UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Młodzi w pracy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZMPWON
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Młodzi w pracy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Brak.


Skrócony opis:

Wykład prezentuje światowe i polskie wyniki badań prowadzonych wśród młodych pracowników na rynku pracy. Przedstawiciele nauk społecznych oraz praktycy zarządzania coraz częściej dyskutują o pokoleniu Y i następującej po nim generacji C oraz A. Zainteresowanie tą problematyką spowodowane jest dwiema głównymi przesłankami: malejącą populacją młodych w krajach rozwiniętych, odmiennym postrzeganiem przez najmłodsze z pokoleń roli pracy w życiu człowieka

Pełny opis:

Wykład prezentuje światowe i polskie wyniki badań prowadzonych wśród młodych pracowników na rynku pracy. Przedstawiciele nauk społecznych oraz praktycy zarządzania coraz częściej dyskutują o pokoleniu Y i następującej po nim generacji C oraz A. Zainteresowanie tą problematyką spowodowane jest dwiema głównymi przesłankami: malejącą populacją młodych w krajach rozwiniętych, odmiennym postrzeganiem przez najmłodsze z pokoleń roli pracy w życiu człowieka

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma wiedzę o wynikach badań socjologicznych dotyczących specyficznych zachowań młodych pracowników na rynku pracy.

Zna specyfikę oczekiwań pracowników z pokolenia milenijnego wobec kontraktu psychologicznego

Ma wiedzę o procesach zmian zachodzących na rynku pracy w związku z wejściem nowych pokoleń i skutkach tych zmian dla pracodawców

Kompetencje społeczne

Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności, korzysta z różnych źródeł zdobywania informacji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-16 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak.


Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Esej - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

75.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach

Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej

Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców

Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych

Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji

Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej



Literatura:

Literatura podstawowa

Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011

Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009

Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549

Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006

Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3

Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172

Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Różańska-Bińczyk
Prowadzący grup: Izabela Różańska-Bińczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak.


Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Esej - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

75.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach

Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej

Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców

Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych

Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji

Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej



Literatura:

Literatura podstawowa

Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011

Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009

Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549

Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006

Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3

Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172

Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Striker
Prowadzący grup: Filip Maszewski, Małgorzata Striker
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak.


Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Esej - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

75.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach

Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej

Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców

Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych

Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji

Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej



Literatura:

Literatura podstawowa

Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011

Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009

Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549

Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006

Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3

Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172

Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak.


Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Esej - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

75.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach

Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej

Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców

Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych

Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji

Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej



Literatura:

Literatura podstawowa

Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011

Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009

Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549

Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006

Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3

Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172

Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak.


Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Esej - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

75.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach

Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej

Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców

Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych

Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji

Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej



Literatura:

Literatura podstawowa

Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011

Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009

Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549

Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006

Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3

Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172

Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Wojtaszczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak.


Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Esej - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

75.00% i więcej - ocena 4

85.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach

Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej

Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców

Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych

Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji

Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej



Literatura:

Literatura podstawowa

Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011

Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009

Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549

Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006

Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3

Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172

Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Striker
Prowadzący grup: Filip Maszewski, Małgorzata Striker
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Striker
Prowadzący grup: Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak.


Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Pytania otwarte-60.00 %

Praca własna-40.00 %

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00 % - ocena 2

60.00 % i więcej - ocena 3

70.00 % i więcej - ocena 3,5

75.00 % i więcej - ocena 4

85.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm obliczania oceny końcowej:

Ocena końcowa przedmiotu = 60% x ocena rozliczająca treści wykładów + 40% ocena rozliczająca pracę własną.

0,0 - 2,5 niedostateczny

2,5 – 3,0 dostateczny

3,1 – 3,4 dostateczny plus

3,5 – 4,0 dobry

4,1 – 4,4 dobry plus

4,5 – 5,0 bardzo dobry


Kryteria oceny

Pytania opisowe

Opis kryteriów:

Poprawność merytoryczna właściwa interpretacja treści prezentowanych w literaturze przedmiotu, powoływanie się na odpowiednie definicje, modele itp.

Umiejętność konstruowania wypowiedzi jasność wyrażania się, przejrzystość – tekst zrozumiały dla czytelnika, uporządkowany, odpowiednio rozmieszczony, ilość błędów językowych, ortograficznych, interpunkcyjnych,

Umiejętność argumentowania logiczne uzasadnianie, stosowanie właściwych przykładów, pomysłowość

bardzo dobry - wypowiedź poprawna merytorycznie, zawierająca trafne argumenty, o prawidłowej konstrukcji, lub z drobnymi błędami w konstrukcji;

dobry plus - wypowiedź poprawna merytorycznie, zawierająca mniej trafne argumenty i drobne błędy w konstrukcji

dobry - wypowiedź z drobnym błędami merytorycznymi, zawierająca mniej trafne argumenty i drobne błędy w konstrukcji

dostateczny plus - wypowiedź z drobnymi błędami merytorycznymi, zawierająca „słabe” argumenty i drobne błędy w konstrukcji

dostateczny - wypowiedź z drobnymi błędami merytorycznymi, zawierająca „słabe” argumenty i błędy w konstrukcji

niedostateczny - wypowiedź z dużymi błędami merytorycznymi zawierająca „słabe” argumenty i błędy w konstrukcji lub brak wypowiedzi




Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach

Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej

Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców

Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych

Polscy przedstawiciele najmłodszych pokoleń w świetle wyników badań własnych

Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji

Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej



Literatura:

Literatura podstawowa

Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011

Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009

Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549

Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006

Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3

Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172

Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Striker
Prowadzący grup: Marta Łuszczyńska, Małgorzata Striker
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak.


Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia:

Pytania otwarte-60.00 %

Praca własna-40.00 %

Ocena końcowa z przedmiotu

ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00 % - ocena 2

60.00 % i więcej - ocena 3

70.00 % i więcej - ocena 3,5

75.00 % i więcej - ocena 4

85.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Algorytm obliczania oceny końcowej:

Ocena końcowa przedmiotu = 60% x ocena rozliczająca treści wykładów + 40% ocena rozliczająca pracę własną.

0,0 - 2,5 niedostateczny

2,5 – 3,0 dostateczny

3,1 – 3,4 dostateczny plus

3,5 – 4,0 dobry

4,1 – 4,4 dobry plus

4,5 – 5,0 bardzo dobry


Kryteria oceny

Pytania opisowe

Opis kryteriów:

Poprawność merytoryczna właściwa interpretacja treści prezentowanych w literaturze przedmiotu, powoływanie się na odpowiednie definicje, modele itp.

Umiejętność konstruowania wypowiedzi jasność wyrażania się, przejrzystość – tekst zrozumiały dla czytelnika, uporządkowany, odpowiednio rozmieszczony, ilość błędów językowych, ortograficznych, interpunkcyjnych,

Umiejętność argumentowania logiczne uzasadnianie, stosowanie właściwych przykładów, pomysłowość

bardzo dobry - wypowiedź poprawna merytorycznie, zawierająca trafne argumenty, o prawidłowej konstrukcji, lub z drobnymi błędami w konstrukcji;

dobry plus - wypowiedź poprawna merytorycznie, zawierająca mniej trafne argumenty i drobne błędy w konstrukcji

dobry - wypowiedź z drobnym błędami merytorycznymi, zawierająca mniej trafne argumenty i drobne błędy w konstrukcji

dostateczny plus - wypowiedź z drobnymi błędami merytorycznymi, zawierająca „słabe” argumenty i drobne błędy w konstrukcji

dostateczny - wypowiedź z drobnymi błędami merytorycznymi, zawierająca „słabe” argumenty i błędy w konstrukcji

niedostateczny - wypowiedź z dużymi błędami merytorycznymi zawierająca „słabe” argumenty i błędy w konstrukcji lub brak wypowiedzi




Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach

Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej

Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców

Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych

Polscy przedstawiciele najmłodszych pokoleń w świetle wyników badań własnych

Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji

Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej



Literatura:

Literatura podstawowa

Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011

Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009

Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549

Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006

Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3

Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011

Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172

Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6