Praktyki z informatyki 2 (SP)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-QI2LNM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki z informatyki 2 (SP) |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowe informacje z zakresu psychologii i pedagogiki między innymi znajomość podstawowych koncepcji psychologicznych człowieka, znajomość stylów i postaw wychowawczych oraz metod wychowawczych (także w odniesieniu do II etapu edukacyjnego). Umiejętność planowania lekcji oraz przygotowywania konspektu lekcji z zajęć komputerowych. Treści te realizowane są na przykład na przedmiotach Psychologia, Pedagogika i Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania matematyki i przedmiotów stowarzyszonych w szkole podstawowej, Podstawy dydaktyki oraz Metodyki nauczania informatyki 1 (SP). |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta ze specyfiką pracy nauczyciela zajęć komputerowych. Szczegółowy opis treści koniecznych do realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20. |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi pełnić rolę nauczyciela, mieszczą się tu takie aktywności jak 1. planowanie lekcji (zajęć), formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, 2. dostosowywanie metod i form pracy do realizowanych treści, etapu edukacyjnego oraz dynamiki grupy uczniowskiej, 3. organizację i prowadzenie lekcji (zajęć) w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze, 4. animowanie aktywności poznawczej i współdziałania uczniów, rozwijanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy z wykorzystaniem technologii informacyjnej, 5. organizację pracy uczniów w grupach zadaniowych, 6. podejmowanie działań wychowawczych w toku pracy dydaktycznej, w miarę pojawiających się problemów, w sytuacjach: zagrożenia bezpieczeństwa, naruszania praw innych, nieprzestrzegania ustalonych zasad. Powyższe efekty kształcenia osiągane w ramach przedmiotu pozwalają na realizację kierunkowych efektów kształcenia, mających następujące oznaczenia w programie Matematyka I stopnia: 1100MNe-W18, 1100MNI-W22, 1100MNi1A_W21, 1100MNi1A_U43, 1100MNi1A_U. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Efekty kształcenia są sprawdzane w czasie aktywności studenta podczas zajęć organizowanych w ramach praktyk i są dokumentowane w opinii nauczyciela - opiekuna praktyk. Podstawą wystawienia oceny końcowej jest opinia (ocena) nauczyciela - opiekuna praktyk. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obserwacja, dyskusja |
|
Treści kształcenia: | Szczegółowy opis treści właściwych dla realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
1. Andrzej Walat, Zarys dydaktyki informatyki 2. M. Gulgowski, J. Lipski, Komputerowe opowieści - podręcznik do zajęć komputerowych dla klsa IV-VI szkoły podstawowej. 3. E. Jabłońska-Stefanowicz, A. Kijo, Klik Plik. Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej, klasy IV-VI. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Efekty kształcenia są sprawdzane w czasie aktywności studenta podczas zajęć organizowanych w ramach praktyk i są dokumentowane w opinii nauczyciela - opiekuna praktyk. Podstawą wystawienia oceny końcowej jest opinia (ocena) nauczyciela - opiekuna praktyk. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obserwacja, dyskusja |
|
Treści kształcenia: | Szczegółowy opis treści właściwych dla realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
1. Andrzej Walat, Zarys dydaktyki informatyki 2. M. Gulgowski, J. Lipski, Komputerowe opowieści - podręcznik do zajęć komputerowych dla klsa IV-VI szkoły podstawowej. 3. E. Jabłońska-Stefanowicz, A. Kijo, Klik Plik. Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej, klasy IV-VI. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Efekty kształcenia są sprawdzane w czasie aktywności studenta podczas zajęć organizowanych w ramach praktyk i są dokumentowane w opinii nauczyciela - opiekuna praktyk. Podstawą wystawienia oceny końcowej jest opinia (ocena) nauczyciela - opiekuna praktyk. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obserwacja, dyskusja |
|
Treści kształcenia: | Szczegółowy opis treści właściwych dla realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
1. Andrzej Walat, Zarys dydaktyki informatyki 2. M. Gulgowski, J. Lipski, Komputerowe opowieści - podręcznik do zajęć komputerowych dla klsa IV-VI szkoły podstawowej. 3. E. Jabłońska-Stefanowicz, A. Kijo, Klik Plik. Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej, klasy IV-VI. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Efekty kształcenia są sprawdzane w czasie aktywności studenta podczas zajęć organizowanych w ramach praktyk i są dokumentowane w opinii nauczyciela - opiekuna praktyk. Podstawą wystawienia oceny końcowej jest opinia (ocena) nauczyciela - opiekuna praktyk. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obserwacja, dyskusja |
|
Treści kształcenia: | Szczegółowy opis treści właściwych dla realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
1. Andrzej Walat, Zarys dydaktyki informatyki 2. M. Gulgowski, J. Lipski, Komputerowe opowieści - podręcznik do zajęć komputerowych dla klsa IV-VI szkoły podstawowej. 3. E. Jabłońska-Stefanowicz, A. Kijo, Klik Plik. Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej, klasy IV-VI. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.