UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie i programy zarządzania zasobami ludzkimi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ZSPS5U
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie i programy zarządzania zasobami ludzkimi
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 10.00 LUB 9.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zarządzania zasobami ludzkimi


Skrócony opis:

Celem zajęć jest uświadomienie roli kapitału ludzkiego i istoty procesu zarządzania nim; uzasadnienie potrzeby podejmowania działań na rzecz pracowników; przekazanie wiedzy na temat strategii i programów zarządzania zasobami ludzkimi, rozwój umiejętności budowania strategii i programów zarządzania zasobami ludzkimi oraz ich wdrażania i oceniania.

Pełny opis:

Celem zajęć jest uświadomienie roli kapitału ludzkiego i istoty procesu zarządzania nim; uzasadnienie potrzeby podejmowania działań na rzecz pracowników; przekazanie wiedzy na temat strategii i programów zarządzania zasobami ludzkimi, rozwój umiejętności budowania strategii i programów zarządzania zasobami ludzkimi oraz ich wdrażania i oceniania.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Posiada pogłebioną wiedzę o charakterze nauk społecznych, w szczególności w zakresie dyscypliny nauki o zarządzaniu oraz jej relacji do innych nauk

Posiada pogłębioną wiedzę o procesach zmian w organizacjach, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencji tych zmian, w szczególności wie, jak wdrażać strategie i programy zarządzania zasobami ludzkimi

Posiada pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach zarządzania zasobami ludzkimi, technikach i źródłach pozyskiwania informacji służących do modelowania procesów zarządzania zasobami ludzkimi

Projektuje strategie i programy zarządzania zasobami ludzkimi

Umiejętności

Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób

Umie ocenić przydatność zdobytej wiedzy oraz wykorzystać ją przy projektowaniu, wdrażaniu, realizacji i ocenia strategii i programów zarządzania zasobami ludzkimi

Umie zorganizować dział kadr i przydzielić zadania jego pracownikom, jest świadom roli, jaką komórka HR pełni w organizacji

Potrafi kształtować wizerunek firmy, jako pracodawcy z wyboru w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym organizacji, wykorzystując w tym celu różnorodne narzędzia biznesowe

Umie kierować zespołem projektowym w oparciu o budowanie zaufania i zaangażowania członków zespołu

Kompetencje społeczne

Jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy

Prezentuje aktywną postawę wobec nawiązywania trwałych relacji z otoczeniem, ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o wizerunek reprezentowanej organizacji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Cewińska
Prowadzący grup: Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Anna Michałkiewicz, Ilona Świątek-Barylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena

Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian

Zrównoważone zarzącdzanie kapitałem ludzkim

Zarządzanie różnorodnością - cele, korzyści, narzeędzia.

Zarządzanie przez wartości

Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich


Warsztaty

Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku

Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety

Programy zarządzania zasobami ludzkimi - elementy , projektowanie

Programy zarządzania talentami - cele, korzyści, narzędzia

Programy równowaga praca-życie, oraz corporate wellnes- cele, korzyści, narzędzia

Programy poleceń pracowniczych - istota, cele, korzyści, sposoby realizacji

Programy offboardingoe i corporate alumni - istota, cele, sposoby realizacji



Literatura:

Literatura podstawowa

Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

Inne materiały dydaktyczne

Artykuły i raporty udostępniane przez prowadzących zajęcia

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Cewińska
Prowadzący grup: Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Anna Krasnova, Maciej Malarski, Ilona Świątek-Barylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena

Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian

Zrównoważone zarzącdzanie kapitałem ludzkim

Zarządzanie różnorodnością - cele, korzyści, narzeędzia.

Zarządzanie przez wartości

Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich


Warsztaty

Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku

Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety

Programy zarządzania zasobami ludzkimi - elementy , projektowanie

Programy zarządzania talentami - cele, korzyści, narzędzia

Programy równowaga praca-życie, oraz corporate wellnes- cele, korzyści, narzędzia

Programy poleceń pracowniczych - istota, cele, korzyści, sposoby realizacji

Programy offboardingoe i corporate alumni - istota, cele, sposoby realizacji



Literatura:

Literatura podstawowa

Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

Inne materiały dydaktyczne

Artykuły i raporty udostępniane przez prowadzących zajęcia

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Cewińska
Prowadzący grup: Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Anna Michałkiewicz, Ilona Świątek-Barylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena

Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian

Zarządzanie przez wartości

Zarządzanie różnorodnością

Holistyczny rozwój - Corporate Wellness

Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich


Warsztaty

Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku

Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety

Programy zarządzania zasobami ludzkimi - elementy , projektowanie.

Zarządzanie talentami

Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy

Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników

Zarządzanie wiekiem



Literatura:

Literatura podstawowa

Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

Inne materiały dydaktyczne

Artykuły i raporty udostępniane przez prowadzących zajęcia

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Cewińska
Prowadzący grup: Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Ilona Świątek-Barylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena

Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian

Zarządzanie przez wartości

Zarządzanie różnorodnością

Holistyczny rozwój - Corporate Wellness

Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich


Warsztaty

Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku

Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety

Programy zarządzania zasobami ludzkimi,- projektowanie.. Etapy i techniki design thinking

Zarządzanie talentami

Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy

Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników

Zarządzanie wiekiem



Literatura:

Literatura podstawowa

Czapla T. Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, wydawnictwo UŁ, Łódź 2011

Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa 2010

Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Cewińska
Prowadzący grup: Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Anna Krasnova, Maciej Malarski, Ilona Świątek-Barylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena

Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian

Zarządzanie przez wartości

Zarządzanie różnorodnością

Holistyczny rozwój - Corporate Wellness

Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich


Warsztaty

Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku

Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety

Programy zarządzania zasobami ludzkimi,- projektowanie.. Etapy i techniki design thinking

Zarządzanie talentami

Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy

Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników

Zarządzanie wiekiem



Literatura:

Literatura podstawowa

Czapla T. Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, wydawnictwo UŁ, Łódź 2011

Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa 2010

Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Cewińska
Prowadzący grup: Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Maciej Malarski, Anna Michałkiewicz, Ilona Świątek-Barylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena

Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian

Zarządzanie przez wartości

Zarządzanie różnorodnością

Holistyczny rozwój - Corporate Wellness

Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich


Warsztaty

Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku

Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety

Programy zarządzania zasobami ludzkimi,- projektowanie.. Etapy i techniki design thinking

Zarządzanie talentami

Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy

Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników

Zarządzanie wiekiem



Literatura:

Literatura podstawowa

Czapla T. Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, wydawnictwo UŁ, Łódź 2011

Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa 2010

Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Cewińska
Prowadzący grup: Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Anna Krasnova, Maciej Malarski, Ilona Świątek-Barylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena

Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian

Zarządzanie przez wartości

Zarządzanie różnorodnością

Holistyczny rozwój - Corporate Wellness

Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich


Warsztaty

Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku

Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety

Programy zarządzania zasobami ludzkimi,- projektowanie.. Etapy i techniki design thinking

Zarządzanie talentami

Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy

Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników

Zarządzanie wiekiem



Literatura:

Literatura podstawowa

Czapla T. Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, wydawnictwo UŁ, Łódź 2011

Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa 2010

Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Cewińska
Prowadzący grup: Joanna Cewińska, Tomasz Czapla, Justyna Kołodziejczyk, Maciej Malarski, Patrycja Mizera, Ilona Świątek-Barylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Orientacyjny czas pracy własnej studenta:

Wykład:

Bieżąca analiza tekstów źródłowych (treści raportów z badań, publikacji książkowych, prasowych i internetowych) (33 godz.) – weryfikacja w trakcie sprawdzianu wiedzy

Przygotowanie do zaliczenia (32 godz.)


Ćwiczenia:

Analiza treści raportów z badań, publikacji książkowych, prasowych i internetowych pod kątem przygotowania prezentacji (40 godz.) – weryfikacja wykonania poprzez ocenę prezentacji i w trakcie sprawdzianu wiedzy

Analiza treści raportów z badań, publikacji książkowych, prasowych i internetowych pod kątem przygotowania debaty (31 godz.) – weryfikacja wykonania poprzez ocenę udziału w debacie i w trakcie sprawdzianu wiedzy

Przygotowanie do zaliczenia (50 godz.)


Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Opowiadanie, opis

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny


Warsztaty

Metody poszukujące | Dyskusja okrągłego stołu

Metody poszukujące | Dyskusja panelowa

Metody poszukujące | Dyskusja seminaryjna

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Studium przypadku



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 40.00 %

+ Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 60.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Test / quiz - 100.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 30.00%

Projekt / Studium przypadku - 70.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - specyfika, modele, kształtowanie, wdrażanie, monitorowanie realizacji i ocena

Wdrażanie strategii i programów jako rodzaj zmiany w organizacji - proces wprowadzania zmian w organizacji i warunki jego efektywności; ludzie w procesie zmian w organizacji – postawy i zachowania ludzi oraz ich powody i konsekwencje, przyczyny powstawania oporu wśród pracowników wobec zmian i sposoby ich przezwyciężania; rola kadry kierowniczej podczas projektowania, wdrażania i monitorowania zmian

Zarządzanie przez wartości

Zarządzanie różnorodnością

Holistyczny rozwój - Corporate Wellness

Metody analizy strategicznej zasobów ludzkich


Warsztaty

Analiza strategiczna ZL – zbudowanie analizy pod kątem funkcjonowania organizacji i obszaru ZZL, wyznaczenie obszarów do analizy i źródeł informacji, wskazanie wskaźników pomiaru poszczególnych elementów analizy, wyznaczenie firm wzorcowych do benchmarku

Badanie opinii pracowników – element diagnostyczny – budowa ankiety

Programy zarządzania zasobami ludzkimi,- projektowanie.. Etapy i techniki design thinking

Zarządzanie talentami

Równowaga praca-życie, społeczna odpowiedzialność biznesu - programy

Innowacyjne programy kształtowania kompetencji pracowników

Zarządzanie wiekiem



Literatura:

Literatura podstawowa

Czapla T. Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, wydawnictwo UŁ, Łódź 2011

Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcja, kontrowersje, aplikacje, PWE, Warszawa 2010

Reilly P., Williams T, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki działowi personalnemu, Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

Literatura dodatkowa

Jamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał. Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6