Fizyka w grach komputerowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-FG0UII |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fizyka w grach komputerowych |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw programowania w języku wyższego poziomu. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z kinematyką i dynamiką oraz nabycie umiejętności implementacji ich elementów w grach komputerowych. |
Efekty uczenia się: |
Student e1. zna podstawy kinematyki i dynamiki e2. potrafi projektować gry z wykorzystaniem elementów fizyki świata 2 i 3 wymiarowego e3. potrafi samodzielnie implementować zaprojektowane gry |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT W
W
ŚR W
CZ LI
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Tomasz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT W
LI
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Niedziałomski | |
Prowadzący grup: | Kamil Niedziałomski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
LI
CZ W
LI
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Niedziałomski, Tomasz Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Kamil Niedziałomski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Tomasz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LI
W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Tomasz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, praca w zespole i samodzielna metodą projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Poszczególne efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: 1. pracy podczas zajęć (e1, e2, e3) 2. egzaminu pisemnego (e1) 3. przygotowanych projektów (e2, e3) Na ocenę z ćwiczeń składają się oceny z projektów Na ocenę z wykładu składa się ocena z egzaminu pisemnego Na ocenę z przedmiotu składają się ocena z ćwiczeń (60%) i ocena z egzaminu (40%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Kinematyka (położenie punktu, wektorowy opis ruchu, tory ruchów płaskich, ruch prostoliniowy, po okręgu, harmoniczny) i dynamika (pojęcie punktu materialnego, zasada bezwładności, siły, zasady dynamiki, masa i cięzar, siły grawitacji, pola sił) 2. elementy javascript 3. projektowanie i implementacja gier z wykorzystaniem fizyki świata 2 i 3 wmiarowego |
|
Literatura: |
Blinowski & Trylski, Fizyka dla kandydatów na wyższe uczelnie Bourg, Fizyka dla programistów gier Geary, Core HTML 5 Canvas |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT W
LI
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Tomasz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, praca w zespole i samodzielna metodą projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Poszczególne efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: 1. pracy podczas zajęć (e1, e2, e3) 2. egzaminu pisemnego (e1) 3. przygotowanych projektów (e2, e3) Na ocenę z ćwiczeń składają się oceny z projektów Na ocenę z wykładu składa się ocena z egzaminu pisemnego Na ocenę z przedmiotu składają się ocena z ćwiczeń (60%) i ocena z egzaminu (40%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Kinematyka (położenie punktu, wektorowy opis ruchu, tory ruchów płaskich, ruch prostoliniowy, po okręgu, harmoniczny) i dynamika (pojęcie punktu materialnego, zasada bezwładności, siły, zasady dynamiki, masa i cięzar, siły grawitacji, pola sił) 2. elementy javascript 3. projektowanie i implementacja gier z wykorzystaniem fizyki świata 2 i 3 wmiarowego |
|
Literatura: |
Blinowski & Trylski, Fizyka dla kandydatów na wyższe uczelnie Bourg, Fizyka dla programistów gier Geary, Core HTML 5 Canvas |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT LI
W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Tomasz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, praca w zespole i samodzielna metodą projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Poszczególne efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: 1. pracy podczas zajęć (e1, e2, e3) 2. egzaminu pisemnego (e1) 3. przygotowanych projektów (e2, e3) Na ocenę z ćwiczeń składają się oceny z projektów Na ocenę z wykładu składa się ocena z egzaminu pisemnego Na ocenę z przedmiotu składają się ocena z ćwiczeń (60%) i ocena z egzaminu (40%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Kinematyka (położenie punktu, wektorowy opis ruchu, tory ruchów płaskich, ruch prostoliniowy, po okręgu, harmoniczny) i dynamika (pojęcie punktu materialnego, zasada bezwładności, siły, zasady dynamiki, masa i cięzar, siły grawitacji, pola sił) 2. elementy javascript 3. projektowanie i implementacja gier z wykorzystaniem fizyki świata 2 i 3 wmiarowego |
|
Literatura: |
Blinowski & Trylski, Fizyka dla kandydatów na wyższe uczelnie Bourg, Fizyka dla programistów gier Geary, Core HTML 5 Canvas |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT W
LI
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin
Wykład, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Zawadzki | |
Prowadzący grup: | Tomasz Zawadzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, praca w zespole i samodzielna metodą projektu |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Poszczególne efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: 1. pracy podczas zajęć (e1, e2, e3) 2. egzaminu pisemnego (e1) 3. przygotowanych projektów (e2, e3) Na ocenę z ćwiczeń składają się oceny z projektów Na ocenę z wykładu składa się ocena z egzaminu pisemnego Na ocenę z przedmiotu składają się ocena z ćwiczeń (60%) i ocena z egzaminu (40%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Kinematyka (położenie punktu, wektorowy opis ruchu, tory ruchów płaskich, ruch prostoliniowy, po okręgu, harmoniczny) i dynamika (pojęcie punktu materialnego, zasada bezwładności, siły, zasady dynamiki, masa i cięzar, siły grawitacji, pola sił) 2. elementy javascript 3. projektowanie i implementacja gier z wykorzystaniem fizyki świata 2 i 3 wmiarowego |
|
Literatura: |
Blinowski & Trylski, Fizyka dla kandydatów na wyższe uczelnie Bourg, Fizyka dla programistów gier Geary, Core HTML 5 Canvas |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.