UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fizyka w grach komputerowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-FG0UII
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fizyka w grach komputerowych
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma zaliczenia:

egzamin

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw programowania w języku wyższego poziomu.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z kinematyką i dynamiką oraz nabycie umiejętności implementacji ich elementów w grach komputerowych.

Efekty uczenia się:

Student

e1. zna podstawy kinematyki i dynamiki

e2. potrafi projektować gry z wykorzystaniem elementów fizyki świata 2 i 3 wymiarowego

e3. potrafi samodzielnie implementować zaprojektowane gry

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Zawadzki
Prowadzący grup: Tomasz Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Niedziałomski
Prowadzący grup: Kamil Niedziałomski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Niedziałomski, Tomasz Zawadzki
Prowadzący grup: Kamil Niedziałomski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Zawadzki
Prowadzący grup: Tomasz Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Zawadzki
Prowadzący grup: Tomasz Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład, praca w zespole i samodzielna metodą projektu

Sposoby i kryteria oceniania:

Poszczególne efekty kształcenia są weryfikowane w ramach:

1. pracy podczas zajęć (e1, e2, e3)

2. egzaminu pisemnego (e1)

3. przygotowanych projektów (e2, e3)

Na ocenę z ćwiczeń składają się oceny z projektów

Na ocenę z wykładu składa się ocena z egzaminu pisemnego Na ocenę z przedmiotu składają się ocena z ćwiczeń (60%) i ocena z egzaminu (40%).

Treści kształcenia:

1. Kinematyka (położenie punktu, wektorowy opis ruchu, tory ruchów płaskich, ruch prostoliniowy, po okręgu, harmoniczny) i dynamika (pojęcie punktu materialnego, zasada bezwładności, siły, zasady dynamiki, masa i cięzar, siły grawitacji, pola sił)

2. elementy javascript

3. projektowanie i implementacja gier z wykorzystaniem fizyki świata 2 i 3 wmiarowego

Literatura:

Blinowski & Trylski, Fizyka dla kandydatów na wyższe uczelnie

Bourg, Fizyka dla programistów gier

Geary, Core HTML 5 Canvas

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Zawadzki
Prowadzący grup: Tomasz Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład, praca w zespole i samodzielna metodą projektu

Sposoby i kryteria oceniania:

Poszczególne efekty kształcenia są weryfikowane w ramach:

1. pracy podczas zajęć (e1, e2, e3)

2. egzaminu pisemnego (e1)

3. przygotowanych projektów (e2, e3)

Na ocenę z ćwiczeń składają się oceny z projektów

Na ocenę z wykładu składa się ocena z egzaminu pisemnego Na ocenę z przedmiotu składają się ocena z ćwiczeń (60%) i ocena z egzaminu (40%).

Treści kształcenia:

1. Kinematyka (położenie punktu, wektorowy opis ruchu, tory ruchów płaskich, ruch prostoliniowy, po okręgu, harmoniczny) i dynamika (pojęcie punktu materialnego, zasada bezwładności, siły, zasady dynamiki, masa i cięzar, siły grawitacji, pola sił)

2. elementy javascript

3. projektowanie i implementacja gier z wykorzystaniem fizyki świata 2 i 3 wmiarowego

Literatura:

Blinowski & Trylski, Fizyka dla kandydatów na wyższe uczelnie

Bourg, Fizyka dla programistów gier

Geary, Core HTML 5 Canvas

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Zawadzki
Prowadzący grup: Tomasz Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład, praca w zespole i samodzielna metodą projektu

Sposoby i kryteria oceniania:

Poszczególne efekty kształcenia są weryfikowane w ramach:

1. pracy podczas zajęć (e1, e2, e3)

2. egzaminu pisemnego (e1)

3. przygotowanych projektów (e2, e3)

Na ocenę z ćwiczeń składają się oceny z projektów

Na ocenę z wykładu składa się ocena z egzaminu pisemnego Na ocenę z przedmiotu składają się ocena z ćwiczeń (60%) i ocena z egzaminu (40%).

Treści kształcenia:

1. Kinematyka (położenie punktu, wektorowy opis ruchu, tory ruchów płaskich, ruch prostoliniowy, po okręgu, harmoniczny) i dynamika (pojęcie punktu materialnego, zasada bezwładności, siły, zasady dynamiki, masa i cięzar, siły grawitacji, pola sił)

2. elementy javascript

3. projektowanie i implementacja gier z wykorzystaniem fizyki świata 2 i 3 wmiarowego

Literatura:

Blinowski & Trylski, Fizyka dla kandydatów na wyższe uczelnie

Bourg, Fizyka dla programistów gier

Geary, Core HTML 5 Canvas

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Zawadzki
Prowadzący grup: Tomasz Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład, praca w zespole i samodzielna metodą projektu

Sposoby i kryteria oceniania:

Poszczególne efekty kształcenia są weryfikowane w ramach:

1. pracy podczas zajęć (e1, e2, e3)

2. egzaminu pisemnego (e1)

3. przygotowanych projektów (e2, e3)

Na ocenę z ćwiczeń składają się oceny z projektów

Na ocenę z wykładu składa się ocena z egzaminu pisemnego Na ocenę z przedmiotu składają się ocena z ćwiczeń (60%) i ocena z egzaminu (40%).

Treści kształcenia:

1. Kinematyka (położenie punktu, wektorowy opis ruchu, tory ruchów płaskich, ruch prostoliniowy, po okręgu, harmoniczny) i dynamika (pojęcie punktu materialnego, zasada bezwładności, siły, zasady dynamiki, masa i cięzar, siły grawitacji, pola sił)

2. elementy javascript

3. projektowanie i implementacja gier z wykorzystaniem fizyki świata 2 i 3 wmiarowego

Literatura:

Blinowski & Trylski, Fizyka dla kandydatów na wyższe uczelnie

Bourg, Fizyka dla programistów gier

Geary, Core HTML 5 Canvas

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0