UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie e-commerce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZSES1K
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie e-commerce
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Posiada wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności marketingu.


Skrócony opis:

Ostatnie lata, a w szczególności pandemia roku 2020 wpłynęły na dynamiczny rozwój rynku E-Commerce. Szacuje się, że w najbliższych latach może osiągnąć nawet 50% obrotów realizowanych w handlu detalicznym w niektórych kategoriach produktów. W efekcie stałym elementem współczesnego krajobrazu zarządzania stają się organizacje cyfrowe bądź działające w przeważającym zakresie w środowisku cyfrowym. Celem zajęć będzie budowa kompetencji studentów w zakresie planowania i wdrażania strategii e-commerce oraz wyboru zróżnicowanych modeli biznesów cyfrowych i wykorzystania metod działania takich jak na przykład modele ścieżki zakupowej, lejka sprzedażowego (np.: PESO, RACE etc.).

Pełny opis:

Ostatnie lata, a w szczególności pandemia roku 2020 wpłynęły na dynamiczny rozwój rynku E-Commerce. Szacuje się, że w najbliższych latach może osiągnąć nawet 50% obrotów realizowanych w handlu detalicznym w niektórych kategoriach produktów. W efekcie stałym elementem współczesnego krajobrazu zarządzania stają się organizacje cyfrowe bądź działające w przeważającym zakresie w środowisku cyfrowym. Celem zajęć będzie budowa kompetencji studentów w zakresie planowania i wdrażania strategii e-commerce oraz wyboru zróżnicowanych modeli biznesów cyfrowych i wykorzystania metod działania takich jak na przykład modele ścieżki zakupowej, lejka sprzedażowego (np.: PESO, RACE etc.).

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada wiedzę o złożoności procesów rynkowych, w szczególności realizowanych w Internecie, ich przebiegu, uwarunkowaniach i możliwościach pomiaru i analizy

Posiada wiedzę o strategiach biznesowych w Internecie w tym rodzajach, sposobach planowania i wdrażania

Posiada wiedzę na temat różnych źródeł danych, w tym danych w Internecie, które mogą być wykorzystane w planowania i wdrażania strategii biznesów cyfrowych oraz optymalizacji ich działań i podnoszenia skuteczności

Umiejętności

Potrafi definiować metody i sposoby działania biznesów cyfrowych, które wpływają na zdolność przedsiębiorstwa do tworzenia przewagi konkurencyjnej oraz uzyskiwane wyniki finansowe

Potrafi krytycznie oceniać, rozumieć i wyjaśniać zachowania podmiotów sfery rynkowej z perspektywy podstawowych czynników rynkowych

Posiada umiejętność dotarcia do różnorodnych źródeł danych w tym danych w Internecie, ich ocenę i wykorzystanie

Kompetencje społeczne

Potrafi radzić sobie w warunkach „szumu informacyjnego” związanego z przetwarzaniem dużej ilości danych

Potrafi kreatywnie integrować wiedzę z obszarów zarządzania i finansów oraz ją stosować do oceny sytuacji przedsiębiorstwa i podejmowania decyzji biznesowych

Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy (kreatywny), logiczny i spójny z podejmowanymi decyzjami

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 80.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Biznes cyfrowy i e-handel - wprowadzenie

Analiza rynków internetowych i modele biznesowe w E-Commerce

Start-up’y internetowe – ocena potencjału biznesowego modele rozwoju

Strategie biznesu cyfrowego – planowanie i wdrażanie

Zarządzanie łańcuchami dostaw w biznesie internetowym

Budowanie wartości klienta i zarządzanie relacjami w biznesie cyfrowym

Operacjonalizacja strategii biznesu cyfrowego – metody, narzędzia działań rynkowych

Sprzedaż i marketing w biznesie cyfrowym - lejek sprzedażowy i ścieżka klienta (model PESO, RACE itp.)

Ocena skuteczności i efektywności metod i narzędzi pozyskiwania (akwizycji) i retencji klientów

Pomiar wartości klienta (CLV, RFM) i metody jego zwiększania - wskaźnik konwersji (CRO) i metody jego zwiększania

Metody zwiększania opłacalności portfela produktów w sklepie internetowym

Narzędzia i sposoby automatyzacji działań E-Commerce

Trendy E-Commerce i przyszłość biznesów cyfrowych



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Chaffey: Digital Business i E-Commerce Management; PWN, Warszawa 2020

Literatura dodatkowa

J. Skorupska: E-Commerce – Strategie, Zarządzanie, Finanse; PWN, Warszawa, 2017

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Aktywność na zajęciach - 20.00%

Projekt / Studium przypadku - 50.00%

Test / quiz - 30.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Biznes cyfrowy i e-handel - wprowadzenie

Analiza rynków internetowych i modele biznesowe w E-Commerce

Start-up’y internetowe – ocena potencjału biznesowego modele rozwoju

Strategie biznesu cyfrowego – planowanie i wdrażanie

Zarządzanie łańcuchami dostaw w biznesie internetowym

Budowanie wartości klienta i zarządzanie relacjami w biznesie cyfrowym

Operacjonalizacja strategii biznesu cyfrowego – metody, narzędzia działań rynkowych

Sprzedaż i marketing w biznesie cyfrowym - lejek sprzedażowy i ścieżka klienta (model PESO, RACE itp.)

Ocena skuteczności i efektywności metod i narzędzi pozyskiwania (akwizycji) i retencji klientów

Pomiar wartości klienta (CLV, RFM) i metody jego zwiększania - wskaźnik konwersji (CRO) i metody jego zwiększania

Metody zwiększania opłacalności portfela produktów w sklepie internetowym

Narzędzia i sposoby automatyzacji działań E-Commerce

Trendy E-Commerce i przyszłość biznesów cyfrowych



Literatura:

Literatura podstawowa

D. Chaffey: Digital Business i E-Commerce Management; PWN, Warszawa 2020

Literatura dodatkowa

J. Skorupska: E-Commerce – Strategie, Zarządzanie, Finanse; PWN, Warszawa, 2017

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 33 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6