Praktyki z matematyki 3 (SP)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-QM3LNM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki z matematyki 3 (SP) |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowe informacje z zakresu psychologii i pedagogiki między innymi znajomość podstawowych koncepcji psychologicznych człowieka, znajomość stylów i postaw wychowawczych oraz metod wychowawczych (także w odniesieniu do II etapu edukacyjnego). Umiejętność planowania lekcji oraz przygotowywania konspektu lekcji matematyki. Treści te realizowane są na przykład na przedmiotach Psychologia, Pedagogika i Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania matematyki i przedmiotów stowarzyszonych w szkole podstawowej, Podstawy dydaktyki, Dydaktyki matematyki oraz Metodyki nauczania matematyki 1 (SP). |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębienie znajomości specyfiki pracy nauczyciela matematyki. Szczegółowy opis treści koniecznych do realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20. |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi: 1. zaplanować spójną lekcję matematyki na II etapie edukacyjnym, 2. trafnie dobierać metody i formy pracy oraz środki dydaktyczne uwzględniając specyfikę tematu lekcji oraz charakterystykę danej grupy uczniowskiej, 3. sprawnie prowadzić lekcję matematyki na II etapie edukacyjnym w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze, 4. animować aktywność poznawczą i współdziałanie uczniów 5. organizować pracę uczniów w grupach zadaniowych, 6. przeprowadzać obserwację ucznia w czasie pracy na lekcji i opracować ją w formie pisemnej, 7. podejmować trafne działania wychowawcze w toku pracy dydaktycznej, w miarę pojawiających się problemów, w sytuacjach: zagrożenia bezpieczeństwa, naruszania praw innych, nieprzestrzegania ustalonych zasad. Powyższe efekty kształcenia osiągane w ramach przedmiotu pozwalają na realizację kierunkowych efektów kształcenia, mających następujące oznaczenia w programie Matematyka I stopnia: 1100M-1A_U01, 1100M-1A_U02, 1100MNe1A-W18, 1100MNm1A -W19, 1100MNm1A -U40, 1100MNm1A-U41, 1100MNm1A-K13, 1100MNm1A-K14. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CM
CM
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Loranty | |
Prowadzący grup: | Anna Loranty | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | obserwacja, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: prac zaliczeniowych (6), przeprowadzonej lekcji oraz pracy na zajęciach (1-5,7). Ocena z przedmiotu będzie wystawiana na podstawie ocen z: samoocen, obserwacji lekcji oraz ucznia, konspektów lekcji oraz prowadzonych lekcji z wagami odpowiednio: 0.2; 0.2; 0.3; 0.3 (w ostatecznej średniej uwzględnia się średnie z poszczególnych grup zadań). Warunkiem koniecznym zaliczenia ćwiczeń jest obecność na 30 godzinach zajęć. |
|
Treści kształcenia: | 1. Zasady pisania obserwacji z lekcji. 2. Zasady pisania obserwacji ucznia podczas pracy na lekcji 3. Zasady pisania samooceny z prowadzonej lekcji 4. Zasady dokumentowania praktyk 5. Dyskusja na temat hospitowanych i prowadzonych lekcji w zakresie określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 131) w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
Rabijewska B. (red) - Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CM
CM
CM
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Korczak-Kubiak | |
Prowadzący grup: | Ewa Korczak-Kubiak, Anna Loranty | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | obserwacja, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: prac zaliczeniowych (6), przeprowadzonej lekcji oraz pracy na zajęciach (1-5,7). Ocena z przedmiotu będzie wystawiana na podstawie ocen z: samoocen, obserwacji lekcji oraz ucznia, konspektów lekcji oraz prowadzonych lekcji z wagami odpowiednio: 0.2; 0.2; 0.3; 0.3 (w ostatecznej średniej uwzględnia się średnie z poszczególnych grup zadań). Warunkiem koniecznym zaliczenia ćwiczeń jest obecność na 30 godzinach zajęć. |
|
Treści kształcenia: | 1. Zasady pisania obserwacji z lekcji. 2. Zasady pisania obserwacji ucznia podczas pracy na lekcji 3. Zasady pisania samooceny z prowadzonej lekcji 4. Zasady dokumentowania praktyk 5. Dyskusja na temat hospitowanych i prowadzonych lekcji w zakresie określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 131) w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
Rabijewska B. (red) - Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CM
CM
CM
CM
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Korczak-Kubiak | |
Prowadzący grup: | Ewa Korczak-Kubiak, Anna Loranty | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | obserwacja, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: prac zaliczeniowych (6), przeprowadzonej lekcji oraz pracy na zajęciach (1-5,7). Ocena z przedmiotu będzie wystawiana na podstawie ocen z: samoocen, obserwacji lekcji oraz ucznia, konspektów lekcji oraz prowadzonych lekcji z wagami odpowiednio: 0.2; 0.2; 0.3; 0.3 (w ostatecznej średniej uwzględnia się średnie z poszczególnych grup zadań). Warunkiem koniecznym zaliczenia ćwiczeń jest obecność na 30 godzinach zajęć. |
|
Treści kształcenia: | 1. Zasady pisania obserwacji z lekcji. 2. Zasady pisania obserwacji ucznia podczas pracy na lekcji 3. Zasady pisania samooceny z prowadzonej lekcji 4. Zasady dokumentowania praktyk 5. Dyskusja na temat hospitowanych i prowadzonych lekcji w zakresie określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 131) w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
Rabijewska B. (red) - Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CM
CM
CM
CM
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Korczak-Kubiak | |
Prowadzący grup: | Ewa Korczak-Kubiak, Anna Loranty | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | obserwacja, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: prac zaliczeniowych (6), przeprowadzonej lekcji oraz pracy na zajęciach (1-5,7). Ocena z przedmiotu będzie wystawiana na podstawie ocen z: samoocen, obserwacji lekcji oraz ucznia, konspektów lekcji oraz prowadzonych lekcji z wagami odpowiednio: 0.2; 0.2; 0.3; 0.3 (w ostatecznej średniej uwzględnia się średnie z poszczególnych grup zadań). Warunkiem koniecznym zaliczenia ćwiczeń jest obecność na 30 godzinach zajęć. |
|
Treści kształcenia: | 1. Zasady pisania obserwacji z lekcji. 2. Zasady pisania obserwacji ucznia podczas pracy na lekcji 3. Zasady pisania samooceny z prowadzonej lekcji 4. Zasady dokumentowania praktyk 5. Dyskusja na temat hospitowanych i prowadzonych lekcji w zakresie określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 131) w punkcie 3 na stronie 20. |
|
Literatura: |
Rabijewska B. (red) - Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki; |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.