UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZSMS3K
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie marketingowe
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 7.00 LUB 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Wymagana znajomość podstaw marketingu.


Skrócony opis:

Celem zajęć jest zbudowanie wśród studentów świadomości i wiedzy na temat strategii marketingowych oraz rozwijanie umiejętności definiowania, tworzenia i implementacji marketingowych strategii firmy. Studenci nabędą wiedzę z zakresu zarządzania marketingowego. Dzięki zajęciom będą potrafili wykorzystywać właściwe metody i narzędzia zarządzania marketingowego w celu budowy przewagi konkurencyjnej firmy w procesie tworzenia wartości dla klienta.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zbudowanie wśród studentów świadomości i wiedzy na temat strategii marketingowych oraz rozwijanie umiejętności definiowania, tworzenia i implementacji marketingowych strategii firmy. Studenci nabędą wiedzę z zakresu zarządzania marketingowego. Dzięki zajęciom będą potrafili wykorzystywać właściwe metody i narzędzia zarządzania marketingowego w celu budowy przewagi konkurencyjnej firmy w procesie tworzenia wartości dla klienta.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada pogłębioną wiedzę na temat narzędzi analizy otoczenia i sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa wykorzystywanych w planowaniu marketingowym w szczególności analizy klientów, konkurencji i produktów. Ma świadomość wpływu zmiennego i konkurencyjnego otoczenia na wybory strategiczne w ramach zarządzania marketingowego przedsiębiorstwa.

Posiada wiedzę z zakresu psychospołecznych aspektów marketingu, takich jak: podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów, analiza potrzeb i preferencji klientów, dialog i budowanie relacji z klientami. Zna i rozumie rolę procesu tworzenia wartości dla klientów w budowaniu przewagi konkurencyjnej.

Posiada wszechstronną wiedzę opartą na standardach międzynarodowych z zakresu tworzenia strategii marketingowych i rozwiązywania dylematów strategicznych w ramach zarządzania marketingowego.

Umiejętności

Wymieni zalety i ograniczenia narzędzi analizy stosowanych w zarządzaniu marketingowym. Potrafi oceniać warunki rynkowe i sytuację marketingową przedsiębiorstwa w celu identyfikacji możliwości strategicznych.

Posiada umiejętność samodzielnego analizowania sytuacji przedsiębiorstwa i proponowania różnych rozwiązań z zakresu strategii marketingowych, w tym: strategii wzrostu i konkurencji, strategii pozycjonowania, strategii marki i strategii promocyjnych.

Posiada na poziomie zaawansowanym umiejętność budowania i zarządzania wartościami dla klienta w zakresie strategii produktów, dystrybucji i strategii cenowych.

Kompetencje społeczne

Jest gotów planować działania przedsiębiorstwa mające na celu osiąganie przewagi konkurencyjnej na rynkach.

Jest gotów określać cele marketingowe i sposób ich osiągania przez firmę w kontekście danych warunków otoczenia biznesu z uwzględnieniem zasobów przedsiębiorstwa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kalińska-Kula
Prowadzący grup: Magdalena Kalińska-Kula, Wioletta Krawiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 60.00%

Pytania opisowe - 40.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Warunkiem dopusczenia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń. Na egzamin student jest zobowiązany przynieść legitymację studencką.

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota, treść, rdzeń strategii marketingowej

Poszukiwanie możliwości biznesowych - strategie marketingowe w nawiązaniu do otoczenia przedsiębiorstwa w ujęciu przedmiotowym

Strategie marketingowe w nawiązaniu do otoczenia przedsiębiorstwa w ujęciu podmiotowym

Strategie marketingowe w różnych fazach rozwojowych rynku

Strategie marketingowe z uwzględnieniem instrumentów marketingu mix w sposób autonomiczny


Warsztaty

Rola i miejsce marketingu w organizacji. Rola aktywów marketingowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Etapy zarządzania marketingowego.

Ustalanie celów marketingowych, formułowanie, wybór i realizacja strategii marketingowej. Planowanie scenariuszowe.

Marketingowe strategie wzrostu i konkurencji. Determinanty wyboru i zmian strategii wobec konkurentów. Zasoby przedsiębiorstwa a wybory strategiczne, ograniczanie ryzyka, wykorzystanie nadarzających się okazji.

Segmentacja, targeting, pozycjonowanie.

Produkt, cena, dystrybucja a kształtowanie wartości dla klienta.

Strategie promocyjne a komunikacja marketingowa. Przykłady strategii w praktyce firm.

Dyskusja dotycząca proponowanych strategii marketingowych (metoda stolików eksperckich).



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, W-wa, 2012

Literatura dodatkowa

Z. Knecht: Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H.Beck, W-wa, 2004

J. J.Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, W-wa, 2002

Z. Waśkowski, Marketing. Podręcznik akademicki; Wydawnictwo UEP; Poznań 2022

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kalińska-Kula
Prowadzący grup: Magdalena Kalińska-Kula, Wioletta Krawiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 50.00%

Pytania opisowe - 50.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Warunkiem dopusczenia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń. Na egzamin student jest zobowiązany przynieść legitymację studencką. W przypadku jej braku nie zostranie dopuszczony do egzaminu.

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Poszukiwanie możliwości biznesowych - analiza otoczenia i bieżącej sytuacji marketingowej firmy. Źródła informacji rynkowej.

Metody analizy środowiska biznesowego (analiza PEST, SLEPT, PESTEL, STEEPLE, strategia błękitnego oceanu, analiza SWOT, analiza BCG, macierz GE, itd.). Analiza konkurencji, marketingowe strategie wzrostu i konkurencji (5 sił Portera, macierz Ansoffa, itd.)

Marketing STP , strategie pozycjonowania, koncepcja marketing mix

Marketingowe strategie produktowe. Strategie w różnych fazach cyklu życia produktu

Strategie promocyjne, branding, strategie marki, komunikacja marketingowa. Strategie cenowe i strategie dystrybucji


Warsztaty

Rola i miejsce marketingu w organizacji. Rola aktywów marketingowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Etapy zarządzania marketingowego.

Ustalanie celów marketingowych, formułowanie, wybór i realizacja strategii marketingowej. Planowanie scenariuszowe.

Marketingowe strategie wzrostu i konkurencji. Determinanty wyboru i zmian strategii wobec konkurentów. Zasoby przedsiębiorstwa a wybory strategiczne, ograniczanie ryzyka, wykorzystanie nadarzających się okazji.

Segmentacja, targeting, pozycjonowanie.

Produkt, cena, dystrybucja a kształtowanie wartości dla klienta.

Strategie promocyjne a komunikacja marketingowa. Przykłady strategii w praktyce firm.

Dyskusja dotycząca proponowanych strategii marketingowych (metoda stolików eksperckich).



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, W-wa, 2012

Z. Knecht: Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H.Beck, W-wa, 2004

J. J.Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, W-wa, 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Kalińska-Kula
Prowadzący grup: Magdalena Kalińska-Kula, Wioletta Krawiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Poszukiwanie możliwości biznesowych - analiza otoczenia i bieżącej sytuacji marketingowej firmy. Źródła informacji rynkowej.

Metody analizy środowiska biznesowego (analiza PEST, SLEPT, PESTEL, STEEPLE, strategia błękitnego oceanu, analiza SWOT, analiza BCG, macierz GE, itd.). Analiza konkurencji, marketingowe strategie wzrostu i konkurencji (5 sił Portera, macierz Ansoffa, itd.)

Marketing STP , strategie pozycjonowania, koncepcja marketing mix

Marketingowe strategie produktowe. Strategie w różnych fazach cyklu życia produktu

Strategie promocyjne, branding, strategie marki, komunikacja marketingowa. Strategie cenowe i strategie dystrybucji


Warsztaty

Rola i miejsce marketingu w organizacji. Rola aktywów marketingowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Etapy zarządzania marketingowego.

Ustalanie celów marketingowych, formułowanie, wybór i realizacja strategii marketingowej. Planowanie scenariuszowe.

Marketingowe strategie wzrostu i konkurencji. Determinanty wyboru i zmian strategii wobec konkurentów. Zasoby przedsiębiorstwa a wybory strategiczne, ograniczanie ryzyka, wykorzystanie nadarzających się okazji.

Segmentacja, targeting, pozycjonowanie.

Produkt, cena, dystrybucja a kształtowanie wartości dla klienta.

Strategie promocyjne a komunikacja marketingowa. Przykłady strategii w praktyce firm.

Dyskusja dotycząca proponowanych strategii marketingowych (metoda stolików eksperckich).



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, W-wa, 2012

Z. Knecht: Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H.Beck, W-wa, 2004

J. J.Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, W-wa, 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Grażyna Golik-Górecka, Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota strategii marketingowych i jej miejsce w strategii przedsiebiorstwa. Koncepcja zarządzania wartością dla klienta.

Strategie marketingowe przedsiębiorstw, typy i możliwości implementacji.

Strategie wobec konkurentów. Budowanie przewagi konkurencyjnej.

Projektowanie i wdrażanie strategii marketingowej.

Przykłady strategii w praktyce firm


Warsztaty

Rola i miejsce marketingu w organizacji. Rola aktywów marketingowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Etapy zarządzania marketingowego.

Analiza otoczenia i bieżącej sytuacji marketingowej firmy. Źródła informacji o rynkach, ustalanie celów marketingowych, formułowanie, wybór i realizacja strategii marketingowej. Planowanie scenariuszowe.

Marketingowe strategie wzrostu i konkurencji. Determinanty wyboru i zmian strategii wobec konkurentów. Zasoby przedsiębiorstwa a wybory strategiczne, ograniczanie ryzyka, wykorzystanie nadarzających się okazji.

Marketing STP - segmentacja, targeting, pozycjonowanie. Strategie pozycjonowania.

Marketingowe strategie produktowe. Strategie w różnych fazach rozwoju rynku. Strategie cenowe i strategie dystrybucji.

Strategie promocyjne, branding, strategie marki, komunikacja marketingowa.

Dyskusja dotycząca proponowanych strategii marketingowych (metoda stolików eksperckich).



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, W-wa, 2012

Z. Knecht: Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H.Beck, W-wa, 2004

J. J.Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, W-wa, 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Gabriela Jędraszczyk, Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Istota strategii marketingowych i jej miejsce w strategii przedsiebiorstwa. Koncepcja zarządzania wartością dla klienta.

Strategie marketingowe przedsiębiorstw, typy i możliwości implementacji.

Strategie wobec konkurentów. Budowanie przewagi konkurencyjnej.

Projektowanie i wdrażanie strategii marketingowej.

Przykłady strategii w praktyce firm


Warsztaty

Rola i miejsce marketingu w organizacji. Rola aktywów marketingowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Etapy zarządzania marketingowego.

Analiza otoczenia i bieżącej sytuacji marketingowej firmy. Źródła informacji o rynkach, ustalanie celów marketingowych, formułowanie, wybór i realizacja strategii marketingowej. Planowanie scenariuszowe.

Marketingowe strategie wzrostu i konkurencji. Determinanty wyboru i zmian strategii wobec konkurentów. Zasoby przedsiębiorstwa a wybory strategiczne, ograniczanie ryzyka, wykorzystanie nadarzających się okazji.

Marketing STP - segmentacja, targeting, pozycjonowanie. Strategie pozycjonowania.

Marketingowe strategie produktowe. Strategie w różnych fazach rozwoju rynku. Strategie cenowe i strategie dystrybucji.

Strategie promocyjne, branding, strategie marki, komunikacja marketingowa.

Dyskusja dotycząca proponowanych strategii marketingowych (metoda stolików eksperckich).



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, W-wa, 2012

Z. Knecht: Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H.Beck, W-wa, 2004

J. J.Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, W-wa, 2002

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krystyna Iwińska-Knop
Prowadzący grup: Krystyna Iwińska-Knop, Kamila Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Zapoznanie się z zalecaną literaturą w ramach przygotowania do wykładów 9 g

Zapoznanie się z literaturą przedmiotu zalecaną do egzaminu 8 g


Warsztaty:

Zadaniem każdego studenta jest zapoznać się przed każdymi ćwiczeniami z zagadnieniami merytorycznymi wskazanymi w literaturze przez prowadzącego. Wybrane zajęcia będą się rozpoczynać krótkim quizem sprawdzającym znajomość zadanego materiału. (35 godz. pracy własnej studenta)

Ćwiczenie do wykonania w domu – poszukiwanie informacji w bazach patentowych: przewidywanie strategii rozwoju i prawdopodobnych wyborów strategicznych konkurencji na przykładzie danej firmy. (12,5 g pracy własnej studenta)

Ćwiczenie do wykonania w domu – identyfikacja możliwości strategicznych, wnioskowanie i formułowanie celów strategicznych na podstawie danych z analiz (12,5 g pracy własnej studenta)


W ramach przygotowania do zaliczenia studenci mają za zadanie wybrać małą lub średnią lokalną firmę, pozyskać dane na temat firmy (wywiad, staż, praca w firmie) i jej działań marketingowych, dokonać analizy sytuacji marketingowej firmy oraz jej otoczenia, opracować cele marketingowe i strategię marketingową dla firmy na kolejny rok. Praca ma charakter zespołowy. Studenci będą w trakcie kursu prezentować opracowane koncepcje strategii marketingowych. Zostaną one poddane dyskusji oraz ocenie prowadzącego i kolegów, którzy wcielą się w rolę ekspertów. Ostateczną propozycję strategii marketingowej dla firmy studenci składają w postaci raportu końcowego ocenianego przez prowadzącego. (Opracowanie strategii i raportu końcowego - 32 g pracy własnej studenta; przygotowanie prezentacji i spotkania z ekspertami – 10 g pracy własnej studenta).


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Alokacja strategii marketingowej w strategii firmy. Koncepcja zarządzania wartością, wartość dla klienta jako determinanta sukcesu organizacji i tworzenia strategii.

Łańcuch wartości, jego determinanty i rola w zarządzaniu.

Identyfikacja różnych typów strategii marketingowych oraz możliwości ich implementacji

Przewaga konkurencyjna, strategie konkurencyjne, strategie czerwonego i błękitnego oceanu.

Baza informacyjna dla opracowania strategii marketingowych

Etapy tworzenia strategii.

Przykłady strategii w praktyce firm


Warsztaty

Strategiczna rola marketingu w organizacji. Rola aktywów marketingowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Etapy zarządzania marketingowego.

Informacja jako podstawa tworzenia strategii marketingowych. Analiza otoczenia i bieżącej sytuacji marketingowej firmy, współczesne źródła informacji o rynkach, identyfikacja szans strategicznych, ustalanie celów marketingowych, formułowanie, wybór i realizacja strategii marketingowej. Planowanie scenariuszowe.

Marketingowe strategie wzrostu i konkurencji. Podstawy wyboru i zmian strategii wobec konkurentów. Zasoby przedsiębiorstwa a wybory strategiczne, ograniczanie ryzyka, wykorzystanie nadarzających się okazji.

Decyzje dotyczące wyboru rynku docelowego, analizy klientów, „customer insights”, „customer intimacy”, poznać i zrozumieć klienta - proces podejmowania decyzji zakupowej, proces tworzenia wartości dla klienta. Marketing STP - segmentacja, targeting, pozycjonowanie. Strategie pozycjonowania.

Optymalizacja struktury kompozycji marketingowej. Marketingowe strategie produktowe, analizy portfelowe, cykl życia produktu, innowacyjność a przewaga strategiczna, strategie „go-to-market”. Strategie w różnych fazach rozwoju rynku. Strategie cenowe i strategie dystrybucji.)

Strategie promocyjne, branding, strategie marki, komunikacja marketingowa jako sztuka opowiadania ciekawych historii.

Dyskusja dotycząca proponowanych strategii marketingowych (metoda stolików eksperckich).



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, W-wa, 2012

Z. Knecht: Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H.Beck, W-wa, 2004

J. J.Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, W-wa, 2002

Literatura dodatkowa

B. Pilarczyk, M. Sławińska, H. Mruk: Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, W-wa 2001

S. Brown, Strategiczne podejście do klientów, PWE, W-wa, 2003

R. Kłeczek, W. Kowal, J. Woźniczka: Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, 1997

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krystyna Iwińska-Knop
Prowadzący grup: Krystyna Iwińska-Knop, Kamila Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Zapoznanie się z zalecaną literaturą w ramach przygotowania do wykładów 9 g

Zapoznanie się z literaturą przedmiotu zalecaną do egzaminu 8 g


Warsztaty:

Zadaniem każdego studenta jest zapoznać się przed każdymi ćwiczeniami z zagadnieniami merytorycznymi wskazanymi w literaturze przez prowadzącego. Wybrane zajęcia będą się rozpoczynać krótkim quizem sprawdzającym znajomość zadanego materiału. (35 godz. pracy własnej studenta)

Ćwiczenie do wykonania w domu – poszukiwanie informacji w bazach patentowych: przewidywanie strategii rozwoju i prawdopodobnych wyborów strategicznych konkurencji na przykładzie danej firmy. (12,5 g pracy własnej studenta)

Ćwiczenie do wykonania w domu – identyfikacja możliwości strategicznych, wnioskowanie i formułowanie celów strategicznych na podstawie danych z analiz (12,5 g pracy własnej studenta)


W ramach przygotowania do zaliczenia studenci mają za zadanie wybrać małą lub średnią lokalną firmę, pozyskać dane na temat firmy (wywiad, staż, praca w firmie) i jej działań marketingowych, dokonać analizy sytuacji marketingowej firmy oraz jej otoczenia, opracować cele marketingowe i strategię marketingową dla firmy na kolejny rok. Praca ma charakter zespołowy. Studenci będą w trakcie kursu prezentować opracowane koncepcje strategii marketingowych. Zostaną one poddane dyskusji oraz ocenie prowadzącego i kolegów, którzy wcielą się w rolę ekspertów. Ostateczną propozycję strategii marketingowej dla firmy studenci składają w postaci raportu końcowego ocenianego przez prowadzącego. (Opracowanie strategii i raportu końcowego - 32 g pracy własnej studenta; przygotowanie prezentacji i spotkania z ekspertami – 10 g pracy własnej studenta).


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 80.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Alokacja strategii marketingowej w strategii firmy. Koncepcja zarządzania wartością, wartość dla klienta jako determinanta sukcesu organizacji i tworzenia strategii.

Łańcuch wartości, jego determinanty i rola w zarządzaniu.

Identyfikacja różnych typów strategii marketingowych oraz możliwości ich implementacji

Przewaga konkurencyjna, strategie konkurencyjne, strategie czerwonego i błękitnego oceanu.

Baza informacyjna dla opracowania strategii marketingowych

Etapy tworzenia strategii.

Przykłady strategii w praktyce firm


Warsztaty

Strategiczna rola marketingu w organizacji. Rola aktywów marketingowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Etapy zarządzania marketingowego.

Informacja jako podstawa tworzenia strategii marketingowych. Analiza otoczenia i bieżącej sytuacji marketingowej firmy, współczesne źródła informacji o rynkach, identyfikacja szans strategicznych, ustalanie celów marketingowych, formułowanie, wybór i realizacja strategii marketingowej. Planowanie scenariuszowe.

Marketingowe strategie wzrostu i konkurencji. Podstawy wyboru i zmian strategii wobec konkurentów. Zasoby przedsiębiorstwa a wybory strategiczne, ograniczanie ryzyka, wykorzystanie nadarzających się okazji.

Decyzje dotyczące wyboru rynku docelowego, analizy klientów, „customer insights”, „customer intimacy”, poznać i zrozumieć klienta - proces podejmowania decyzji zakupowej, proces tworzenia wartości dla klienta. Marketing STP - segmentacja, targeting, pozycjonowanie. Strategie pozycjonowania.

Optymalizacja struktury kompozycji marketingowej. Marketingowe strategie produktowe, analizy portfelowe, cykl życia produktu, innowacyjność a przewaga strategiczna, strategie „go-to-market”. Strategie w różnych fazach rozwoju rynku. Strategie cenowe i strategie dystrybucji.)

Strategie promocyjne, branding, strategie marki, komunikacja marketingowa jako sztuka opowiadania ciekawych historii.

Dyskusja dotycząca proponowanych strategii marketingowych (metoda stolików eksperckich).



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, W-wa, 2012

Z. Knecht: Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H.Beck, W-wa, 2004

J. J.Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, W-wa, 2002

Literatura dodatkowa

B. Pilarczyk, M. Sławińska, H. Mruk: Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, W-wa 2001

S. Brown, Strategiczne podejście do klientów, PWE, W-wa, 2003

R. Kłeczek, W. Kowal, J. Woźniczka: Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, 1997

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krystyna Iwińska-Knop
Prowadzący grup: Krystyna Iwińska-Knop, Kamila Pytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład kursowy:

Zapoznanie się z zalecaną literaturą w ramach przygotowania do wykładów 9 g

Zapoznanie się z literaturą przedmiotu zalecaną do egzaminu 8 g


Warsztaty:

Zadaniem każdego studenta jest zapoznać się przed każdymi ćwiczeniami z zagadnieniami merytorycznymi wskazanymi w literaturze przez prowadzącego. Wybrane zajęcia będą się rozpoczynać krótkim quizem sprawdzającym znajomość zadanego materiału. (35 godz. pracy własnej studenta)

Ćwiczenie do wykonania w domu – poszukiwanie informacji w bazach patentowych: przewidywanie strategii rozwoju i prawdopodobnych wyborów strategicznych konkurencji na przykładzie danej firmy. (12,5 g pracy własnej studenta)

Ćwiczenie do wykonania w domu – identyfikacja możliwości strategicznych, wnioskowanie i formułowanie celów strategicznych na podstawie danych z analiz (12,5 g pracy własnej studenta)


W ramach przygotowania do zaliczenia studenci mają za zadanie wybrać małą lub średnią lokalną firmę, pozyskać dane na temat firmy (wywiad, staż, praca w firmie) i jej działań marketingowych, dokonać analizy sytuacji marketingowej firmy oraz jej otoczenia, opracować cele marketingowe i strategię marketingową dla firmy na kolejny rok. Praca ma charakter zespołowy. Studenci będą w trakcie kursu prezentować opracowane koncepcje strategii marketingowych. Zostaną one poddane dyskusji oraz ocenie prowadzącego i kolegów, którzy wcielą się w rolę ekspertów. Ostateczną propozycję strategii marketingowej dla firmy studenci składają w postaci raportu końcowego ocenianego przez prowadzącego. (Opracowanie strategii i raportu końcowego - 32 g pracy własnej studenta; przygotowanie prezentacji i spotkania z ekspertami – 10 g pracy własnej studenta).


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Pytania opisowe - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 50.00%

Prezentacja - 30.00%

Aktywność na zajęciach - 20.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Alokacja strategii marketingowej w strategii firmy. Koncepcja zarządzania wartością, wartość dla klienta jako determinanta sukcesu organizacji i tworzenia strategii.

Łańcuch wartości, jego determinanty i rola w zarządzaniu.

Identyfikacja różnych typów strategii marketingowych oraz możliwości ich implementacji

Przewaga konkurencyjna, strategie konkurencyjne, strategie czerwonego i błękitnego oceanu.

Baza informacyjna dla opracowania strategii marketingowych

Etapy tworzenia strategii.

Przykłady strategii w praktyce firm


Warsztaty

Strategiczna rola marketingu w organizacji. Rola aktywów marketingowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Etapy zarządzania marketingowego.

Informacja jako podstawa tworzenia strategii marketingowych. Analiza otoczenia i bieżącej sytuacji marketingowej firmy, współczesne źródła informacji o rynkach, identyfikacja szans strategicznych, ustalanie celów marketingowych, formułowanie, wybór i realizacja strategii marketingowej. Planowanie scenariuszowe.

Marketingowe strategie wzrostu i konkurencji. Podstawy wyboru i zmian strategii wobec konkurentów. Zasoby przedsiębiorstwa a wybory strategiczne, ograniczanie ryzyka, wykorzystanie nadarzających się okazji.

Decyzje dotyczące wyboru rynku docelowego, analizy klientów, „customer insights”, „customer intimacy”, poznać i zrozumieć klienta - proces podejmowania decyzji zakupowej, proces tworzenia wartości dla klienta. Marketing STP - segmentacja, targeting, pozycjonowanie. Strategie pozycjonowania.

Optymalizacja struktury kompozycji marketingowej. Marketingowe strategie produktowe, analizy portfelowe, cykl życia produktu, innowacyjność a przewaga strategiczna, strategie „go-to-market”. Strategie w różnych fazach rozwoju rynku. Strategie cenowe i strategie dystrybucji.)

Strategie promocyjne, branding, strategie marki, komunikacja marketingowa jako sztuka opowiadania ciekawych historii.

Dyskusja dotycząca proponowanych strategii marketingowych (metoda stolików eksperckich).



Literatura:

Literatura podstawowa

W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, W-wa, 2012

Z. Knecht: Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H.Beck, W-wa, 2004

J. J.Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, W-wa, 2002

Literatura dodatkowa

B. Pilarczyk, M. Sławińska, H. Mruk: Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, W-wa 2001

S. Brown, Strategiczne podejście do klientów, PWE, W-wa, 2003

R. Kłeczek, W. Kowal, J. Woźniczka: Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, 1997

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6