

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych koncepcji


Współczesny marketing w wymiarze organizacyjnym

Kierunki zmian marketingu w wymiarze organizacyjnym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze organizacyjnym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego - marketing holistyczny, 3D marketing, inkorporacja klienta, zanikanie barier wewnątrz organizacji, marketing wewnętrzny, marketing personalny, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych rozwiązań

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych rozwiązań


Operacyjne zmiany w działaniach marketingowych organizacji

Kierunki zmian marketingu w wymiarze operacyjnym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze operacyjnym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego –grywalizacja, ambient media, controling marketingowy, marketing sensoryczny, social media, crowdsourcing, neuromarketing, badania etnograficzne, marketing lateralny, badania semiotyczne, marketing partyzancki, buzz marketing, shockvertising, marketing wirusowy, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych metod i narzędzi

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych metod i narzędzi


Zarządzanie wartością dla klientów a kierunki zmian współczesnego marketingu

Koncepcja marketingu wartości i jej ewolucja

Zarządzanie wartością dla klientów a zarządzanie wartościami

Wartości dla klienta do wartość klienta

Zarządzanie wartością dla klienta – od relacji do doświadczeń

Budowanie i dostarczanie wartości – wymiar operacyjny

Przyszłość i kierunki zmian w działaniach marketingowych firm w przyszłości




Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski (red): Przyszłość marketingu - Koncepcje, metody, technologie. Teoria i zastosowanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2020

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Dominika Kaczorowska-Spychalska, Robert Kozielski, Agata Matuszewska-Kubicz, Michał Moneta, Adrian Pałka, Anna Sibińska, Mariusz Woźniakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Dominika Kaczorowska-Spychalska, Robert Kozielski, Agata Matuszewska-Kubicz, Adrian Pałka, Anna Sibińska, Mariusz Woźniakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia konwersatoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

100% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład)


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne + 50% * ocena formująca rozliczająca pracy własnej studenta poświęconej na przygotowanie do zaliczenia)


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (cześć opisowa i testowa)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie praca własna studenta (esej)


Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Wielowymiarowy charakter działań marketingowych

Teoretyczne podstawy współczesnego marketingu i ich aplikacyjny charakter - marketing w aspekcie organizacyjnym, finansowym, rynkowym, prawnym, społecznym itp.

Procesy społeczne, prawne, technologiczne, ekonomiczne a ewolucja działalności marketingowej - marketing w wymiarze funkcjonalnym i procesowym

Marketing – aspekt kultury organizacyjnej, strategii rynkowej i taktyki działania

Redefiniowanie roli marketingu w organizacji a sukces firmy – aktywa budowane przez marketing


Nowe koncepcje i podejście do działań marketingowych w wymiarze kulturowym i strategicznym

Kierunki zmian marketingu w wymiarze kulturowym i strategicznym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze kulturowym i strategicznym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego - marketing wartości, ucząca się organizacja, marketing lateralny, customer insights, masowa indywidualizacja, marketing doświadczeń, branding emocjonalny, lovemarks, strategia błękitnego oceanu, strategia długiego ogona, marketing partnerski, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych koncepcji marketingu

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych koncepcji


Współczesny marketing w wymiarze organizacyjnym

Kierunki zmian marketingu w wymiarze organizacyjnym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze organizacyjnym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego - marketing holistyczny, 3D marketing, inkorporacja klienta, zanikanie barier wewnątrz organizacji, marketing wewnętrzny, marketing personalny, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych rozwiązań

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych rozwiązań


Operacyjne zmiany w działaniach marketingowych organizacji

Kierunki zmian marketingu w wymiarze operacyjnym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze operacyjnym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego –grywalizacja, ambient media, controling marketingowy, marketing sensoryczny, social media, crowdsourcing, neuromarketing, badania etnograficzne, marketing lateralny, badania semiotyczne, marketing partyzancki, buzz marketing, shockvertising, marketing wirusowy, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych metod i narzędzi

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych metod i narzędzi


Zarządzanie wartością dla klientów a kierunki zmian współczesnego marketingu

Koncepcja marketingu wartości i jej ewolucja

Zarządzanie wartością dla klientów a zarządzanie wartościami

Wartości dla klienta do wartość klienta

Zarządzanie wartością dla klienta – od relacji do doświadczeń

Budowanie i dostarczanie wartości – wymiar operacyjny

Przyszłość i kierunki zmian w działaniach marketingowych firm w przyszłości




Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski: Współczesny marketing – koncepcje, metody, narzędzia, Materiał w przygotowaniu do publikacji

Literatura dodatkowa

Ph. Kotler: Chaos – zarzadzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, warszawa 2009

G. Zichermann, Ch. Cunningham: Grywalizacja - mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych, OnePress, Gliwice 2012

J. Pogorzelski: Mity marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2010

Ch. Anderson: Za darmo – przyszłość najbardziej radykalnej z cen, Znak, Warszawa 2011

A.K. Pradeep: Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży, Onepress, Gliwice 2011

M. Lindstrom: Brand sense – marka pięciu zmysłów, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009

Hulten, Broweus, van Dijk: Marketing sensoryczny, PWE, Warszawa 2011

V. Kumar: Zarządzanie wartością klienta, PWN, Warszawa 2011

P. Doyle: Marketing wartości, Felberg, Warszawa 200

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Dominika Kaczorowska-Spychalska, Robert Kozielski, Agata Matuszewska-Kubicz, Adrian Pałka, Anna Sibińska, Mariusz Woźniakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia konwersatoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

100% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład)


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne + 50% * ocena formująca rozliczająca pracy własnej studenta poświęconej na przygotowanie do zaliczenia)


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (cześć opisowa i testowa)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie praca własna studenta (esej)


Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Wielowymiarowy charakter działań marketingowych

Teoretyczne podstawy współczesnego marketingu i ich aplikacyjny charakter - marketing w aspekcie organizacyjnym, finansowym, rynkowym, prawnym, społecznym itp.

Procesy społeczne, prawne, technologiczne, ekonomiczne a ewolucja działalności marketingowej - marketing w wymiarze funkcjonalnym i procesowym

Marketing – aspekt kultury organizacyjnej, strategii rynkowej i taktyki działania

Redefiniowanie roli marketingu w organizacji a sukces firmy – aktywa budowane przez marketing


Nowe koncepcje i podejście do działań marketingowych w wymiarze kulturowym i strategicznym

Kierunki zmian marketingu w wymiarze kulturowym i strategicznym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze kulturowym i strategicznym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego - marketing wartości, ucząca się organizacja, marketing lateralny, customer insights, masowa indywidualizacja, marketing doświadczeń, branding emocjonalny, lovemarks, strategia błękitnego oceanu, strategia długiego ogona, marketing partnerski, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych koncepcji marketingu

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych koncepcji


Współczesny marketing w wymiarze organizacyjnym

Kierunki zmian marketingu w wymiarze organizacyjnym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze organizacyjnym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego - marketing holistyczny, 3D marketing, inkorporacja klienta, zanikanie barier wewnątrz organizacji, marketing wewnętrzny, marketing personalny, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych rozwiązań

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych rozwiązań


Operacyjne zmiany w działaniach marketingowych organizacji

Kierunki zmian marketingu w wymiarze operacyjnym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze operacyjnym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego –grywalizacja, ambient media, controling marketingowy, marketing sensoryczny, social media, crowdsourcing, neuromarketing, badania etnograficzne, marketing lateralny, badania semiotyczne, marketing partyzancki, buzz marketing, shockvertising, marketing wirusowy, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych metod i narzędzi

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych metod i narzędzi


Zarządzanie wartością dla klientów a kierunki zmian współczesnego marketingu

Koncepcja marketingu wartości i jej ewolucja

Zarządzanie wartością dla klientów a zarządzanie wartościami

Wartości dla klienta do wartość klienta

Zarządzanie wartością dla klienta – od relacji do doświadczeń

Budowanie i dostarczanie wartości – wymiar operacyjny

Przyszłość i kierunki zmian w działaniach marketingowych firm w przyszłości




Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski: Współczesny marketing – koncepcje, metody, narzędzia, Materiał w przygotowaniu do publikacji

Literatura dodatkowa

Ph. Kotler: Chaos – zarzadzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, warszawa 2009

G. Zichermann, Ch. Cunningham: Grywalizacja - mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych, OnePress, Gliwice 2012

J. Pogorzelski: Mity marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2010

Ch. Anderson: Za darmo – przyszłość najbardziej radykalnej z cen, Znak, Warszawa 2011

A.K. Pradeep: Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży, Onepress, Gliwice 2011

M. Lindstrom: Brand sense – marka pięciu zmysłów, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009

Hulten, Broweus, van Dijk: Marketing sensoryczny, PWE, Warszawa 2011

V. Kumar: Zarządzanie wartością klienta, PWN, Warszawa 2011

P. Doyle: Marketing wartości, Felberg, Warszawa 200

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Beata Gotwald, Robert Kozielski, Agata Matuszewska-Kubicz, Adrian Pałka, Anna Sibińska, Mariusz Woźniakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Ćwiczenia konwersatoryjne" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm wyliczania oceny końcowej:

100% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wykład)


I. Algorytm wyliczania oceny końcowej z wykładów:

50% * ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne + 50% * ocena formująca rozliczająca pracy własnej studenta poświęconej na przygotowanie do zaliczenia)


Metoda i kryteria weryfikacji wiedzy:

- 20% oceny końcowej stanowić będzie aktywność podczas zajęć

- 30% oceny końcowej stanowić będzie egzamin pisemny (cześć opisowa i testowa)

- 50% oceny końcowej stanowić będzie praca własna studenta (esej)


Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 40.00%

Projekt / Studium przypadku - 40.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Ćwiczenia konwersatoryjne" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Ćwiczenia konwersatoryjne

Wielowymiarowy charakter działań marketingowych

Teoretyczne podstawy współczesnego marketingu i ich aplikacyjny charakter - marketing w aspekcie organizacyjnym, finansowym, rynkowym, prawnym, społecznym itp.

Procesy społeczne, prawne, technologiczne, ekonomiczne a ewolucja działalności marketingowej - marketing w wymiarze funkcjonalnym i procesowym

Marketing – aspekt kultury organizacyjnej, strategii rynkowej i taktyki działania

Redefiniowanie roli marketingu w organizacji a sukces firmy – aktywa budowane przez marketing


Nowe koncepcje i podejście do działań marketingowych w wymiarze kulturowym i strategicznym

Kierunki zmian marketingu w wymiarze kulturowym i strategicznym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze kulturowym i strategicznym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego - marketing wartości, ucząca się organizacja, marketing lateralny, customer insights, masowa indywidualizacja, marketing doświadczeń, branding emocjonalny, lovemarks, strategia błękitnego oceanu, strategia długiego ogona, marketing partnerski, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych koncepcji marketingu

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych koncepcji


Współczesny marketing w wymiarze organizacyjnym

Kierunki zmian marketingu w wymiarze organizacyjnym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze organizacyjnym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego - marketing holistyczny, 3D marketing, inkorporacja klienta, zanikanie barier wewnątrz organizacji, marketing wewnętrzny, marketing personalny, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych rozwiązań

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych rozwiązań


Operacyjne zmiany w działaniach marketingowych organizacji

Kierunki zmian marketingu w wymiarze operacyjnym

Analiza wybranych współczesnych koncepcji marketingu w wymiarze operacyjnym i ich konsekwencje dla działalności firmy i sukcesu rynkowego –grywalizacja, ambient media, controling marketingowy, marketing sensoryczny, social media, crowdsourcing, neuromarketing, badania etnograficzne, marketing lateralny, badania semiotyczne, marketing partyzancki, buzz marketing, shockvertising, marketing wirusowy, etc.

Kryteria oceny i warunki wdrożenia wybranych metod i narzędzi

Obszary i metody oceny i pomiaru wdrożenia wybranych metod i narzędzi


Zarządzanie wartością dla klientów a kierunki zmian współczesnego marketingu

Koncepcja marketingu wartości i jej ewolucja

Zarządzanie wartością dla klientów a zarządzanie wartościami

Wartości dla klienta do wartość klienta

Zarządzanie wartością dla klienta – od relacji do doświadczeń

Budowanie i dostarczanie wartości – wymiar operacyjny

Przyszłość i kierunki zmian w działaniach marketingowych firm w przyszłości




Literatura:

Literatura podstawowa

R. Kozielski: Współczesny marketing – koncepcje, metody, narzędzia, Materiał w przygotowaniu do publikacji

Literatura dodatkowa

Ph. Kotler: Chaos – zarzadzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, warszawa 2009

G. Zichermann, Ch. Cunningham: Grywalizacja - mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych, OnePress, Gliwice 2012

J. Pogorzelski: Mity marketingowe, Wolters Kluwer, Kraków 2010

Ch. Anderson: Za darmo – przyszłość najbardziej radykalnej z cen, Znak, Warszawa 2011

A.K. Pradeep: Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży, Onepress, Gliwice 2011

M. Lindstrom: Brand sense – marka pięciu zmysłów, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009

Hulten, Broweus, van Dijk: Marketing sensoryczny, PWE, Warszawa 2011

V. Kumar: Zarządzanie wartością klienta, PWN, Warszawa 2011

P. Doyle: Marketing wartości, Felberg, Warszawa 200

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Kozielski
Prowadzący grup: Beata Gotwald, Robert Kozielski, Agata Matuszewska-Kubicz, Adrian Pałka, Mariusz Woźniakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6