Uniwersytet Łódzki - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Techniki multimedialne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-TM0LIL Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki multimedialne
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty kształcenia:

Student:

E1. Zna podstawowe formaty plików graficznych (PNG, GIF, JPEG), dźwiękowych (WAV, MP3) i kontenerów wideo (MPEG 4).

E2. Opisuje modele braw stosowane w grafice komputerowej.

E3. Zna programy pakiety do tworzenia grafiki.

E3. Potrafi przetwarzać pliki multimedialne.

E4. Potrafi wykorzystać różne technologie multimedialne w życiu codziennym.

E5. Potrafi współpracować w grupie


Forma zaliczenia:

E

Forma studiów:

stacjonarne

Skrócony opis:

Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi technikami multimedialnymi oraz prezentacji multimedialnej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2013/2014" (zakończony)

Okres: 2013-10-01 - 2014-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Bartkiewicz
Prowadzący grup: Monika Bartkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

wykład konwersatoryjny, pokaz

ćwiczenia praktyczne,

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena z ćwiczeń jest oceną za przygotowanie trzech projektów graficznych.

Na ocenę z wykładu składa się ocena z ćwiczeń (70%) i ocena z zaliczenia (30%).

Oceną końcową jest ocena z wykładu.

Treści kształcenia:

1. Prezentacje multimedialne w technologii Flash

2. Tworzenie grafiki użytkowej

3. Pakiety graficzne do tworzenia i obróbki grafiki (Adobe Photoshop, GIMP).

4. Elektroniczna obróbka zdjęć: retusz, fotomontaż, renowacja.

5. Elementy multimediów w serwisach WWW

Literatura:

[1]. Floey J.D., Van Dam A., Feiner S.K., Hughes J.F., Phillips R.L. - Introduction to Computer Graphics,

[2]. Shirley P. - Fundamentals of Computer Graphics,

[3]. Gajda W., GIMP. Praktyczne projekty,

[4]. Ze-Nian Li i Mark S. Drew, Fundamentals of Multimedia, Prentice-Hall,

[5]. Adam Drozdek, Wprowadzenie do kompresji danych, WNT,

[6]. Mark Pilgrim, Dive Into HTML5, http://diveintohtml5.org/ wersja drukowana HTML5: Up and Running.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Łódzki.