UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki z matematyki 3 (SP)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-QM3LNM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki z matematyki 3 (SP)
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma zaliczenia:

zaliczenie

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawowe informacje z zakresu psychologii i pedagogiki między innymi znajomość podstawowych koncepcji psychologicznych człowieka, znajomość stylów i postaw wychowawczych oraz metod wychowawczych (także w odniesieniu do II etapu edukacyjnego). Umiejętność planowania lekcji oraz przygotowywania konspektu lekcji matematyki. Treści te realizowane są na przykład na przedmiotach Psychologia, Pedagogika i Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania matematyki i przedmiotów stowarzyszonych w szkole podstawowej, Podstawy dydaktyki, Dydaktyki matematyki oraz Metodyki nauczania matematyki 1 (SP).

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest pogłębienie znajomości specyfiki pracy nauczyciela matematyki. Szczegółowy opis treści koniecznych do realizacji w ramach tego przedmiotu zamieszczony jest w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela w punkcie 3 na stronie 20.

Efekty uczenia się:

Student potrafi:

1. zaplanować spójną lekcję matematyki na II etapie edukacyjnym,

2. trafnie dobierać metody i formy pracy oraz środki dydaktyczne uwzględniając specyfikę tematu lekcji oraz charakterystykę danej grupy uczniowskiej,

3. sprawnie prowadzić lekcję matematyki na II etapie edukacyjnym w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze,

4. animować aktywność poznawczą i współdziałanie uczniów

5. organizować pracę uczniów w grupach zadaniowych,

6. przeprowadzać obserwację ucznia w czasie pracy na lekcji i opracować ją w formie pisemnej,

7. podejmować trafne działania wychowawcze w toku pracy dydaktycznej, w miarę pojawiających się problemów, w sytuacjach: zagrożenia bezpieczeństwa, naruszania praw innych, nieprzestrzegania ustalonych zasad.

Powyższe efekty kształcenia osiągane w ramach przedmiotu pozwalają na realizację kierunkowych efektów kształcenia, mających następujące oznaczenia w programie Matematyka I stopnia: 1100M-1A_U01, 1100M-1A_U02, 1100MNe1A-W18, 1100MNm1A -W19, 1100MNm1A -U40, 1100MNm1A-U41, 1100MNm1A-K13, 1100MNm1A-K14.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Loranty
Prowadzący grup: Anna Loranty
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

obserwacja, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: prac zaliczeniowych (6), przeprowadzonej lekcji oraz pracy na zajęciach (1-5,7).


Ocena z przedmiotu będzie wystawiana na podstawie ocen z: samoocen, obserwacji lekcji oraz ucznia, konspektów lekcji oraz prowadzonych lekcji z wagami odpowiednio: 0.2; 0.2; 0.3; 0.3 (w ostatecznej średniej uwzględnia się średnie z poszczególnych grup zadań).


Warunkiem koniecznym zaliczenia ćwiczeń jest obecność na 30 godzinach zajęć.

Treści kształcenia:

1. Zasady pisania obserwacji z lekcji.

2. Zasady pisania obserwacji ucznia podczas pracy na lekcji

3. Zasady pisania samooceny z prowadzonej lekcji

4. Zasady dokumentowania praktyk

5. Dyskusja na temat hospitowanych i prowadzonych lekcji w zakresie określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 131) w punkcie 3 na stronie 20.


Literatura:

Rabijewska B. (red) - Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Korczak-Kubiak
Prowadzący grup: Ewa Korczak-Kubiak, Anna Loranty
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

obserwacja, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: prac zaliczeniowych (6), przeprowadzonej lekcji oraz pracy na zajęciach (1-5,7).


Ocena z przedmiotu będzie wystawiana na podstawie ocen z: samoocen, obserwacji lekcji oraz ucznia, konspektów lekcji oraz prowadzonych lekcji z wagami odpowiednio: 0.2; 0.2; 0.3; 0.3 (w ostatecznej średniej uwzględnia się średnie z poszczególnych grup zadań).


Warunkiem koniecznym zaliczenia ćwiczeń jest obecność na 30 godzinach zajęć.

Treści kształcenia:

1. Zasady pisania obserwacji z lekcji.

2. Zasady pisania obserwacji ucznia podczas pracy na lekcji

3. Zasady pisania samooceny z prowadzonej lekcji

4. Zasady dokumentowania praktyk

5. Dyskusja na temat hospitowanych i prowadzonych lekcji w zakresie określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 131) w punkcie 3 na stronie 20.


Literatura:

Rabijewska B. (red) - Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Korczak-Kubiak
Prowadzący grup: Ewa Korczak-Kubiak, Anna Loranty
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

obserwacja, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: prac zaliczeniowych (6), przeprowadzonej lekcji oraz pracy na zajęciach (1-5,7).


Ocena z przedmiotu będzie wystawiana na podstawie ocen z: samoocen, obserwacji lekcji oraz ucznia, konspektów lekcji oraz prowadzonych lekcji z wagami odpowiednio: 0.2; 0.2; 0.3; 0.3 (w ostatecznej średniej uwzględnia się średnie z poszczególnych grup zadań).


Warunkiem koniecznym zaliczenia ćwiczeń jest obecność na 30 godzinach zajęć.

Treści kształcenia:

1. Zasady pisania obserwacji z lekcji.

2. Zasady pisania obserwacji ucznia podczas pracy na lekcji

3. Zasady pisania samooceny z prowadzonej lekcji

4. Zasady dokumentowania praktyk

5. Dyskusja na temat hospitowanych i prowadzonych lekcji w zakresie określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 131) w punkcie 3 na stronie 20.


Literatura:

Rabijewska B. (red) - Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Korczak-Kubiak
Prowadzący grup: Ewa Korczak-Kubiak, Anna Loranty
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

obserwacja, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: prac zaliczeniowych (6), przeprowadzonej lekcji oraz pracy na zajęciach (1-5,7).


Ocena z przedmiotu będzie wystawiana na podstawie ocen z: samoocen, obserwacji lekcji oraz ucznia, konspektów lekcji oraz prowadzonych lekcji z wagami odpowiednio: 0.2; 0.2; 0.3; 0.3 (w ostatecznej średniej uwzględnia się średnie z poszczególnych grup zadań).


Warunkiem koniecznym zaliczenia ćwiczeń jest obecność na 30 godzinach zajęć.

Treści kształcenia:

1. Zasady pisania obserwacji z lekcji.

2. Zasady pisania obserwacji ucznia podczas pracy na lekcji

3. Zasady pisania samooceny z prowadzonej lekcji

4. Zasady dokumentowania praktyk

5. Dyskusja na temat hospitowanych i prowadzonych lekcji w zakresie określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształceni przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 131) w punkcie 3 na stronie 20.


Literatura:

Rabijewska B. (red) - Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki;

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0