Strategie i programy zarządzania zasobami ludzkimi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZSPS5U |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategie i programy zarządzania zasobami ludzkimi |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
10.00
LUB
9.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zarządzania zasobami ludzkimi |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uświadomienie roli kapitału ludzkiego i istoty procesu zarządzania nim; uzasadnienie potrzeby podejmowania działań na rzecz pracowników; przekazanie wiedzy na temat strategii i programów zarządzania zasobami ludzkimi, rozwój umiejętności budowania strategii i programów zarządzania zasobami ludzkimi oraz ich wdrażania i oceniania. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest uświadomienie roli kapitału ludzkiego i istoty procesu zarządzania nim; uzasadnienie potrzeby podejmowania działań na rzecz pracowników; przekazanie wiedzy na temat strategii i programów zarządzania zasobami ludzkimi, rozwój umiejętności budowania strategii i programów zarządzania zasobami ludzkimi oraz ich wdrażania i oceniania. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada pogłebioną wiedzę o charakterze nauk społecznych, w szczególności w zakresie dyscypliny nauki o zarządzaniu oraz jej relacji do innych nauk Posiada pogłębioną wiedzę o procesach zmian w organizacjach, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencji tych zmian, w szczególności wie, jak wdrażać strategie i programy zarządzania zasobami ludzkimi Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach zarządzania zasobami ludzkimi, technikach i źródłach pozyskiwania informacji służących do modelowania procesów zarządzania zasobami ludzkimi Projektuje strategie i programy zarządzania zasobami ludzkimi Umiejętności Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób Umie ocenić przydatność zdobytej wiedzy oraz wykorzystać ją przy projektowaniu, wdrażaniu, realizacji i ocenia strategii i programów zarządzania zasobami ludzkimi Umie zorganizować dział kadr i przydzielić zadania jego pracownikom, jest świadom roli, jaką komórka HR pełni w organizacji Potrafi kształtować wizerunek firmy, jako pracodawcy z wyboru w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym organizacji, wykorzystując w tym celu różnorodne narzędzia biznesowe Umie kierować zespołem projektowym w oparciu o budowanie zaufania i zaangażowania członków zespołu Kompetencje społeczne Jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy Prezentuje aktywną postawę wobec nawiązywania trwałych relacji z otoczeniem, ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o wizerunek reprezentowanej organizacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
W
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Cewińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Anna Michałkiewicz, Ilona Świątek-Barylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian Zrównoważone zarzącdzanie kapitałem ludzkim Zarządzanie różnorodnością - cele, korzyści, narzeędzia. Zarządzanie przez wartości Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich Warsztaty Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety Programy zarządzania zasobami ludzkimi - elementy , projektowanie Programy zarządzania talentami - cele, korzyści, narzędzia Programy równowaga praca-życie, oraz corporate wellnes- cele, korzyści, narzędzia Programy poleceń pracowniczych - istota, cele, korzyści, sposoby realizacji Programy offboardingoe i corporate alumni - istota, cele, sposoby realizacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011 Inne materiały dydaktyczne Artykuły i raporty udostępniane przez prowadzących zajęcia |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
W
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Cewińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Anna Krasnova, Maciej Malarski, Ilona Świątek-Barylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian Zrównoważone zarzącdzanie kapitałem ludzkim Zarządzanie różnorodnością - cele, korzyści, narzeędzia. Zarządzanie przez wartości Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich Warsztaty Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety Programy zarządzania zasobami ludzkimi - elementy , projektowanie Programy zarządzania talentami - cele, korzyści, narzędzia Programy równowaga praca-życie, oraz corporate wellnes- cele, korzyści, narzędzia Programy poleceń pracowniczych - istota, cele, korzyści, sposoby realizacji Programy offboardingoe i corporate alumni - istota, cele, sposoby realizacji |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011 Inne materiały dydaktyczne Artykuły i raporty udostępniane przez prowadzących zajęcia |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
W
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Cewińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Anna Michałkiewicz, Ilona Świątek-Barylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian Zarządzanie przez wartości Zarządzanie różnorodnością Holistyczny rozwój - Corporate Wellness Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich Warsztaty Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety Programy zarządzania zasobami ludzkimi - elementy , projektowanie. Zarządzanie talentami Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników Zarządzanie wiekiem |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011 Inne materiały dydaktyczne Artykuły i raporty udostępniane przez prowadzących zajęcia |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Cewińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Ilona Świątek-Barylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian Zarządzanie przez wartości Zarządzanie różnorodnością Holistyczny rozwój - Corporate Wellness Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich Warsztaty Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety Programy zarządzania zasobami ludzkimi,- projektowanie.. Etapy i techniki design thinking Zarządzanie talentami Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników Zarządzanie wiekiem |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Czapla T. Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, wydawnictwo UŁ, Łódź 2011 Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa 2010 Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N W
WR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Cewińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Anna Krasnova, Maciej Malarski, Ilona Świątek-Barylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian Zarządzanie przez wartości Zarządzanie różnorodnością Holistyczny rozwój - Corporate Wellness Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich Warsztaty Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety Programy zarządzania zasobami ludzkimi,- projektowanie.. Etapy i techniki design thinking Zarządzanie talentami Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników Zarządzanie wiekiem |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Czapla T. Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, wydawnictwo UŁ, Łódź 2011 Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa 2010 Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WR
WR
W
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Cewińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Anna Michałkiewicz, Ilona Świątek-Barylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian Zarządzanie przez wartości Zarządzanie różnorodnością Holistyczny rozwój - Corporate Wellness Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich Warsztaty Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety Programy zarządzania zasobami ludzkimi,- projektowanie.. Etapy i techniki design thinking Zarządzanie talentami Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników Zarządzanie wiekiem |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Czapla T. Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, wydawnictwo UŁ, Łódź 2011 Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa 2010 Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
WR
WR
WR
W
W
WR
W
WR
W
N W
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Cewińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Anna Krasnova, Maciej Malarski, Ilona Świątek-Barylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian Zarządzanie przez wartości Zarządzanie różnorodnością Holistyczny rozwój - Corporate Wellness Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich Warsztaty Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety Programy zarządzania zasobami ludzkimi,- projektowanie.. Etapy i techniki design thinking Zarządzanie talentami Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników Zarządzanie wiekiem |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Czapla T. Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, wydawnictwo UŁ, Łódź 2011 Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa 2010 Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WR
N W
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Cewińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Justyna Kołodziejczyk, Maciej Malarski, Patrycja Mizera, Ilona Świątek-Barylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Orientacyjny czas pracy własnej studenta: Wykład: Bieżąca analiza tekstów źródłowych (treści raportów z badań, publikacji książkowych, prasowych i internetowych) (33 godz.) – weryfikacja w trakcie sprawdzianu wiedzy Przygotowanie do zaliczenia (32 godz.) Ćwiczenia: Analiza treści raportów z badań, publikacji książkowych, prasowych i internetowych pod kątem przygotowania prezentacji (40 godz.) – weryfikacja wykonania poprzez ocenę prezentacji i w trakcie sprawdzianu wiedzy Analiza treści raportów z badań, publikacji książkowych, prasowych i internetowych pod kątem przygotowania debaty (31 godz.) – weryfikacja wykonania poprzez ocenę udziału w debacie i w trakcie sprawdzianu wiedzy Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.) |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Warsztaty Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu Metody poszukujące | Dyskusja panelowa Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 % + Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Test / quiz - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Zadanie / zadania praktyczne - 30.00% Projekt / Studium przypadku - 70.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian Zarządzanie przez wartości Zarządzanie różnorodnością Holistyczny rozwój - Corporate Wellness Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich Warsztaty Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety Programy zarządzania zasobami ludzkimi,- projektowanie.. Etapy i techniki design thinking Zarządzanie talentami Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników Zarządzanie wiekiem |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Czapla T. Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, wydawnictwo UŁ, Łódź 2011 Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa 2010 Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.