UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy naukowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZMPZAK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka pracy naukowej
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Student powinien znać zagadnienia z podstaw zarządzania.


Skrócony opis:

Celem wykładu jest przedstawienie studentom podstawowych pojęć i zagadnień dotyczących nauki i pracy naukowej oraz wybranymi metodami i technikami badań ilościowych i jakościowych, przydatnymi w wyborze tematu i napisaniu pracy magisterskiej z zakresu zarządzania.

Pełny opis:

Celem wykładu jest przedstawienie studentom podstawowych pojęć i zagadnień dotyczących nauki i pracy naukowej oraz wybranymi metodami i technikami badań ilościowych i jakościowych, przydatnymi w wyborze tematu i napisaniu pracy magisterskiej z zakresu zarządzania.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma pogłębioną wiedzę o różnych metodach prowadzenia badań

Zna cechy i zasady doboru metod i technik badań naukowych w odniesieniu do określonej tematyki z zakresu zarządzania

Umiejętności

Potrafi opisać cechy badań ilościowych i jakościowych

Potrafi wybrać metody i techniki badań naukowych w odniesieniu do określonej tematyki z zakresu zarzadzania

Kompetencje społeczne

Jest gotów samodzielnie i krytycznie pogłębić wiedzę z zakresu metod badawczych w naukach społecznych ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny zarządzanie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Opowiadanie, opis



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie pisemne w formie pytań opisowych. Wymagana minimalna liczba punktów na zaliczenie na ocenę dostateczną wynosi 56% liczby maksymalnej.


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 56.00% - ocena 2

56.00% i więcej - ocena 3

65.00% i więcej - ocena 3,5

74.00% i więcej - ocena 4

83.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Znaczenie i rodzaje badań naukowych w zarządzaniu

Opracowanie koncepcji badania

Formułowanie tematu badania, tezy i hipotez

Studia literaturowe – planowanie przeglądu, pozyskiwanie źródeł, ocena ich przydatności

Wybór podejścia do badań i strategii badawczej


Zbieranie danych

Problemy związane z pozyskiwaniem danych i znaczenie etyki w prowadzeniu badań

Dobór próby badawczej

Wykorzystanie danych wtórnych

Zbieranie danych pierwotnych poprzez obserwację, wywiad i kwestionariusz ankiety


Analizowanie danych

Analizowanie danych ilościowych

Analizowanie danych jakościowych


Pisanie raportu z badań



Literatura:

Literatura podstawowa

Czakon W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, „Przegląd Organizacji” 3/2011

Frankfort-Nachmias D., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 (część I, III i IV)

Jeszka A., Problemy badawcze i hipotezy w naukach o zarządzaniu, „Organizacja i Kierowanie” 5/2013

Sułkowski Ł., Paradygmaty nauk o zarządzaniu, „Współczesne Zarzadzanie” 2/2013

Literatura dodatkowa

Saunders M. N.K., Lewis P., Thornhill A. Research Methods for Business Students, 7/E, Pearson, 2015

Czakon W (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013

Babbie E., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2008

Churchill G., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład informacyjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie pisemne w formie testu. Wymagana minimalna liczba punktów na zaliczenie na ocenę dostateczną wynosi 56% liczby maksymalnej.


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 56.00% - ocena 2

56.00% i więcej - ocena 3

65.00% i więcej - ocena 3,5

74.00% i więcej - ocena 4

83.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Znaczenie i rodzaje badań naukowych w zarządzaniu

Opracowanie koncepcji badania

Formułowanie tematu badania, tezy i hipotez

Studia literaturowe – planowanie przeglądu, pozyskiwanie źródeł, ocena ich przydatności

Wybór podejścia do badań i strategii badawczej


Zbieranie danych

Problemy związane z pozyskiwaniem danych i znaczenie etyki w prowadzeniu badań

Dobór próby badawczej

Wykorzystanie danych wtórnych

Zbieranie danych pierwotnych poprzez obserwację, wywiad i kwestionariusz ankiety


Analizowanie danych

Analizowanie danych ilościowych

Analizowanie danych jakościowych


Pisanie raportu z badań



Literatura:

Literatura podstawowa

Czakon W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, „Przegląd Organizacji” 3/2011

Frankfort-Nachmias D., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 (część I, III i IV)

Jeszka A., Problemy badawcze i hipotezy w naukach o zarządzaniu, „Organizacja i Kierowanie” 5/2013

Sułkowski Ł., Paradygmaty nauk o zarządzaniu, „Współczesne Zarzadzanie” 2/2013

Literatura dodatkowa

Saunders M. N.K., Lewis P., Thornhill A. Research Methods for Business Students, 7/E, Pearson, 2015

Czakon W (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013

Babbie E., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2008

Churchill G., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład informacyjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie pisemne w formie testu. Wymagana minimalna liczba punktów na zaliczenie na ocenę dostateczną wynosi 56% liczby maksymalnej.


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 56.00% - ocena 2

56.00% i więcej - ocena 3

65.00% i więcej - ocena 3,5

74.00% i więcej - ocena 4

83.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Znaczenie i rodzaje badań naukowych w zarządzaniu

Opracowanie koncepcji badania

Formułowanie tematu badania, tezy i hipotez

Studia literaturowe – planowanie przeglądu, pozyskiwanie źródeł, ocena ich przydatności

Wybór podejścia do badań i strategii badawczej


Zbieranie danych

Problemy związane z pozyskiwaniem danych i znaczenie etyki w prowadzeniu badań

Dobór próby badawczej

Wykorzystanie danych wtórnych

Zbieranie danych pierwotnych poprzez obserwację, wywiad i kwestionariusz ankiety


Analizowanie danych

Analizowanie danych ilościowych

Analizowanie danych jakościowych


Pisanie raportu z badań



Literatura:

Literatura podstawowa

Czakon W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, „Przegląd Organizacji” 3/2011

Frankfort-Nachmias D., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 (część I, III i IV)

Jeszka A., Problemy badawcze i hipotezy w naukach o zarządzaniu, „Organizacja i Kierowanie” 5/2013

Sułkowski Ł., Paradygmaty nauk o zarządzaniu, „Współczesne Zarzadzanie” 2/2013

Literatura dodatkowa

Saunders M. N.K., Lewis P., Thornhill A. Research Methods for Business Students, 7/E, Pearson, 2015

Czakon W (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013

Babbie E., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2008

Churchill G., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład informacyjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie pisemne w formie testu. Wymagana minimalna liczba punktów na zaliczenie na ocenę dostateczną wynosi 56% liczby maksymalnej.


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 56.00% - ocena 2

56.00% i więcej - ocena 3

65.00% i więcej - ocena 3,5

74.00% i więcej - ocena 4

83.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Znaczenie i rodzaje badań naukowych w zarządzaniu

Opracowanie koncepcji badania

Formułowanie tematu badania, tezy i hipotez

Studia literaturowe – planowanie przeglądu, pozyskiwanie źródeł, ocena ich przydatności

Wybór podejścia do badań i strategii badawczej


Zbieranie danych

Problemy związane z pozyskiwaniem danych i znaczenie etyki w prowadzeniu badań

Dobór próby badawczej

Wykorzystanie danych wtórnych

Zbieranie danych pierwotnych poprzez obserwację, wywiad i kwestionariusz ankiety


Analizowanie danych

Analizowanie danych ilościowych

Analizowanie danych jakościowych


Pisanie raportu z badań



Literatura:

Literatura podstawowa

Czakon W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, „Przegląd Organizacji” 3/2011

Frankfort-Nachmias D., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 (część I, III i IV)

Jeszka A., Problemy badawcze i hipotezy w naukach o zarządzaniu, „Organizacja i Kierowanie” 5/2013

Sułkowski Ł., Paradygmaty nauk o zarządzaniu, „Współczesne Zarzadzanie” 2/2013

Literatura dodatkowa

Saunders M. N.K., Lewis P., Thornhill A. Research Methods for Business Students, 7/E, Pearson, 2015

Czakon W (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013

Babbie E., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2008

Churchill G., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład informacyjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie pisemne w formie testu. Wymagana minimalna liczba punktów na zaliczenie na ocenę dostateczną wynosi 56% liczby maksymalnej.


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 56.00% - ocena 2

56.00% i więcej - ocena 3

65.00% i więcej - ocena 3,5

74.00% i więcej - ocena 4

83.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Znaczenie i rodzaje badań naukowych w zarządzaniu

Opracowanie koncepcji badania

Formułowanie tematu badania, tezy i hipotez

Studia literaturowe – planowanie przeglądu, pozyskiwanie źródeł, ocena ich przydatności

Wybór podejścia do badań i strategii badawczej


Zbieranie danych

Problemy związane z pozyskiwaniem danych i znaczenie etyki w prowadzeniu badań

Dobór próby badawczej

Wykorzystanie danych wtórnych

Zbieranie danych pierwotnych poprzez obserwację, wywiad i kwestionariusz ankiety


Analizowanie danych

Analizowanie danych ilościowych

Analizowanie danych jakościowych


Pisanie raportu z badań



Literatura:

Literatura podstawowa

Czakon W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, „Przegląd Organizacji” 3/2011

Frankfort-Nachmias D., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 (część I, III i IV)

Jeszka A., Problemy badawcze i hipotezy w naukach o zarządzaniu, „Organizacja i Kierowanie” 5/2013

Sułkowski Ł., Paradygmaty nauk o zarządzaniu, „Współczesne Zarzadzanie” 2/2013

Literatura dodatkowa

Saunders M. N.K., Lewis P., Thornhill A. Research Methods for Business Students, 7/E, Pearson, 2015

Czakon W (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013

Babbie E., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2008

Churchill G., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład informacyjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie pisemne w formie testu. Wymagana minimalna liczba punktów na zaliczenie na ocenę dostateczną wynosi 56% liczby maksymalnej.


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 56.00% - ocena 2

56.00% i więcej - ocena 3

65.00% i więcej - ocena 3,5

74.00% i więcej - ocena 4

83.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Znaczenie i rodzaje badań naukowych w zarządzaniu

Opracowanie koncepcji badania

Formułowanie tematu badania, tezy i hipotez

Studia literaturowe – planowanie przeglądu, pozyskiwanie źródeł, ocena ich przydatności

Wybór podejścia do badań i strategii badawczej


Zbieranie danych

Problemy związane z pozyskiwaniem danych i znaczenie etyki w prowadzeniu badań

Dobór próby badawczej

Wykorzystanie danych wtórnych

Zbieranie danych pierwotnych poprzez obserwację, wywiad i kwestionariusz ankiety


Analizowanie danych

Analizowanie danych ilościowych

Analizowanie danych jakościowych


Pisanie raportu z badań



Literatura:

Literatura podstawowa

Czakon W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, „Przegląd Organizacji” 3/2011

Frankfort-Nachmias D., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 (część I, III i IV)

Jeszka A., Problemy badawcze i hipotezy w naukach o zarządzaniu, „Organizacja i Kierowanie” 5/2013

Sułkowski Ł., Paradygmaty nauk o zarządzaniu, „Współczesne Zarzadzanie” 2/2013

Literatura dodatkowa

Saunders M. N.K., Lewis P., Thornhill A. Research Methods for Business Students, 7/E, Pearson, 2015

Czakon W (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013

Babbie E., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2008

Churchill G., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład informacyjny



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie pisemne w formie testu. Wymagana minimalna liczba punktów na zaliczenie na ocenę dostateczną wynosi 56% liczby maksymalnej.


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 56.00% - ocena 2

56.00% i więcej - ocena 3

65.00% i więcej - ocena 3,5

74.00% i więcej - ocena 4

83.00% i więcej - ocena 4,5

92.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Znaczenie i rodzaje badań naukowych w zarządzaniu

Opracowanie koncepcji badania

Formułowanie tematu badania, tezy i hipotez

Studia literaturowe – planowanie przeglądu, pozyskiwanie źródeł, ocena ich przydatności

Wybór podejścia do badań i strategii badawczej


Zbieranie danych

Problemy związane z pozyskiwaniem danych i znaczenie etyki w prowadzeniu badań

Dobór próby badawczej

Wykorzystanie danych wtórnych

Zbieranie danych pierwotnych poprzez obserwację, wywiad i kwestionariusz ankiety


Analizowanie danych

Analizowanie danych ilościowych

Analizowanie danych jakościowych


Pisanie raportu z badań



Literatura:

Literatura podstawowa

Czakon W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, „Przegląd Organizacji” 3/2011

Frankfort-Nachmias D., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 (część I, III i IV)

Jeszka A., Problemy badawcze i hipotezy w naukach o zarządzaniu, „Organizacja i Kierowanie” 5/2013

Sułkowski Ł., Paradygmaty nauk o zarządzaniu, „Współczesne Zarzadzanie” 2/2013

Literatura dodatkowa

Saunders M. N.K., Lewis P., Thornhill A. Research Methods for Business Students, 7/E, Pearson, 2015

Czakon W (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013

Babbie E., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2008

Churchill G., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Popczyk, Anna Szychta
Prowadzący grup: Wojciech Popczyk, Wacława Starzyńska, Anna Szychta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6