Metodyka rozwiązywania i układania zadań konkursowych dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-ZK0UNM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka rozwiązywania i układania zadań konkursowych dla uczniów szkół ponadpodstawowych |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z geometrii, teorii liczb i teorii funkcji elementarnych. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rodzajami konkursów matematycznych dla uczniów szkół ponadpodstawowych; wybranymi zagadnieniami występującymi na konkursach; wybranymi metodami rozwiązywania zadań występujących na konkursach; metodami pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie, przygotowującymi się do konkursów; sposobami poszukiwania zadań przygotowujących do konkursów. |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi wymienić najważniejsze konkursy matematyczne dla uczniów dla uczniów szkół ponadpodstawowych, omówić zasady pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie oraz podać sposoby poszukiwania materiałów dla uczniów uzdolnionych matematycznie. Student potrafi podać przykłady zagadnień związanych z teorią liczb, geometrią klasyczną, równaniami funkcyjnymi i nierównościami algebraicznymi. Student potrafi rozwiązywać zadania zbliżone do zadań rozwiązywanych podczas konwersatorium. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 22 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CK
ŚR CK
CZ CK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | różne rodzaje dyskusji, pogadanki, metody pracy w grupach. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena z przedmiotu uwzględnia wynik kolokwium oraz prace przygotowane przez studentów na poszczególne zajęcia. Negatywna ocena prac przygotowanych przez studenta powoduje, że ocena z przedmiotu jest zmniejszona o 1. W przypadku bardzo dużej aktywności na zajęciach możliwe jest podniesienie oceny. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Efekty kształcenia weryfikowane są podczas kolokwium, pracy podczas zajęć oraz na postawie prac przygotowywanych przez studentów. |
|
Treści kształcenia: | Rodzaje konkursów matematycznych dla uczniów na III etapie edukacyjnym. – konwersatorium Metody pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie, charakterystyka ucznia zdolnego – konwersatorium. Sposoby poszukiwania materiałów do pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie – konwersatorium. Zagadnienia związane z teorią liczb występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. Zagadnienia związane z geometrią klasyczną występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. Zagadnienia związane z wielomianami, funkcjami wymiernymi i równaniami funkcyjnymi występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. Zagadnienia związane z przekształceniami algebraicznymi ze szczególnym uwzględnieniem sposobów dowodzenia nierówności występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | różne rodzaje dyskusji, pogadanki, metody pracy w grupach. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | kolokwium z zadań i aktywność podczas zajęć. |
|
Treści kształcenia: | Rodzaje konkursów matematycznych dla uczniów na III etapie edukacyjnym. – konwersatorium Metody pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie, charakterystyka ucznia zdolnego – konwersatorium. Sposoby poszukiwania materiałów do pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie – konwersatorium. Zagadnienia związane z teorią liczb występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. Zagadnienia związane z geometrią klasyczną występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. Zagadnienia związane z wielomianami, funkcjami wymiernymi i równaniami funkcyjnymi występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. Zagadnienia związane z przekształceniami algebraicznymi ze szczególnym uwzględnieniem sposobów dowodzenia nierówności występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. |
|
Literatura: |
Materiały z olimpiad matematycznych, obozów szkoleniowych polskich i zagranicznych, opracowania (polskie i zagraniczne) związane z tematyką konkursową. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Rychlewicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Rychlewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | różne rodzaje dyskusji, pogadanki, metody pracy w grupach. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | kolokwium z zadań i aktywność podczas zajęć. |
|
Treści kształcenia: | Rodzaje konkursów matematycznych dla uczniów na III etapie edukacyjnym. – konwersatorium Metody pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie, charakterystyka ucznia zdolnego – konwersatorium. Sposoby poszukiwania materiałów do pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie – konwersatorium. Zagadnienia związane z teorią liczb występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. Zagadnienia związane z geometrią klasyczną występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. Zagadnienia związane z wielomianami, funkcjami wymiernymi i równaniami funkcyjnymi występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. Zagadnienia związane z przekształceniami algebraicznymi ze szczególnym uwzględnieniem sposobów dowodzenia nierówności występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium. |
|
Literatura: |
Materiały z olimpiad matematycznych, obozów szkoleniowych polskich i zagranicznych, opracowania (polskie i zagraniczne) związane z tematyką konkursową. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.