Język arabski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-D1WBO22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język arabski |
Jednostka: | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych |
Grupy: |
L-24/25 stosunki międzynarodowe I st. II rok DLSM(13)4 L-24/25 studia azjatyckie I st. II rok DLAZJ(13)4 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Skrócony opis: |
Zajęcia z języka arabskiego dla początkujących (kontynuacja). |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student/ka zna i rozumie: 13SA-1A_W05 procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w Azji, ich prawidłowości, uwarunkowania i znaczenie P6S_WG 13SA-1A_W12 kompleksową naturę wybranego języka obcego na poziomie B2, jego złożoność oraz historyczną zmienność jego znaczeń P6S_WK W zakresie umiejętności student/ka potrafi: 13SA-1A_U06 porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie nauk społecznych, prawnych, ekonomicznych i humanistycznych, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów P6S_UK 13SA-1A_U08 porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych azjatyckich środowisk, kultur i porządków prawnych w celu wykonania konkretnych zadań zawodowych P6S_UK 13SA-1A_U11 samodzielnie tłumaczyć prosty tekst z języka polskiego na wybrany język obcy na poziomie B2 P6S_UK 13SA-1A_U13 przygotowywać wystąpienia ustne i brać udział w debacie, w języku polskim i obcym, na temat zjawisk politycznych, kulturowych i gospodarczych zachodzących w Azji P6S_UK W obszarze kompetencji społecznych student/ka jest gotów/a do: 13SA-1A_K02 uzupełnienia wiedzy oraz zmiany zdania w świetle dostępnych informacji i argumentów P6S_KK 13SA-1A_K03 zachowania się w sposób profesjonalny i postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej P6S_KR 13SA-1A_K08 krytycznej oceny wiedzy i umiejętności własnych i pochodzących z innych źródeł oraz, na tej podstawie, formułowania potrzeb i zadań poznawczych i praktycznych P6S_KO Dodatkowe informacje: 1. Wiedza: Student zna podstawowe zasady gramatyki arabskiej, w tym potrafi budować zdania imienne i zdania czasownikowe, zna liczbę pojedynczą i mnogą oraz liczebniki. Student zna podstawowe słownictwo dotyczące m.in. rodziny, zawodów, krajów, sprzętów życia codziennego, lotniska, opisu otaczającej rzeczywistości. 2. Umiejętności: Student potrafi posługiwać się sprawnie alfabetem arabskim, potrafi prowadzić konwersacje na poziomie podstawowym. 3. Kompetencje społeczne: Poprzez naukę języka student otwiera się na świat Bliskiego Wschodu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Prowadzący grup: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Prowadzący grup: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda audiolingwalna i kognitywna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Frekwencja, aktywność (20%), zaliczenie kartkówek (40%) oraz testu końcowego (40%). Żeby zaliczyć kartkówki i test trzeba mieć min. 60% poprawnych odpowiedzi. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Rzeczowniki w rodzaju męskim i żeńskim • Zaimki wskazujące • Zaimki osobowe • Zaimki dzierżawcze • Odmiana przymiotnika • Liczebniki • Spotkania, przedstawianie się, zwroty grzecznościowe • Państwa i ich stolice • Części ciała i twarzy |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: • Nizar Abazah, Arabski dla cudzoziemców. Część pierwsza, Dar al-Fikr, Damaszek 2009. Literatura uzupełniająca: • Adnan Abbas, George Yacoub, Język arabski dla Polaków. Podręcznik dla początkujących, Wiedza Powszechna, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Prowadzący grup: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda audiolingwalna i kognitywna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Frekwencja, aktywność (20%), zaliczenie kartkówek (40%) oraz zaliczenie testu końcowego (40%). Żeby zaliczyć kartkówki i test trzeba mieć min. 60% poprawnych odpowiedzi. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Rzeczowniki w rodzaju męskim i żeńskim Zaimki wskazujące Zaimki osobowe Zaimki dzierżawcze Odmiana przymiotnika Liczebniki Państwa i ich stolice Części ciała i twarzy |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: • Nizar Abazah, Arabski dla cudzoziemców. Część pierwsza, Dar al-Fikr, Damaszek 2009. Literatura uzupełniająca: • Adnan Abbas, George Yacoub, Język arabski dla Polaków. Podręcznik dla początkujących, Wiedza Powszechna, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Prowadzący grup: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda audiolingwalna i kognitywna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Frekwencja, aktywność (20%), zaliczenie kartkówek (40%) oraz zaliczenie testu końcowego (40%). Żeby zaliczyć kartkówki i test trzeba mieć min. 60% poprawnych odpowiedzi. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Zaimki osobowe Odmiana przymiotnika Liczebniki Państwa, miasta i ich stolice Części ciała i twarzy |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: • Nizar Abazah, Arabski dla cudzoziemców. Część pierwsza, Dar al-Fikr, Damaszek 2009. Literatura uzupełniająca: • Adnan Abbas, George Yacoub, Język arabski dla Polaków. Podręcznik dla początkujących, Wiedza Powszechna, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Prowadzący grup: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zgodnie z Zarządzeniem Rektora UŁ nr 174 z 18.09.2020 – zajęcia odbywają się zdalnie. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda audiolingwalna i kognitywna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Frekwencja, aktywność (20%), zaliczenie kartkówek (40%) na Moodle oraz zaliczenie testu końcowego (40%) na Moodle. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Tematy zajęć: • Restauracja/jedzenie • Hotel/mieszkanie • Nazwy państw świata, narodowości oraz języków • Dane osobowe |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: • Nizar Abazah, Arabski dla cudzoziemców. Część pierwsza, Dar al-Fikr, Damaszek 2009. Literatura uzupełniająca: • Adnan Abbas, George Yacoub, Język arabski dla Polaków. Podręcznik dla początkujących, Wiedza Powszechna, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Panek | |
Prowadzący grup: | Kamila Panek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Po kursie na tym poziomie student rozumie główny sens wypowiedzi sformułowanej wyraźnie, w języku standardowym, na temat mu znany, związany z pracą, szkołą, czasem wolnym, wizytą w restauracji i sklepie, pogodą. |
|
Metody dydaktyczne: | Zajęcia skoncentrowane głównie na rozszerzaniu zasobu słownictwa oraz utrwalaniu i korygowaniu prawidłowej wymowy oraz przeprowadzeniu możliwie dużej liczby ćwiczeń językowych. Utrwalanie umiejętności mówienia i wyrażania myśli w formie pisemnej na poziomie nieskomplikowanych wypowiedzi. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kontrola obecności, końcowy egzamin pisemny i ustny |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Student opanował pisownię alfabetu arabskiego. Potrafi w sposób ustny i pisemny: przedstawić siebie, opowiedzieć o pogodzie i klimacie, wymienić kolory, zawody oraz przykładowe produkty spożywcze. Ponadto zna podstawowe sformułowania przydatne w restauracji i sklepie. Student potrafi wymienić występujące w języku arabskim zaimki pytające oraz osobowe. |
|
Literatura: |
Danecki, Janusz, Gramatyka języka arabskiego, Wyd. Akademickie Dialog, Warszawa 1994 (II wyd. 2001, 2007, t. 1 Wightwick, Jane, Mastering Arabic 2, |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Woroniecka-Krzyżanowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Woroniecka-Krzyżanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | - konwersacje w języku arabskim - tworzenie dialogów w języku arabskim - praca z podręcznikiem - ćwiczenia gramatyczne i leksykalne z podręcznika lub innych materiałów przygotowanych przez prowadzącego - analiza materiałów dźwiękowych (rozumienie ze słuchu) - analiza materiałów pisanych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | - obecność i aktywny udział na zajęciach - zaliczenie wejściówek (odbywających się co 2-3 tygodnie), warunkiem uzyskania zaliczenia jest zaliczenie wszystkich kartkówek (50% oceny końcowej) - zaliczenie końcowe ustne (15% oceny końcowej) - zaliczenie końcowe pisemne (35% oceny końcowej) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Treści kształcenia: - zdanie imienne - przyimki określone i nieokreślone - przymiotniki - liczba mnoga - zaimki osobowe w liczbie mnogiej - zaimki dzierżawcze w liczbie mnogiej - słownictwo z zakresu: dom, miasto, lotnisko, pogoda, czas - litery słoneczne i księżycowe - wyrażanie położenia - wyrażanie posiadania przez "ainda" - zawody - liczebniki - czasownik w czasie przeszłym (l.pojedyncza) - czasownik w czasie teraźniejszym (l.pojedyncza) |
|
Literatura: |
Jane Wightwick, Mastering Arabic, Palgrave. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.