UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Mass media w Azji - zajęcia projektowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-D1P0268
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Mass media w Azji - zajęcia projektowe
Jednostka: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
Grupy: L-24/25 studia azjatyckie I st. II rok DLAZJ(13)4
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Brak.

Skrócony opis:

Zajęcia przybliżają studentom funkcje, cechy charakterystyczne i uwarunkowania kulturowe mediów w Azji Wschodniej i na Bliskim Wschodnie na przykładzie Japonii, Chin, Korei Południowej i wybranych państw arabskich. Nacisk zostanie położony zarówno na opiniotwórczą rolę mediów, jak i analizę ograniczeń w wolności słowa oraz cenzurę w poszczególnych krajach daleko- i bliskowschodnich.

Efekty uczenia się:

Student zna i rozumie:

13SA-1A_W04 różne rodzaje struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, ekonomicznych) w Azji oraz zachodzące między nimi relacje P6S_WG

13SA-1A_W05 procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w Azji, ich prawidłowości, zakłócenia oraz historyczną ewolucję P6S_WG

13SA-1A_W08 zasady i normy prawne, organizacyjne, moralne i etyczne, charakterystyczne dla regionu Azji P6S_WK

Student potrafi:

13SA-1A_U01 wykorzystywać zdobytą wiedzę do obserwacji, analizy i interpretacji zjawisk i procesów kulturowych, politycznych i ekonomicznych zachodzących w państwach azjatyckich P6S_UW

13SA-1A_U06 porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie nauk społecznych, prawnych, ekonomicznych i humanistycznych, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów P6S_UK

Student jest gotów do:

13SA-1A_K01 ciągłego uczenia się i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia P6S_KK

13SA-1A_K05 aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania gospodarcze, polityczne i kulturowe w Azji P6S_KO

13SA-1A_K07 uczestniczenia w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając czynniki ekonomiczne, polityczne i prawne występujące w państwach azjatyckich P6S_KO

13SA-1A_K08 uczestniczenia w życiu kulturalnym i społecznym, korzystając z wiedzy o mediach i instytucjach społecznych w Azji P6S_KO

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-16 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karol Żakowski
Prowadzący grup: Ewa Linek, Karol Żakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Prezentacje, lektura tekstów i dyskusja na wybrane tematy.

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność, aktywność i przygotowanie projektu.

Szczegółowe treści kształcenia:

Zajęcia wprowadzające: powstanie, rozwój i transformacja arabskich systemów medialnych, zagadnienie cenzury.

Arabska prasa i książki, poradniki, literatura popularna, komiksy.

Kino.

Radio. Telewizja: Seriale, telenowele.

Fenomen Al-Dżaziry na tle innych arabskich telewizji.

Internet. Facebook, blogi.

Muzułmańskie gry i programy komputerowe.

Arabska Wiosna w popkulturze.

Wprowadzenie do mediów w Azji Wschodniej.

Charakterystyka mediów japońskich.

Opiniotwórcza rola mediów w Japonii.

Dziennikarstwo śledcze w Japonii.

Charakterystyka mediów chińskich.

Cenzura i ograniczenie wolności słowa w Chinach.

Media w Korei Południowej.

Literatura:

Asian Media Studies, red. John Nguyet Erni, Siew Keng Chua, Blackwell Publishing, Oxford 2005.

Merklejn Iwona, Od społeczeństwa medialnego do społeczeństwa informacyjnego. Kierunki zmian w świecie japońskich mediów na przełomie XX i XXI wieku, [w:] Zmiany społeczne w Japonii w XIX i XX wieku. Wybrane zagadnienia pod red. Elżbiety Kostowskiej-Watanabe, Universitas, Kraków 2012, s. 409-468.

Shirk Susan L., Changing Media, Changing China, Oxford University Press, New York 2011.

Galal Ehab (red.), Arab TV-Audiences: Negotiating Religion and Identity, PL Academic Research 2014.

Górak-Sosnowska Katarzyna (red.), Arabska Wiosna. Kulturowy obraz przemian w świecie arabskim po 2010 roku, Smak Słowa 2016.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Katarzyna Pachniak (red.), Kultura popularna na Bliskim Wschodzie, Difin 2013.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Muzułmańska kultura konsumpcyjna, Warszawa 2011.

Lahlali El Mustapha, Contemporary Arab Broadcast Media, Edynburg University Press 2011.

Mellor Noha, Muhammad Ayish, Nabil Dajani, Khalil Rinnawi, Arab Media. Globalization and Emerging Media Industries, Polity Press 2011.

Shafik Viola, Arab Cinema: History and Cultural Identity, The American University in Cairo Press 1998.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karol Żakowski
Prowadzący grup: Ewa Linek, Karol Żakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Prezentacje, lektura tekstów i dyskusja na wybrane tematy.

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność, aktywność i przygotowanie projektu.

Szczegółowe treści kształcenia:

Zajęcia wprowadzające: powstanie, rozwój i transformacja arabskich systemów medialnych, zagadnienie cenzury.

Arabska prasa i książki, poradniki, literatura popularna, komiksy.

Kino.

Radio. Telewizja: Seriale, telenowele.

Fenomen Al-Dżaziry na tle innych arabskich telewizji.

Internet. Facebook, blogi.

Muzułmańskie gry i programy komputerowe.

Arabska Wiosna w popkulturze.

Wprowadzenie do mediów w Azji Wschodniej.

Charakterystyka mediów japońskich.

Opiniotwórcza rola mediów w Japonii.

Dziennikarstwo śledcze w Japonii.

Charakterystyka mediów chińskich.

Cenzura i ograniczenie wolności słowa w Chinach.

Media w Korei Południowej.

Literatura:

Asian Media Studies, red. John Nguyet Erni, Siew Keng Chua, Blackwell Publishing, Oxford 2005.

Merklejn Iwona, Od społeczeństwa medialnego do społeczeństwa informacyjnego. Kierunki zmian w świecie japońskich mediów na przełomie XX i XXI wieku, [w:] Zmiany społeczne w Japonii w XIX i XX wieku. Wybrane zagadnienia pod red. Elżbiety Kostowskiej-Watanabe, Universitas, Kraków 2012, s. 409-468.

Shirk Susan L., Changing Media, Changing China, Oxford University Press, New York 2011.

Galal Ehab (red.), Arab TV-Audiences: Negotiating Religion and Identity, PL Academic Research 2014.

Górak-Sosnowska Katarzyna (red.), Arabska Wiosna. Kulturowy obraz przemian w świecie arabskim po 2010 roku, Smak Słowa 2016.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Katarzyna Pachniak (red.), Kultura popularna na Bliskim Wschodzie, Difin 2013.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Muzułmańska kultura konsumpcyjna, Warszawa 2011.

Lahlali El Mustapha, Contemporary Arab Broadcast Media, Edynburg University Press 2011.

Mellor Noha, Muhammad Ayish, Nabil Dajani, Khalil Rinnawi, Arab Media. Globalization and Emerging Media Industries, Polity Press 2011.

Shafik Viola, Arab Cinema: History and Cultural Identity, The American University in Cairo Press 1998.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karol Żakowski
Prowadzący grup: Ewa Linek, Karol Żakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Prezentacje, lektura tekstów i dyskusja na wybrane tematy.

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność, aktywność i przygotowanie projektu.

Szczegółowe treści kształcenia:

Wprowadzenie do mediów w Azji Wschodniej.

Charakterystyka mediów japońskich.

Opiniotwórcza rola mediów w Japonii.

Dziennikarstwo śledcze w Japonii.

Charakterystyka mediów chińskich.

Cenzura i ograniczenie wolności słowa w Chinach.

Media w Korei Południowej.

Zajęcia wprowadzające: powstanie, rozwój i transformacja arabskich systemów medialnych, zagadnienie cenzury.

Arabska prasa i książki, poradniki, literatura popularna, komiksy.

Kino.

Radio. Telewizja: Seriale, telenowele.

Fenomen Al-Dżaziry na tle innych arabskich telewizji.

Internet. Facebook, blogi.

Muzułmańskie gry i programy komputerowe.

Arabska Wiosna w popkulturze.

Literatura:

Asian Media Studies, red. John Nguyet Erni, Siew Keng Chua, Blackwell Publishing, Oxford 2005.

Merklejn Iwona, Od społeczeństwa medialnego do społeczeństwa informacyjnego. Kierunki zmian w świecie japońskich mediów na przełomie XX i XXI wieku, [w:] Zmiany społeczne w Japonii w XIX i XX wieku. Wybrane zagadnienia pod red. Elżbiety Kostowskiej-Watanabe, Universitas, Kraków 2012, s. 409-468.

Shirk Susan L., Changing Media, Changing China, Oxford University Press, New York 2011.

Galal Ehab (red.), Arab TV-Audiences: Negotiating Religion and Identity, PL Academic Research 2014.

Górak-Sosnowska Katarzyna (red.), Arabska Wiosna. Kulturowy obraz przemian w świecie arabskim po 2010 roku, Smak Słowa 2016.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Katarzyna Pachniak (red.), Kultura popularna na Bliskim Wschodzie, Difin 2013.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Muzułmańska kultura konsumpcyjna, Warszawa 2011.

Lahlali El Mustapha, Contemporary Arab Broadcast Media, Edynburg University Press 2011.

Mellor Noha, Muhammad Ayish, Nabil Dajani, Khalil Rinnawi, Arab Media. Globalization and Emerging Media Industries, Polity Press 2011.

Shafik Viola, Arab Cinema: History and Cultural Identity, The American University in Cairo Press 1998.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karol Żakowski
Prowadzący grup: Ewa Linek, Karol Żakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Prezentacje, lektura tekstów i dyskusja na wybrane tematy.

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność, aktywność i przygotowanie projektu.

Szczegółowe treści kształcenia:

Wprowadzenie do mediów w Azji Wschodniej.

Charakterystyka mediów japońskich.

Opiniotwórcza rola mediów w Japonii.

Dziennikarstwo śledcze w Japonii.

Charakterystyka mediów chińskich.

Cenzura i ograniczenie wolności słowa w Chinach.

Media w Korei Południowej.

Zajęcia wprowadzające: powstanie, rozwój i transformacja arabskich systemów medialnych, zagadnienie cenzury.

Arabska prasa i książki, poradniki, literatura popularna, komiksy.

Kino.

Radio. Telewizja: Seriale, telenowele.

Fenomen Al-Dżaziry na tle innych arabskich telewizji.

Internet. Facebook, blogi.

Muzułmańskie gry i programy komputerowe.

Arabska Wiosna w popkulturze.

Literatura:

Asian Media Studies, red. John Nguyet Erni, Siew Keng Chua, Blackwell Publishing, Oxford 2005.

Merklejn Iwona, Od społeczeństwa medialnego do społeczeństwa informacyjnego. Kierunki zmian w świecie japońskich mediów na przełomie XX i XXI wieku, [w:] Zmiany społeczne w Japonii w XIX i XX wieku. Wybrane zagadnienia pod red. Elżbiety Kostowskiej-Watanabe, Universitas, Kraków 2012, s. 409-468.

Shirk Susan L., Changing Media, Changing China, Oxford University Press, New York 2011.

Galal Ehab (red.), Arab TV-Audiences: Negotiating Religion and Identity, PL Academic Research 2014.

Górak-Sosnowska Katarzyna (red.), Arabska Wiosna. Kulturowy obraz przemian w świecie arabskim po 2010 roku, Smak Słowa 2016.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Katarzyna Pachniak (red.), Kultura popularna na Bliskim Wschodzie, Difin 2013.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Muzułmańska kultura konsumpcyjna, Warszawa 2011.

Lahlali El Mustapha, Contemporary Arab Broadcast Media, Edynburg University Press 2011.

Mellor Noha, Muhammad Ayish, Nabil Dajani, Khalil Rinnawi, Arab Media. Globalization and Emerging Media Industries, Polity Press 2011.

Shafik Viola, Arab Cinema: History and Cultural Identity, The American University in Cairo Press 1998.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karol Żakowski
Prowadzący grup: Ewa Linek, Karol Żakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zgodnie z Zarządzeniem Rektora UŁ nr 174 z 18.09.2020 – zajęcia odbywają się zdalnie.

Metody dydaktyczne:

Prezentacje, lektura tekstów i dyskusja na wybrane tematy.

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność, aktywność i przygotowanie projektu.

Szczegółowe treści kształcenia:

Wprowadzenie do mediów w Azji Wschodniej.

Charakterystyka mediów japońskich.

Opiniotwórcza rola mediów w Japonii.

Dziennikarstwo śledcze w Japonii.

Charakterystyka mediów chińskich.

Cenzura i ograniczenie wolności słowa w Chinach.

Media w Korei Południowej.

Zajęcia wprowadzające: powstanie, rozwój i transformacja arabskich systemów medialnych, zagadnienie cenzury.

Arabska prasa i książki, poradniki, literatura popularna, komiksy.

Kino.

Radio. Telewizja: Seriale, telenowele.

Fenomen Al-Dżaziry na tle innych arabskich telewizji.

Internet. Facebook, blogi.

Muzułmańskie gry i programy komputerowe.

Arabska Wiosna w popkulturze.

Literatura:

Asian Media Studies, red. John Nguyet Erni, Siew Keng Chua, Blackwell Publishing, Oxford 2005.

Merklejn Iwona, Od społeczeństwa medialnego do społeczeństwa informacyjnego. Kierunki zmian w świecie japońskich mediów na przełomie XX i XXI wieku, [w:] Zmiany społeczne w Japonii w XIX i XX wieku. Wybrane zagadnienia pod red. Elżbiety Kostowskiej-Watanabe, Universitas, Kraków 2012, s. 409-468.

Shirk Susan L., Changing Media, Changing China, Oxford University Press, New York 2011.

Galal Ehab (red.), Arab TV-Audiences: Negotiating Religion and Identity, PL Academic Research 2014.

Górak-Sosnowska Katarzyna (red.), Arabska Wiosna. Kulturowy obraz przemian w świecie arabskim po 2010 roku, Smak Słowa 2016.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Katarzyna Pachniak (red.), Kultura popularna na Bliskim Wschodzie, Difin 2013.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Muzułmańska kultura konsumpcyjna, Warszawa 2011.

Lahlali El Mustapha, Contemporary Arab Broadcast Media, Edynburg University Press 2011.

Mellor Noha, Muhammad Ayish, Nabil Dajani, Khalil Rinnawi, Arab Media. Globalization and Emerging Media Industries, Polity Press 2011.

Shafik Viola, Arab Cinema: History and Cultural Identity, The American University in Cairo Press 1998.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karol Żakowski
Prowadzący grup: Ewa Linek, Karol Żakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Prezentacje, lektura tekstów i dyskusja na wybrane tematy.

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność i przygotowanie projektu.

Szczegółowe treści kształcenia:

Wprowadzenie do mediów w Azji Wschodniej.

Charakterystyka mediów japońskich.

Opiniotwórcza rola mediów w Japonii.

Dziennikarstwo śledcze w Japonii.

Charakterystyka mediów chińskich.

Cenzura i ograniczenie wolności słowa w Chinach.

Media w Korei Południowej.

Zajęcia wprowadzające: powstanie, rozwój i transformacja arabskich systemów medialnych, zagadnienie cenzury.

Arabska prasa i książki, poradniki, literatura popularna, komiksy.

Kino.

Radio. Telewizja: Seriale, telenowele.

Fenomen Al-Dżaziry na tle innych arabskich telewizji.

Internet. Facebook, blogi.

Muzułmańskie gry i programy komputerowe.

Arabska Wiosna w popkulturze.

Literatura:

Asian Media Studies, red. John Nguyet Erni, Siew Keng Chua, Blackwell Publishing, Oxford 2005.

Merklejn Iwona, Od społeczeństwa medialnego do społeczeństwa informacyjnego. Kierunki zmian w świecie japońskich mediów na przełomie XX i XXI wieku, [w:] Zmiany społeczne w Japonii w XIX i XX wieku. Wybrane zagadnienia pod red. Elżbiety Kostowskiej-Watanabe, Universitas, Kraków 2012, s. 409-468.

Shirk Susan L., Changing Media, Changing China, Oxford University Press, New York 2011.

Galal Ehab (red.), Arab TV-Audiences: Negotiating Religion and Identity, PL Academic Research 2014.

Górak-Sosnowska Katarzyna (red.), Arabska Wiosna. Kulturowy obraz przemian w świecie arabskim po 2010 roku, Smak Słowa 2016.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Katarzyna Pachniak (red.), Kultura popularna na Bliskim Wschodzie, Difin 2013.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Muzułmańska kultura konsumpcyjna, Warszawa 2011.

Lahlali El Mustapha, Contemporary Arab Broadcast Media, Edynburg University Press 2011.

Mellor Noha, Muhammad Ayish, Nabil Dajani, Khalil Rinnawi, Arab Media. Globalization and Emerging Media Industries, Polity Press 2011.

Shafik Viola, Arab Cinema: History and Cultural Identity, The American University in Cairo Press 1998.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karol Żakowski
Prowadzący grup: Marta Woźniak-Bobińska, Karol Żakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Prezentacje w Powerpoincie, lektura tekstów i dyskusja na wybrane tematy.

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność i test końcowy.

Szczegółowe treści kształcenia:

Wprowadzenie do mediów w Azji Wschodniej.

Charakterystyka mediów japońskich.

Opiniotwórcza rola mediów w Japonii.

Dziennikarstwo śledcze w Japonii.

Charakterystyka mediów chińskich.

Cenzura i ograniczenie wolności słowa w Chinach.

Media w Korei Południowej.

Zajęcia wprowadzające: powstanie, rozwój i transformacja arabskich systemów medialnych, zagadnienie cenzury.

Arabska prasa i książki, poradniki, literatura popularna, komiksy.

Kino.

Radio. Telewizja: Seriale, telenowele.

Fenomen Al-Dżaziry na tle innych arabskich telewizji.

Internet. Facebook, blogi.

Muzułmańskie gry i programy komputerowe.

Arabska Wiosna w popkulturze.

Literatura:

Asian Media Studies, red. John Nguyet Erni, Siew Keng Chua, Blackwell Publishing, Oxford 2005.

Merklejn Iwona, Od społeczeństwa medialnego do społeczeństwa informacyjnego. Kierunki zmian w świecie japońskich mediów na przełomie XX i XXI wieku, [w:] Zmiany społeczne w Japonii w XIX i XX wieku. Wybrane zagadnienia pod red. Elżbiety Kostowskiej-Watanabe, Universitas, Kraków 2012, s. 409-468.

Shirk Susan L., Changing Media, Changing China, Oxford University Press, New York 2011.

Galal Ehab (red.), Arab TV-Audiences: Negotiating Religion and Identity, PL Academic Research 2014.

Górak-Sosnowska Katarzyna (red.), Arabska Wiosna. Kulturowy obraz przemian w świecie arabskim po 2010 roku, Smak Słowa 2016.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Katarzyna Pachniak (red.), Kultura popularna na Bliskim Wschodzie, Difin 2013.

Górak-Sosnowska Katarzyna, Muzułmańska kultura konsumpcyjna, Warszawa 2011.

Lahlali El Mustapha, Contemporary Arab Broadcast Media, Edynburg University Press 2011.

Mellor Noha, Muhammad Ayish, Nabil Dajani, Khalil Rinnawi, Arab Media. Globalization and Emerging Media Industries, Polity Press 2011.

Shafik Viola, Arab Cinema: History and Cultural Identity, The American University in Cairo Press 1998.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6