Młodzi w pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZMPWON |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Młodzi w pracy |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Skrócony opis: |
Wykład prezentuje światowe i polskie wyniki badań prowadzonych wśród młodych pracowników na rynku pracy. Przedstawiciele nauk społecznych oraz praktycy zarządzania coraz częściej dyskutują o pokoleniu Y i następującej po nim generacji C oraz A. Zainteresowanie tą problematyką spowodowane jest dwiema głównymi przesłankami: malejącą populacją młodych w krajach rozwiniętych, odmiennym postrzeganiem przez najmłodsze z pokoleń roli pracy w życiu człowieka |
Pełny opis: |
Wykład prezentuje światowe i polskie wyniki badań prowadzonych wśród młodych pracowników na rynku pracy. Przedstawiciele nauk społecznych oraz praktycy zarządzania coraz częściej dyskutują o pokoleniu Y i następującej po nim generacji C oraz A. Zainteresowanie tą problematyką spowodowane jest dwiema głównymi przesłankami: malejącą populacją młodych w krajach rozwiniętych, odmiennym postrzeganiem przez najmłodsze z pokoleń roli pracy w życiu człowieka |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma wiedzę o wynikach badań socjologicznych dotyczących specyficznych zachowań młodych pracowników na rynku pracy. Zna specyfikę oczekiwań pracowników z pokolenia milenijnego wobec kontraktu psychologicznego Ma wiedzę o procesach zmian zachodzących na rynku pracy w związku z wejściem nowych pokoleń i skutkach tych zmian dla pracodawców Kompetencje społeczne Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności, korzysta z różnych źródeł zdobywania informacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 100.00% Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 75.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład monograficzny Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011 Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009 Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549 Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006 Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3 Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172 Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Różańska-Bińczyk | |
Prowadzący grup: | Izabela Różańska-Bińczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 100.00% Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 75.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład monograficzny Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011 Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009 Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549 Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006 Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3 Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172 Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Striker | |
Prowadzący grup: | Filip Maszewski, Małgorzata Striker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 100.00% Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 75.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład monograficzny Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011 Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009 Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549 Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006 Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3 Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172 Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 100.00% Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 75.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład monograficzny Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011 Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009 Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549 Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006 Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3 Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172 Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 100.00% Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 75.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład monograficzny Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011 Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009 Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549 Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006 Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3 Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172 Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Esej - 100.00% Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 75.00% i więcej - ocena 4 85.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład monograficzny Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011 Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009 Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549 Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006 Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3 Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172 Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Striker | |
Prowadzący grup: | Filip Maszewski, Małgorzata Striker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Striker | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Pytania otwarte-60.00 % Praca własna-40.00 % Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00 % - ocena 2 60.00 % i więcej - ocena 3 70.00 % i więcej - ocena 3,5 75.00 % i więcej - ocena 4 85.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm obliczania oceny końcowej: Ocena końcowa przedmiotu = 60% x ocena rozliczająca treści wykładów + 40% ocena rozliczająca pracę własną. 0,0 - 2,5 niedostateczny 2,5 – 3,0 dostateczny 3,1 – 3,4 dostateczny plus 3,5 – 4,0 dobry 4,1 – 4,4 dobry plus 4,5 – 5,0 bardzo dobry Kryteria oceny Pytania opisowe Opis kryteriów: Poprawność merytoryczna właściwa interpretacja treści prezentowanych w literaturze przedmiotu, powoływanie się na odpowiednie definicje, modele itp. Umiejętność konstruowania wypowiedzi jasność wyrażania się, przejrzystość – tekst zrozumiały dla czytelnika, uporządkowany, odpowiednio rozmieszczony, ilość błędów językowych, ortograficznych, interpunkcyjnych, Umiejętność argumentowania logiczne uzasadnianie, stosowanie właściwych przykładów, pomysłowość bardzo dobry - wypowiedź poprawna merytorycznie, zawierająca trafne argumenty, o prawidłowej konstrukcji, lub z drobnymi błędami w konstrukcji; dobry plus - wypowiedź poprawna merytorycznie, zawierająca mniej trafne argumenty i drobne błędy w konstrukcji dobry - wypowiedź z drobnym błędami merytorycznymi, zawierająca mniej trafne argumenty i drobne błędy w konstrukcji dostateczny plus - wypowiedź z drobnymi błędami merytorycznymi, zawierająca „słabe” argumenty i drobne błędy w konstrukcji dostateczny - wypowiedź z drobnymi błędami merytorycznymi, zawierająca „słabe” argumenty i błędy w konstrukcji niedostateczny - wypowiedź z dużymi błędami merytorycznymi zawierająca „słabe” argumenty i błędy w konstrukcji lub brak wypowiedzi |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład monograficzny Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych Polscy przedstawiciele najmłodszych pokoleń w świetle wyników badań własnych Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011 Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009 Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549 Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006 Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3 Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172 Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Striker | |
Prowadzący grup: | Marta Łuszczyńska, Małgorzata Striker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład monograficzny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody podające | Wykład problemowy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest w oparciu o wyniki następujących składników zaliczenia: Pytania otwarte-60.00 % Praca własna-40.00 % Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00 % - ocena 2 60.00 % i więcej - ocena 3 70.00 % i więcej - ocena 3,5 75.00 % i więcej - ocena 4 85.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Algorytm obliczania oceny końcowej: Ocena końcowa przedmiotu = 60% x ocena rozliczająca treści wykładów + 40% ocena rozliczająca pracę własną. 0,0 - 2,5 niedostateczny 2,5 – 3,0 dostateczny 3,1 – 3,4 dostateczny plus 3,5 – 4,0 dobry 4,1 – 4,4 dobry plus 4,5 – 5,0 bardzo dobry Kryteria oceny Pytania opisowe Opis kryteriów: Poprawność merytoryczna właściwa interpretacja treści prezentowanych w literaturze przedmiotu, powoływanie się na odpowiednie definicje, modele itp. Umiejętność konstruowania wypowiedzi jasność wyrażania się, przejrzystość – tekst zrozumiały dla czytelnika, uporządkowany, odpowiednio rozmieszczony, ilość błędów językowych, ortograficznych, interpunkcyjnych, Umiejętność argumentowania logiczne uzasadnianie, stosowanie właściwych przykładów, pomysłowość bardzo dobry - wypowiedź poprawna merytorycznie, zawierająca trafne argumenty, o prawidłowej konstrukcji, lub z drobnymi błędami w konstrukcji; dobry plus - wypowiedź poprawna merytorycznie, zawierająca mniej trafne argumenty i drobne błędy w konstrukcji dobry - wypowiedź z drobnym błędami merytorycznymi, zawierająca mniej trafne argumenty i drobne błędy w konstrukcji dostateczny plus - wypowiedź z drobnymi błędami merytorycznymi, zawierająca „słabe” argumenty i drobne błędy w konstrukcji dostateczny - wypowiedź z drobnymi błędami merytorycznymi, zawierająca „słabe” argumenty i błędy w konstrukcji niedostateczny - wypowiedź z dużymi błędami merytorycznymi zawierająca „słabe” argumenty i błędy w konstrukcji lub brak wypowiedzi |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład monograficzny Klasyfikacja generacji na rynku pracy i ich charakterystyka w różnych krajach Pokolenie Y – cechy osobowościowe i stosunek do pracy zawodowej Generacja C i jej oczekiwania wobec pracodawców Pokolenie Y i C – przegląd światowych badań empirycznych Polscy przedstawiciele najmłodszych pokoleń w świetle wyników badań własnych Generacje milenijne a przyszłość pracy i organizacji Młodzi pracownicy a przemiany w obszarze funkcji personalnej |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Barford I.N., Hester P.T., Analyzing Generation Y Workforce Motivation, Defense AT&L: Special Edition: March–April 2011 Cewińska J.,Striker M.,Wojtaszczyk K., Zrozumieć pokolenie Y – wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi red. Juchnowicz M., Oficyna a Wolters Kluwer Kraków 2009 Fazlagić J.A., Charakterystyka pokolenia Y, „e-mentor” nr 3/2008 http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549 Kehrli S., Sopp T., Managing Generation Y. Stop resisting and start embracing the challenges. Generation Y brings to the workplace. HR Magazine, May 2006 Patterson C.K., The Impact of Generational Diversity in the Workplace, Generational Diversity 2007, Volume 15, Number 3 Striker M. Współczesny rynek pracy a oczekiwania pokolenia Y wobec zatrudnienia – wyniki badań empirycznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011 Strojek A. Polska młodzież startuje z opóźnieniem, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.172 Strojek A. Koniec bajki? Pokolenie Z szuka pracy, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.358/wpis.397 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.