UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Principles of International Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-D1P0285
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Principles of International Marketing
Jednostka: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Podstawy wiedzy w zakresie marketingu

Skrócony opis:

Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z kluczowymi zasadami

obowiązującymi w międzynarodowym biznesie -w nowoczesnej , globalnej gospodarce.

Studenci poznają w trakcie zajęć rózne aspekty międzynarodowego marketingu , uczą się analizy uwarunkowań zachowań konsumenckich na róznych rynkach i w róznym otoczeniu kulturowym Efektem tej analizy jest wypracowanie skutecznych strategii marketingowych uzględniających specyfikę warunków zewnętrznych.

Efekty uczenia się:

w zakresie wiedzy

13IM-1P_W01 Zna i rozumie terminologię i podstawowe teorie z zakresu marketingu międzynarodowego

13IM-1P _W02 Zna metody, narzędzia i techniki pozyskiwania i analizy danych niezbędnych do opisywania i analizowania społeczeństw, instytucji publicznych, podmiotów prywatnych oraz procesów, których są uczestnikami

13IM-1P _W03 Zna i rozumie możliwości wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych do analizy otoczenia międzynarodowego

13IM-1P _W04 Zna normy i reguły dotyczące funkcjonowania międzynarodowego środowiska polityczno-biznesowego

13IM-1P _W05 Zna i rozumie możliwości zastosowania narzędzi marketingowych przez instytucje publiczne, organizacje pozarządowe i podmioty rynku politycznego

13IM-1P _W06 Zna uwarunkowania i modele zachowań konsumentów

13IM-1P _W07 Zna i rozumie problematykę zarządzania marką na rynkach międzynarodowych

13IM-1P _W08 Zna i rozumie zagadnienia z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej

13IM-1P _W09 Zna i rozumie podstawowe zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego. Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w ujęciu międzynarodowym

w zakresie umiejętności

13IM-1P _U01 Potrafi identyfikować i interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze występujące we współczesnym świecie z wykorzystaniem wiedzy z różnych dyscyplin nauk społecznych

13IM-1P_U02 Potrafi identyfikować i interpretować zachowania przedsiębiorstw, instytucji publicznych oraz konsumentów na rynkach zagranicznych oraz dostrzegać wpływ specyfiki kulturowej na decyzję podejmowane przez różnych uczestników rynku

13IM-1P _U03 Potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauk społecznych, w szczególności marketingu międzynarodowego

w zakresie postaw

13IM-1P _K01 Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z dziedziny nauk społecznych w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Domański
Prowadzący grup: Tomasz Domański, Michał Sędkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Domański
Prowadzący grup: Tomasz Domański, Michał Sędkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Domański
Prowadzący grup: Tomasz Domański, Michał Sędkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Domański
Prowadzący grup: Tomasz Domański, Michał Sędkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mają charakter warsztatowy aktywizujący studentów do pracy w grupie na temat strategii zagranicznych firm działających w Polsce.

Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do zbierania i analizy informacji z różnych źródeł na temat rynków zagranicznych , zachować nabywców oraz uwarunkowań wyboru decyzji strategicznych w powiązaniu z rynkiem działalności firmy

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Analiza studiów przypadku ; dyskusja ; materiały audio-video

Interaktywne prezentacje połączone z krytyczną dyskusją,

praca w międzynarodowej grupie studenckiej w zakresie przygotowania kompleksowego raportu marketingowego na temat strategii

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie zespołowego pisemnego raportu marketingowego w międzynarodowej grupie studenckiej (max 3 osoby ) na temat strategii wejścia zagranicznej firmy na polski rynek oraz na jeden wybrany rynek zagraniczny .(10 -15 stron wraz z bibliografią )

Przeprowadzenia analizy SWOT i PESTEL dla wybranej firmy na konkretnym rynku zagranicznym

Prezentacja wyników analizy w formie prezentacji power-point

Treści kształcenia:

Treści kształcenia

1 Podstawowe zasady marketingu międzynarodowego

2.Najnowsze trendy w biznesie międzynarodowym

3.Podstawowe cele analizy SWOT

4.Analiza PESTEL

5.Kulturowe aspekty marketingu międzynarodowego

6.Studia przypadku wybranych międzynarodowych strategii firm


Literatura:

Bradley F., International marketing strategy, Prentice Hall/Financial Times, 2016.

Czinkota M. R., International marketing, South-Western/Cengage Learning, 2014.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Domański
Prowadzący grup: Tomasz Domański, Emilia Pietrzak, Michał Sędkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mają charakter warsztatowy aktywizujący studentów do pracy w grupie na temat strategii zagranicznych firm działających w Polsce.

Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do zbierania i analizy informacji z różnych źródeł na temat rynków zagranicznych , zachować nabywców oraz uwarunkowań wyboru decyzji strategicznych w powiązaniu z rynkiem działalności firmy .Główny nacisk jest położony na strategie globalnych firm na polskim rynku.

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład ; analiza studiów przypadku wybranych firm ; materiały pomocnicze w formie audiowizualnej ; Przygotowanie przez międzynarodową grupę studencką raportu marketingowego na temat strategii międzynarodowych przedsiębiorstw ; uczenie studentów pracy w międzynarodowej grupie tak aby ich przygotować do przyszłej pracy w międzynarodowych wielokulturowych zespołach pracowniczych

Sposoby i kryteria oceniania:

Test sprawdzający wiedzę ; zespołowe prezentacje w power point ; pisemny raport dotyczący strategii firmy na rynku zagranicznym ; aktywność na zajęciach

Treści kształcenia:

Podstawy marketingu międzynarodowego

Najnowsze trendy w biznesie międzynarodowym

Metoda analizy SWOT na rynkach międzynarodowych

Analiza PESTEL na rynkach międzynarodowych

Kulturowe aspekty w marketingu międzynarodowym

Studia przypadku wybranych firm globalnych

Literatura:

Bradley F., International marketing strategy, Prentice Hall/Financial Times, 2016.

Czinkota M. R., International marketing, South-Western/Cengage Learning, 2014.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Domański
Prowadzący grup: Tomasz Domański, Michał Sędkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mają charakter warsztatowy aktywizujący studentów do pracy w grupie na temat strategii zagranicznych firm działających w Polsce.

Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do zbierania i analizy informacji z różnych źródeł na temat rynków zagranicznych , zachować nabywców oraz uwarunkowań wyboru decyzji strategicznych w powiązaniu z rynkiem działalności firmy

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Analiza studiów przypadku ; dyskusja ; materiały audio-video

Interaktywne prezentacje połączone z krytyczną dyskusją,

praca w międzynarodowej grupie studenckiej w zakresie przygotowania kompleksowego raportu marketingowego na temat strategii

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie zespołowego pisemnego raportru marketingowego w międzynarodowej grupie studenckiej (max 3 osoby ) na temat strategii wejścia zagranicznej firmy na polski rynek oraz na jeden wybrany rynek zagraniczny .(10 -15 stron wraz z bibliografią )

Przeprowadzenia analizy SWOT i PESTEL dla wybranej firmy na konkretnym rynku zagranicznym

Prezentacja wyników analizy w formie prezentacji power-point

Treści kształcenia:

Treści kształcenia

1 .podstawowe zasady marketingu międzynarodowego

2.Najnowsze trendy w biznesie międzynarodowym

3.podstawowe cele analizy SWOT

4.Analiza PESTEL

5.Kulturowe aspektyu marketingu międzynarodowego

6.Studia przypadku wybranych międzynarodowych strategii firm


Literatura:

Bradley F., International marketing strategy, Prentice Hall/Financial Times, 2016.

Czinkota M. R., International marketing, South-Western/Cengage Learning, 2014.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0