UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

International Marketing Strategies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-D1SC235
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: International Marketing Strategies
Jednostka: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 LUB 9.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie na poziomie wyższym średniozaawansowanym

Skrócony opis:

Doskonalenie umiejętności zbierania, selekcji, analizy i interpretacji materiałów źródłowych służących do przygotowania pracy licencjackiej; doskonalenie umiejętności zastosowania wybranych metod badawczych; pogłębienie znajomości wybranych zagadnień marketingu międzynarodowego. Efektem seminarium powinno być przygotowanie pracy licencjackiej.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student:

1) definiuje obszary problemowe marketingu;

2) stosuje terminologię z zakresu nauk o zarządzaniu w odniesieniu do problemu badawczego, którym zajmuje się w pracy licencjackiej;

3) formułuje pytania badawcze.

13SMIM1A_W02 Zna metody, narzędzia i techniki pozyskiwania danych niezbędnych do opisywania i analizowania przedsiębiorstw i instytucji otoczenia biznesu oraz procesów zachodzących między nimi S1A_W06

13SMIM1A_W05 Zna i rozumie zagadnienia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami w skali międzynarodowej w kontekście marketingu, zarządzania międzykulturowego, planowania strategicznego S1A_W11

W zakresie umiejętności student:

1) identyfikuje źródła bibliograficzne ze swojego obszaru zainteresowań badawczych;

2) prezentuje postępy w przygotowywaniu pracy licencjackiej;

3) konstruuje tekst kolejnych rozdziałów pracy licencjackiej.

13SMIM1A_U01 Potrafi prawidłowo rozumieć zjawiska społeczno-gospodarcze występujące we współczesnej gospodarce światowej, zachowań przedsiębiorstw, instytucji publicznych oraz konsumentów na rynkach zagranicznych oraz dostrzegać wpływ specyfiki kulturowej na decyzję podejmowane przez różnych uczestników rynku S1A_U01 S1A_U03 S1A_U08

13SMIM1A_U03 Posiada umiejętność przygotowania pracy pisemnej w języku angielskim z wykorzystaniem podstawowym ujęć teoretycznych oraz źródeł, związanej z międzynarodowymi stosunkami gospodarczymi i międzynarodowym zarządzaniem marketingowym w sektorze przedsiębiorstw i instytucji publicznych S1A_U09

W zakresie postaw student:

1) proponuje temat i koncepcję pracy licencjackiej;

2) kompletuje bibliografię;

3) przestrzega harmonogramu przygotowania pracy licencjackiej.

13SMIM1A_K02 Dysponuje umiejętnościami interdyscyplinarnymi, komunikacyjnymi, społecznymi i interkulturowymi, które umożliwiają mu podjęcie pracy w biznesie, instytucjach publicznych, mediach w szczególności komunikacji

interpersonalnej i marketingowej, zarządzania międzykulturowego, zarządzania projektami międzynarodowymi i formułowania strategii marketingowych S1A_K08

13SMIM1A_K03 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, identyfikując szanse pojawiające się w międzynarodowym otoczeniu rynkowym S1A_K07

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Bryła
Prowadzący grup: Paweł Bryła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Seminarium, dyskusja, prezentacje postępów i reakcja zwrotna

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena:

- sformułowania obszaru problemowego, celów pracy i pytań badawczych;

- umiejętności zbierania i wykorzystywania literatury przedmiotu;

- drugiego rozdziału pracy licencjackiej (wersja wstępna i ostateczna),

- sposobu prezentowania postępów w realizacji tematu badawczego,

- obecności i aktywności na zajęciach.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena postępów w realizacji pracy licencjackiej - sprawdzenie umiejętności ustnego raportowania postępów podczas zajęć, sprawdzenie tekstu złożonego przez studenta.

Szczegółowe treści kształcenia:

Metodyka przygotowywania prac licencjackich.

Wprowadzenie do marketingu.

Zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacji non-profit w otoczeniu międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych przez nie strategii marketingowych.

Literatura:

Wybrane rozdziały z:

1. Kotabe M., Global Marketing Management, 9th edition, Wiley, 2023.

2. Kotler P., Principles of Marketing. Global edition, 19th edition, Pearson, 2024.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Bryła
Prowadzący grup: Paweł Bryła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Seminarium, dyskusja, prezentacje postępów i reakcja zwrotna

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena:

- sformułowania obszaru problemowego, celów pracy i pytań badawczych;

- umiejętności zbierania i wykorzystywania literatury przedmiotu;

- drugiego rozdziału pracy licencjackiej (wersja wstępna i ostateczna),

- sposobu prezentowania postępów w realizacji tematu badawczego,

- obecności i aktywności na zajęciach.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena postępów w realizacji pracy licencjackiej - sprawdzenie umiejętności ustnego raportowania postępów podczas zajęć, sprawdzenie tekstu złożonego przez studenta.

Szczegółowe treści kształcenia:

Metodyka przygotowywania prac licencjackich.

Wprowadzenie do marketingu.

Zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacji non-profit w otoczeniu międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych przez nie strategii marketingowych.

Literatura:

Wybrane rozdziały z:

1. Kotabe M., Global Marketing Management, 9th edition, Wiley, 2023.

2. Kotler P., Principles of Marketing. Global edition, 19th edition, Pearson, 2024.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Bryła
Prowadzący grup: Paweł Bryła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Seminarium, dyskusja, prezentacje postępów i reakcja zwrotna

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena:

- sformułowania obszaru problemowego, celów pracy i pytań badawczych;

- umiejętności zbierania i wykorzystywania literatury przedmiotu;

- drugiego rozdziału pracy licencjackiej (wersja wstępna i ostateczna),

- sposobu prezentowania postępów w realizacji tematu badawczego,

- obecności i aktywności na zajęciach.

Szczegółowe treści kształcenia:

Metodyka przygotowywania prac licencjackich.

Wprowadzenie do marketingu.

Zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacji non-profit w otoczeniu międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych przez nie strategii marketingowych.

Literatura:

Wybrane rozdziały z:

1. Baack D., Harris E., Baack D., International Marketing, 2nd edition, Sage, Thousand Oaks 2019.

2. Kotabe M., International Marketing, John Wiley and Sons, 2015.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Bryła
Prowadzący grup: Paweł Bryła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Seminarium, dyskusja, prezentacje postępów i reakcja zwrotna

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena:

- sformułowania obszaru problemowego, celów pracy i pytań badawczych;

- umiejętności zbierania i wykorzystywania literatury przedmiotu;

- drugiego rozdziału pracy licencjackiej (wersja wstępna i ostateczna),

- sposobu prezentowania postępów w realizacji tematu badawczego,

- multimedialnej prezentacji rozdziału z podręcznika i wybranego artykułu naukowego,

- obecności i aktywności na zajęciach.

Szczegółowe treści kształcenia:

Metodyka przygotowywania prac licencjackich.

Wprowadzenie do marketingu.

Zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacji non-profit w otoczeniu międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych przez nie strategii marketingowych.

Literatura:

Wybrane rozdziały z:

1. Baack D., Harris E., Baack D., International Marketing, SAGE, Thousand Oaks 2013.

2. Kotabe M., International Marketing, John Wiley and Sons, 2015.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Bryła
Prowadzący grup: Paweł Bryła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Seminarium, dyskusja, prezentacje postępów i reakcja zwrotna

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena:

- sformułowania obszaru problemowego, celów pracy i pytań badawczych;

- umiejętności zbierania i wykorzystywania literatury przedmiotu;

- drugiego rozdziału pracy licencjackiej (wersja wstępna i ostateczna),

- sposobu prezentowania postępów w realizacji tematu badawczego,

- multimedialnej prezentacji rozdziału z podręcznika i wybranego artykułu naukowego,

- obecności i aktywności na zajęciach.

Szczegółowe treści kształcenia:

Metodyka przygotowywania prac licencjackich.

Wprowadzenie do marketingu.

Zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacji non-profit w otoczeniu międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych przez nie strategii marketingowych.

Literatura:

Wybrane rozdziały z:

1. Baack D., Harris E., Baack D., International Marketing, SAGE, Thousand Oaks 2013.

2. Kotabe M., International Marketing, John Wiley and Sons, 2015.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Bryła
Prowadzący grup: Paweł Bryła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

zajęcia prowadzone zdalnie

Metody dydaktyczne:

Seminarium, dyskusja, prezentacje postępów i reakcja zwrotna

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena:

- sformułowania obszaru problemowego, celów pracy i pytań badawczych;

- umiejętności zbierania i wykorzystywania literatury przedmiotu;

- drugiego rozdziału pracy licencjackiej (wersja wstępna i ostateczna),

- sposobu prezentowania postępów w realizacji tematu badawczego,

- multimedialnej prezentacji rozdziału z podręcznika i wybranego artykułu naukowego,

- obecności i aktywności na zajęciach.

Szczegółowe treści kształcenia:

Metodyka przygotowywania prac licencjackich.

Wprowadzenie do marketingu.

Zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacji non-profit w otoczeniu międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych przez nie strategii marketingowych.

Literatura:

Wybrane rozdziały z:

1. Baack D., Harris E., Baack D., International Marketing, SAGE, Thousand Oaks 2013.

2. Kotabe M., International Marketing, John Wiley and Sons, 2015.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Bryła
Prowadzący grup: Paweł Bryła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

N

Metody dydaktyczne:

Seminarium, dyskusja, prezentacje postępów i reakcja zwrotna

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena:

- sformułowania obszaru problemowego, celów pracy i pytań badawczych;

- umiejętności zbierania i wykorzystywania literatury przedmiotu;

- drugiego rozdziału pracy licencjackiej (wersja wstępna i ostateczna),

- sposobu prezentowania postępów w realizacji tematu badawczego,

- multimedialnej prezentacji rozdziału z podręcznika i wybranego artykułu naukowego,

- obecności i aktywności na zajęciach.

Szczegółowe treści kształcenia:

Metodyka przygotowywania prac licencjackich.

Wprowadzenie do marketingu.

Zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacji non-profit w otoczeniu międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych przez nie strategii marketingowych.

Literatura:

Wybrane rozdziały z:

1. Baack D., Harris E., Baack D., International Marketing, SAGE, Thousand Oaks 2013.

2. Kotabe M., International Marketing, John Wiley and Sons, 2015..

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Bryła
Prowadzący grup: Paweł Bryła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Seminarium, dyskusja, prezentacje postępów i reakcja zwrotna

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena:


- sformułowania obszaru problemowego, celów pracy i pytań badawczych;


- umiejętności zbierania i wykorzystywania literatury przedmiotu;


- drugiego rozdziału pracy licencjackiej (wersja wstępna i ostateczna),


- sposobu prezentowania postępów w realizacji tematu badawczego,


- multimedialnej prezentacji rozdziału z podręcznika,


- obecności i aktywności na zajęciach.

Szczegółowe treści kształcenia:

Metodyka przygotowywania prac licencjackich.


Wprowadzenie do marketingu.


Zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacji non-profit w otoczeniu międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych przez nie strategii marketingowych.

Literatura:

Wybrane rozdziały z:

1. Baack D., Harris E., Baack D., International Marketing, SAGE, Thousand Oaks 2013.

2. Kotabe M., International Marketing, John Wiley and Sons, 2015.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Bryła
Prowadzący grup: Paweł Bryła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Seminarium, dyskusja, prezentacje postępów i reakcja zwrotna

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena:

- sformułowania obszaru problemowego, celów pracy i pytań badawczych;

- umiejętności zbierania i wykorzystywania literatury przedmiotu;

- drugiego rozdziału pracy licencjackiej (wersja wstępna i ostateczna),

- sposobu prezentowania postępów w realizacji tematu badawczego,

- multimedialnej prezentacji rozdziału z podręcznika,

- obecności i aktywności na zajęciach.

Szczegółowe treści kształcenia:

Metodyka przygotowywania prac licencjackich.

Wprowadzenie do marketingu.

Zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacji non-profit w otoczeniu międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych przez nie strategii marketingowych.

Literatura:

Wybrane rozdziały z:

1. Baack D., Harris E., Baack D., International Marketing, SAGE, Thousand Oaks 2013.

2. Kotabe M., International Marketing, John Wiley and Sons, 2015.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6