UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka rozwiązywania i układania zadań konkursowych dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-ZK0UNM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka rozwiązywania i układania zadań konkursowych dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma zaliczenia:

zaliczenie

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z geometrii, teorii liczb i teorii funkcji elementarnych.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rodzajami konkursów matematycznych dla uczniów szkół ponadpodstawowych; wybranymi zagadnieniami występującymi na konkursach; wybranymi metodami rozwiązywania zadań występujących na konkursach; metodami pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie, przygotowującymi się do konkursów; sposobami poszukiwania zadań przygotowujących do konkursów.

Efekty uczenia się:

 Student potrafi wymienić najważniejsze konkursy matematyczne dla uczniów dla uczniów szkół ponadpodstawowych, omówić zasady pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie oraz podać sposoby poszukiwania materiałów dla uczniów uzdolnionych matematycznie.

 Student potrafi podać przykłady zagadnień związanych z teorią liczb, geometrią klasyczną, równaniami funkcyjnymi i nierównościami algebraicznymi.

 Student potrafi rozwiązywać zadania zbliżone do zadań rozwiązywanych podczas konwersatorium.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 22 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Rychlewicz
Prowadzący grup: Andrzej Rychlewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Rychlewicz
Prowadzący grup: Andrzej Rychlewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

różne rodzaje dyskusji, pogadanki, metody pracy w grupach.

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena z przedmiotu uwzględnia wynik kolokwium oraz prace przygotowane przez studentów na poszczególne zajęcia. Negatywna ocena prac przygotowanych przez studenta powoduje, że ocena z przedmiotu jest zmniejszona o 1. W przypadku bardzo dużej aktywności na zajęciach możliwe jest podniesienie oceny.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Efekty kształcenia weryfikowane są podczas kolokwium, pracy podczas zajęć oraz na postawie prac przygotowywanych przez studentów.

Treści kształcenia:

Rodzaje konkursów matematycznych dla uczniów na III etapie edukacyjnym. – konwersatorium

Metody pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie, charakterystyka ucznia zdolnego – konwersatorium.

Sposoby poszukiwania materiałów do pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie – konwersatorium.

Zagadnienia związane z teorią liczb występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Zagadnienia związane z geometrią klasyczną występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Zagadnienia związane z wielomianami, funkcjami wymiernymi i równaniami funkcyjnymi występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Zagadnienia związane z przekształceniami algebraicznymi ze szczególnym uwzględnieniem sposobów dowodzenia nierówności występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Rychlewicz
Prowadzący grup: Andrzej Rychlewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

różne rodzaje dyskusji, pogadanki, metody pracy w grupach.

Sposoby i kryteria oceniania:

kolokwium z zadań i aktywność podczas zajęć.

Treści kształcenia:

Rodzaje konkursów matematycznych dla uczniów na III etapie edukacyjnym. – konwersatorium

Metody pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie, charakterystyka ucznia zdolnego – konwersatorium.

Sposoby poszukiwania materiałów do pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie – konwersatorium.

Zagadnienia związane z teorią liczb występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Zagadnienia związane z geometrią klasyczną występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Zagadnienia związane z wielomianami, funkcjami wymiernymi i równaniami funkcyjnymi występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Zagadnienia związane z przekształceniami algebraicznymi ze szczególnym uwzględnieniem sposobów dowodzenia nierówności występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Literatura:

Materiały z olimpiad matematycznych, obozów szkoleniowych polskich i zagranicznych, opracowania (polskie i zagraniczne) związane z tematyką konkursową.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Rychlewicz
Prowadzący grup: Andrzej Rychlewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

różne rodzaje dyskusji, pogadanki, metody pracy w grupach.

Sposoby i kryteria oceniania:

kolokwium z zadań i aktywność podczas zajęć.

Treści kształcenia:

Rodzaje konkursów matematycznych dla uczniów na III etapie edukacyjnym. – konwersatorium

Metody pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie, charakterystyka ucznia zdolnego – konwersatorium.

Sposoby poszukiwania materiałów do pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie – konwersatorium.

Zagadnienia związane z teorią liczb występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Zagadnienia związane z geometrią klasyczną występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Zagadnienia związane z wielomianami, funkcjami wymiernymi i równaniami funkcyjnymi występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Zagadnienia związane z przekształceniami algebraicznymi ze szczególnym uwzględnieniem sposobów dowodzenia nierówności występujące na konkursach matematycznych na III etapie edukacyjnym–konwersatorium.

Literatura:

Materiały z olimpiad matematycznych, obozów szkoleniowych polskich i zagranicznych, opracowania (polskie i zagraniczne) związane z tematyką konkursową.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0