UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modele ekspansji międzynarodowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZMES1U
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Modele ekspansji międzynarodowej
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Posiada wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności ekonomii i zarządzania.


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest wprowadzenie w podstawy zarządzania międzynarodowego. Przedmiot prezentuje uwarunkowania i motywy ekspansji międzynarodowej biznesu, strukturę strategii ekspansji międzynarodowej oraz jej postać w zależności od wyboru modelu funkcjonowania w otoczeniu międzynarodowym. Szczególnie akcentowany jest model globalny, jako ten gwarantujący efektywną komercjalizację produktów o dużej wartości dodanej pochodzących z rynków wschodzących. Afirmacja modelu globalnego polegać ma na wskazaniu istotnych różnic w korzyściach biznesowych wynikających z wyboru modelu internacjonalizacji. Case studies są instrumentem analizy tych korzyści oraz identyfikacji warunków niezbędnych do podjęcia internacjonalizacji według modelu international new venture

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest wprowadzenie w podstawy zarządzania międzynarodowego. Przedmiot prezentuje uwarunkowania i motywy ekspansji międzynarodowej biznesu, strukturę strategii ekspansji międzynarodowej oraz jej postać w zależności od wyboru modelu funkcjonowania w otoczeniu międzynarodowym. Szczególnie akcentowany jest model globalny, jako ten gwarantujący efektywną komercjalizację produktów o dużej wartości dodanej pochodzących z rynków wschodzących. Afirmacja modelu globalnego polegać ma na wskazaniu istotnych różnic w korzyściach biznesowych wynikających z wyboru modelu internacjonalizacji. Case studies są instrumentem analizy tych korzyści oraz identyfikacji warunków niezbędnych do podjęcia internacjonalizacji według modelu international new venture

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada pogłębioną wiedzę o różnych typach organizacji, ich strukturach i ich funkcjonowan

Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach zarządzania strategicznego, technikach i źródłach pozyskiwania informacji służących do analizy strategicznej pozwalającej na podjęcie trafnych decyzji o długoterminowym rozwoju przedsiębiorstwa

Ma wiedzę na temat sposobów tworzenia przewagi strategicznej przez przedsiębiorstwa przy wykorzystaniu ich materialnych i niematerialnych zasobów oraz w zależności od fazy cyklu życia sektora

Ma wiedzę o różnych strategiach wzrostu wewnętrznego i zewnętrznego

Umiejętności

Potrafi zaprojektować strategię rozwoju przedsiębiorstwa na rynku krajowym lub międzynarodowym, która przyczyni się do kreowania oczekiwanej wartości dla właścicieli oraz pozostałych interesariuszy, niezależnie od sytuacji w otoczeniu przedsiębiorstwa

Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role

Posiada umiejętność samodzielnego analizowania i proponowania możliwych rozwiązań konkretnych problemów organizacyjnych i wskazania odpowiednich rozstrzygnięć w tym zakresie

Posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i nowożytnym języku obcym

Ma umiejętność wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz potrafi krytycznie ocenić przydatność i skuteczność proponowanych rozwiązań.

Myśli perspektywicznie, a także potrafi podejmować długookresowe i średniookresowe decyzje oraz szacować ryzyko z nimi związane

Kompetencje społeczne

Jest gotów uczestniczyć w przygotowywaniu projektów w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem lub organizacji sektora publicznego oraz potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.

Jest gotów samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 19 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Prowadzący dostarcza studentom dodatkowe materiały w wersji elektronicznej


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


wykład kursowy:

Studia przypadków – prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Zadanie praktyczne – prezentacja PowerPoint (12 godz.)

Zadanie praktyczne –prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Przygotowanie do kolokwium (33 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody eksponujące | Pokaz

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda doświadczeń

Metody poszukujące | Metoda problemowa



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Wiedza teoretyczna – pytania opisowe ( kolokwium zaliczeniowe)

Wiedza praktyczna – trzy prezentacje PowerPoint (studia przypadków, zadanie praktyczne, zadanie praktyczne)


Ocena końcowa przedmiotu = Xś ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) x 30% +(frekwencja+aktywność)10% + Yś ocena formująca rozliczająca 32h pracy własnej studenta x 60%

Ocena końcowa = 30%(oceny z kolokwium końcowego) + 10% (frekwencja i aktywność na zajęciach) + 60%(średnia ocena z trzech projektów/prezentacji)

Poniżej 51 pkt ndst.

od 51 pkt do 60 pkt dst

od 61 pkt do 70 pkt dst+

od 71 pkt do 80 pkt db

od 81 pkt do 90 ptk db+

od 91 pkt do 100 pkt bdb


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 20.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 10.00%

Pytania opisowe - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota przedsiębiorstwa międzynarodowego oraz uwarunkowania internacjonalizacji działalności gospodarczej.

Model tradycyjny a model INV ekspansji międzynarodowej

Elementy strategii internacjonalizacji

Analiza case studies wybranych przedsiębiorstw tradycyjnych i "born globals"

Wybór rynków docelowych (kryteria selekcji).

Wybór sposobu wejścia na rynki zagraniczne

Weryfikacja metod wyboru docelowego rynku zagranicznego

Wybór strategii funkcjonowania na poszczególnych rynkach docelowych

Organizacja przedsiębiorstwa międzynarodowego

Identyfikacja strategii funkcjonowania na rynkach zagranicznych wybranych przedsiębiorstw



Literatura:

Literatura podstawowa

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 (rozdziały)

Stonehouse G. i inni , Globalizacja, Strategia i Zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001 (rozdziały)

Zaorska A., Ku globalizacji, PWE 1999 (rozdziały)

Popczyk W., Młode przedsiębiorstwa globalne – determinanty ich powstawania i rozwoju, w: Uwarunkowania przedsiębiorczości, różnorodność i zmienność, PWSZ Tarnobrzeg 2008. (całość)

Word Investment Report 2024 (całość)

Root F.A., Entry strategies for international markets, Lexington Books, 1994, (rozdziały)

Popczyk W., Ekspansja międzynarodowa małych i średnich przedsiębiorstw w : Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie red. R.Lisowska, J.Ropęga, WUŁ 2016

Popczyk W., Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym, WUŁ, Łódź 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 19 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Prowadzący dostarcza studentom dodatkowe materiały w wersji elektronicznej


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


wykład kursowy:

Studia przypadków – prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Zadanie praktyczne – prezentacja PowerPoint (12 godz.)

Zadanie praktyczne –prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Przygotowanie do kolokwium (33 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody eksponujące | Pokaz

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Wiedza teoretyczna – pytania opisowe ( kolokwium zaliczeniowe)

Wiedza praktyczna – trzy prezentacje PowerPoint (studia przypadków, zadanie praktyczne, zadanie praktyczne)


Ocena końcowa przedmiotu = Xś ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) x 30% +(frekwencja+aktywność)10% + Yś ocena formująca rozliczająca 32h pracy własnej studenta x 60%

Ocena końcowa = 30%(oceny z kolokwium końcowego) + 10% (frekwencja i aktywność na zajęciach) + 60%(średnia ocena z trzech projektów/prezentacji)

Poniżej 51 pkt ndst.

od 51 pkt do 60 pkt dst

od 61 pkt do 70 pkt dst+

od 71 pkt do 80 pkt db

od 81 pkt do 90 ptk db+

od 91 pkt do 100 pkt bdb


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 20.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 10.00%

Pytania opisowe - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota przedsiębiorstwa międzynarodowego oraz uwarunkowania internacjonalizacji działalności gospodarczej.

Model tradycyjny a model INV ekspansji międzynarodowej

Elementy strategii internacjonalizacji

Analiza case studies wybranych przedsiębiorstw tradycyjnych i "born globals"

Wybór rynków docelowych (kryteria selekcji).

Wybór sposobu wejścia na rynki zagraniczne

Weryfikacja metod wyboru docelowego rynku zagranicznego

Wybór strategii funkcjonowania na poszczególnych rynkach docelowych

Organizacja przedsiębiorstwa międzynarodowego

Identyfikacja strategii funkcjonowania na rynkach zagranicznych wybranych przedsiębiorstw



Literatura:

Literatura podstawowa

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 (rozdziały)

Stonehouse G. i inni , Globalizacja, Strategia i Zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001 (rozdziały)

Zaorska A., Ku globalizacji, PWE 1999 (rozdziały)

Popczyk W., Młode przedsiębiorstwa globalne – determinanty ich powstawania i rozwoju, w: Uwarunkowania przedsiębiorczości, różnorodność i zmienność, PWSZ Tarnobrzeg 2008. (całość)

Word Investment Report 2016 (całość)

Root F.A., Entry strategies for international markets, Lexington Books, 1994, (rozdziały)

Popczyk W., Ekspansja międzynarodowa małych i średnich przedsiębiorstw w : Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie red. R.Lisowska, J.Ropęga, WUŁ 2016

Popczyk W., Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym, WUŁ, Łódź 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 19 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Prowadzący dostarcza studentom dodatkowe materiały w wersji elektronicznej


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


wykład kursowy:

Studia przypadków – prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Zadanie praktyczne – prezentacja PowerPoint (12 godz.)

Zadanie praktyczne –prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Przygotowanie do kolokwium (33 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody eksponujące | Pokaz

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Wiedza teoretyczna – pytania opisowe ( kolokwium zaliczeniowe)

Wiedza praktyczna – trzy prezentacje PowerPoint (studia przypadków, zadanie praktyczne, zadanie praktyczne)


Ocena końcowa przedmiotu = Xś ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) x 30% +(frekwencja+aktywność)10% + Yś ocena formująca rozliczająca 32h pracy własnej studenta x 60%

Ocena końcowa = 30%(oceny z kolokwium końcowego) + 10% (frekwencja i aktywność na zajęciach) + 60%(średnia ocena z trzech projektów/prezentacji)

Poniżej 51 pkt ndst.

od 51 pkt do 60 pkt dst

od 61 pkt do 70 pkt dst+

od 71 pkt do 80 pkt db

od 81 pkt do 90 ptk db+

od 91 pkt do 100 pkt bdb


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 20.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 10.00%

Pytania opisowe - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota przedsiębiorstwa międzynarodowego oraz uwarunkowania internacjonalizacji działalności gospodarczej.

Model tradycyjny a model INV ekspansji międzynarodowej

Elementy strategii internacjonalizacji

Analiza case studies wybranych przedsiębiorstw tradycyjnych i "born globals"

Wybór rynków docelowych (kryteria selekcji).

Wybór sposobu wejścia na rynki zagraniczne

Weryfikacja metod wyboru docelowego rynku zagranicznego

Wybór strategii funkcjonowania na poszczególnych rynkach docelowych

Organizacja przedsiębiorstwa międzynarodowego

Identyfikacja strategii funkcjonowania na rynkach zagranicznych wybranych przedsiębiorstw



Literatura:

Literatura podstawowa

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 (rozdziały)

Stonehouse G. i inni , Globalizacja, Strategia i Zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001 (rozdziały)

Zaorska A., Ku globalizacji, PWE 1999 (rozdziały)

Popczyk W., Młode przedsiębiorstwa globalne – determinanty ich powstawania i rozwoju, w: Uwarunkowania przedsiębiorczości, różnorodność i zmienność, PWSZ Tarnobrzeg 2008. (całość)

Word Investment Report 2016 (całość)

Root F.A., Entry strategies for international markets, Lexington Books, 1994, (rozdziały)

Popczyk W., Ekspansja międzynarodowa małych i średnich przedsiębiorstw w : Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie red. R.Lisowska, J.Ropęga, WUŁ 2016

Popczyk W., Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym, WUŁ, Łódź 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 19 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Prowadzący dostarcza studentom dodatkowe materiały w wersji elektronicznej


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


wykład kursowy:

Studia przypadków – prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Zadanie praktyczne – prezentacja PowerPoint (12 godz.)

Zadanie praktyczne –prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Przygotowanie do kolokwium (33 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody eksponujące | Pokaz

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Wiedza teoretyczna – pytania opisowe ( kolokwium zaliczeniowe)

Wiedza praktyczna – trzy prezentacje PowerPoint (studia przypadków, zadanie praktyczne, zadanie praktyczne)


Ocena końcowa przedmiotu = Xś ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) x 30% +(frekwencja+aktywność)10% + Yś ocena formująca rozliczająca 32h pracy własnej studenta x 60%

Ocena końcowa = 30%(oceny z kolokwium końcowego) + 10% (frekwencja i aktywność na zajęciach) + 60%(średnia ocena z trzech projektów/prezentacji)

Poniżej 51 pkt ndst.

od 51 pkt do 60 pkt dst

od 61 pkt do 70 pkt dst+

od 71 pkt do 80 pkt db

od 81 pkt do 90 ptk db+

od 91 pkt do 100 pkt bdb


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 20.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 10.00%

Pytania opisowe - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota przedsiębiorstwa międzynarodowego oraz uwarunkowania internacjonalizacji działalności gospodarczej.

Model tradycyjny a model INV ekspansji międzynarodowej

Elementy strategii internacjonalizacji

Analiza case studies wybranych przedsiębiorstw tradycyjnych i "born globals"

Wybór rynków docelowych (kryteria selekcji).

Wybór sposobu wejścia na rynki zagraniczne

Weryfikacja metod wyboru docelowego rynku zagranicznego

Wybór strategii funkcjonowania na poszczególnych rynkach docelowych

Organizacja przedsiębiorstwa międzynarodowego

Identyfikacja strategii funkcjonowania na rynkach zagranicznych wybranych przedsiębiorstw



Literatura:

Literatura podstawowa

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 (rozdziały)

Stonehouse G. i inni , Globalizacja, Strategia i Zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001 (rozdziały)

Zaorska A., Ku globalizacji, PWE 1999 (rozdziały)

Popczyk W., Młode przedsiębiorstwa globalne – determinanty ich powstawania i rozwoju, w: Uwarunkowania przedsiębiorczości, różnorodność i zmienność, PWSZ Tarnobrzeg 2008. (całość)

Word Investment Report 2016 (całość)

Root F.A., Entry strategies for international markets, Lexington Books, 1994, (rozdziały)

Popczyk W., Ekspansja międzynarodowa małych i średnich przedsiębiorstw w : Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie red. R.Lisowska, J.Ropęga, WUŁ 2016

Popczyk W., Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym, WUŁ, Łódź 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 19 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Prowadzący dostarcza studentom dodatkowe materiały w wersji elektronicznej


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


wykład kursowy:

Studia przypadków – prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Zadanie praktyczne – prezentacja PowerPoint (12 godz.)

Zadanie praktyczne –prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Przygotowanie do kolokwium (33 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody eksponujące | Pokaz

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Wiedza teoretyczna – pytania opisowe ( kolokwium zaliczeniowe)

Wiedza praktyczna – trzy prezentacje PowerPoint (studia przypadków, zadanie praktyczne, zadanie praktyczne)


Ocena końcowa przedmiotu = Xś ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) x 30% +(frekwencja+aktywność)10% + Yś ocena formująca rozliczająca 32h pracy własnej studenta x 60%

Ocena końcowa = 30%(oceny z kolokwium końcowego) + 10% (frekwencja i aktywność na zajęciach) + 60%(średnia ocena z trzech projektów/prezentacji)

Poniżej 51 pkt ndst.

od 51 pkt do 60 pkt dst

od 61 pkt do 70 pkt dst+

od 71 pkt do 80 pkt db

od 81 pkt do 90 ptk db+

od 91 pkt do 100 pkt bdb


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 20.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 10.00%

Pytania opisowe - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota przedsiębiorstwa międzynarodowego oraz uwarunkowania internacjonalizacji działalności gospodarczej.

Model tradycyjny a model INV ekspansji międzynarodowej

Elementy strategii internacjonalizacji

Analiza case studies wybranych przedsiębiorstw tradycyjnych i "born globals"

Wybór rynków docelowych (kryteria selekcji).

Wybór sposobu wejścia na rynki zagraniczne

Weryfikacja metod wyboru docelowego rynku zagranicznego

Wybór strategii funkcjonowania na poszczególnych rynkach docelowych

Organizacja przedsiębiorstwa międzynarodowego

Identyfikacja strategii funkcjonowania na rynkach zagranicznych wybranych przedsiębiorstw



Literatura:

Literatura podstawowa

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 (rozdziały)

Stonehouse G. i inni , Globalizacja, Strategia i Zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001 (rozdziały)

Zaorska A., Ku globalizacji, PWE 1999 (rozdziały)

Popczyk W., Młode przedsiębiorstwa globalne – determinanty ich powstawania i rozwoju, w: Uwarunkowania przedsiębiorczości, różnorodność i zmienność, PWSZ Tarnobrzeg 2008. (całość)

Word Investment Report 2016 (całość)

Root F.A., Entry strategies for international markets, Lexington Books, 1994, (rozdziały)

Popczyk W., Ekspansja międzynarodowa małych i średnich przedsiębiorstw w : Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie red. R.Lisowska, J.Ropęga, WUŁ 2016

Popczyk W., Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym, WUŁ, Łódź 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 19 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Prowadzący dostarcza studentom dodatkowe materiały w wersji elektronicznej


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


wykład kursowy:

Studia przypadków – prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Zadanie praktyczne – prezentacja PowerPoint (12 godz.)

Zadanie praktyczne –prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Przygotowanie do kolokwium (33 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody eksponujące | Pokaz

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Wiedza teoretyczna – pytania opisowe ( kolokwium zaliczeniowe)

Wiedza praktyczna – trzy prezentacje PowerPoint (studia przypadków, zadanie praktyczne, zadanie praktyczne)


Ocena końcowa przedmiotu = Xś ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) x 30% +(frekwencja+aktywność)10% + Yś ocena formująca rozliczająca 32h pracy własnej studenta x 60%

Ocena końcowa = 30%(oceny z kolokwium końcowego) + 10% (frekwencja i aktywność na zajęciach) + 60%(średnia ocena z trzech projektów/prezentacji)

Poniżej 51 pkt ndst.

od 51 pkt do 60 pkt dst

od 61 pkt do 70 pkt dst+

od 71 pkt do 80 pkt db

od 81 pkt do 90 ptk db+

od 91 pkt do 100 pkt bdb


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 20.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 10.00%

Pytania opisowe - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota przedsiębiorstwa międzynarodowego oraz uwarunkowania internacjonalizacji działalności gospodarczej.

Model tradycyjny a model INV ekspansji międzynarodowej

Elementy strategii internacjonalizacji

Analiza case studies wybranych przedsiębiorstw tradycyjnych i "born globals"

Wybór rynków docelowych (kryteria selekcji).

Wybór sposobu wejścia na rynki zagraniczne

Weryfikacja metod wyboru docelowego rynku zagranicznego

Wybór strategii funkcjonowania na poszczególnych rynkach docelowych

Organizacja przedsiębiorstwa międzynarodowego

Identyfikacja strategii funkcjonowania na rynkach zagranicznych wybranych przedsiębiorstw



Literatura:

Literatura podstawowa

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 (rozdziały)

Stonehouse G. i inni , Globalizacja, Strategia i Zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001 (rozdziały)

Zaorska A., Ku globalizacji, PWE 1999 (rozdziały)

Popczyk W., Młode przedsiębiorstwa globalne – determinanty ich powstawania i rozwoju, w: Uwarunkowania przedsiębiorczości, różnorodność i zmienność, PWSZ Tarnobrzeg 2008. (całość)

Word Investment Report 2016 (całość)

Root F.A., Entry strategies for international markets, Lexington Books, 1994, (rozdziały)

Popczyk W., Ekspansja międzynarodowa małych i średnich przedsiębiorstw w : Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie red. R.Lisowska, J.Ropęga, WUŁ 2016

Popczyk W., Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym, WUŁ, Łódź 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 19 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Prowadzący dostarcza studentom dodatkowe materiały w wersji elektronicznej


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


wykład kursowy:

Studia przypadków – prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Zadanie praktyczne – prezentacja PowerPoint (12 godz.)

Zadanie praktyczne –prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Przygotowanie do kolokwium (33 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody eksponujące | Pokaz

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Wiedza teoretyczna – pytania opisowe ( kolokwium zaliczeniowe)

Wiedza praktyczna – trzy prezentacje PowerPoint (studia przypadków, zadanie praktyczne, zadanie praktyczne)


Ocena końcowa przedmiotu = Xś ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) x 30% +(frekwencja+aktywność)10% + Yś ocena formująca rozliczająca 32h pracy własnej studenta x 60%

Ocena końcowa = 30%(oceny z kolokwium końcowego) + 10% (frekwencja i aktywność na zajęciach) + 60%(średnia ocena z trzech projektów/prezentacji)

Poniżej 51 pkt ndst.

od 51 pkt do 60 pkt dst

od 61 pkt do 70 pkt dst+

od 71 pkt do 80 pkt db

od 81 pkt do 90 ptk db+

od 91 pkt do 100 pkt bdb


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 20.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 10.00%

Pytania opisowe - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota przedsiębiorstwa międzynarodowego oraz uwarunkowania internacjonalizacji działalności gospodarczej.

Model tradycyjny a model INV ekspansji międzynarodowej

Elementy strategii internacjonalizacji

Analiza case studies wybranych przedsiębiorstw tradycyjnych i "born globals"

Wybór rynków docelowych (kryteria selekcji).

Wybór sposobu wejścia na rynki zagraniczne

Weryfikacja metod wyboru docelowego rynku zagranicznego

Wybór strategii funkcjonowania na poszczególnych rynkach docelowych

Organizacja przedsiębiorstwa międzynarodowego

Identyfikacja strategii funkcjonowania na rynkach zagranicznych wybranych przedsiębiorstw



Literatura:

Literatura podstawowa

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 (rozdziały)

Stonehouse G. i inni , Globalizacja, Strategia i Zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001 (rozdziały)

Zaorska A., Ku globalizacji, PWE 1999 (rozdziały)

Popczyk W., Młode przedsiębiorstwa globalne – determinanty ich powstawania i rozwoju, w: Uwarunkowania przedsiębiorczości, różnorodność i zmienność, PWSZ Tarnobrzeg 2008. (całość)

Word Investment Report 2016 (całość)

Root F.A., Entry strategies for international markets, Lexington Books, 1994, (rozdziały)

Popczyk W., Ekspansja międzynarodowa małych i średnich przedsiębiorstw w : Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie red. R.Lisowska, J.Ropęga, WUŁ 2016

Popczyk W., Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym, WUŁ, Łódź 2013

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 19 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Prowadzący dostarcza studentom dodatkowe materiały w wersji elektronicznej


Orientacyjny czas pracy własnej studenta:


wykład kursowy:

Studia przypadków – prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Zadanie praktyczne – prezentacja PowerPoint (12 godz.)

Zadanie praktyczne –prezentacja PowerPoint (10 godz.)

Przygotowanie do kolokwium (33 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody eksponujące | Pokaz

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy

Metody poszukujące | Metoda obserwacji, pomiaru w terenie

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Wiedza teoretyczna – pytania opisowe ( kolokwium zaliczeniowe)

Wiedza praktyczna – trzy prezentacje PowerPoint (studia przypadków, zadanie praktyczne, zadanie praktyczne)


Ocena końcowa przedmiotu = Xś ocena formująca rozliczająca treści teoretyczne (wiedzę studenta) x 30% +(frekwencja+aktywność)10% + Yś ocena formująca rozliczająca 32h pracy własnej studenta x 60%

Ocena końcowa = 30%(oceny z kolokwium końcowego) + 10% (frekwencja i aktywność na zajęciach) + 60%(średnia ocena z trzech projektów/prezentacji)

Poniżej 51 pkt ndst.

od 51 pkt do 60 pkt dst

od 61 pkt do 70 pkt dst+

od 71 pkt do 80 pkt db

od 81 pkt do 90 ptk db+

od 91 pkt do 100 pkt bdb


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 20.00%

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 10.00%

Pytania opisowe - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 51.00% - ocena 2

51.00% i więcej - ocena 3

61.00% i więcej - ocena 3,5

71.00% i więcej - ocena 4

81.00% i więcej - ocena 4,5

91.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota przedsiębiorstwa międzynarodowego oraz uwarunkowania internacjonalizacji działalności gospodarczej.

Model tradycyjny a model INV ekspansji międzynarodowej

Elementy strategii internacjonalizacji

Analiza case studies wybranych przedsiębiorstw tradycyjnych i "born globals"

Wybór rynków docelowych (kryteria selekcji).

Wybór sposobu wejścia na rynki zagraniczne

Weryfikacja metod wyboru docelowego rynku zagranicznego

Wybór strategii funkcjonowania na poszczególnych rynkach docelowych

Organizacja przedsiębiorstwa międzynarodowego

Identyfikacja strategii funkcjonowania na rynkach zagranicznych wybranych przedsiębiorstw



Literatura:

Literatura podstawowa

Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 (rozdziały)

Stonehouse G. i inni , Globalizacja, Strategia i Zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001 (rozdziały)

Zaorska A., Ku globalizacji, PWE 1999 (rozdziały)

Popczyk W., Młode przedsiębiorstwa globalne – determinanty ich powstawania i rozwoju, w: Uwarunkowania przedsiębiorczości, różnorodność i zmienność, PWSZ Tarnobrzeg 2008. (całość)

Word Investment Report 2016 (całość)

Root F.A., Entry strategies for international markets, Lexington Books, 1994, (rozdziały)

Popczyk W., Ekspansja międzynarodowa małych i średnich przedsiębiorstw w : Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie red. R.Lisowska, J.Ropęga, WUŁ 2016

Popczyk W., Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym, WUŁ, Łódź 2013

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6