UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketingowe strategie banków i firm finansowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZMSWON
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketingowe strategie banków i firm finansowych
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci powinni posiadać wiedzę z zakresu Podstaw marketingu, makro- i mikroekonomii, statystyki.


Skrócony opis:

Obserwacja sektora bankowego potwierdza silna konkurencję i procesy koncentracyjne. Przetrwanie na tym rynku ewidentnie wymaga stosowania w praktyce marketingu przez banki lub/i inne firmy finansowe. Omówione zostaną wiec problemy marketingu w sektorze bankowym i finansowym, ich specyfika i treści. Odnosi się to do badań marketingowych w tym sektorze, organizacji działań marketingowych, budowania strategii marketingowych. Obserwacja sektora bankowego i usług finansowych potwierdza działanie banków zgodnie z zasadami marketingu.

Pełny opis:

Obserwacja sektora bankowego potwierdza silna konkurencję i procesy koncentracyjne. Przetrwanie na tym rynku ewidentnie wymaga stosowania w praktyce marketingu przez banki lub/i inne firmy finansowe. Omówione zostaną wiec problemy marketingu w sektorze bankowym i finansowym, ich specyfika i treści. Odnosi się to do badań marketingowych w tym sektorze, organizacji działań marketingowych, budowania strategii marketingowych. Obserwacja sektora bankowego i usług finansowych potwierdza działanie banków zgodnie z zasadami marketingu.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma podstawową wiedzę o relacjach i zależnościach zachodzących między organizacja , jej klientami, dostawcami, pośrednikami. Oraz ich udziale w procesie budowania wartości dla klienta

Ma elementarna wiedzę o głównych przyczynach, przebiegu, zakresie i konsekwencjach zmian zachodzących w środowisku biznesowym i w organizacjach oraz ich wpływie na działania marketingowe organizacji (banku)

Umiejętności

Posiada na poziomie podstawowym umiejętność budowania i zarzadzania wartościami klientów w szczególności produktem, cena , dystrybucją, personelem, komunikacją, a także tworzenia alternatywnych i rozwijania aktualnych ofert wartości banku

Kompetencje społeczne

Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do zarzadzania podstawowymi działaniami marketingowymi w wymiarze operacyjnym, w szczególności budowania relacji z klientami, zastosowania nowoczesnych technologii w marketingu i wykorzystania |Internetu do działań banku

Potrafi współdziałać w grupie w celu doboru miar marketingowych i projektowania systemu pomiarów marketingowych w kontekście sytuacji danej firmy |(banku)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-16 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Specyfika marketingu w sektorze bankowym

Proces badań marketingowych banków i innych firm finansowych

Strategie marketingowe, proces ich budowy i rodzaje

Organizacja działalności marketingowej



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe banków, PWN, Warszawa 2004

J. Grzywacz, Marketing w sektorze bankowym, PWE, Warszawa 2006

A. Jonas, Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Specyfika marketingu w sektorze bankowym

Proces badań marketingowych banków i innych firm finansowych

Strategie marketingowe, proces ich budowy i rodzaje

Organizacja działalności marketingowej



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe banków, PWN, Warszawa 2004

J. Grzywacz, Marketing w sektorze bankowym, PWE, Warszawa 2006

A. Jonas, Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Specyfika marketingu w sektorze bankowym

Proces badań marketingowych banków i innych firm finansowych

Strategie marketingowe, proces ich budowy i rodzaje

Organizacja działalności marketingowej



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe banków, PWN, Warszawa 2004

J. Grzywacz, Marketing w sektorze bankowym, PWE, Warszawa 2006

A. Jonas, Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Specyfika marketingu w sektorze bankowym

Proces badań marketingowych banków i innych firm finansowych

Strategie marketingowe, proces ich budowy i rodzaje

Organizacja działalności marketingowej



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe banków, PWN, Warszawa 2004

J. Grzywacz, Marketing w sektorze bankowym, PWE, Warszawa 2006

A. Jonas, Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład monograficzny - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Specyfika marketingu w sektorze bankowym

Proces badań marketingowych banków i innych firm finansowych

Strategie marketingowe, proces ich budowy i rodzaje

Organizacja działalności marketingowej



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe banków, PWN, Warszawa 2004

J. Grzywacz, Marketing w sektorze bankowym, PWE, Warszawa 2006

A. Jonas, Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład monograficzny

Metody podające | Wykład problemowy



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład monograficzny" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 100.00%



Ocena z formy "Wykład monograficzny" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład monograficzny

Specyfika marketingu w sektorze bankowym

Proces badań marketingowych banków i innych firm finansowych

Strategie marketingowe, proces ich budowy i rodzaje

Organizacja działalności marketingowej



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe banków, PWN, Warszawa 2004

J. Grzywacz, Marketing w sektorze bankowym, PWE, Warszawa 2006

A. Jonas, Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Grzegorczyk
Prowadzący grup: Wojciech Grzegorczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KONCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: pisemnej(raport dotyczący strategii marketingowej wybranych banków)- ocena * 100%


cena końcowa z przedmiotu ustalana jest na podstawie następującej skali punktowej:

Ocena 2.00 - 2.49: ocena końcowa 2

Ocena 2.50 - 3.25: ocena końcowa 3

Ocena 3.26 - 3.75: ocena końcowa 3.5

Ocena 3.76 - 4.25: ocena końcowa 4

Ocena 4.26 - 4.75: ocena końcowa 4.5

Ocena 4.76 - 5.00: ocena końcowa 5


Szczegółowe treści kształcenia:

Specyfika marketingu w sektorze bankowym

Proces badań marketingowych banków i innych firm finansowych

Strategie marketingowe, proces ich budowy i rodzaje

Organizacja działalności marketingowej


Literatura:

Literatura podstawowa:

W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe banków, PWN, Warszawa 2004,

J. Grzywacz, Marketing w sektorze bankowym, PWE, Warszawa 2006

Jonas, Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2002.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6