Uniwersytet Łódzki - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Projektowanie interfejsów użytkownika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-IU0ZLI Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie interfejsów użytkownika
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Efekty kształcenia:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student:

E1. Zna i rozumie znaczenie prawidłowo zbudowanego interfejsu użytkownika

E2. Rozumie potrzeby i oczekiwania użytkownika różnych aplikacji.

E3. Buduje interfejsy użytkownika.


Forma zaliczenia:

Z

Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przedstawienie zasad projektowania interfejsów użytkownika. Prezentowane są metody i techniki komunikacji człowiek - komputer. Omawiane są wzorce do wykorzystania zarówno w aplikacjach mobilnych i mediach społecznościowych, jak i w aplikacjach internetowych czy programach komputerowych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2016/2017" (w trakcie)

Okres: 2016-10-01 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia informatyczne, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia laboratoryjne, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Plebaniak
Prowadzący grup: Robert Plebaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia prowadzone są w formie pogadanki połącznej z multimedialną prezentacją i ogólną dyskusji. Forma ta jest uzupełniona o cztery projekty przygotowane przez Studenta.

Sposoby i kryteria oceniania:

Podstawą oceny są cztery projekty przygotowane przez studentów.

Treści kształcenia:

1. Wzorce zachowania człowiek przenoszone na oczekiwania od interfejsu - E.K.4, E.K.7;

2. Organizacja treści: architektura informacji, struktura aplikacji - E.K.1;

3. Nawigacja, drogowskazy i poruszanie się po interfejsie E.K.2, E.K.7;

4. Organizacja strony, układ elementów - E.K.3, E.K.7;

5. Organizacja list w interfejsie - E.K.9, E.K.10;

6. Czynności i polecenia - E.K.10;

7. Dendogramy, wykresy i inne grafiki - E.K.6;

8. Dane wejściowe: formularze i kontrolki - E.K.4, E.K.5;

9. Urządzenia przenośne - E.K.5, E.K.7;

10. Media społecznościowe - E.K.8;

Literatura:

1. Jenifer Tidwell, Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe, Wydanie II, Helion, O'Reilly, 2011

2. Jakob Nielsen, Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych, Helion 2003

3. Projektowanie interfejsu użytkownika. Poradnik dla programisty, Joel Spolsky, Mikom, 2001

4. The Essential Guide to User Interface Design - An Introduction to GUI Design Principles and Techniques, Wilbert O. Galitz, Wiley Publishing, Inc. 2007

5. Designing with the Mind in Mind - Simple Guide to Understanding User Interface Design Rules, Jeff Johnson, Elsevier, 2010

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2014-10-01 - 2015-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia informatyczne, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2014-10-01 - 2015-02-15
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia informatyczne, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Bartkiewicz
Prowadzący grup: Monika Bartkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

referat

dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się ocena z referatu(80%) oraz aktywny udział w dyskusji(20%)(E1-E3).

Treści kształcenia:

1. Podstawy budowy GUI w Windows

2. Czego oczekuje i co robi użytkownik?

3. Architektura informacji i struktura aplikacji

4. Nawigacja, drogowskazy i poruszanie się

5. Organizacja strony: układ elementów

6. Listy

7. Jak się to robi: czynności i polecenia,

8. Dendrogramy, wykresy i inne infografiki

9. Dane wejściowe: formularze i kontrolki

10. Media społecznościowe

12. Urządzenia przenośne

13. Estetyka

Literatura:

[1]. Jenifer Tidwell, Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe, Wydanie II, Helion, O'Reilly, 2011

[2]. Jakob Nielsen, Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych, Helion 2003

[3]. Ch.Petzold, Programing Microsoft Windows with C#.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Łódzki.