Język arabski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-D1WBO42 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język arabski |
Jednostka: | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych |
Grupy: |
L-24/25 studia azjatyckie I st. III rok DLAZJ(13)6 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Ukończenie nauki arabskiego na poprzednich etapach. |
Skrócony opis: |
Kontynuacja nauki języka arabskiego na poziomie podstawowym. Nauka prowadzona jest na dwóch płaszczyznach: teoretycznej i praktycznej (z naciskiem na tę ostatnią). |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student/ka zna i rozumie: 13SA-1A_W05 procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w Azji, ich prawidłowości, uwarunkowania i znaczenie P6S_WG 13SA-1A_W12 kompleksową naturę wybranego języka obcego na poziomie B2, jego złożoność oraz historyczną zmienność jego znaczeń P6S_WK W zakresie umiejętności student/ka potrafi: 13SA-1A_U06 porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie nauk społecznych, prawnych, ekonomicznych i humanistycznych, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów P6S_UK 13SA-1A_U08 porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych azjatyckich środowisk, kultur i porządków prawnych w celu wykonania konkretnych zadań zawodowych P6S_UK 13SA-1A_U11 samodzielnie tłumaczyć prosty tekst z języka polskiego na wybrany język obcy na poziomie B2 P6S_UK 13SA-1A_U13 przygotowywać wystąpienia ustne i brać udział w debacie, w języku polskim i obcym, na temat zjawisk politycznych, kulturowych i gospodarczych zachodzących w Azji P6S_UK W obszarze kompetencji społecznych student/ka jest gotów/a do: 13SA-1A_K02 uzupełnienia wiedzy oraz zmiany zdania w świetle dostępnych informacji i argumentów P6S_KK 13SA-1A_K03 zachowania się w sposób profesjonalny i postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej P6S_KR 13SA-1A_K08 krytycznej oceny wiedzy i umiejętności własnych i pochodzących z innych źródeł oraz, na tej podstawie, formułowania potrzeb i zadań poznawczych i praktycznych P6S_KO |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Prowadzący grup: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Prowadzący grup: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda audiolingwalna i kognitywna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Frekwencja, aktywność (20%), zaliczenie kartkówek (40%) oraz testu końcowego (40%). Żeby zaliczyć kartkówki i test trzeba mieć min. 60% poprawnych odpowiedzi. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Odmiana czasowników: czas przeszły • Odmiana czasowników: czas teraźniejszy • Odmiana czasowników: czas przyszły • Tryb rozkazujący • Zdania przeczące • Pisownia hamzy |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: • Nizar Abazah, Arabski dla cudzoziemców. Część pierwsza, Dar al-Fikr, Damaszek 2009. Literatura uzupełniająca: • Adnan Abbas, George Yacoub, Język arabski dla Polaków. Podręcznik dla początkujących, Wiedza Powszechna, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Prowadzący grup: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda audiolingwalna i kognitywna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Frekwencja, aktywność (20%), zaliczenie kartkówek (40%) oraz zaliczenie testu końcowego (40%). Żeby zaliczyć kartkówki i test trzeba mieć min. 60% poprawnych odpowiedzi. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Odmiana czasowników: czas przeszły Odmiana czasowników: czas teraźniejszy Odmiana czasowników: czas przyszły Tryb rozkazujący Zdania przeczące Pisownia hamzy |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: • Nizar Abazah, Arabski dla cudzoziemców. Część pierwsza, Dar al-Fikr, Damaszek 2009. Literatura uzupełniająca: • Adnan Abbas, George Yacoub, Język arabski dla Polaków. Podręcznik dla początkujących, Wiedza Powszechna, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Prowadzący grup: | Marta Woźniak-Bobińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda audiolingwalna i kognitywna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Frekwencja, aktywność (20%), zaliczenie kartkówek (40%) oraz zaliczenie testu końcowego (40%). Żeby zaliczyć kartkówki i testy trzeba mieć min. 60% poprawnych odpowiedzi. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Tematy: Czasowniki (czas teraźniejszy) Lotnisko (odprawa paszportowa) W urzędzie Liczebniki Przymiotniki Zdania przeczące |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: • Nizar Abazah, Arabski dla cudzoziemców. Część pierwsza, Dar al-Fikr, Damaszek 2009. Literatura uzupełniająca: • Adnan Abbas, George Yacoub, Język arabski dla Polaków. Podręcznik dla początkujących, Wiedza Powszechna, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Zawrotna | |
Prowadzący grup: | Magdalena Zawrotna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia, metody aktywizujące, |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | testy śródsemestralne, test zaliczeniowy, minimalny próg 60% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Słownictwo z zakresu porozumiewania się na poziomie podstawowym, obejmujące poniższą tematykę: - zwroty grzecznościowe, pozdrowienia; - mówienie o sobie; - opis pomieszczenia i lokalizowanie przedmiotów w przestrzeni; - opis miasta; - rodzina; - praca, zawody; Zagadnienia gramatyczne: - znajomość wszystkich kategorii gramatycznych; - budowanie zdań nominalnych wszystkich typów; - budowanie zdań czasownikowych z czasownikami prostymi (I klasa). |
|
Literatura: |
Mağallī F., Manṣūr M., Durūs fī l-‘arabiyya, London 1980. Schulz E., Krahl G., Reuschel W., Standard Arabic, an elementary – intermediate course, Cambridge 2004. Wightwick J., Gaafar M., Mastering Arabic WITH 2 AUDIO CDs, New York 2009. Danecki J., Kozłowska D., Słownik arabsko-polski, Warszawa 1996. teksty i materiały przygotowane przez prowadzących. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Panek | |
Prowadzący grup: | Kamila Panek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kontynuacja nauki języka arabskiego na poziomie podstawowym. Nauka prowadzona jest na dwóch płaszczyznach: teoretycznej i praktycznej (z naciskiem na tę ostatnią). |
|
Metody dydaktyczne: | Zajęcia skoncentrowane głównie na rozszerzaniu zasobu słownictwa oraz utrwalaniu i korygowaniu prawidłowej wymowy oraz przeprowadzeniu możliwie dużej liczby ćwiczeń językowych. Utrwalanie umiejętności mówienia i wyrażania myśli w formie pisemnej na poziomie nieskomplikowanych wypowiedzi. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kontrola obecności, końcowy egzamin pisemny i ustny. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Po ukończeniu przedmiotu student: - posługuje się językiem arabskim na poziomie podstawowym |
|
Literatura: |
Danecki, Janusz, Gramatyka języka arabskiego, Wyd. Akademickie Dialog, Warszawa 1994 (II wyd. 2001, 2007, t. 1) |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.